حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

FireFox برای کاربران iOS در دسترس قرار گرفت

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

قبل از آنکه کرومی وجود داشته باشد افراد کمی بودند که از Netscape و Opera استفاده کنند. تمامی کاربران یا از IE استفاده می کردند و آنهایی که از کندی شکایت داشتند طرفدار پروپاقرص Mozila FireFox بودند. سالهاست که این دو تیم برای هم شاخ و شانه می کشند هر چند که با به روی کار آمدن گوگل کروم، محصول موزیلا به حاشیه رفت ولی هنوز سرپا و قدرتمند است و بسیاری از افراد و برنامه ها به صورت پیشفرض از فایرفاکس استفاده می کنند. حال امروز تیم موزیلا خبری هیجان انگیز برای دوستداران این مرورگر و کاربران iOS دارد. با ترنجی همراه باشید.

فایرفاکس که مدت مدیدی است که یکی از سریعترین مرورگر های ویندوز و همچنین مرورگر پیش فرض بسیاری از توزیع های لینوکس است که همواره از پیشگامان امنیت در وب گردی بوده. در سال های گذشته تغییرات زیادی از بابت طراحی و امکانات این مرورگر دیدیم. در یکی دو سال گذشته فایرفاکس پای خود را به نلفن های هوشمند با ارائه ای از این مرورگر برای اندروید ارائه کرد. وجود کروم به عنوان مرورگر پیش فرض بسیاری از تلف های اندرویدی باز چالشی برای فایرفاکس بود که با تلاش بسیار توانست جای خود را نیز باز و پیدا کند.

ولی تیم فایرفاکس دلیلی ندیده که Safari را بر روی تبلت ها و تلفن های iOS بی ادعا رها کند و امروز ورژن خاص برای این سیستم عامل محبوب نیز ارائه کرد که با توجه به تجربه موزبلا بر روی اندروید می تواند رقیب بی اندازه جدی و خطرناکی برای Chorme و Safari به حساب بیاید.

این مرورگر از  WebKit rendering engine استفاده می کند که بازده بسیار بالایی بر روی iOS دارد و از این بابت مستقیما رو در روی نسخه جدید Safari و Google Chorme قرار می گیرد زیرا فقط این دو حق استفاده از این قابلیت را بر روی محصولات اپل تا کنون داشته اند. اگر علاقه مند به استفاده از موزیلا فایرفاکس برو روی آیفون یا آیپد هستید می توانید از این لینک به دریافت آن بپردازید.

نظر شما درباره این مرورگر محبوب چیست؟ با ما از تجربه شخصی خود بگویید.

[su_button url=”http://thenextweb.com/apps/2015/11/12/firefox-for-ios-is-now-available-worldwide/” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]TheNextWeb[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amin697

موزیلا مزخرف هست تا زمانی که ۶۴ بیتی نزنه . سرعت افضاح

فقط کروم و سافاری بهترین .

Jahandar

این سایت nextweb چه پرت و پلاهایی گفته و چه جو بیخودی داده ! حرفاشو که خوندم به نظرم رسید تو عمرش فقط با موزیلا کار کرده !!!
والا ما یه مدت روی پی سی از موزیلا بخاطر برخی اکستنشنهاش استفاده میکردیم (سالها پیش) که اونهم بدلیل سنگینی بیش از حدش واس همیشه از پی سی پاک کردیک و گذاشتیمش کنار .
در اندروید هم روزی که موزیلا واسش ارائه شد کلی جو دادند و آنچنان تبلیغی به راه انداختند که ما هم گفتیم لابد با اون مزخرفی که روی پی سی داشتیم فرق داره . نصبش کردیم و دیدیم همون مرورگر سنگین و به دردنخوریه که روی پی سی بود . نتیجه اینکه به ساعت نکشیده پاکش کردیم .
در حال حاضر هم فقط از کروم استفاده میکنیم . هم در ویندوز ، هم در اندروید و هم در ios .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....