حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ژاپن در آستانه‌ی سفر به ماه

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | فناوری هوافضا، نجوم

در حالی که این روزها به وفور اخباری از آزمایش تجهیزات فضانوردی برای سفر به مریخ می‌بینید، بر طبق اعلام متخصصان علوم فضایی ژاپن، قرار است تا سفینه‌ای در سال ۲۰۱۹ از خاک این کشور به مقصد کره ماه پرتاب شود! ماه نخستین جرم آسمانی بوده است که انسان موفق به کاوش در آن شد و از آخرین باری که بشر بر روی خاک این کره قدم برداشته است، حدوداً بیش از ۴۰ سال گذشته، البته این قضیه مخالفانی هم دارد مثلاً یکی از چندین دلیلی که منتقدان ذکر می‌کنند این است که در یکی از تصاویر ناسا در حالی که خورشید در پشت سر فضانورد وجود دارد، صورت فضانورد از روبه رو کاملا مشخص است.

اما بهتر است نیمه پر لیوان را در نظر بگیریم و فرض را بر این بگذاریم که نیل آرمسترانگ اولین فردی بوده است که بر ماه قدم گذاشته است! به هرحال کشورهای دیگری نیز در برنامه‌های خود سفر به ماه را قرار داده‌اند و قصد دارند این قمر زیبای زمین را از نزدیک مورد کاوش قرار بدهند. اشتباه نکنید قرار نیست فردی دیگر روی ماه قدم بگذارد، فقط یک فضاپیمای بدون سر نشین بر سطح ماه فرود خواهد آمد. ژاپن نیز به عنوان یکی از این کشورها اعلام آمادگی کرده است.

بر طبق تازه‌ترین برنامه‌ی فضایی خود اعلام داشته که قصد دارد در سال ۲۰۱۹ فضاپیمای بدون سرنشین خود را بر روی کره ماه فرود آورد و نام خود را به عنوان چهارمین کشوری که این عمل را انجام داده است ثبت کند.  کاوشگری که قرار است به ماه فرستاده شود حاصل به روزترین فناوری‌های ساخت بشر است که توسط دانشمندان صنایع نجوم و فضانوردی ژاپن به دست آمده، به طور مثال در این فضاپیما برای افزایش دقت فضانوردان در هنگام فرود، از نرم افزاری با قابلیت تشخیص چهره استفاده خواهد شد همچنین این فضاپیما به لطف فناوری‌های به کار رفته شده درون خود، می‌تواند سطح محل فرود را کاملاً اسکن کرده و تنظیمات فضاپیما را به منظور فرودی هرچه دقیق‌تر تغیر دهد.

ژاپن امیدوار است بتواند نامش را در کنار ایالت متحده آمریکا، روسیه و چین برای فرود فضاپیما در ماه به ثبت برساند. بهتر است بدانید روسیه، طی آخرین سفر فضایی خود به ماه توانست توسط کاوشگر لونا ۲۴ با ۱۷ گرم خاک ماه به زمین بازگردد، حال باتوجه به برتری فضاپیمای ژاپنی نسبت به فضاپیماهای آمریکایی، روسی و چینی چه انتظاری از این فضاپیما خواهید داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AMIR 2311

هی میگن ۲۰۱۹ سفر به ماه یا ۲۰۲۵ سفر به مریخ ما خیلی زیادددددددد تو این دنیا کوچیکیم شما سیاره های دیگه رو فرض کن که چندین هزار سال نوری با ما فاصله دارن خریت محضه که ما بگیم تو این دنیا ما تنها هستیم حتما موجودات دیگه ای در کهکشان ها و سیارات دیگه وجود داره من که بعضی موقع ها فکر میکنم بهش در نهایت مغزم گنجایش نداره نمیتونم به جوابی درباره اون برسم توصیه میکنم فیلم اینتر استالر (بین ستاره ای ) رو حتما ببینید .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....