حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دادگاه برزیل دستور غیر فعال کردن ۴۸ ساعته واتس اپ در این کشور را صادر کرد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

واتس اپ یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه است. پس از اینکه دادگاه برزیل در خصوص پرونده قاچاقچیان در این شبکه‌ی اجتماعی که از جولای شروع شده است، قانع نشد به تمام کاربران این شبکه دستور داده است که به‌مدت ۴۸ ساعت این برنامه را غیر فعال کنند. به‌همین منظور واتس اپ تا روز شنبه در این کشور در دسترس کابران نخواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شرکت‌های مخابراتی و شبکه‌های تلفن همراه مطمئنا از این اقدام بسیار خشنود خواهند شد چرا که واتس اپ به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پیام ارسال کنند و یا با دوستان خود در سراسر جهان تماس بگیرند و صحبت کنند آن هم بدون هر گونه هزینه‌ای و این خود باعث نگرانی این شرکت‌ها شده است و آن‌ها در حال از دست دادن فرصت درآمد برای خود هستند. همچنین واتس اپ محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در کشور برزیل می‌باشد و برطبق نظرسنجی ۹۳ درصد از کاربران برزیلی شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنند. البته این برنامه محبوب در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت فیسبوک به ارزش ۲۱ میلیارد دلار خریداری شد.

واتس اپ در برزیل

در رابطه با این پرونده که در جولای کلید خورد، باید بگوییم که ابتدا دادگاه برزیل اطلاعاتی را درباره قاچاقچیان مواد دارویی که از واتس اپ برای کارهای خود استفاده کرده و متعلق به یک باند بزرگ تبهکاران بودند، خواستار شد ولی واتس اپ نتوانست که درخواست دادگاه را در این خصوص برآورده کند. در خصوص غیر فعال شدن این برنامه در برزیل رییس این شرکت گفته است که :

ما با این تصمیم نابخردانه و اشتباه دادگاه برزیل که دسترسی ما به این کشور را قطع می‌کند ناامید شدیم و متاسفانه یک وسیله‌ی ارتباطی در این کشور قطع خواهد شد و کشور برزیل با این کار خودش را از بقیه دنیا جدا خواهد نمود.

روز چهارشنبه زمانی که خواسته‌های دادگاه اجرایی نشد، قاضی ساندرا رگینا دستور غیر فعال شدن ۴۸ ساعته این برنامه را داد. نظرشما در این خصوص چیست؟ آیا واتس اپ می‌تواند در آینده دادگاه برزیلی را قانع کند و کاربران بریزیلی می‌توانند دوباره به آن دسترسی پیدا کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Brazilian-court-orders-WhatsApp-shut-down-for-48-hours-in-the-country_id76745″ target=”blank” background=”#3ea075″ rel=”nofollow”]Phone Arena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SONY 1946

همه بریزن داخل تلگرام با امکانات خیلی بیشتر 😉

grimm

خوب اونا مسنجر فیسبوک .ویچت.توییتر.بادو.نیربای.وایبر و کلی برنامه دیگه دارن لزومی نداره بریزن تو تلگرام ما ایم که همه چیزمون ف ی ل ت ر. میشه این واتس آپ هم مطمئن باش موقتی مصدود میشه بعد باز میشه

آرش اردیبهشت

خوب حالا دستور توقف ۴۸ساعته داده که چی؟ بعدش چی؟ یعنی چی؟ پس چی؟ چی؟ مدرسان شریف …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی