حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه فایل‌ها و فولدرها را برای همیشه پاک کنیم؟ (سیستم عامل مک)

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

اخیرا در مطلب “چگونه فایل‌ها و فولدرها را برای همیشه پاک‌کنیم؟” شیوه حذف فوری فایل‌ها و پوشه‌ها را در سیستم عامل ویندوز بررسی کردیم و آموختیم که چکونه می‌توان بدون فرستادن یک فایل یا فولدر به سطل آشغال، آن را برای همیشه پاک کرد. در این مطلب با شیوه حذف فوری فایل‌ها و پوشه‌ها در سیستم عامل مک آشنا خواهیم شد.

در نسخه جدید سیستم عامل مک این امکان فراهم شده است که بتوانید فایل‌ها را فوری پاک کنید و نیازی به حذف مجدد از سطل آشغال نباشد. در این مطلب دو شیوه را برای حذف فوری در سیستم عامل مک شرح می‌دهیم.

روش اول:

2

فایل یا فولدری را که می‌خواهید حذف کنید، انتخاب نمایید. دکمه  Option را پایین نگه دارید و طبق تصویر بر روی File کلیک کرده و گزینه  Delete Immediately را انتخاب کنید.

3

در این پیام به شما هشدار داده می‌شود که فایل یا فولدر انتخابی شما، فوری و بدون رفتن به سطل آشغال حذف می‌شود. با تایید این پیام مراحل حذف با موفقیت تکمیل می‌شود.

روش دوم:

در این روش حذف فوری را، با استفاده از کلیدهای میانبر توضیح می‌دهیم.

ابتدا فایل یا فولدری را که می‌خواهید حذف کنید، انتخاب نمایید.

دکمه های Command ، Option و Delete را همزمان فشار دهید.

3

در پایان همانند مرحله قبل گزینه Delete را کلیک کنید.

تذکز: فراموش نکنید که فایل یا فولدری که از این طریق حذف می‌کنید به سطل آشغال نمی‌رود و امکان بازیابی فایل از سطل آشغال وجود ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sasanteh

دستتون درد نکنه خیلی خوب بود ولی یکم سطح مطلب پایین بود. امیدوارم این آموزش‌ها به ویندوز و مک ختم نشه و در مورد لینوکس هم مطلب بذارید. ممنون :yes:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی