حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ) متقاعدکننده نیست

نوشته

7 سال قبل | 74 دیدگاه | مطالب ترنجی

اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ) و اکسپریا ایکس کامپکت (Xperia X Compact) به عنوان دستگاه های به روزشده خانواده پرچمدار سونی در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ معرفی شدند. دستگاه هایی که بیشتر در بخش طراحی و سخت افزار دوربین پیشرفت داشته اند و باقی موارد از جمله سخت افزارهایی مثل چیپست و نمایشگر همانند قبل باقی مانده است. پیشرفت در بخش دوربین از مهم ترین موارد مورد تمرکز سونی است و واقعا باید گفت سخت افزار جدید بسیار خوب هم هست اما خروجی گویا آنطور که باید نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره دوربین اکسپریا ایکس زد و اکسپریا ایکس کامپکت بیشتر بدانیم.

sony-xperia-xz-1-1

سونی در دستگاه های جدید خود از فناوری که آن را حسگر سه گانه تصویر می نامد استفاده کرده است. این یعنی علاوه بر حسگر تصویر که تصویر را ثبت می کند، دو حسگر دیگر هم وجود دارند. البته بهتر است به فرستنده مادون قرمز، حسگر نگوییم اما شاید اگر از نگاه سونی به آن بنگریم بتوانیم آن را در دسته حسگرها هم بگنجانیم! به جز فرستنده مادون قرمز که برای فوکوس سریع و دقیق در شرابط نوری مختلف به کار می رود، حسگر RGBC-IR برای تشخیص صحیح تراز نور سفید صحنه نیز حضور دارد. مسلما این ۳ در کنار هم تجربه عکاسی سریع تر و دقیق تری را ارایه خواهند کرد.

لرزشگیر تصویر ۵ محوره از دیگر مواردی است که در دوربین اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ) و اکسپریا ایکس کامپکت (peria X Compact) استفاده شده است. هر چند سونی در اکسپریا زد ۵ نیز توانسته بود به خوبی در فیلم برداری با تکنیک نرم افزاری Steady Shot این موضوع را مدیریت کند اما حالا و پس از دو نسل از اکسپریا زد ۵ تصمیم گرفته است این امکان را بهبود دهد.

حتی بد نیست بدانید که اکسپریا ایکس زد و اکسریا ایکس کامپکت بالاخره دسترسی به تنظیم دستی سرعت شاتر را نیز در پرچمداران سونی فراهم نموده اند و این بخش که خود کاستی بزرگی در رابط کاربری دوربین این دستگاه ها بود، حالا وجود دارد. اما مسئله اصلی هنوز همینجاست، نرم افزار!

سونی سالهاست که بهترین حسگر تصویرهای دوربین موبایل های ما را تولید می کند اما همواره خود در بخش خروجی مشکل دارد. حتی در اکسپریا زد ۵ و اکسپریا ایکس که از حسگر تصویر قدرتمند IMX ۳۰۰ و فناوری لنزهای سری G این شرکت بهره برده است اما هنوز خروجی تصاویر آنطور که باید نیست. متاسفانه در اکسپریا ایکس زد و اکسپریا ایکس کامپکت نیز شاهد همین موارد هستیم.

Xperia X (13)

طبق تست های اولیه که وب سایت TheVerge انجام داده است به نظر می رسد هنوز بخش نرم افزاری و حالت خودکار بخش نرم افزاری اکسپریا ایکس کامپکت و اکسپریا ایکس زد ایراد دارد. ایراداتی از جمله مشکل در فوکوس خودکار، لگ های بخش نرم افزاری دوربین، شارپ بودن بیش از حد برخی تصاویر و ویرایش پس از ثبت تصویر بیش از حد هنوز در رابط کاربری اکسپریا ایکس زد و اکسپریا ایکس کامپکت وجود دارد. برای مثال در تصویر جزئیاتی مثل موهای دست حذف شده بود و به صورت توده توده نمایش داده می شد و اکسپوژر کمی زیاد تنظیم شده است. به کم کردن اکسپوژر به صورت دستی می توان گفت که جزئیات خیلی بهتری در آن شرایط به دست آمد، این خروجی آنقدر خوب بود که حتی بتوان گفت از یک دوربین DSLR گرفته شده است.

البته قضاوت بر اساس نرم افزار آماده شده برای نسخه های دمو به نمایش در آمده در نمایشگاه IFA 2016خود کمی عجولانه به نظر می رسد اما اکثر بررسی های اولیه بر مبنای همین دستگاه ها انجام می شوند. البته امیدواریم که مشکلات این نرم افزار در نسخه نهایی برطرف شود اما اگر اینطور نشود باید گفت این همه سخت افزار رده بالا فدای نرم افزار بد می شوند.

Xperia X (11)

اکسپریا ایکس زد و اکسپریا ایکس کامپکت هر دو دارای طراحی زیبا و کلاسیکی هستند که هر چند به طراحی خمیده و نرم پرچمدارهای سامسونگ و اپل نیستند اما طراحی شارپ و کلاسیک و خود را دارند که در این نسل با کمی خمیدگی شیشه محافظ نمایشگر و قاب پشت دستگاه بهتر شده است. سخت افزار این دستگاه اما چیزی است که اگر اول سال ۲۰۱۶ ارایه می شد خیلی قانع کننده تر به نظر می رسید اما برای اواسط سال ۲۰۱۶ سخت افزاری مثل چیزی که سونی در نظر گرفته است کمی غیر قابل رقابت با رقبای موجود است.

نظر شما درباره اکسپریا ایکس زد یا اکسپریا ایکس کامپکت چیست؟ شاید اگر سونی در بخش نرم افزار دوربین پرچمدارهای خود بیشتر متمرکز باشد بتوان خروجی بهتری را از آن شاهد بود و از تمام پتانسیل سخت افزار درجه یک آن بهره برد، اینطور نیست؟

[su_button url=”http://www.theverge.com/2016/9/1/12749452/sony-xperia-xz-compact-camera-ifa-2016″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
74 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Emad

چقدر هم روش مانور داد :yahoo: :yahoo: :yahoo:

ali gheysari

من فن سامیم ولی از این گوشی خوشم اومده بود تنها نکته مثبتشم میشه گفت دوربینش بود که خدا کنه مشکلی نداشته باشه

A better life

ترول منتظر dxo باش
عزیزم دلم

Ali PC

متقاعد کننده نیست یکم زیاده روی در هر حال دوربین خوبی داره و چون مشکل نرم افزاریه میشه با آپدیت حل شه

Nokia.king

فکر نمی کنم با ابدیت تغییر زیادی کنه معمولا دوربین های سونی کمی از رقبا عقب بوده مخصوصا از سامسونگ امروز هم مقایسه ای ازش دیدم با اس هفت که کاملا عقب بود .در یکی دو مورد فقط ببهتر بود که برای اختلاف شش ماهه با اس هفت قابل توجیه نیست . البته امیدوارم با ابدیت نهایی به بهترین کیفیت برسه ولی بنظر من سونی چه در بحث طراحی و سخت افزار کم کاری کرده . توی این بازار باید گوشی بزنی که چشم رو‌خیره کنه به طراحیش و بعد مشتری میره سراغ امکانات . البته دنسبت به طراحی های قبلی پیشرفت خوبی داشته نسبت به رقبا مثا آیفون و سامسونگ که مقایسه کنید عقب تر هست

Hasan.sh

همیشه عقب بوده؟
پارسال ک بهترین کمرا فون در سایت DXO اکسپریا Z5 بود
امسال هم ک تا الان x performance هم نمره با بهترین هاست
اخ چرا میخواین از رو هوا حرف بزنید؟
من قبول دارم بخش اتو ایراد داره ولی این نمیشه ک کل دوربین و….را بگیم بده
عجبااا

Just Sony ??

نوکیا بی منطق ترین شخصی خدایی
راستی کم پیدایی

A better life

Nokia
نوکیا جان
خیلی زشت به اسم نوکیا داری ترول بازی درمیاری فن متعصب سامسونگ

راجب دوربین نظر دادی با اپدیت حل نمیشه
بگذریم که نسخه نیست
هنگ هزاران دستگاه سامسونگ درس میشه این نمیشه
خار منطق

بهت حق میدم چون امسال سامسونگ بی کیفیت پرچمدار انداخته بهتون

redeagle

شما مثل اینکه ایکسریا زد ۳+ یادت رفته یا زد ۲ که زمان خودشون صد برابر پرچمداران دیگه بودن مخصوصا سامسونگ بقیه مواردم اگه نگیم برتر مساوی بودن درضم شما بی منطق هستید متاسفم :good: :good:

Ari khan

بالاخره متقاعد کننده هست یا نه؟خوب وقتی با یکم تغییر تو اکسپوژر درحد dslr شده(هرچند بنظر کمی اغراقه) پس با یه اپدیت باید متقاعد کننده بشه???فک کنم نطورش حالت اتوماتیک بود که متقاعدکننده نیس :scratch:

Hasan.sh

سونی تو بخش اتوماتیک همیشه میلنگه
کسی اگ یکم از عکاسی بدونه میتونه عکس های فوق العاده ای در حالت دستی از دوربین های xperia بگیره ک البته خیلی ها اماتورن و سونی یاید این مشکل را برطرف کنه

Nokia.king

دوست عزیز مشکل همینجاست ۹۹ درصد مشتری ها عکاس حرفه ای نیستن عکاسی بصورت دستی تخصص زیادی میخاد . انتخاب ایزو سرعت شاتر میزان دیاف و غیره بستگی به میزان نور محیطی که درش حظور داری متفاوت و‌ففط از یه عکاس حرفه ای برمیاد من خودم حدود ۱۵ سال پیش بود بنظرم یه دوربین زنیت داشتم که همچیزش دستی بود و تا تونستم باهاش حرفه ای عکاسی کنم چندین ماه طول کشید و دها حلقه فیلم سوخت . به این راحتی که نیست. . موبایل یه دستگاه پرتابل هست و سوژه ها که معمولا باید سریع شکار ببشن پس باید جوری باشه گشی رو سریعداز جیب در آورد و عکاسی کرد با بهترین کیفیت . اسمش موبایله نه دپبین dslr

redeagle

دقیقا حسن جان نوکیا کینگ این گوشی برا افراد حرفه ایی و غیر اماتور هست برای همین فروش گوشی های سونی کم هست :good: :good: :good:

Ramin 8890 gamer

Nokia.King
شدیدا موافقم و البته امیدوارم با آپدیتی چیزی درستش کنه وگرنه میشه گفت برتری خاصی نسبت به بقیه نداره و خریدش با وجود پرچمدار های دیگه کار منطقی نیست
راستش فک میکردم مشکلات دوربین ایکسپریا ها توی این یکی تموم شدن اما…
حتی اگه توی دستی گل بکاره اما توی اتوماتیک خوب نباشه به نظرم نمیشه بهش گفت کمرافون
سونی خواهشا گند نزن و آپدیتی چیزی بده سریعتر… ?
روش حساب کرده بودما… ?

Hasan.sh

همونطور ک در متن هست سونی در بخش خودکار ضعف داره ولی اگ بتونی دستی کار کنی میتونی عکس هایی ب خوبی DSLR گرفت…
نمیدونم چرا سونی ی سروسامونی ب بخش اتوماتیک نرم افزارش نمیده تا این همه قدرت دوربین بخاطر ی مورد پیش پا افتاده فنا نشه؟!!!
هرچند باید منتظر نسخه اصلی فریمور نهایی دستگاه موند شاید مشکلات نرم افزاری اونجا بهبود پیدا کنه و البته برای نظر قطعی دادن برای این غول باید منتظر نتایج DXO موند چون x performance هم برخلاف بعضی ها ک میکوبیدنش تونست نمره ای هم ارز با بهترین کمرافون ها را بگیره…

raminrx7

فک کنم الان نظر دادن در مورد دوربینش بحث بیخودیه!

raminrx7

“لرزشگیر تصویر ۵ محوره از دیگر سخت افزارهایی که در دوربین اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ) و اکسپریا ایکس کامپکت (peria X Compact) استفاده شده است.”
فک کنم لرزشگیر ۵ محوره دیجیتالی باشه نه سخت افزاری!خود ترنجی هم تیتر زده بود دیجیتالی!

far_zad

در مورد دوربین باید هنوز صبر کرد.

اما من هر چی نگاه میکنم این عکس آخر رو واقعا نمیدونم فلسفه طراحی بالای گوشی به این شکل از کجا دراومده.
اصلا حس خوبی بهم نمیده.

shahinhhh

The vrage خخخخخ

Nokia.king

بله کاملا تخصص داره و‌کارشون همینه حداقل میشه به خرفاشونبیشتر از فن هایی که توی این سایتها نظر میدن اعتماد کرد 😉

Sepehr

سونی کی متقاعد کننده بوده آخه؟
سونی بهترین سنسور هارو برای بقیه شرکت ها می سازه و اونا ازش به بهترین نحو ممکن استفاده می کنن. ولی خود اکسپریاها به خاطر ضعف نرم افزار هیج وقت کیفیت خوبی نداشتن و حالا هر چقدم سخت افزار دوربین قوی بشه و سنسور ۳ گانه و لرزشگیر ۵ محوره و از این چرت و پرتا بازم بهتر نمیشه. تو تست سایت همسایه ام دیدیم که چقد افتضاح از اس ۷ شکست خورد. همین سخت افزار رو اس ۷ بود، یه ابر دوربین می شد واسه خودش.
:yahoo: :yahoo: :yahoo:
به نظرم گندی که دیروز سونی زد در تاریخ ماندگار خواهد شد. چه از کلاس مراسم و صندلی های پلاستسکی و تعداد حضار و …
چه از محصولاتی که کپی از شرکتای دیگه بودن و هیچ توآوری توشون دیده نشد.( طرح مفهومی ساعت هوشمند با صفحه گرد و حلقه چرخان!)
چه از اکسپریاهای جدید که به شکل عجیبی شبیه لومیا بودن و البته سری لوازم صوتی Signature که سونی حتی به خودش زحمت نداد یه اسم انتخاب کنه و از سری Signature الجی که تو CES2016 معرفی شد اسکی رفت.
متاسفم برای این شرکت که یه زمانی یک شرکت دوست داشتنی و نوآور بود و الان به یک کمپانی منفور و پیرو تبدیل شده. :rose: :rose:

Modarz

سایت همسایه تخصصیه یا Dxomark؟
برو ببین با هم مساوی ان گل من :wacko:
پیرو اگه منظورت طراحیه که حرفی ندارم :wacko:
منفور از نظر تو هم نفهمیدم چطوری گفتی ولی
حداقل میگفتی بخش موبایل گلم

Sepehr

والا ما هر چی مقایسه دیدیم زد ۵ و ایکس توشون افتضاح بودن. قبلا هم گفتم من این سایتو اصلا قبول ندارم. چه سامسونگ اول چه آخر. هواوی P9 به جرئت از اس ۷ بهتره طبق تجربه شخصی خودم اما نمرش اندازه اس ۵ شده. :wacko: :wacko: :rose:

sadegh.a

به این که نسخه دموی گوشی تست شده کاری ندارم، به اینکه یه سایت درپیتی و البته غیر تخصصی این تستو انجام داده و بدون مدرک(یه نمونه عکس) یه حرفی زده و شما هم احساس خوبی بهتون دست داده از این حرف هم کاری ندارم ولی خدایی این که گفتی سونی کپی میکنه از شرکت های دیگه رو کجای دلم بزارم???!!!
الان تقریبا هر شرکتی رو اسم ببری یه جورایی داره کپی میکنه به جز سونی، الاالخصوص سامسونگ عزیزتون که انواع اقسام کپی کردن رو توی کارنامه گران بهاش داره ، از طراحی هاش بگیر تا کنولوژی‌های ۴G، سیستم‌عامل و رابط کاربری در نرم‌افزارهای مختلف…
اخه فکر کن هواوی که خدای کپی کردنه هم از سامسونگ شکایت کرده سر این قضیه :)))

redeagle

لطفا به dxomarkمراجعه کنین البته شما از متخصصین اون ها هم متخصصترین :good: :good: :good:

Blue Tech

جناب متخصص شما DXO رو قبول دارین یا ندارین!؟
اگه قبولش دارین تو کامنت بالاتون گفتین که زی ۲ خیلی بهتر از اس۵ بود که طبق dxo برابر بودن
همچنین فرمودین زی ۳+ خیلی بهتر از اس ۶ بود که طبق نظر dxo کاملا برعکسه
در کل ممنونم که اینقدر نظرای منطقی و بدون تعصب میذاری
بازم بذار کم کم داری چشمان من رو که از تعصب کور شده باز میکنی

Modarz

نمیدونم این وبسایته تخصصش دوربینه یا مثل بعضی سایتا داره فقط میگه که کامل بشه ولی مرد مومن وایسا نسخه نهایی بیاد بعد بررسی کن.
لابد نویسنده اش همونیه که دلایل نخریدن نوت ۷ رو نوشته بود :yahoo:

CHALTON.B

ایب نداره اعصابتو خورد نکن واسه ما عادی شده دیگه میدونیم سونی تو دوربین و صفحه نمایش همیشه جزو ضعیف ها بوده،نسخه نهایی دیگه چیه تو معرفیش اینطوری خراب کرد دیگه بهونه نیارید قبول کنید که دوربین های گوشی سونی همیشه تو خروجی تصاویر ضعیف بوده،همیشه تو بخش نرم افزاری دوربین گوشی هیچ حرفی واسه گفتن نداشته.

redeagle

دقیقا برعکس گفتی تو دوربین که سامسونگ بزور باهاش برابر تو صفحه همون زد تری برای شکست همشون کافیه :good: :good: :good:

Modarz

#ایب داره چون تو اصلا مهم نیستی قبلا هی می خواستم جوابتو بدم ولی الان دیگه نهایت نظراتو بخونم بخندم.می دونم الان نظرم حذف میشه ولی اگه ی م دیر کاملا درجریان کامنتا باشه خودشم میاد ی ف ح ش بهت میده.
من الان هیچ کاری با سونی و کلا تکنولوژی ندارم ولی میگم تو انسان نیستی خودتم میدونی چرا اینو میگم.
الان هم حتما یکی میاد میگه این هموطنته پیشاپیش بهش بگم که اینا مایه ن ن گ ان این حرف هارو به من نزن

Blue Tech

خب 🙁
کل امیدم به همون دوربینش بود که هم از این پست the verge و اون مقایسه ای که تو سایت همسایه بود دیگه…
با این اوصاف باید دید XZ آخرین اکسپریا میشه یا نه!؟
من نمی فهمم سونی این همه تغییر اسم داده مثلا انتظار داشتیم چیزه جدید و نو‌آورانه ای ازش ببینم ولی تهش همون کاری رو کرد که باعث شد به این وضع فلاکت بار کشیده بشه
ته تغییره انقلابیش همین بود که آمنی بالانس رو شبیه طراحی لومیا کنه!؟
الان ۵ساله نمیتونه به نرم افزار دوربین درست حسابی بسازه
واقعا که مسخرس

shahinhhh

والا همون سایت همسایه هم اشاره یی به برتر بودن S7 نکرد فقط گفت کنتراست S7 بیشتره XZ طبیعی تر و جزییاتش بیشتره

Blue Tech

کلا تو یکی از چهارتا گفته XZ جزئیات رو بیشتر به تصویر کشیده بجاش تو اس۷ گفته شارپ تر رنگ های زنده تر وضوح بیشتر
کاری به چیزی که نوشته ندارم عکسا داد میزنن که کدوم برترن
راستی عزیزم کلمه ی کنتراست رو از کجا آوردی!؟
راستی گفتی رنگ های طبیعی
من تا جایی که حافظه م یاری میکنه طرفدارانه سونی از اومدن زی ۲ و اون گندی که با اشباع رنگش زد همیشه ادعا میکردن که کسی رنگه عادی رو دوست نداره همه دوست دارن رنگ ها اشباع و شاد باشن
چی شده به رنگ های طبیعی علاقه مند شدین دوباره!؟

redeagle

امیدت به خدا باشه البنه باید بیاد تو بازار بعد نظر قطعی داد این تغییر اسمم چیز مسخرهایی بود واقعا

HEDAYAT

من مقایسه رو دیدم!
واقعا تعجب میکنم همه میگن توی اون مقایسه بهتر بود،بحث لایه زرد توی اون مقایسه بوضوح توی دوربین s7 وجود داشت!!
حتی جزعیات هم بهتر در نمونه سونی ثبت شده بود!
البته این برداشت من از اون عکسها بود…

HiKa

سلام.
سونی همیـــشه توی نرم افزار دوربین مشکل داشته! البته بیشتر قسمت اتوماتیکش.
توی اتوماتیک، ایزو به شدت الکی بالاس و باعث میشه جزئیات محو بشن و نویز بره بالا. شخصا همیشه ایزو رو در سطح پایینی تنظیم میکنم.
وایت بالانس هم بعضی وقتا مشکل داره. به عنوان مثال وقتی توی فضای بسته با نور مصنوعی عکس برداری میکنی رنگ ها بی روح ثبت میشن. بازم شخصا وایت بالانس رو دستی تنظیم میکنم!
در کل اگر کاربر حرفه ای هستید و از عکس های حالت اتوماتیک راضی نیستید، بهتون پیشنهاد میدم حتما حتما از حالت دستی استفاده کنید. عکس های فوق العاده ای میتونین ثبت کنید!
من زد۳ دارم بدون هیچ اغراقی میگم دوربینش در حالت دستی فوق العادس! اما توی حالت اتوماتیک متاسفانه خیلی خیلی ضعیف…
در کل به دوربین XZ ایمان دارم و میدونم دوربین فوق العاده ای داره. با لرزشگیرش به شدت حال کردم! چون یکی از مشکل های من با زد۳ موقع عکاسی سریع توی لرزشگیرش هست.
امیدوارم توی نسخه نهایی گوشی، مشکل نرم افزار دوربین حل بشه. چون تا ۲ ماه دیگه ۱۰۰% فریمور دستگاه ارتقاء های زیادی میکنه.

MZ XPERIA Z1

دوست عزیز از حالت اتو سونی باید برای شرایط نوری کم استفاده میشه چون ماکس ایزو توی حالت اتو هست
متاسفانه همه کس بلد نیستن از دوربین گوشی های سونی استفاده کنن ایراد الکی میگیرن

redeagle

بله همیشه توی نرم افزار مشکل داشته غیر از زد تری پلاس که خروجی خوبی می داد با این که سنسورش مان زمان زد وان بود ولی اونم تنظیمات دستی کامل نداشت

shahinhhh

امممم راستی the vrage همون سایتی نبود که میگفت نوت۷ هیچ لگ و کرشی نداره و سریع ترینه :))))) دقت کم در فوکوس اینو راجع به htc10 هم گفت ولی دیدیم اینطور نیست

Blue Tech

دقیقا این جمله ی اولت رو از کجا آوردی!؟
عزیزم همه ی پست ها رو همینجوری میخونی!؟
the verge هم جیره خوره حتما
تنها منبع معتبر تاریخ احتمالا اکسپرینه
میگم خوبه خودتون میدونین تو بخش نرم افزار دوربین سونی چه فاجعه ایه

shahinhhh

خخخخخخخخخخخخخخخ باشه باشه خواهیم دید والا همین S7 خودش در حد X PERFORMANCE بود و عملا توانایی رقابت XZ را ندارد

Blue Tech

بحث رو‌ عوض نکن بگو این جمله ی اولت رو‌ دقیقا از کجات در آوردی
میخوام بدونم the verge اینو گرفته بود یا برداشت کوته بینانه ی خودته
XZ فعلا که وضعش داغونه حالا میمونیم تا آپدیت بیاد ولی حتی بعده آپدیتم عمرا بتونه برتری محسوس نسبت به اس ۷ داشته باشه
تازه ایکس پی در بهترین حالت تو عکسایی که گرفته شده باهاش بتونه در حد اس۷ باشه ولی تو عکاسی با اون نرم افزار دوربین آشغالش اصلا قابل مقایسه نیست با دوال پیکسل سامسونگ

shahinhhh

چی میگی بهترین حالت اوتو در حد اس سونه خوب اس سون بدترین حالت اوتو رو داره ینی چی

Blue Tech

کلا کارت اینه که حرفای همه رو یه جور دیگه ترجمه کنی بعد با اون تفسیر غلطتت بیای اینو اون متهم کنی
the verge یه چی دیگه میگه تو میگی این گفته نوت ۷ سرعترینه
مقایسه ی سایت همسایه یچی دیگه میگه تو میگی گفته عکسای اس ۷ کنتراست بهتری دارن!!! :wacko:
من از دوال پیکسل دفاع میکنم تو میای پای میگی که گفتم حالت اتو سامسونگ بهترینه!!!
بیخیال بحث کردن باهات کلا بی فایدست
الان حتما بر میگردی به ترنجی میگی” این به من فحش داده چرا کامنتاش رو پاک نمیکنین”
جدا سیاستته که تحریف کنی نظرات این و اونو یا طرز تفکرت مشکل داره که از هرچیزی‌ به یه چیزه دیگه میرسی

shahinhhh

باشه بابا تو خوبی همین دوال پیکسل خود کنون زیر فوکوس هیبریدی لیزری سونیه تو کامپکت کمرا ها موبایل هم بماند

redeagle

تو نرم افزار دوربین فاجعه هست ولی با همین فاجعه بودن هنوز برابر هست اگرم خوب عمل می کرد الان هیچ دوربینی توان رقابت رو باهاش نداشت پس خوشحال باش :good: :good: :good:

shahinhhh

اینم دری وری the vrage راجع به HTC 10
http://www.theverge.com/2016/4/14/11429858/htc-10-review

shahinhhh

این the vrage اول گفت نوت ۷ هییییییچ کرشی نداره بعدش سام موبایل به فناش داد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

Hasan.sh

دوستان بهتره سر ی مسئله ی بیخودی و پیش پا افتاده بحث نکنیم
بلاخره نسخه ی نهایی این گوشی ب دست سایت های متخصصی مثل DXO میرسه و با نمره ای ک اونا میدن ما ب قدرت و نقاط ضعف این گوشی پس خواهیم برد
الان هر حرفی بزنیم اشتباه
چون این گوشی در بخش نرم افزاری در نسخه ی بتا قرار داره و مطمئنا تا بدو ورودش ب بازار نقاط ضعفش بر طرف خواهد شد
وقتی بشه از این دوربین خروجی در حد DSLR گرفت مطمئنا با یک اپدیت کوچک بخش اتو هم درست خواهد شد…

CHALTON.B

خوشم میاد چند روز بعد به حرفام پی میبرید،دقیقا موقع معرفی ایکس زد گفتم سونی دوربینش حرفی واسه گفتن نداره و از رقباش عقب هست،ولی طرفدارای سونی قبول نکردن،بیا اینم دوربین ایکس زد که این هم بی کیفیت از اب در اومد،باید قبول کنید که بهترین دوربین موبایل رو سامسونگ داره،بهترین خروجی تصاویر رو سامسونگ داره همه سایت ها هم این حرف منو تایید کردن که بخش نرم افزار دوربین گوشیهارو سامسونگ داره،دیدید این گوشی جدید سونی هم نتونست یه دوربین خوب بده بیرون،البته بلهونتون اینه که سال بع سونی یه غول میده بیرون خخخخ.

AraZ1

چااااااله تووووووون نترکی صلوات :yahoo: :yahoo:

mahdi ak

همین که یه بمب نمیده دست مرم کافیه :yahoo:

Milad Awlazadeh

خوشم میاد فن های سونی وقتی که حرفی براشون نمیمونه بحث باطری نوت رو میکشن وسط. اخه ترول الان بحث گند زدن سونی توی دوربیناشه . چه ربطی داره به باطری نوت۷

redeagle

وقتی نتایجش امد بیرون تو دیگه حرفی برا گفتن نداری :good: :good:

amin nasiry

????

REZA

میگه تو بخش اتوماتیک مشکل داره یعنی میتونه با اپدیت حل شه!
البته منتظر نظر منابع معتبر تر میمونم!

Amir69

تنها بخش که سونی درونش خیلی خوب عمل کرده بود بخش دوربین بود اما اگه این خبر صحیح باشه به نظرم پرچمدار جدید سونی هیچ ارزشی نداره :mail:

redeagle

نمی دونم چرا این همه عجله دارید از قدیم گفتن عجله کار شیطونه حالا ممکنه با اپدیتم درست نشه ولی تا اون موقع صبر کنید

riofarina

امیدوارم با آپدیت حل بشه و سرعت شاتر حداقل تا ۱۵ ثانیه تاخیر قابل دسترس کنه.
تنها گوشی سونی هست که تا حالا ازش خوشم اومده، سونی ناامیدم نکن. :rose:

Jackass

یکم که از معرفی و شور و هیجانش ک بگزره میفهمید که این گوشی در حد پرچمدار نیس. یه گوشی که خوب باشه همه میگن خوبه و تحسین میکنن. نمونه ش زد ۵ پریمیوم که اگه واقعا اگه هیچ پرچمداری معرفی نمیکرد تا الان هتوز پرچمدار فوق العاده قوی ای میبود. اونوقت میومد یه سال بعد نسخه جایگزینش رو میداد . سیاستهای سونی افتضاحن.

Just Sony ??

خخخخ اوه پیدا شدید

MZ XPERIA Z1

متاسفم برای سایت ترنجی که جیره خور سامسونگ هست
هنوز گوشی دستش نیومده و خودش تست نکرده نظر میده
تو حالت اتوماتیک هم خوب عکس میگیره
بلد نیستی با یه وسیله ای کار کنی نظر الکی نده آقای جیره خور سامسونگی
حتما گلکسی بمب ۷ متقاعد کننده است اینقدر آشغاله که خودش داره آشغالش رو از بازار خارج میکنه
دست بردارید از این همه اراجیف گویی علیه سونی

Sepehr

خجالت بکش ترول. ترنجی عزیز فقط ترجمه کرده و مطلب اصلی برای سایت معتبر The verge هست. دیگه همه عالم و آدم می دونن سونی افتضاح ترین دوربینارو داره.

A better life

کاری به اون شخص ندارم
که به اسم سونی کامنت میده

ولی راجب دوربین که گفتی زد پنچ به تنهایی بهترین بود پارسال و امسال پرفورمنس بهترین شد همراه با اس ۷ اچ تی سی ۱۰

و قطعا xz بدون رقیب میشه امسال

خخخخ اصلا شاد باش

sadegh.a

کدوم عالم و ادم رو میگی دقیقا؟! تا جایی که سایتای تخصصی دوربین میگن، دوربین گوشیهای سونی همیشه جزو خوبا بوده و هست ولی اگه منظورت اون عالم و ادم های سامسونگیه قضیه فرق میکنه….

Blue Tech

A better life
مطمئنی پارسال زی ۵ به تنهایی برترین بود تو dxo بعد اس ۶اج پلاس اون وسط چغندر بود حتما

redeagle

زشته به خدا نگو این حرف ها رو باید تشکر کنی نه این که این جوری حرف بزنی

صدرا مخملی

دوست عزیز چرت و پرت نگید لطفا
ما خودمون سریع تر و بیشتر خبر های خرابی سامسونگ رو رفتیم
لطفا چیزی نگید

HEDAYAT

دقیقا، تنها چیزی که به جنابعالی میشه گفت:”دوست عزیز چرت و پرت نگید لطفا”
نمیدونم شما اکانت فیک هستی بقول دوستان یا بطور اعجاب آوری متعصب، ترول، سطحی نگر و… هستی!

redeagle

اقای صدرا مخملی شما خودتون رو به خاطر این جور اشخاص ناراحت نکنید ممنون از زحمات شما

A better life

وقتی dxo بررسی بشه نسخه نهایی
خیلی ها نا پدید میشن
مطمئناً مثل فاجعه نوت نخواهد شد

milad.tech

:negative:
هدف سونی چیه؟
اگه داره بهترین dslr سری آلفا رو در دنیا میسازه و اگه داره بهترین سنسورهای دوربین دنیا رو تولید میکنه پس چرا این وضع دوربین اسمارتفونهاشه؟
دوتا از بهترینهای سونی رو داشتم که دلیل اصلی فروشم دوربینشون بوده :negative:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)