حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از تکنولوژی پهپاد برای نجات جان انسانها

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپاد هنوز در حال توسعه است اما این تکنولوزی هم آسیب‌ها و مزایای خود را دارد. به عنوان مثال چندی پیش پرواز یک  پهپاد در ایالت شیکاگو که در قوانین پروازی خاص خود را دارد در نزدیکی یک فرودگاه به پرواز درآمد که بی احتیاطی در این حیطه می‌توانست منجر به یک سانحه‌ی بسیار بزرگ تبدیل شود. از سوی دیگر نیمه پر لیوان را نشان می‌دهد که نمونه مثبت استفاده‌ی از آن را می‌توان به یافتن کوسه‌ها در نزدیکی ساحل اشاره کرد که بسیاری از مناطق با ترس از حمله‌ی کوسه‌ها مواجه هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تصور کنید که یک پهپاد را به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌اند که کوسه‌ها را تشخیص دهد. این کاربرد در ملبورن در حال توسعه است و دولت مرکزی در پی این است که تکنولوژی‌های مدرن‌تر را در این رابطه به کار بگیرد. با این کار افرادی که به صورت پیاپی جهت شنا و اسکی به ساحل می‌روند  می‌توانند احساس امنیت کنند که از هجوم کوسه‌ها به موقع مطلع شوند و جانشان حفظ شود. این در حالی است که ساحل شمالی نیو ولز استرالیا بسیار مستعد حمله کوسه‌ها است و تا کنون افراد بسیار زیادی اینگونه جانشان را از دست داده‌اند و یا نقص عضو شده‌اند.

گروهی از پهپادها که در ملبورن مستقر هستند بر روی فناوری تشخیص کوسه‌ها متمرکز شده‌اند که مدیر کل این بخش رایان هملت می‌گوید این طرح‌ها با ادعای نظارت محیط ایجاد شده‌اند ایده‌عالی هستند که وعده تحقق آن‌ها دور از ذهن نیست. هر آن چه که به رفع رعب و وحشت ناشی از حمله‌ی کوسه‌ها در ساحل کمک کند همیشه به عنوان یک ایده خوب دغدغه افراد بوده است. آیا ممکن است این پهپادها به جلو گیری از غرق شدن افراد در دریا کمک کنند؟


[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/11/drone-technology-used-to-detect-sharks/” background=”#189d5c”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی