حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاراگاه بازی: ۸ قسمتی که سیمپسون‌ها در آن، آینده را پیش بینی کردند!

نوشته

7 سال قبل | 7 دیدگاه | مطالب ترنجی

بعد از مشاهده یک عکس‌ العمل جالب هنگام اجرای یک بازی، کاراگاه بازی در بین فیلم‌ها، بازی‌ها و سایر موارد لذت خاصی دارد! در قسمت قبلی به نکات مخفی انیمیشن زوتوپیا نگاهی داشتیم، اما در این قسمت، ماموریت ما تنها جستجوی نکات مخفی نیست بلکه چیزی فراتر از آن است. سریال سیمپسون‌ها یکی از محبوب‌ترین سریال‌های پخش شده در تاریخ است که هواداران زیادی هم دارد. اما وقتی که پس از مدت زیادی، اکثر قسمت‌های این سریال را تماشا کردیم، به یک نکته عجیب رسیدیم، آیا سیمپسون‌ها، آینده را پیش‌بینی کرده اند!؟ مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

۱٫ بازداشت مقامات عالی فیفا

3

احتمالا می‌دانید که در سال ۲۰۱۵، چهارده مقام عالی رتبه در فیفا به اتهام فساد مالی در سوئیس بازداشت شدند. در حقیقت، اتهام آن‌ها مربوط به کلاه‌برداری و پول‌شویی بوده است. در یکی از قسمت‌های سیمپسون‌ها در سال ۲۰۱۴، یکی از سران عالی رتبه فیفا در خانه خانواده سیمپسون‌ها دستگیر می‌شود و بلافاصله شخص دیگری جایگزین وی می‌شود. این مورد در آن زمان حالت ظنز داشت اما دقیقا یک سال بعد، فساد مالی فیفا مشخص شد و سران عالی رتبه آن نیز دستگیر شدند!

4


۲٫ ترجمه کننده حرف‌های کودکان

5

در یکی از قسمت‌های پخش شده در سال ۱۹۹۲، برادر ناتنی هومر یک ایده جالب برای ترجمه صحبت‌های کودکان را بیان می‌‌کند و پس از گرفتن یک مبلغ از هومر، این ایده را به حقیقت می‌رساند و از طریق آن به سود زیادی می‌رسد. اما دقیقا در سال ۲۰۰۹، یک تیم توسعه دهنده برنامه‌ای برای آیفون طراحی کرد که می‌تواند گفته‌های کودکان را در پنج دسته ترجمه کند: گرسنگی، خستگی، بی حوصلگی، استرس داشتن و یا اذیت شدن بخاطر عوامل مختلف. به نظر می‌رسد که باری دیگر، سیمپسون‌ها چنین ایده ای را پیش تر از این در ذهن داشته اند.

6


۳٫ رباط‌های کتابخانه

7

در یکی از قسمت‌های سیسمپسون‌ها در سال ۱۹۹۵، لیسا به کتابخانه‌ای می‌رود که مسئولانش به صورت رباط هستند. البته باید بگوییم که در این قسمت شاهد آینده لیسا هستیم. در سال ۲۰۱۱ یک دانشگاه در شیکاگو کتابخانه‌ای با ۳٫۵ میلیون کتاب ایجاد کرد که در آن مسئول مرتب کردن کتاب‌ها و سایر موارد برعهده رباط‌ها است. درست که رباط‌های این کتابخانه شباهتی به رباط‌های سیمپسون‌ها ندارند، اما درکل مفهوم استفاده از رباط‌ها در کتابخانه‌ها یکسان است.

8


۴٫ تحصیح کلمات

9

فناوری تصحیح کلمات چیزی است که امروزه در تلفن‌های هوشمند به یک مورد عادی تبدیل شده است و همیشه درحال پیشرفت است. اما جالب است بدانید که در دهه ۹۰ میلادی، سیمپسون‌ها باری دیگر این ویژگی را نشان داده اند. در یکی از قسمت‌ها، Dolph به کمک کامپیوتر قدیمی اپل یعنی نیوتون بر روی صفحه عبارت “Beat Up Martin” را یادداشت می‌کند اما دستگاه به شکل خودکار کلمه را به چیز دیگری تصحیح می‌کند. حتی یکی از کارکنان اپل ادعا کرده است که این قسمت به اپل برای طراحی این سیستم کمک کرده است!

10


۵٫ تماس تصویری

11

در همان قسمتی که آینده لیسا را شاهد هستیم، می‌توان یک فناوری دیگر را نیز مشاهده کرد. در یکی از صحنه‌ها، لیسا به کمک یک دستگاه که شبیه به یک مانیتور است با مادر خود تماس تصویری برقرار می‌کند. درست است که ایده‌های زیادی درباره تماس تصویری را در فیلم‌های دیگر شاهد بودیم، اما این طرح نسبت به سایر دیگر طرح‌ها کمی معقولانه تر به نظر می‌رسید، به جز بخش شماره گیر آن!

12


۶٫ جاسوسی دولت آمریکا بر شهروندان

13

در یکی از قسمت‌های سیمپسون‌ها، شاهد چند سیم مختلف هستیم که در یک فضای مخفی اتاق جاسازی شده اند که بر روی یکی از آن‌ها، عبارت NSA دیده می‌شد که مشخصا به سازمان امنیت آمریکا مربوط می‌شد. در آن قسمت، این کابل ها برای جاسوسی در خانه سیمپسون‌ها استفاده می‌شد، اما دقیقا چند سال بعد مشخص شد که دولت آمریکا به کمک برخی کابل‌ها و اتصالات مخفی بر روی شهروندان خود جاسوسی می‌کرده است.

14


۷٫ ویروس ایبولا

1

همانطور که می‌دانید، ویروس ایبولا یکی از خطرناک ترین ویروس‌های سال ۲۰۱۴ می‌باشد که در بسیاری از نقاط دنیا پخش شد. اما آیا می‌دانستید که سیمپسون‌ها حتی این مورد هم پیش بینی کرده بودند؟ در یکی از قسمت‌ها که در سال ۱۹۹۷ پخش شد، مارچ یک کتاب قصه در دست دارد که روی آن عبارت “جرج کنجکاو و ویروس ایبولا” نوشته شده بود. پس از اینکه مارچ کتاب را به بارت نشان می‌دهد، بارت به یک نقاشی اشاره می‌کند. در آن نقاشی، بارت کشته شده است. آیا این به معنای ان است که سیمپسون‌ها این مورد را پیش بینی کرده بودند؟

2


۸٫ دونالد ترامپ

1

این تنها موردی است که در این لیست هنوز به شکل کاملی به حقیقت نرسیده است اما وقتی که متوجه می‌شوید که سیمپسون‌ها این مورد هم پیش‌بینی کرده اند احتمالا تعحب می‌کنید! در یکی از قسمت‌های سریال، باری دیگر به آینده می‌رویم، زمانی که لیسا به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است. زمانی که او در پشت میز ریاست نشسته است در مورد وضعیت کشور صحبت می‌کند و می‌گوید: همانطور که می‌دانید، ما بخاطر ریاست جمهوی قبلی یعنی “ترامپ” در بحران مالی شدیدی قرار گرفته ایم. آیا این یعنی که دونالد ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا انتخاب خواهد شد؟

2

نگارش: حسین میرنژاد

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عارف کمانی

سیمپسون‌ها عالی‌اند
بعضی مواقع میبینمشون یاد خودم میوفتم
@حسین میرنژاد
دمت گرم رفیق
پست عالی بود :rose:

REZA

خیلی جالب بود واقعا.
از اینجور مطلبا دوست دارم و یکم ترسناکن!اینکه خیلی از اتفاقات از قبل برنامه ریزی شده ان!

Revover

الان حدود ۱۰۰۰ قسمتش پخش شده ماشاله تو هر قسمتشم حساب کنی حداقل ۲۰ مورد اینطوری هست دگ خودت حساب کن ، شانسیم باشه یه چیزایی باید ردست از آب در بیاد !
در کل سریال بسیار خوبیه و برعکس بیشتر آثار هالیوود سطحی نیست و خیلی نکات آموزشی زیادی داره. ولی نباید چند قسمتشو با هم دید. مثل بقیه سریال هام نیست یه موضوع رو بپیچونه و سرکارت بزاره و فقط وقتتو تلف کنه هر قسمتش یه موضوع داره.
من از طراحی و قیافه کارکترا بدم میمومد قبل از اینکه ببینمش ولی حالا عاشق تک تک قسمتاشم.

mohsenTR

ویروس ایبولا خیلی عجیب بود :wacko:

Ramin 8890 gamer

ایبولاش جالب بود
دونالد ترامپم همینطور
کلن سریال جنجالی و قشنگیه و منم دنبالش میکنم
پ.ن : “حتی یکی از کارکنان اپل ادعا کرده است که این قسمت به اپل برای طراحی این سیستم کمک کرده است!” :wacko:

r4soul

این مورد اخری هم یقینا درست هستش چون اگه ترامپ انتخاب نشه که احتمال رییس جمهور شدنش خیلی کمه کلینتون اولین زنی هست که رییس جمهور امریکا میشه اینجا هم یه زن رییس جمهور امریکاست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs