حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک دو تلفن هوشمند اندرویدی نوکیا در Geekbench منتشر شد

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

به جرئت می‌توان گفت که یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقاتی که قرار است در سال میلادی جاری رخ بدهد، بازگشت نوکیا به میدان رقابت تلفن‌های هوشمند است. هرچند که تولیدات محصولات این شرکت توسط شرکت دیگری انجام خواهد شد و نحوه فروش و توضیح آن‌ها نیز تحت نظارت و کنترل نوکیا نخواهد بود. اما باز هم بازگشت برند خاطره انگیز نوکیا برای بسیاری، شیرین است. همانطور که می‌دانید، این شرکت بر روی چند تلفن هوشمند کار می‌کند که حالا بنچمارک دو مدل از آن‌ها در فضای وب منتشر شده است. برای جزئیات بیشتر، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

احتمالا می‌دانید که نوکیا در سال میلادی جاری حداقل دو تلفن هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید را روانه بازار خواهد کرد، که البته با توجه به گزارش جدید، احتمال عرضه دو تلفن هوشمند دیگر در اوخر سال ۲۰۱۶ و اوایل سال ۲۰۱۶ نیز وجود دارد. خبر خوب برای هواداران نوکیا این است که بنچمارک‌های این دو تلفن هوشمند معرفی نشده نوکیا منتشر شده است که اطلاعات تازه‌ای را در اختیارمان قرار می‌دهد. البته به یاد داشته باشید که شاید این بنچمارک‌ها صحیح نباشند و محصول نهایی متفاوت‌تر ظاهر شود. بسیار خب، همانطور که مشاهده می‌کنید، اولین تلفن هوشمند نوکیا با کد ۵۳۲۰ در این بنچمارک دیده می‌شود و یادتان باشد که این، آن نوکیا ۵۳۲۰ سابق نیست! به نظر می‌رسد که این محصول به یک پردازنده چهارهسته‌ای با سرعت فرکانس ۲٫۲۷ گیگاهرتز و دو گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. مشخصات پردازنده برای یک محصول قدرتمند درست به نظر برسد، اما چیزی که کمی تعجب برانگیز است، استفاده از دو گیگابایت حافظه رم است. البته این یک نسخه آزمایشی از نوکیا ۵۳۲۰ می‌باشد و شاید در نسخه اصلی، از حافظه رم بیشتری استفاده شود. برای تایید آزمایشی بودن این محصول، بد نیست نگاهی به نسخه سیستم عامل دستگاه یعنی اندروید ۴٫۴٫۴ بیاندازید!

1

مدل دوم، نوکیا RM-1490 نام دارد که با توجه به مشخصاتش، می‌توان گفت که این یک محصول میان‌رده و ارزان است. پردازنده این دستگاه یک پردازنده تک هسته‌ای (!) مدل AMD A8-5545M می‌باشد که تنها ۵۰۰ مگاهرتز سرعت دارد. حافظه رم آن دو گیگابایت بوده و از نسخه ۴٫۲٫۲ اندروید استفاده می‌کند. مسلما این‌ها مشخصات عجیبی هستند، چراکه هم برای سال ۲۰۱۶ کم هستند (حتی برای یک میان‌رده) و هم اینکه برخی مشخصات مانند دوگیگابایت حافظه رم با سرعت پردازنده اصلا همخوانی ندارد! متاسفانه بنچمارک‌های تلفن‌های هوشمند اندرویدی نوکیا برای هواداران به نوعی سردرگمی ایجاد کرده است، حتی با وجود اینکه مشخصات شبیه به مشخصات یک دستگاه آزمایشی است! درکل برای دیدن مشخصات نهایی باید صبر به خرج دهیم تا نوکیا رسما از تلفن‌های جدید خود رونمایی کند.

2

نظر شما چیست؟ شما چه انتظاراتی از تلفن‌های هوشمند نوکیا دارید؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Two-Nokia-Android-smartphones-show-up-in-benchmark_id84503″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
fouzhan

وا ???

NEO

android 4 :unsure:

Miladddd

اندرویید ۴ ?
مارشمالو و نوقا ?
من ?
ماکروسافت ??
گوگل ??
همچنان من ?
خدا کنه که همچین چیزی نباشه

Blue Tech

این فک‌ر کنم گوشی ۳۰-۴۰ دلاریه
آخه این بنچمارک چیه جان من!؟?

milad.tech

:wacko:
نوکیا جان مادر رییس شرکتت اینجوری برنگرد به دنیای اسمارت فون.
یکم قویتر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs