حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اِلفون U-Disk معرفی شد؛ یک حافظه فلاش با حسگر اثرانگشت

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت الفون (Elephone) به‌عنوان سازنده گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود اما به‌تازگی، تصمیم گرفته است تا کسب‌وکار خود را گسترش دهد و فقط به یک بخش، محدود نکند. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت، Elephone U-Disk است؛ یک حافظه فلاش با حسگر اثرانگشت. برای جزئیات بیشتر درباره مشخصات این حافظه فلش در ادامه مطلب با ترنجی، همراه باشید.

محتوای این حافظه فلش به دو بخش تقسیم می‌شود و استفاده و تغییر محتوای هر بخش، متفاوت با دیگری است:

  • بخش “عمومی”؛ محتوای موجود در این بخش، همانند محتوای موجود در حافظه‌های فلش معمولی توسط هر کاربری قابل دسترسی است و کاربران، برای مشاهده، اضافه‌کردن و حذف محتوا نیازی به استفاده از حسگر اثرانگشت ندارند.
  • بخش “خصوصی؛ محتوایی که در این بخش قرار می‌گیرد، به صورت end-to-end رمزگذاری می‌شود و نیاز به استفاده از حسگر اثرانگشت برای خواندن، اضافه‌کردن و حذف محتوا است.

بدنه Elephone U-Disk به‌نظر می‌رسد از نوعی آلیاژ فلزی ساخته شده است. شرکت سازنده، مدعی شده است که اثرانگشت کاربران به کمک حسگر به‌کار گرفته‌شده در این حافظه فلش، به سرعت و دقت شناسایی می‌شود و از این بابت، عملکرد بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

در حال‎‌حاضر، شرکت سازنده‌، اشاره‌‎ای به استاندارد یو‌اس‌بی که توسط این حافظه فلش پشتیبانی می‌شود، نداشته است و هم‌چنین، نمی‌دانیم که شرکت الفون، حافظه فلش Elephone U-Disk را در چه حافظه‌هایی به بازار عرضه می‌کند؛ هرچند می‌توان انتظار داشت که حداقل حافظه درنظر گرفته‌شده برای آن، ۶۴ گیگابایت است. قیمت این محصول، هم‌چنان اعلام نشده است اما در مقایسه با بسیاری از حافظه‌های فلش امروزی به دلیل استفاده از حسگر اثرانگشت، بسیار بالاتر خواهد بود.

استفاده از حسگر اثرانگشت در حافظه فلش جدید الفون، نگرانی‌‎هایی را نیز با خود به همراه دارد و از جمله آن‌ها، می‌توان به طراحی روش‌هایی جدیدی برای دسترسی به محتوای ذخیره‌شده در حافظه‌های فلش که از سخت‌افزار جدیدی برای کاهش دسترسی به محتوای خصوصی کاربران استفاده می‌کنند، اشاره کرد. علاوه‌براین، مشخص نیست که حافظه فلش Elephone U-Disk، چگونه محتوای کاربران را رمزگذاری و رمزگشایی می‌کند؟ روش به‌کار گرفته‌شده برای رمزگذاری محتوای ذخیره‌شده در این فلش، چگونه است؟

با این‌حال، باید گفت که حافظه فلش جدید الفون، اولین محصولی نیست که از یک حسگر اثرانگشت برای کاهش دسترسی به محتوای ذخیره‌شده بر روی حافظه‌های قابل‌حمل استفاده می‌کند؛ در سال ۲۰۰۸ نیز، محصولاتی با این حسگر در حال طراحی بودند. به هر صورت، با توجه به نیاز کاربران به افزایش امنیت اطلاعات خود، احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، محصولات بیشتری معرفی خواهند شد که از یک حسگر اثرانگشت استفاده می‌کنند.

[su_button url=”https://www.neowin.net/news/the-elephone-u-disk-is-a-biometrically-encrypted-usb-flash-drive-with-a-fingerprint-reader” target=”blank”]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

افرین خوشمان امد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی