حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

«فناوری حسگر تصویر سه‌گانه» برای اولین بار در Xperia XZ پرچم‌دارِ سونی، و گوشی ممتاز Xperia X Compact

نوشته

7 سال قبل | 27 دیدگاه | مطالب ترنجی

برلین، ۱ سپتامبر ۲۰۱۶ – Sony Mobile امروز دو محصول شگفت‌انگیز را به سری جدید تلفن‌های هوشمند X افزود. در ادامهٔ دیدگاهی که در فوریهٔ امسال در کنگرهٔ جهانی موبایل آغاز شد، Xperia XZ پرچم‌دار و Xperia X Compact ممتاز تجربه‌هایی هوشمندتر و شخصی‌سازی‌شده‌تر از پیش را ارائه می‌نمایند. هیدیوکی فورومی، معاون فروش و بازاریابی جهانی Sony Mobile Communications گفت: «ما با Xperia می‌خواهیم در زمان و مکانی که برایتان بیشترین اهمیت را دارد، شما را یاری کنیم تا زندگی روزمرهٔ شما راحت‌تر، ساده‌تر و خودانگیخته‌ترگردد. با Xperia XZ و Xperia X Compact و به لطف فناوری “حسگر تصویر سه‌گانه”، می‌توانید روز و شب هر چیزی را که می‌بینید، همان‌طور که هست، با رنگ‌های واقعی و بدون تارشدگی ثبت نمایید.»

 صحنه‌های پرتحرک را با‌ سرعت لیزر و رنگ‌های واقعی ثبت کنید

Xperia XZ تلفن هوشمند پرچم‌دار جدید Sony و گوشی ممتاز Xperia X Compact ، فناوری دوربین جدید و بهبودیافتهٔ Xperia را برای بهترین عکس‌هایی که تاکنون دیده‌اید، در اختیارتان قرار می‌دهند. این مدل‌های جدید با بهره‌گیری از میراث Sony در فناوری دوربین و با همکاری مهندسان تصویربرداری دیجیتال ما، جلوه‌ای خارق‌العاده از کیفیت را به نمایش می‌گذارند و به یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌ها در بین تلفن‌های هوشمند مجهز‌اند. برای بیشینه کردنِ توانِ حسگر تحسین‌شدهٔ Sony، دو حسگر کمکی دیگر نیز افزوده شده‌اند تا فناوری حسگر سه‌گانهٔ Sony را شکل دهند. این به شما اجازه می‌دهد در حال حرکت و در هر شرایطی، عکس‌هایی زیبا با رنگ‌هایی واقعی بگیرید. این فناوری، از حسگر عکس اصلی Exmor RS™‎ برای موبایل Sony که ترکیبی قدرتمند از کیفیت بالای عکس و سرعت فوکوس خودکار را ارائه می‌کند، همراه با فوکوس خودکار ترکیبی پیش‌بینی‌کننده برای پیش‌بینی هوشمندانه و ردیابی سوژه‌های متحرک، برای نتایجی بدون تارشدگی، تشکیل شده است. علاوه‌ بر این حسگر فوکوس خودکار لیزری با فناوری حسگر مسافت هم افزوده شده است تا امکان ثبت عکس‌هایی بدون تارشدگی در شرایط چالش‌برانگیز کم‌نور را فراهم کند و به‌لطف حسگر RGBC-IR با فناوری حسگر رنگ که توازن سفیدی را با دقت بر اساس منبع نور محیط تنظیم می‌کند، می‌توانید از رنگ‌هایی مانند دنیای واقعی لذت ببرید.

Xperia XZ blue horizontal

 دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اصلی، نه‌تنها عکس‌هایی واضح به شما می‌دهد، بلکه با شروع بسیار سریع و با فشردن دکمهٔ اختصاصی شاتر،  تنها در مدت ۰٫۶ ثانیه از حالت آماده‌به‌کار به حالت عکس‌برداری می‌رود و به شما اطمینان می‌دهد که برای گرفتن عکس‌هایی عالی در هر زمانی که نیاز داشته باشید، آماده‌اید.

 قابلیت‌های پیشرفته برای کسانی که با تنظیمات دستی، انعطاف‌پذیری بیشتری را برای خلاقیت بیشتر و ارتقای تجربهٔ عکس‌برداری‌شان می‌خواهند، افزوده شده است. مانند سرعت شاتر و کنترل‌های فوکوس.

 فیلم گرفتن و به‌اشتراک‌گذاشتن خاطره‌های بی‌همتا در شبکه‌های اجتماعی از هر زمانی محبوب‌تر شده است. هر دو مدل با بهره‌گیری از دانش دوربین‌های Handycam® از Sony از طریق قابلیت SteadyShot™ با حالت فعال هوشمند، بهبودهای چشمگیری در تکامل ثبات تصویر ایجاد کرده‌اند تا ویدیوهایی بسیار عالی داشته باشید. اکنون با لرزش‌گیر ۵ محورِی می‌توانید ویدیوهای یکدست‌تری بگیرید.  حتی زمانی‌که در حال راه‌رفتن هستید یا از فاصله‌ای بسیار نزدیک، نمای نزدیک می‌گیرید.

Xperia XZ برای سلفی‌گرفتن، به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی جلویی مجهز است که حساسیت بسیار بالای ISO6400 و لنز ۲۲میلی‌متری/۹۰درجهٔ زاویه‌عریض، بهترین حالت چهرهٔ شما را حتی در نور بسیار کم و سلفی‌های گروهی ثبت می‌کند. Xperia XZ همچنین قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴k را داراست. بنابراین می‌توانید فیلمی واضح و شفاف با همهٔ جزئیات ریز داشته باشید.

 طراحی ممتاز برای انطباق با زندگی شما

Xperia XZ با طراحی سطح حلقوی‌، نمایشگر ۵٫۲ اینچی و پشت فلزی بهترین جای‌گیری و زیباترین حس را در دستان شما ایجاد می‌کند. طراحی سطح حقوی از شکلی یکپارچه الهام گرفته است و فلز‎ ALKALEIDO™ با  شفافیت و خلوص بالا، درخشندگی و حس عمق را ایجاد می‌کند که هر دو طراحی ممتاز آن را ارتقا می‌دهد. Xperia XZ با ‌رنگ جدید آبی که از زیبایی طبیعت الهام گرفته است –آبی جنگلی- همراه با رنگ کلاسیک و شیک مشکی معدنی و پلاتینی، در دسترس خواهد بود.

Xperia XZ life style

 Xperia X Compactبا افزودن شکل محبوب Sony به سری X، فناوری‌های قدرتمندی را در فریمی کوچک جا داده است. صفحهٔ ۴٫۶ اینچی و طراحی سطح حلقوی، آن را برای نگه‌داشتن در دست بسیار راحت کرده است و اندازهٔ آن به‌گونه‌ایست که برای استفاده با یک دست ایده‌آل است. طراحی ممتاز Xperia X Compact را می‌توان به‌وضوح در پرداخت براق و حس منسجم آن دید. این تلفن هوشمند هم، همان نمایش نمادین آبی‌رنگ جدید ما را با داشتن رنگ آبی مهگون دنبال می‌کند. این گوشی همچنین در دو رنگ همیشه محبوب مشکی کیهانی و سفید شیک موجود است.

 تخصص Sony در طراحی کاربردی با طراحی مقاوم در برابر آب به Xperia XZ تسری داده شده است، تا نگرانی از پاشیده شدن کمی آب یا قرار گرفتن زیر باران ناگهانی را از شما بگیرد. حسگر اثر انگشتِ جای داده شده در دکمهٔ روشن/خاموش Xperia XZ و Xperia X Compact، که به‌خوبی در کنار دستگاه قرار گرفته است، کاری می‌کند که این گوشی‌ها تنها با در دست گرفتنشان، شما را بشناسند. بنابراین می‌توانید تنها با یک حرکت تلفن را بردارید و قفل آن را باز کنید و آن را به‌راحتی در دست بگیرید.

یادگیری عادت‌های شما برای بهبود تجربهٔ شما

Xperia XZ horizontal full

ما قابلیت‌هایی هوشمند در تلفن‌های هوشمندمان به کار گرفته‌ایم تا بتوانند در راحت‌تر، کاراتر و لذت‌بخش‌تر کردن زندگی روزمره‌تان به شما کمک کنند.  هر دو مدل به قابلیت جدید Battery Care که با شارژ تطابق‌پذیر Qnovo تکمیل شده است، مجهزاند. این دوقابلیت هماهنگ با هم کار می‌کنند تا سلامت باتری‌تان را حفظ کنند و عمر آن را تا دوبرابر افزایش دهند. شارژ تطابق‌پذیر Qnovo جریان شارژ را پایش و تنظیم می‌کند تا از آسیب به عمر باتری جلوگیری نماید. در عین حال Battery Care شارژشدن را براساس عادت‌های آموخته‌شده کنترل می‌کند و با متوقف‌کردن شارژ در ۹۰ درصد و تکمیل آن درست در زمانی که به آن نیاز است، از شارژ اضافهٔ باتری جلوگیری می‌کند. «Tips  Xperia» هم عادت‌های کاربر را برای ارائهٔ نکات و پیشنهادات ویژهٔ هر شخص، تشخیص می‌دهد و به شما برای بهینه کردن تجربهٔ شخصی خودتان کمک می کند. «پاک‌کنندهٔ هوشمند Smart Cleaner » نیز با پاک کردن خودکار حافظهٔ موقت از برخی برنامه‌ها بر اساس مقدار کاربردشان توسط کاربر، همواره عملکردی بهینه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 عملکرد مهم است

Xperia XZaccessories

Xperia XZ برای ارائهٔ تجربه‌ای بی‌نقص روی تلفنتان به پردازشگر Qualcomm® Snapdragon™ ۸۲۰ مجهز است. پردازشگر Snapdragon 820 به‌عنوان یکی از  پیشرفته ترین پردازشگرهای موبایلی که تاکنون ساخته شده است با X12 LTE نهایت قابلیت اتصال، گرافیک، عکس، توان و کارایی باتری را ارائه می‌دهد.

لوازم جانبی

برای هر کدام از دستگاه‌های Xperia XZ و Xperia X Compact، طیفی از کاورهای شیک در رنگهای نظیر خود دستگاه، موجود است. این کاورها شامل  کاور شیک لمسی (SCTF10/20) است که به شما اجازه می‌دهد بدون باز کردن کاور از طریق پنجرهٔ هوشمند، به ویجت‌های دلخواهتان روی تلفن دسترسی داشته باشید. برای راحتی تماشای ویدیو پایه کاور شیک (SCSF10/20) عملکرد خودکار روشن/خاموش همرا ه با زاویهٔ تماشای قابل تنظیم دارد. هر یک از این مدل‌ها برای راحتی شارژکردن با شارژر USB Type-C™ ارائه می‌شوند.

محصولات هوشمند Xperia

Sony به کشف امکانات نامحدود برای نوآوری در محصولات در حوزه‌های ارتباطات ادامه می‌دهد. ما محصولات هوشمند را طوری ارتقا می‌دهیم تا با شما تعامل داشته باشند و ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند، آن هم به شیوه‌هایی   همخوان با کارهای روزانه . Xperia Ear هندزفری درون گوشی Sony از محصولات هوشمندی است که شیوهٔ جدیدی برای برقراری ارتباط در اختیار شما قرار می‌دهد. این دستگاه از نوامبر در بازارهای منتخب برای فروش در دسترس است. Xperia Ear با عملیات حسی به فرمان‌های صوتی واکنش نشان می‌دهد و با اتصال بی‌سیم به تلفن هوشمندتان اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را با تعاملات صوتی صحیح و طبیعی در اختیارتان قرار می‌دهد. این دستگاه که به فناوری Sony Agent و حسگر مجاورت مجهز است، به‌محض اینکه آن را در گوشتان قرار دهید، اطلاعات مفیدی مانند برنامهٔ قرارهایتان و دیگر به‌روزرسانی‌های شخصی را به شما ارائه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد بدون نگاه کردن به گوشی به جلو نگاه کنید و کارهایتان را انجام دهید. Sony همچنین محصولات مفهومی Xperia Projector و Xperia Agent را که با سرویس‌های Yahoo Japan و Nestle Japan ترکیب شده‌اند، برای نشان‌دادن شمه‌ای از تجربهٔ کاربری قابل‌ارائه با محصولات هوشمند در IFA به نمایش می‌گذارد.

 مشخصات و تاریخ عرضه

Xperia XZ with quick charger

هر دو گوشی از مهر ماه سال جاری به بازار جهانی عرضه خواهند شد. Xperia XZ در دو مدل دو سیم‌کارته و تک سیم‌کارته در دسترس خواهد بود.

مشخصات کامل را در اینجا ببینید:

http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones

 

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali™reza

تبریک به طرفدارای سونی عالیه این گوشی :rose:
فقط دوستان چرا خبری از V20 نیست؟ :unsure:

Akinator

۱۶شهریور V20 معرفی میشه

hika4

بدرد نمیخوره یعنی اگه اینو سال قبل میزد باز یه چیزی خوب بود

ولی امسال باید حتما ۸۲۱ میذاشت نه ۸۲۰ بزرگترین ضعفش همینه

دیگه چه خبره همش ۸۲۰ کافی نبود … :unsure:

MOAZEZ

گوشی در یکماه ساخته نمیشه که s821 بذاره. پردازنده s821 فقط یکماه هست که در دسترس قرار گرفته.بقیه گوشیها هم s820هستن

A better life

به جرات میشه گفت برترین گوشی حال حاضره
البته سلیقه هر شخص قابل احترام

taha92

بله بهترین از نظر و سلیقه خودتون

A better life

اره بهترین هست
اما
نه مثل فن های سامسونگی
ما نمیگیم بهترین اسمارت فون تاریخ رقیب نداره بقیه برن بوق بزنن از این حرفا که روز معرفی نوت ۷ میگفتن
البته مشکلات فاجعه وارش به کنار
که به جرات میشه گفت بی کیفیت ترین پرچمدار امسال

فری

رفیق دمت گرم خوب جوابشو دادی !!! :rose:

Mr.MJ

The great of great

erfan

ببخشید دوستان سونی این قوس های پشت گوشی رو اگه سونی اول میزد بعد سامی بارش اعتراضات بود و کپی کردن..ولی ارگونومی گوشی رو عالی میکنه واقعا این حالت..از قیافش معلومه خوشدسته.من خودم ب شخصه جز سامی نمیتونم با گوشی دیگه ای کار کنم اما این ب تعصب نیست چوت یکی از دوستام تا یک و ۳۰۰ خواست گوشی بخره خودم سونی زد ۵ رو بهش گفتم بخره ک گرفت خودش خواست سام ای ۵ بخره ک نزاشتم..چون سونی تو اون قیمت عالی بود..ایشالا ک با قیمت پایینی میاد تو بازار و باز رقابت ایجاد بشه و سامم گوشیاشو طراحیشو بهبود ببخشه :heart:

Ali SONY

دوستان گوشی های جدید سونی تنظیمات تمام دستی دارن!
سرعت شاتر، فوکوس دستی ماکرو تا بی نهایت! ایزو! وایت بالانس و….

Sony Make.believe

درسته تنظیمات و سرعت شاتر هم دستی کرده تو منو سونی
اما چه فایده این رو به عنوان یک طرفدار دو آتیشه سونی میگم اخه این چه سیاستیه سونی خیلی اشتباه میکنه !!!
چطور یک گوشی با صفحه ۴٫۶ اینچی رو که چندین ساله به عنوان کامپکت دنبال میکنه اما یک گوشی با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ تولید میکنه اما بعد ادامش نمیده یعنی من مصرف کننده ۵٫۵ اینچی ارزش اون ۴٫۶ اینچی رو هم ندارم که هر سال داره تولید میشه در حالی که همه دارن به ۵ اینچی فکر میکنن
اشتباهات سونی یکی پس از دیگری انگار مدیرانش خوابیدن یا یه دختر لوس داره محصول تولید میکنه عشقیه واقعا عشقیه
فکر کنم صفحه هات شارپ که رو پریمیوم بود یا تموم شده یا تولید نمیشه پریمیوم هم تولیدش کلا محدود بود
من یکی منتظر یچیزی مثل الترا یا پریمیومم سونی اینجور هست که مشتریانش رو از دست میده گزینه پیش روی من چیه الان ؟؟؟؟!!!!

✰ BARDIYA ✰

واقعا نمیدونم سونی چرا دلسرد میکنه آدمو این چیزی نبود که من از سونی انتظار داشتم به عنوان یه پرچمدار :negative:
این گوشی صرفا تغییر در طراحی و بهبود دوربین بود نه چیز دیگه یعنی همه مانورش رو دوربین بود سونی باید به همه جوانب گوشی توجه میکرد نه فقط دوربین حداقل باید رم گوشی رو ۴ در نظر میگرفت ، من منتظر یه پرچمدار با صفحه ۴k بودم که انگار سونی نمیخواد ادامه بده ساخت گوشی ۴k رو! ، شاید هم بخش موبایلش یه تبلیغیه برای بخش دوربین و سنسور سازیش و بخاطر این توجه نمیکنه به بازار موبایل!!
بقیه مشخصاتش هم که با Xp یکی هستن!
امیدوارم بتونه موفق بشه با این سیاستی که در پیش گرفته :good:

Hasan.sh

بذار گوشی برسی بشه بعد انتقاد کنید
سونی همیشه قدرتشا تو عمل ثابت کرده
مطمئن باش تو خیلی جوانب پیشرفت داشته
ولی در بعضی قسمت ها کم و در بعضی قسمت ها مثل دوربین و طراحی جهشی پیشرفت کرده
فقط صبر کنید تا برسی بشه…

ehsan007

به به بردیا جان سلام خیلی وقت بود نظر نزاشته بودین به عنوان فن منطقیه سونی (بیشتر نظر بزارین افراد منطقی مثل شما خیلی کم در بین طرفداران سونی پیدا میشن) -همانطور که خودتونم گفتید منم فک میکنم بیشترین پیشرفت در دوربین بوده و به احتمال زیاد سه تا پنج امتیاز احتمال پیشرفت در dxo

فری

والله تو خود سایت اکسپریان ( فن های دو آتیشه سونی) همشون یه جوری تو حالت شوک رفتن بعد معرفی این گوشیه ا !!

چه انتظاری داشتن و چی شد !!

خدا کنه تو کارایی حداقل خوب باشه . اکسپریا اکس ( بالارده) که با اسنپ ۶۵۰ از چند تا گوشی پرچمدار همین امسال ( با اسنپ ۸۲۰)بهتر بود. این که ناسلامتی اسمش پرچمداره :scratch:

فری

راستی کیفیت عکساشم اومد. زیادی گنده اش کرده بود سونی. مثل همیشه .

اگه غیر این بود تعحب داشت :wacko:

CHALTON.B

این گوشی هیچ فرقی نکرده فقط تم و تصویر زمینه عوض شده،سونی تو دوربین گوشی ها هیچ وقت حرفی واسه گفتن نداشته حالا وقتی بررسی شد میفهمید.

Modarz

تو همونی بودی که میگفتی هرچی میگم درمورد سام میگم و با بقیه برند ها کار ندارم؟
اکانت های قبلیت بلاک شده؟
کدوم بررسی گلم؟
پرفرمنس یادته؟
عین اس ۷ شده بررسی هاش
اس۷ هفت حرفی برای گفتن نداره لابد؟
فقط تم گلم؟
#اعصبانیت نداره که گلم؟

sinamirzaii

مسلما هیچ حرفی برای گفتن نداره و نخواهد داشت رم ۳ و صفحه ی فول اچ دی رو زد۲ هم داره اونو بخرید راحت ترید اسنپ هم گوشی شش ماه قبلش xp داره تازه تا الان ارزان تر شده به جای این ایکس پی رو بخرید سنگین ترید
و لوپ کلام هیچ فرقی با مدل شش ماه قبلش نداره فقط جای فلش رو عوض کرد :yahoo:
ترول هایی که میخوان نوت۷ رو با اس۷ اج مقایسه کنن و بگن که اینم هم هیچی نداشت خدمتتون عرض کنم که جواب های کوبنده ای براتون دارم

Modarz

جواب های کوبنده رو بگو دوست عزیز
بزار بررسی بکنن بعد مقایسه بکن.
در ضمن تو به کسایی میخواستن بگن نوت همون اس هفته گفتی ترول. و خودت گفتی این با پرفرمنس یکیه
فازت هنگ کرده یا می خوای بگی اس پن؟خخخ
نکنه میخواستی نوت اصلی ترین شناسه شو نداشته باشه؟

mahdi ak

سلام از نوت ۷ چه خبر؟ بازم نترکیده؟??? یا اینکه اهان همشونو جمع کرد از هنگ لنگ اگزینوس چه خبرا?
نبینم رو داشته باشی گل من که بازم ببینمت اینجا

mahdi ak

در عجبم که این فن های سامسونگ چطور زنده موندن؟ ?
راستی چه رو دارن میان اخبار سونی نکنه سوختید بگم براتون پماد سوختگی بیارن
جالبه به ایکپریان با فیک اکانتا اومدن و میگن چرته ?

Amir69

خب بلاخره معرفی شد دقیقا هم با پیش بینی ای که میکردم درست در اومد
سونی فقط تو بخش دوربین یه حرکتی زد در بقیه قسمت هیچ تفاوتی نکرده
تو طراحیش با اینکه تکراریه اما باز بهبود خوبی داشته اما نمیدونم چرا وقتی فلزینه یه تیکش نکرده نگاه کنین وقتی گوشی فلزیه چرا یه تیکش نکرده؟ دوم هم که همیشه من ازش بدم میمومد جلوی گوشی بود با اون حاشیه پایینش که اگه به اندازه بالای گوشی میشد به نظرم قابل قبولتر میشد اما در کل در طراحی هرچی که هست از فاجعه قبلش یعنی xp خیلی بهتره
تو صفحه نمایش که همونه هیچ فرقی نکرده سخت افزار که هیچ فرقی نکرده حداقل رمش رو میکرد ۴ ااز سامسونگ انتظار ۶ گیگ رم رو داشتن اما حداقل سونی باید رم ۴ ساپورت میکرد
باتریش هم که زیاد نشده اما زیاد مهم نیست مهم نتایجیه که باید اعلام بشه از باتری
تو رابط کاربری که تغییری نکرده کلا سونی فقط روی دوربین متمرکز شده اما یک گوشی فقط دوربین نیست خیلی چیزهاست.

riofarina

برعکس فنهای سونی من این گوشی و بخاطر fhd بودن دوست دارم.
اصلا ips بالاتر از fhd یعنی یه موتور دوازده سیلندر قدیمی آمریکایی، قاتل باتریه.
سلایق فرق میکنه ولی طراحی این گوشی خیلی به دل من نشست، من از گوشی شیشه ای متنفر هستم و گوشیهای فلزی همشون شکل هم هستن فقط سونی متفاوت هستش.
من سلفی دوست دارم و تنها پرچمدار که سلفی عالی داری(فعلا) این گوشیه.
دوربین اصلی که از xp بهتره در حالی که xp خودش عالی بود.
اسنپ ۸۲۰ هم برای سه سال آینده کافیه.

حالا یعده گوشی فضایی میخوان چیکار نمیدونم.
فعلا تا معرفی v20 فکر کنم یکی از بهترین گزینه های حال حاضر هست، حتی از One plus 3 که همه میدونن چقدر دوسش دارم بیشتر بدلم نشست. :rose:

Pouya

:heart:

javad a

سلام
کسی از دوستان خبر داره که دوربین x compact با xz یکیه یا نه؟؟؟
ممنون میشم جواب بدین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....