حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت اپل با TSMC بر روی تراشه ۱۰ نانومتری A11 مشغول به کار است

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

به‌تازگی، فاش شده است که شرکت اپل با TSMC (شرکت صنابع نیمه هادی تایوان) بر روی تراشه‌های جدید خود با نام A11، مشغول به کار است. گفته می‌شود که شرکت اپل از تراشه‌های جدید خود در آی‌فون ۲۰۱۷ استفاده خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

بنابر شایعات، تراشه A11 براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری شکل خواهد گرفت؛ به همین جهت، انتظار می‌رود که تراشه‌های جدید اپل، قدرت بیش‌تری را  در مقایسه با نسل قبلی خود، ارائه دهد و هم‌چنین، بهره‌وری بیشتری داشته باشد. در ماه می، اعلام شد که تراشه‌های ۱۰ نانومتری A11 در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ در مقیاس کم، تولید خواهد شد. برای اطلاع، تراشه‌هایی که در آی‌فون ۶s و آی‌فون ۶s پلاس به کار گرفته شده، براساس لیتوگرافی ۱۴ و ۱۶ نانومتری توسط سامسونگ و TSMC طراحی شده است.

سامسونگ، قبلاً مسئولیت تامین تراشه‌های سری A شرکت اپل را برعهده داشت اما شرکت اپل، به‌تدریج، این مسئولیت را به شرکت تایوانی TSMC واگذار کرد. در حال‌حاضر، نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که شرکت اپل، تنها به شرکت تایوانی TSMC برای طراحی  تراشه ۱۰ نانومتری A11 تکیه می‌کند یا خیر.

این شایعه، توسط اپل تایید نشده است اما گفته می‌شود که تراشه‌های جدید A11، آی‌فون‌های ۲۰۱۷ را قدرت می‌دهد. بنابر شایعات، آی‌فون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل از نظر طراحی در سال آینده، دچار تغییرات عمده‌ای خواهد شد و شرکت اپل از صفحه‌نمایش OLED برای محصولات آینده خود، استفاده می‌کند.

هم‌چنین، شایعاتی مبنی بر عرضه آی‌فون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل با نام “آی‌فون ۷” وجود دارد؛ به خاطر اینکه آی‌فون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل بدون تغییرات عمده‌ای ارائه می‌شود و انتخاب نام “آی‌فون ۷” برای آی‌فون‌های جدید شرکت اپل که در ماه آینده معرفی خواهد شد، چندان معقول به‌نظر نمی‌رسد. هم‌چنین، گزارشاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت اپل، بسته‌بندی‌هایی را با نام “آی‌فون ۶SE” به تولید رسانده است.

گفته می‌شود که آی‌فون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل با یک صفحه‌نمایش بدون حاشیه که تمام پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است، ارائه خواهد شد؛ با این‌حال، این موضوع کمی بعید به‌نظر می‌رسد. البته می‌توان انتظار داشت که آی‌فون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل، با بدنه شیشه‌ای و صفحه‌نمایش با رزولوشن بالاتر، ارائه شود.

در کنار این تغییرات، هم‌چنین می‌توان امیدوار بود که دوربین دوگانه بر روی مدل‌ استاندارد آی‌فون‌های سال آینده شرکت اپل، استفاده شود زیرا در سال ۲۰۱۶ بنابر شایعات، تنها مدل ۵٫۵ اینچی آی‌فون‌های جدید اپل از دوربین دوگانه استفاده می‌کند و شرکت اپل، ترجیح داده است که مدل ۴٫۷ همانند سال گذشته با یک دوربین، عرضه شود. البته تمامی این موارد، شایعه است؛ با این‌حال، نباید از یاد برد که در سال ۲۰۱۷، آی‌فون‌های شرکت اپل ده ساله می‌شود و این موضوع، به تنهایی می‌تواند برای اعمال تغییرات گسترده در آی‌فون‌های جدید شرکت اپل، کافی باشد. آیا آی‌فون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل را خرید، مناسب می‌دانید یا برای عرضه آی‌فون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل، منتظر خواهید ماند؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/08/apple-reportedly-working-with-tsmc-on-10nm-a11-processors/” target=”blank”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی