حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تشخیص افسردگی از عکس‌های اینستاگرام شما توسط هوش مصنوعی

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

شما چگونه تشخیص می‌دهید کسی افسرده است؟ یا اینکه آیا خودتان افسرده‌اید یا نه؟

گاهی ممکن است شما احساس افسردگی کنید، اما به نظر می‌رسد محققین دانشگاه هاروارد موفق به تولید نوعی هوش مصنوعی شده‌اند که با بررسی عکس‌های اینستاگرام افراد می‌تواند تشخیص دهد چه کسی افسردگی دارد.

برای جزئیات بیشتر با ترنجی همراه شوید.

این هوش مصنوعی با استفاده از تحلیل رنگ‌ها، اجزاء  فراداده‌ای و تشخیص الگوریتم چهره، با دقت ۷۰ درصد می‌تواند افسردگی را تشخیص دهد. همچنین با بررسی فیلترهایی که استفاده کرده‌اید نیز می‌تواند افسردگی را تشخیص دهد؛ ظاهرا افراد افسرده تمایل به استفاده از فیلترهای آبی، خاکستری،  و رنگ‌های تیره‌تر دارند و همین طور از فیلترهای Inkwell و Crema نیز بیش‌ترین بهره را می‌برند.

افراد شاد تر به رنگ‌های روشن تر علاقه نشان می‌دهند و فیلترهای مورد علاقه‌ی آن‌ها Valencia و X-Pro II است. البته پیش از آن که ذوق‌زده شوید و اینستاگرام را به عنوان مرجع تشخیص افسردگی بشناسید، محققین معتقدند که این یافته‌ها به عنوان راه جدید غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماری روانی هستند و این نتایج نباید به عنوان نتایج قطعی در نظر گرفته شوند.

نظر شما چیست آیا به نظر شما هم عکس‌های برخی افراد افسرده‌تر به نظر می‌رسند؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/08/ai-detect-depression-from-instagram-photos/” target=”blank”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fencer

اینطوری که ۹۰ % دختر پسرای ایرانی رو افسرده تشخیص میده با این عکسای سیاه و سفید و ژست های متفکرانه :bye: و خیره شدن به افق هنگام غروب و چشم های غمیگینشون که تو اینستاگرام میزارن :mail:

riofarina

من فکر میکردم افسردم! با این معیارا من شادترین آدم دنیا هستم، عشق من رنگای شاد هستش و همیشه هم از فیلترهای روشن استفاده میکنم.
و بنظر من همه خوبن مگر اینکه برعکسش ثابت بشه!

کتیبه سپید

اصلا افراد افسرده ای هستن که سعی دارن با استفاده از رنگ های شاد، این مشکل رو از خودشون دور کنن. این معیار رنگ شاد و گرفته خیلی وقته قدیمی شده ولی محقق ها هنوزم دست از سر این معیار بر نمی دارن. البته اگه اصلا محقق باشن. اینم یه بازی مثل انواع طالع بینی ها و بعضی از تست های مثلا روان شناسیه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش