حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش: اپل درحال کار بر روی صفحه‌نمایش‌های micro-LED در کارخانه تایوان است

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

دیروز، گزارشی از این‌که اپل درحال کار بر روی فناوری‌های جدید صفحه‌نمایش در یک کارخانه مخفی در تایوان است، منتشر شده بود. امروز، گزارش جدیدی منتشر شده است که می‌گوید این شرکت درحال کار بر روی صفحه‎نمایش‌های micro-LED است که نازک‌تر خواهند بود و انرژی کارآمدتری خواهند داشت؛ چرا که صفحه‌نمایش‌های micro-LED، به نور پس‌زمینه نیازی نخواهند داشت و می‌توانند در گوشی‌های باریک مورد استفاده قرار بگیرند تا عمر باتری بیشتری را ارائه دهند. در ادامه همراه ترنجی باشید.

صفحه‌نمایش‌های micro-LED، همچنین رزولوشن بالاتر و یک محدوده رنگی بهتر را ارائه می‌دهند اما یک اشکال بزرگ در آنها وجود دارد. زمانی که در فرآیند تولید TFT استفاده می‌شوند، بازده غیرقابل قبول خواهد بود و به همین دلیل، تولید انبوه این صفحه‌نمایش، بسیار سخت خواهد بود. به گفته‌ی تحلیلگر دیجی‌تایمز، اگر اپل بتواند بازده را بهبود ببخشد، micro-LED به یک رقیب برای OLED تبدیل خواهد شد.

پیش از این شایعه شده بود که اپل، به فکر ایجاد یک تغییر برای صفحه‌نمایش‌های OLED برای گوشی‌های خود است. تحلیلگر KGI Securities، آقای Ming Chi-Kuo که سابقه بسیار خوبی در پیش‌بینی محصولات آینده‌ی اپل دارد، می‌گوید که خبری از آیفون با صفحه‌نمایش AMOLED تا سال ۲۰۱۹ نخواهد بود.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Report-Apple-working-on-micro-LED-displays-at-secret-Taiwan-factory_id76709″ target=”blank” background=”#3ea075″ rel=”nofollow”]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
s-zeus

به عبارتی led ها میخواد بگذاره تو هر پیکسل lcd ???? یا این که led های پس‌زمینه قراره کوچکتر و کارا تر بشند ؟
بهر حال خیلی خوبه lcd ها هم پیشرفتشون متوقف نمیشه از پشتیبان مثل اپل برخوردارند نبرد lcd و oled تاریخی خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی