حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی با Qnovo جهت بهبود عمر باتری همکاری می کند

نوشته

7 سال قبل | 14 دیدگاه | مطالب ترنجی

تقریبا تمامی تولید کنندگان اسمارتفون و شرکت های مختلف درصدد ساخت باتری و یا ابداع روش هایی برای هر چه بیشتر کردن عمر باتری هستند. سونی نیز از این قاعده مستثنی  نیست . حال سونی همکاری جدیدی را با شرکت کالیفورنیایی Qnovo شروع کرده است که adaptive charging را به اکسپریا های جدید و آینده سونی خواهد آورد. با ما در ادامه همراه باشید.

Qnovo از روش های مختلف برای بهینه سازی ولتاژ و جلوگیری از آسیب رسانی به سلول های لیتیوم استفاده می کند. البته تمامی تولید کنندگان اسمارتفون مکانیزم کنترلی را در باتری های خود برای جلوگیری ازآسیب رسانی به باتری تعبیه می کنند.

در شرایط ساده، پس از استفاده باتری در یک بازه زمانی، اجزای داخلی باتری از کار می افتند و بنابراین از توانایی باتری در نگه داشتن شارژ کاسته می شود. دمای زیاد برای سلول های باتری زیان آور است و احتمالا در نهایت باعث انفجار باتری می شود! بخاطر همین است که اسمارتفون ها و دستگاه های دیگر بخشی دارند که هنگام افزایش دما جریان را  قطع می کند که می تواند تا حدی تاثیرگذار باشد.

[su_pullquote align=”right”]بیایید فراموش نکنیم که لیتیوم فلزی است که به راحتی می تواند منفجر شود![/su_pullquote]

امروزه اسمارتفون ها صفحه های بزرگ، پردازنده های قدرتمند و سنسور هایی دارند که از قدرت باتری استفاده می کنند. البته باتری هایی با نرم افزار پیچیده، بزرگ و پر گنجایش با شارژ شدن سریعتر وجود دارند که می تواند تا حدی قدرت مورد نیاز را تامین کنند.

راه های بسیاری برای شارژ کردن اسمارتفون هایمان وجود دارد. از شارژر های سریع کوالکام گرفته تا شارژ کردن به وسیله USB که تمام شب برای یک پرچمدار ۲۰۱۶ طول می کشد. یکی از اشکال های شارژر های سریع تولید حرارت هنگام شارژ است که محصول ذخیره سازی انرژی در داخل باتری است. البته برخی از شارژر های سریع مانند Dash Charge وان پلاس سعی در کاهش استهلاک باتری ها و سرد نگه داشتن آن ها دارند.

Qnovo از تکنولوژی Adaptive Pulse Modulation برای اندازه گیری سلامت سلول ها و مدیریت شارژ استفاده می کند. همینطور این تکنولوژی وضعیت باتری را ارزیابی کرده و شارژ مناسب را تنظیم می کند و در نهایت از احتمال آسیب کاسته و عملکرد را به آخرین درجه ممکن می رساند.

همکاری سونی با Qnovo منافعی نیز برای مشتریان دارد زیرا تکنولوژی شارژ سریع Qnovo که در اکسپریا Xz و X کامپکت استفاده شده  عملکرد خوبی برای مشتریان خواهد داشت.به هر حال سونی  از تکنولوژی Qnovo استفاده می کند زیرا متوجه شده است که مشتریان دستگاه های خود را برای مدت زیادی استفاده می کنند ولی باتری ها پس از دو سال، عملکرد خوب خود را از دست می دهند.

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2016/09/sony-partner-qnovo-improve-battery-longevity.html” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Just Sony ??

ایول سونی
همه چی تولید فروش نیست…
خداوکیلی اولویت اولت کیفیت
و این برای من مصرف کننده مهم ترینه

riofarina

این همکاری ها خوبه و به نفع مصرف کننده
فقط یه دوستی تو این پست (نظر اول)
https://toranji.ir/%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-lg-bo-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9/
الجی و مسخره کرده بود که خودش تولید کننده صوت و تصویر هست و …
حالا میخوام بدونم درسته الان سونی رو که خودش تولید کننده باتری هست و مسخره کنیم؟!؟!؟!؟

Mostafa

مگه من مسخرش کردم :scratch:
خندیدم ترول بازی در آوردم

i_love_quality

خب الان مگه qnovo باتری زده واسه سونی؟!
Qnovo یک تکنولوژی هست که در موقع شارژ کردن بدرستی گوشی رو شارژ میکنه و عمر باتری حدودا دو برابر میشه!
در ضمن یکی از اسپانسر های اصلی این استارت آپ خود سونی هست!

riofarina

اگه دقت کنی B&O Play هم با الجی همکاری کرده، فقط همکاری یعنی تبادل تجربیات. مثل لایکا و هواوی و…
بازم میگم من از این اتفاقات خوشحال میشم، چون بنفع مصرف کننده تموم میشه فقط خواستم یادآوری کنم این موارد چیزی نیست که مسخرش کنیم، دقت کنی تو اون لینک هم گفتم.

A better life

این همکاری عالی تر میشه واسه کاربر ها
حداقل با ترس فاصله به شارژ نمیزنیم

Bagher

سلام
به نظرم هر چه این همکاری در هر زمینه‌ای به خصوص باتری افزایش پیدا کنه بهتره چون در آخر به نفع مصرف کننده هست
تا شاهد انفجار های گوناگون در اسمارت فون های گوناگون نباشیم

REZA

جالبه.

Hasan.sh

سونی کارش درسته :good:

Pouya

:rose:

SaeidDS

واقعا ایول به سونی……شرکت های دیگه به دنبال افزایش ظرفیت باتری هستند ولی سونی همیشه به دنبال بهینه کردن مصرف باتری بوده و موفق هم شده :heart: :heart: :heart: :heart: :rose: :rose:

MOAZEZ

سوتی بدون این تکنولوژی هم بالاترین عمر باتریو داشت. از بابت باتری کسی از سونی نگرانی نداره. یعنی راحت میتونی گوشیو دستت بگیری

MOAZEZ

سونی بدون این تکنولوژی هم بالاترین عمر باتریو داشت. از بابت باتری کسی از سونی نگرانی نداره. یعنی راحت میتونی گوشیو دستت بگیری

redeagle

کیفیت باتری سونی زبان زد خاص و عامه و همین طور سلطان باتری شناخته می شه و مثل خیلی از شرکت ها سعی نمی کنه کم ترین زمان شارز شدن رو داشته باشه چون باتری رو تضعیف می کنه و خوبی خیلی خوبی داره این هست که هنگام شارز منفجر نمیشه :good:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سید علی موسوی
علاقه مند به دنیای تکنولوژی و اسمارتفون ها :)نگرانی در باره اینکه چه کسی در چه موردی در حال پیشی گرفتن از شماست را رها کنید و فقط کار خود را انجام دهید و بهترینی باشید که می توانید