حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعداد کاربران ویندوز ۱۰ از مرز ۲۰۰ میلیون گذشت؛ رویای یک میلیاردی نزدیکتر از همیشه

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

بدون شک ویندوز ۱۰ را باید یکی از بهترین و موفق‌ترین ویندوزهای تاریخ مایکروسافت دانست که تا حدود زیادی توجه بسیاری از کاربران را از ویندوز ۷ دور کرد و یاد و خاطره‌ی روزهای اوج ویندوز ۷ را به دست فراموشی سپرد. درحالیکه ۵ ماه از زمان عرضه‌ی این سیستم‌عامل سپری شده است، اکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر ویندوز ۱۰ در سراسر جهان فعال هستند که رقمی قابل توجه به حساب می‌آید. در ادامه با ما باشید تا از جزییات این موفقیت جدید برای عضو نوپای خانواده‌ی ویندوز بیشتر مطلع گردید.

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و با در نظر گرفتن گزارش قبلی که ۲ ماه قبل منتشر شد و حکایت از کاربران ۱۲۰ میلیونی داشت، می‌توان پی برد که در ماه‌های اخیر ویندوز ۱۰ رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و افزایش ۸۰ میلیونی در مدت حدودا ۶۰ روز کاملا قابل تامل است و باید کار این شرکت را ستود.

فارغ از فراز و نشیب‌ها در سرعت رشد ویندوز ۱۰، آمار و ارقام حکایت از آن دارد که به صورت میانگین هر ماه ۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان به جامعه‌ی میلیونی ویندوز ۱۰ پیوسته‌اند. مایکروسافت سودای جامعه‌ی یک میلیارد کاربری را در مدت ۳ سال از آغاز عرضه‌ی ویندوز ۱۰ در سر دارد و با این اوصاف به احتمال فراوان بتواند به چنین هدف جاه طلبانه‌ای جامه‌ی عمل بپوشاند، البته به این شرط که سرعت رشد ویندوز ۱۰ به همین روال ادامه یابد و مشکلی برای آن ایجاد نشود.

بدون شک چند ماه پیش و رو برای ردموندی‌ها بسیار سرنوشت ساز خواهد بود چرا که مدت زمان ارتقای رایگان کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ در ژولای ۲۰۱۶ یعنی اوایل تابستان سال آینده به پایان خواهد رسید و به احتمال فراوان با اتمام زمان ارتقای رایگان، سرعت رشد این سیستم عامل کندتر از قبل خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این میزان کاربر شامل کاربران ویندوز ۱۰ موبایل و کاربران کنسول بازی XBOX نیز بوده است یا خیر و برای درک جزییات بهتری در این زمینه بهتر است که تا زمان اعلام رسمی مایکروسافت و انتشار گزارش این شرکت از سهم نسخه‌های مختلف ویندوز منتظر بمانیم و ببینیم که راهی که این شرکت در پیش گرفته به مقصد یک میلیارد کاربر در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید یا سرنوشت ویندوز ۱۰ به نحوی دیگر رقم خواهد خورد.

در صورتیکه این سیستم‌عامل را بر روی کامپیوتر خودتان نصب کرده‌اید، تجربیات خود را از کار با آن و میزان رضایتتان با ما و سایر کاربران ترنجی در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/windows-10-is-reportedly-installed-on-over-200-million-devices” background=”#32a164″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HesamDanaey

بهترین ویندوز تا الان بوده من که راضیم مخصوصا از استورش

Mohammad Reza

به نظر میاد شامل همه ی کاربرا باشه. نه فقط PC. چون رشد ناگهانی ۸۰ میلیونی بدون مناسبت خاصی غیرطبیعیه.شاید هم مثل دفعه ی قبل آمار مشکل داره.کاش اطلاعات بیش تری منتشر میشد

a_041

باشه بابا تو راست میگی همشون دروغ میگن . آمار واقعیش ۱ میلیون کاربره . مرگ بر مایکروسافت

Mohammad Reza

بازهم جبهه گیری و جوگیری سینه چاکان مایکروسافت. چشماتون باز کنید و هر کامنت رو کامل بخونید که این قدر حرص نخورید.کل دنیا دشمن مایکروسافت نیستن. همه جمع نشدن مایکرو رو زمین بزنن.خیال شما راحت باشه

Samsung--Electronics

عالیه این ۱۰
کورتانا و استورش عالیه.
به کورتانا میگم چه آهنگی می خوام و بووم.
همه چی سینکه. استارت عالیه. کاشی ها عالی تر و …
رنگ مورد علاقه من قرمزه. با عوض کردن رنگ ، خوشم اومد همه چی قرمز شده
عالی عالی :yahoo:

Mohammad Ghasemi

فعلا ک ویندوز۷ بهترینه واس ما

mamad-me

از وقتی ۱۰ نصب کردم دیگه نمیتونم با ۷ کار کنم. ۱۰یه دنیای دیگست. استثناییه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...