حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت اینتل در آینده، چیپ‌ست‌های سری “A” اپل را تولید می‌کند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

هنگامی‌که بحث تراشه‌ گوشی‌‌های‌هوشمند مطرح می‌شود، شرکت کوالکام به عنوان یک یکه‌تاز در این بازار در ذهن بسیاری، تداعی خواهد شد. شرکت اینتل در این بازار تلاش‌هایی انجام داده است اما اگر واقع‌بین باشیم، این شرکت به موفقیت چندانی در بازار “تراشه‌ گوشی‌های هوشمند” دست نیافت؛ حداقل نه به اندازه‌ای که این شرکت با پردازنده‌های خود در رایانه‌های شخصی، یکه‌تازی می‌کند. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که جایگاه اینتل در آینده، تغییر پیدا خواهد کرد. گزارش‌های تازه منتشرشده، نشان می‌دهد که شرکت اینتل، احتمالاً در آینده، چیپ‌ست‌های سری “A” اپل را تولید می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با ترنجی، همراه باشید.

شرکت اینتل، همواره به شرکت‌های دیگر برای ساخت‌‎ تراشه‌ کمک کرده است؛ البته به شرطی که آن‌ها، قصد داشته باشند تا تراشه‌ای مبتنی بر معماری مخصوص اینتل، طراخی نمایند. با این‌حال، شرکت اینتل، رویه خود را با اعلام خبری مبنی بر تولید تراشه‌هایی مبتنی بر معماری ARM، تغییر داده است؛ این معماری، مورد علاقه شرکت‌های بسیاری از جمله سامسونگ، اپل، کوالکام و … است. بنابراین، شرکت اپل به خوبی می‌تواند در تولید تراشه‌های سری A شرکت اپل، نقش داشته باشد.

به گفته‎‌ی مدیر Counterpoint Research، شرکت اپل به ایجاد تنوع برای رفع مشکل تامین تراشه‌های خود علاقه‌مند است. بنابراین، این شرکت ممکن است از این موضوع استفاده کرده و از تراشه‌های اینتل برای مک‌ها و دیگر محصولات خود استفاده نماید.

در حال‌حاضر، شرکت TSMC، تراشه‌های A10 آی‌فون‌های ۲۰۱۶ اپل را می‌سازد. هم‌چنین، پیش‌تر در ترنجی خواندید که شرکت اپل با TSMC بر روی تراشه ۱۰ نانومتری A11 مشغول به کار است. سامسونگ، قبلاً مسئولیت تامین تراشه‌های سری A شرکت اپل را برعهده داشت اما شرکت اپل، به‌تدریج، این مسئولیت را به شرکت تایوانی TSMC واگذار کرد. در حال‌حاضر، نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که شرکت اپل، تنها به شرکت تایوانی TSMC برای طراحی  تراشه ۱۰ نانومتری A11 تکیه می‌کند یا خیر. با این‌حال، در صورتی‌که شرکت اپل از اینتل برای ساخت‌ تراشه‌های خود استفاده نماید، قطعاً این موضوع تا چند سال آینده با معرفی محصولات جدید شرکت اپل با این تراشه، به‌صورت رسمی اعلام نخواهد شد.

با این‌حال، با توجه به این موضوع که شرکت اینتل در طراحی تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM با محدودیت‌هایی مواجه است؛ تراشه‌های شرکت اپل که شخصی‌سازی زیادی لازم دارد، قطعاً یکی از آن‌ها نخواهد بود. بنابراین، بهتر است تا مشخص‌شدن جزئیات بیشتر منتظر ماند. به‌نظر شما، تراشه‌های تولیدی شرکت اینتل، کیفیت بهتری در مقایسه با تراشه‌های شرکت TSMC دارد یا خیر؟ آیا مشکلات ذکرشده برای تراشه‌های ساخت سامسونگ برای تراشه‌های ساخت اینتل نیز، به وجود می‌آید؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/08/apple-buy-intel-made-chips-iphone/” target=”blank”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی