حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صفحه‌ی لمسی ژل قابل نصب روی ساعد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

بسیاری از شرکت‌های فناوری در فکر صفحه‌های نمایش منعطف پوشیدنی برای آینده هستند. اما تا به امروز هر چیزی که تولیدشده یا کاربردی نبوده یا زشت بوده و یا هردوی این معایب را داشته است. اما اکنون محققان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی ایده‌ی جدیدی دارند؛ این محققان در مقاله‌ی که در مجله‌ی Science  منتشر کردند صفحه‌ی لمسی منعطفی را که از مواد کشسان به نام هیدروژل (آب ژل) ساخته‌شده را معرفی کردند. برای آشنایی بیشتر با ترنجی همراه شوید.این صفحه در جهات مختلفی کشیده شده در نهایت به دور ساعد انسان بسته می‌شود. هیدروژل دارای نمک لیتیوم کلراید است که به عنوان رسانا عمل کرده و به مرطوب ماندن ژل هم کمک می‌کند. این گزارش توضیح می‌دهد که چطور الکترودهای پایانه‌ی این صفحه‌ی لمسی در ولتاژی مشابه به کار گرفته می‌شوند تا در نهایت یک میدان الکترواستاتیک یکنواخت را تشکیل دهند و با لمس کردن این صفحه توسط انگشت این میدان آشفته شده و مدار قطع می‌شود. این محققان به منظور تسهیل ارتباط میان صفحه و کامپیوتر یک برد کنترل‌کننده را هم طراحی کرده‌اند. این صفحه به لمس ، فشار، نگه‌داشتن، کشیدن و جابجا کردن انگشت پاسخ می‌دهد و در نهایت می‌توان با این صفحه کارهایی مانند تایپ، پخش موسیقی و یا بازی شطرنج را انجام داد.

محققان این صفحه را در حالت‌های مختلفی از جمله حالت دایره‌ای امتحان کرده‌اند و حتی تا ۱۰۰۰ درصد نسبت به حالت عادی آن را کشیده‌اند. اگرچه با ضخیم تر شدن هیدروژل کمی از حساسیت آن کاسته می‌شود اما حتی در این حالت هم حساسیت کافی را برای دریافت دستورات خواهد داشت و تنها بعد از ۱۰۰ بار چرخاندن این صفحه به دور خود کمی افزایش مقاومت نسبت به لمس را شاهد بودند. محققان در این فکر هستند که شاید با تبخیر آب در ژل به نتایج بهتری دست یابند.

بسیار خب به طور قطع ما همچنان فاصله‌ی زیادی تا استفاده از صفحه‌های نمایش منعطف داریم اما شاید بتوان گفت در حال نزدیک شدن به این فناوری هستیم.

[su_button url=”http://www.theverge.com/circuitbreaker/2016/8/11/12440614/research-flexible-display-touchpad-science-magazine” target=”blank”]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش