حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنجمین نسل فناوری مخابراتی، ۵G آزمایشی در ژاپن آزمایش شد

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

در کشور عزیزمان ایران،حدود یک سالی هست که نسل چهارم فناوری مخابراتی، یعنی ۴G LTE در دسترس عموم قرار گرفته است، مطمئنا اگر از آن استفاده کرده باشید، سرعت خیلی خوب آن را دوست دارید. تا کنون اپراتورهای مختلف و البته تولیدکننده های موبایل در نسل چهارم مخابراتی در حال پیشرفت بودند. حداکثر سرعت تعریف شده برای استاندارد ۴G برابر ۱ گیگابیت بر ثانیه است که تا کنون و با آخرین فناوری در دستگاه هایی مثل گلکسی نوت ۵، توانسته اند به حداکثر سرعت ۴۵۰ مگابیت در ثانیه تحت استاندارد ۴G LTE Cat.9 برسند. در ادامه با ترنجی باشید تا درباره نسل بعدی فناوری مخابراتی یعنی ۵G بیشتر بدانیم.

261DAEF300000578-2970212-The_speeds_far_exceed_anything_achieved_before_for_5G_exclipsing-a-13_1424952602336

همانطور که خواندید، هنوز به مرحله گذر از استاندارد ۴G نرسیده ایم اما قبلا در ترنجی خواندیم که استاندارد سرعت شبکه ۵G منتشر شده و برابر ۲۰ گیگابیت بر ثانیه یا ۲۰ برابر حداکثر سرعت ۴G LTE است. در نظر گرفته شده است تا سال ۲۰۲۰ یعنی چیزی حدود ۴ سال دیگر، این فناوری به مرحله تجاری سازی برسد و در اختیار عموم قرار بگیرد از همین بابت شرکت های مختلف در حال تست و توسعه زیرساخت های خود برای ارایه این فناوری بی نظیر هستند.

33df8529-387f-40e2-8465-be85c651f4d6-2060x1236

اپراتور پیشرو ژاپنی به نام NTT DoCoMo ماه گذشته در یک مرکز تجاری به نام Roppongi Hills در توکیو پایتخت ژاپن (این مجتمع را در تصویر بالا می بینید) برای اولین بار ۵G را در یک وحیط واقعی تست کرده است و به سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه رسیده و باید بدانید که این موفقیت بزرگ به همکاری Nokia Networks حاصل شده است.

این آزمایش در طول موج های میلی متری و فرکانس بسیار بالای ۷۰ گیگاهرتز صورت پذیرفته است. تا پیش از آزمایش کردن چنین یک مجتمع تجاری مثل یک پاساژ بزرگ ممکن نبود. اما چطور بر این مشکل پیروز شدند؟ با دو فناوری جدید! فناوری تشکیل موج که امواج رادیویی را در مسیر خاصی منتشر می کند و فناوری ردیابی موج که جهت امواج را بر اساس موقعیت دستگاه کنترل می کند.

NTT DoCoMo از سال ۲۰۱۴ با شرکت های سامسونگ، اریکسون، فوجیتسو و هوآوی برای توسعه این شبکه مخابراتی همکاری می کند. باید منتظر ماند و در سال ۲۰۲۰ شاهد یک انقلاب اساسی در سرعت انتقال داده در شبکه های بی سیم موبایلی بود. نظر شما درباره شبکه ۵ جی چیست؟ برای مقایسه بد نیست تصاویر زیر را ببینید!

5g-technology-wireless-coming-2015 About-5G-Technology

ببیشترین سرعت اینترنتی که روی موبایل خود استفاده کرده اید چقدر بوده است؟ چقدر از اینترنت موبایل استفاده می کنید؟

[su_button url=”http://gadgets.ndtv.com/telecom/news/ntt-docomo-conducts-5g-trials-in-japan-in-actual-use-environments-770264″ icon_color=”169e83″]gadgets.ndtv[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SONY 1946

اگه تو ایران همین سرعت ۳G واقعی که سرعتش تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه هست،ارائه بشه ما رازی هستیم ۵G پیشکششون 🙁
فقط در ایران برای تبلیغ ۴G اوردن که عملا سرعتش بسیا پایین و ۱/۱۰ سرعت ۳G جهانی هست :scratch:
بالاترین سرعتی که من تو ۳G داشتم با ایرانسل ۱۷ مگا بیت بر ثانیه بوده 🙁

just samsung

شما ابن سینا هستی رازی کاشف الکل بود .!! سیکل :whistle:

iPooya

۳g تو سال ۲۰۰۱ ، ۴ جی سال ۲۰۰۹ 🙁 حداقل سال ۲۰۱۲ ۴ جی داشتن رو آیفون بعد اینجا ۴ جی داریم ۱ مگابایت با زور میرسه

HiKa

خوش به حالشون… اینجا که از این خبرا نیست 🙁

حسین

۴۸ ساعته که اینترنتی که از های وب می گرفتم سرعت دانلودش از ۸۰۰ کیلو بایت شده ۱۰۰ کیلو بایت. نمی دونم چه بلایی سر سیستمشون آوردن که هنوز درست نکردن !!! این وضع adsl مون هست وای به حال اینترنت موبایل !!!

Ilqar

با سلام
من یه سوالی از دوستان داشتم و سر همین ثبت نام کردم
دوستان زی ۲ بنده بعد ۱۴ ماه بوردش یهویی سوخت , از چندنفری هم شنیدم راجع به سوختن مادربورد گوشیای سونی. تعمیرکارا هم میگن این موضوع رو.
حالا میخوام زی۵ بگیرم ولی میترسم دیگه. خواستم ببینم سوختن مادربورد یه خرابی معمول هستش تو سونی یا اتفاقی پیش اومده؟

Ilqar

خیلی ممنون از پاسختون.
امیدوارم اینطور باشه , چون به شدت دلم میخواد زد۵ یا پریمیومشو بگیرم.
و یه سوال دیگه ایا بورد زد ۵ نسبت به سری های قبلی تفاوت و بهبودی داشته یا همونه؟
مرسی از سایت خوبتون

monarch

دوست عزیز Ilqar
مطمئن باشین برد هر گوشی نسبت به نسل قبلش تغییراتی داره چون کلا مهندسی و نحوه عملکرد هر نسل با نسل قبل فرق داره و معمولا همیشه رو پیشرفت هست که سونی هم نشون داده همین روال رو در پیش داره

hossein s

خنده داره که توی این کشور ما حتی ۴جی واقعی که حداقل هنگام تماس گرفتن و یا پیامک دادن روی ۳جی سوییچ نکنه هم نداریم منظورم حتی با این سرعت ضعیف که بسیار گران هم است،میباشد. ای وای بر این بخت بد که حالا کشورهای جنگ زده هم سرعت اینترنتشون هم از ما بالاتره و حداقل بازار آزادی برای رقابت دارن که باعث پیشرفتشون در آینده میشه اما ما هیچ با این سابقه تمدن.

SAYROS

سرعت اینترنت تو ایران کلمه خنده داریه.

سر ملت کلاه میذارم.
ADSL با تعرفه ۲ مگ میگیری سرعتش بترکونه ۸۰۰ هست. بعد اینترنت سیمکارت؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)