حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید روزی تکنولوژی لای-فای (Li-Fi) جایگزین وایرلس (Wi-Fi) کنونی شود

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | فناوری‌های نوین

وای-فای امروزه به خوبی مرسوم شده است و هرکجا که قدم می‌گذاریم می‌توانیم آن را بیابیم و همه جا به دنبال آن هستیم تا به دنیای اطلاعات متصل شویم. اما آیا به قدر کافی این نوع اتصال در نوع خود خوب است که هنوز هم برای آینده از آن استفاده کنیم؟ پاسخ مثبت است اما به نظر می‌رسد که تکنولوژی دیگری در این مسیر شرایط را تغییر دهد. ما در مورد جایگزینی اینترنت نوری صحبت می‌کنیم که نام لای-فای به آن اطلاق شده است.

فناوری Li-Fi

لای-فای (Li-Fi) نامزد نسل بعدی اتصال به اینترنت است که امکان دارد در این بین از وای-فای سبقت بگیرد. این داده‌های مبتنی بر نور بستری را فراهم می‌کند که اکنون در حال تست است. این تکنولوژی به صورت نظری می‌تواند اتصال به اینترنت را با سرعتی ۱۰۰ برابر شبکه بی سیم خانگی برای کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند محیا سازد.

فناوری Li-Fi

فناوری Li-Fi

این نوع از لای-فای مفهومی اولین بار در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه ادینبرگ توسط پروفسور Harald Haas معرفی شد که در آن موقع این سؤال مطرح شد که:

“چگونه هر لامپ به خودی خود میتواند علاوه بر تامین نور اطلاعات هم منتقل کند؟”.

پاسخ این مسئله در آن مقطع این بود که “با نوسان نور یک لامپ” می‌تواند تغییری را ایجاد کند که از این راه داده‌ها با سرعت بیشتری نسبت به آنتن‌های معمولی انتقال یابند و همچنین چشم انسان قادر به تشخیص این نوسان نباشد. این گونه راهی امن، مؤثر و قابل استفاده به صورت گسترده را فراهم می‌کند.

شاید شبیه به یک رؤیا باشد. خب، این تکنولوژی به زودی محقق نخواهد شد اما راه حل بسیار خوبی است برای رسیدن به این ایده که تا کنون به ذهن رسیده است. پس وای-فای‌های امروزی همچنان حکمرانی خواهند کرد. به نظر شما این ایده با این کیفیت محقق خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
power.man

ما هنوز به وای فای عادت نکردیم!
چقدر سرعت پیشرفت علم بالاست
البته این ایده خیلی مونده هنوز…

Ramin Technology fannn

بردش کمه
البته امیدوارم واسه این مشکلم یه راه حل داشته باشن
ولی خب اگه بخوایم از ترافیک شبانه استفاده کنیم چی ؟! :/
نمیشه که دو نصفه شب چراغ روشن کنی 😐
در هر صورت سرعتش که خیلی جالب و وسوسه انگیزه 🙂
با تشکر از سایت ترنجی :rose:

seedni

طول میکشه خیلی طول میکشه .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی