نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو با توجه به تمایل خودروسازان اروپایی جهت سرمایه گذاری در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران گفت : در شرایط کنونی عدم رفع کلی تحریم ها و وجود ریسک در سرمایه گذاری ، همچنان مانع مهمی برای سرمایه گذاری خارجی در ایران است. در ادامه همراه باشید.
احمد رضا رعنایی به نبود بستر لازم برای حضور شرکتهای خارجی و سرمایه گذاری در این راستا پرداخت و اظهار داشت : متاسفانه فضای کسب و کار ایران ، فضای مناسبی برای حضور و سهولت در سرمایه گذار خارجی در ایران نیست .
وی با اشاره به وجود موانعی چون بوروکراسی اداری ، مالیات و عوارض قانونی واردات ، خاطر نشان کرد : چنانچه دولت و مجلس موجود در فضای موانع کسب و کار را برطرف نکنند هیچ رغبتی برای سرمایه گذاری در ایران بوجود نخواهد آمد.
وی گفت : در ماههای اخیر مذاکرات و رفت وامدهایی که با شرکت های اروپایی صورت گرفته نشان از تمایل شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری و توسعه همکاری با خودروسازان ایرانی است.
این فعال در صنعت قطعه سازی کشور در ادامه با توجه به پیشنهادی دولت به منظور رفع رکود از بازار خودرو گفت : مسلما اختصاص تسهیلات می تواند توان متقاضیان را تقویت و در بازار مصرف انگیزه ایجاد نماید هر چند به نظر می رسد تاثیر این گونه تصمیمات بر جریان تولید زمانبر بوده و در دراز مدت نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.
رعنایی افزود : متاسفانه رکود اقتصادی و رفتار نامناسب برخی شرکتها علت اصلی مشکلات ایجاد شده در صنعت خودرو است به طوری که این جریان موجب گردیده که اغلب صنایع تولیدی کشور با رکود مواجه شده و عملا چرخش اقتصادی کشور دچار آسیب ببیند.
وی تصریح کرد : شرایط رکود حاکم بر اقتصاد متاسفانه در حوزه خودروسازی و قطعه سازی نمود بیشتری پیدا کرده است.
[su_button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=8824″ background=”#189d5c”]machinemag[/su_button]
اصلی ترین مشکل اینه که دارن خودرو ده سال قبلو با قیمت یه خودرو۲۰۱۷ به مردم ما می فروشن
سه رو پیش از دم در نمایندگی رد شدم دیدم مردمو که از سرو کله هم بالا میرفتن برای خودرو که حتی استاندارد ترکیه نداره
چه برسه اروپا واقعا متاسفم برای چنینادم های بعد چند وقت تازه میفهمن چه بلای سرشون اومده B-) B-) B-) B-) B-) :negative:
عزیز از قدیم خوب گفتن
” خلایق هر چه لایق “
یکی از دلایلشم مالیات بر ارزش افزوده بدون برنامه هست.
مثلا تو یک خودرو
اول از فروشنده مواد اولیه ۹ درصد میگیرن که میکشه رو جنس، مثلا ورق آهن.
بعد از قطعه ساز بعد ساختن قطعه ۹ درصد میگیرن که اونم میکشه رو جنس، مثلا گیربکس
بعد از تولید کننده نهایی میگیرن که اونم میکشه رو جنس، مثل پراید!
نتیجه اینکه ۳*۹=۲۷ که تحمیل میشه به خریدار نهایی یعنی تو یه ماشین ۳۰ میلیونی ۲۷ درصدش فقط مالیات بر ارزش افزودس! جالبه یه مالیات و عوارض دیگه هم غیر این هست.
این فقط یه قسمت از ماجراس، اینجوری میشه که تولید کننده با فروش L90 به ۳۶ میلیون همچنان ضرر میده در حالی که اگه وارد کنن از این ارزونتر میافته، L90 شروع قیمتش از ۶۵۰۰ دلاره.
این وسط فقط و فقط دولت سود میکنه و تمام این نقشه ها برای فروش خودرو هم به همین دلیل بود، حساب کنین تو ۱۱۰ هزار خودرو چقدر مالیات به جیب زده، حق… حالا بماند.
وقتی مردم میخان که بهشون ظلم بشه از دست خدا هم کاری بر نمیاد.خودمون باید بخوایم تا خدا هم کمکمون کنه!!!!!!!برای پراید ۳۰ میلیونی دست و پا میشکنن.اونهم مردم بدبخت بیچاره!!!!کسایی که هرچیزی بشه اولین نفرهایی هستن که ضرر میکنن خودشون باز داوطلبن که بدبخت تر بشن!!!!!!