حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صحبت‌های جنجالی تیم کوک در رابطه با مایکروسافت؛ سرفیس‌بوک و فریب مردم

نوشته

8 سال قبل | 22 دیدگاه | ترنجی

تیم کوک بعد از استیو جابز سکان‌دار شرکت اپل است و تاکنون شاهد اظهارات عجیب او در موضوعات مختلف مخصوصا مایکروسافت بوده‌ایم. او چند سال پیش سرفیس مایکروسافت را به ترکیبی از یخچال و تستر تشبیه و آن را نامطلوب ارزیابی کرد. اکنون شاهد سخن عجیب دیگری از مدیرعامل کوپرتینویی‌ها هستیم که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

با ترنجی همراه باشید…

تیم کوک به هیچ‌وجه سرفیس را دوست ندارد. او در گذشته با اولین نسل سرفیس مخالفت کرده بود و آن را یک بازنده توصیف کرده بود. سرفیس از نظر تیم کوک همانند یک یخچال – تستر است و مسلما ترکیب یک یخچال که کار آن نگهداری از مواد غذایی و سرد نگه داشتن آن‌هاست با یک تستر که کار آن گرم کردن نان است کاری خنده‌دار به‌نظر می‌رسد. سرفیس در اول شاید یک پروژه‌ی گنگ به‌نظر می‌آمد و عرضه‌ی یک تبلت ویندوزی با ویندوز RT و بدون نرم‌افزار‌های با فرمت Exe کار درستی نبود اما در یکی دو سال اخیر تولید تبلت‌های ویندوزی متداول شده است و شرکت‌های مختلفی همانند ایسوس و دل به جرگه‌ی تولیدکنندگان این نوع از تبلت‌ها ملحق شده‌اند.

tim cook

سرفیس ۱ و ۲ شاید از لحاظ فروش موفقیت زیادی را عاید اهالی ردموند نکردند اما مقدمه‌ی ساخت تبلت‌های هبریدی سرفیس پرو ۲ تا ۴ شدند. تبلت‌هایی که بسیاری از منتقدین را به‌زبان تحسین واداشت. اپل نیز دنباله رو کمپین مایکروسافت شد و آیپد پرو را ساخت. آیپدی که مامور به چالش کشیدن سرفیس است.

اما یک موضوع جدید موجب اظهارات تند تیم کوک شده است:

surface-book-front-back-100620178-orig

سرفیس بوک مایکروسافت

لپ‌تاپی ساخت مایکروسافت که بدون هیچ اغراقی یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های اکوسیستم ویندوز است. لپ‌تاپی که براساس ادعای مایکروسافت یک گجت بسیار قدرتمند است و از لحاظ سرعت و گرافیک یک سر و گردن از مک‌ بوک پرو اپل بالاتر است. این لپ‌تاپ یک ویژگی منحصر به‌فرد دارد و آن ویژگی امکان جدا کردن صفحه نمایش و استفاده آن به عنوان یک تبلت است. امکاناتی که هر کسی را برای خرید این لپ‌تاپ وسوسه می‌کند.

تیم کوک متعقد است که آیپد پرو می‌تواند جانشین مناسبی برای کامپیوتر شخصی شما باشد. آیپد دارای یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت ساخت بسیار خوب است که می‌تواند در بعضی از امور شما را همراهی کند اما آیا آیپد می‌تواند مشتری را از خرید یک PC ٬ لپ‌تاپ یا یک مک‌بوک بازدارد؟ جواب آن را نمی‌توانیم دقیق بدهیم و باید دید که اپل از لحاظ نرم‌افزاری برای آیپد بزرگ جسه‌ی خود چه اندیشه‌ای دارد.

آیپد پرو همانند سرفیس‌پرو دارای یک قلم است و به گفته‌ی اپل این قلم در نوع خود بی‌نظیر است. قلمی که شاید اندکی با تفکرات استیو جابز مغایر باشد اما از مدت‌ها قبل وجود آن برای آیپد ها احساس می‌شد. مسلما نیاز موجب خلق یک محصول می‌کند و اپل با توجه به نیاز بازار دست به تولید آیپ پرو زده است.

ipad-pro-keyboard-hero

تیم کوک می‌گوید:

سرفیس‌بوک تبلتی است که تلاش بسیاری برای انجام کارهای اضافی می‌کند. این محصول تلاش می‌کند که هم نقش یک تبلت را ایفا کند و هم نقش یک کامپیوتر. اما هیچ‌گاه در این دو راه موفق نمی‌شود. این وسیله می‌تواند یک شکست خورده باشد.

باید در آینده دید که آیا تیم کوک روی عقاید خود پایبند می‌ماند یا خیر؟ آیا سرفیس بوک فکر و ذهن تیم‌ کوک را برای ساخت یک لپ‌تاپ همانند سرفیس بوک با صفحه‌نمایش جدا شونده قلقلک می‌دهد؟ آیا در آینده امکان همسان‌سازی iOS و OSX وجود دارد؟ سوالاتی که مطرح کردن آن‌ها نیز شاید مسخره به‌نظر برسد اما در دنیای تکنولوژی هیچ چیز بعید نیست.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با تیم‌ کوک موافق هستید یا مخالف؟

[su_button url=”http://www.theverge.com/2015/11/11/9712184/apple-tim-cook-microsoft-surface-book-deluded” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ss007

به به. میبینم بوی سوختگی میاد. :yahoo: B-)
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده.

آیا در آینده امکان همسان‌سازی iOS و OSX وجود دارد؟

اگر چنین بشه شاهد کپی دیگر ios از اندروید خواهیم بود. :yahoo:
چون گوگل قراره توی کرومیوم بوک جدید همین کار رو کنه. B-)

Mostafa

قبل اینکه وینفونیا و مایکی ها شاخ بشند جا داره بگم یادتونه مایکی تو کنفرانس گفت سرفس بوک از مک بوک پرو قوی تره؟
http://www.aparat.com/v/kCf60
تحویل بگیرید
مک داخل این مقایسه دوست دلار ارزون تر از سرفس بوک داخل مقایسه هستش و تقریبا دو برابر سریع تر
خخخخخخ

ss007

آخه کدوم آدم کم خردی میاد سی پی یو ۴ هسته ای اچ کیو رو با دو هسته ای یو مقایسه میکنه؟ :wacko:
دلیل ۲۰۰ دلار گرونتر بودن سرفیس بوک هم کیفیت بیشتر بدنه نسبت به مک بوک هست. :whistle:

bvb

هه ما رو چی فرض کردی؟؟cpu hq با cpu u یکیه؟؟ ضمنا مایکی گفته از لحاظ گرافیکی دو برابر قویتر از مکبوک پروهه که مقایسه انجام شده سرفیس بوک بامکبوک همردش مقایسه شده حدود ۳ برابر قویتر بوده ضمنا گرونتر بودن سرفیس بوکم برای طراحی و متریال فوق العادشه برو دیگه از این نظرا نده

Mostafa

جک جالبی بود
جی تی اکس ۹۴۰m با یک گیگ gddr5 بهتر از amd m370x با ۲ گیگ gddr5 هستش ؟
خخخخخخ
حداقل یکم فکر کنید بعد کامنت بدید
ضمن اینکه مک بوک ارزون تر هستش
پردازنده خیلی بهتر و کارت گرافیک بهتری داره

bvb

http://www.zoomit.ir/it-news/25309-how-fast-is-surface-book-compared-to-macbook-pro
حالت خوب نیست ظاهرا ای ما میگیم همرده شما باز به ساز خودت میرقصی عزیزم لینک ببین بگو گرافیک کدوم بهتره

parhamc1

ماکروسافت تو مسیر درست قرار گرفته و داره خوب عمل میکنه. سرفیس بوک و۴واقعا عالین.این نظرات تیم کوک هم فقط برا طرفداری خود اپله که نظرشون فقط اپل خوبه و بقیه بد. من که هیچوقت جدی نمیگیرم حرفاشو

alialone5656

:scratch: بچاره نمیدونه از سوختگی چی بگه خاک تو سرش.

Mostafa

البته از طرفی یه چیزی هست که این وسط مطرحه اونم قیمته
سرفس ۴ قیمتش خوبه(نه تو ایران)
ولی سرفس بوک خیلی الکی گرونه

bvb

عزیزم نسبت به مکبوک پرو توی همه سریا حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار گرونتره که الکیم نیست به خاطر طراحی بی نهایت زیبا و متریال ساخت فوق العاده با کیفیت و گرافیک قویتر و صفحه نمایش بهتر و کیبرد با دیزاین و متریال بهتر و شارژدهی بهتره بازم بگم؟؟ دیگه نگو الکی گرون

Mostafa

اووووف
همچین میگی متریال میگی مک بوک از پلاستیک بازیافتی ساخته شده
من ترجیح میدم دستگاه دستم از پلاستیک بازیافتی باشه تا اینکه نزدیک ۹ میلیون پول بدم بعد تو فوتوشاپ و لایت روم و پرایمر گیر کنه

bvb

مطمئن باش تو اینایی که گفتی گیر نمیکنه

Aryan.e.m

و دوباره تیم کوک حرف رایگان زد…….

HM-R O Y A L

من نمیدونم دلیل اینهمه ذوق زدگی طرفداران سرفیس پرو بخاطر چیه وقتی با این پول لپتاپهای ویندوزی بهتری میشه خرید فرق یک لپتاپ با سرفیس پرو قابلیت جدا شدن کیبورد از صفحه نمایشه و بعد دوباره برای کار با آن مجبوری کیبورد را به آن وصل کنی …قابلیت لمسی هم زیاد مهم نیست چون ذات و اکثر برنامه های ویندوز کلا” غیر لمسی است اینهمه هزینه کردن بخاطر سرفیس پرو با این قدرت پردازنده متوسط اشتباهه آخرین مدل سرفیس قدرت پردازنده اش اندازه مکبوک پرو ۱۳ اینچیه با حدود قیمت ۲۷۰۰-۳۲۰۰ دلار در حالیکه با پرداخت ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار بهترین مکبوک پرو ۱۵ اینچی و لپتاپ ویندوزی با قدرت پردازنده بالا میتوان خرید .

bvb

خوب لنوو y5070 هم سخت افزار بهتری نسبت به این داره نصفه اینم هست قیمتش ولی همه چی قدرت سخت افزاری نیست طراحی صفحه نمایش و متریال هم تأثیر سرفیس بوک رو هم توی دسته لپ تاپ ها قرار ندید توی دسته ی الترا بوک ها باید قرارش بدید اونموقع میفهمید به این شدتیم که شمامیگید گرون محسوب نمیشه

MJS.00824

دوست عزیز. همه چیزو با اعداد و ارقام نمیشه مقایسه کرد.
ذات و فلسفه ی سرفیس بوک از سرفیس پرو اومده که اونم خودش باز از تبلت ها گرفته شده. یعنی یه چیز کوچیک که بزرگ شده.
اما لپتاپ ها ذات و فلسفشون یک کامپیوتر تاشوی کیفیه. همین خودش خیلی تو دید کاربر تاثیر داره. اینکه شما چیزی رو بزرگ یا کوچیک کرده باشی تا به چیزی مثل لپتاپ های هیبریدی رسیده باشی.

ahmadtiger

این آقا ازین حرفا زیاد میزنه و بعدن که پشیمونم میشه بی هیچ خجالتی یه اسکی از رو اون گجت میره و میگه ما لپ تاپو دوباره اختراع کردیم
دوستان پیشگویی جویل واتسون رو در مورده سرفیس تو سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۲ رو سرچ کنن جالبه
مطمین باشید همین آقا چهار روزه دیگه عینه همینو میزنه و یادش میره در موردش چی میگفته

trojan

بدجور داره میسوزه
بدجور کف کردن
واس سرفیسم گفتن نمیشه یه توستر رو توی یه یخچال گذاشت که خودشون بعدا اومدن امسال یه محصول مث سرفیس دادن
واس سرفیس بوک هم همین میشه.
اپل توی این چیزا کثیفه

mohsen930

خدایی دوره این فرم حرف زدن اونم واسه یه مدیر عامل گذشته،رفتار این کجا رفتار نادلا کجا،یه جورایی منو یاد بالمر میندازه.
البته کلیت ماجرا نشان از موفقیت مایکروسافت میده ،تیم کوک در مورد هیچ برندی حرف نمیزنه،اما سرفیس عرصه رو حسابی به اپل تنگ کرده.

soxok

هه عپل :/ باو مایکی میزنه لهت میکنه بکش کنار :/ این کوک دوباره سخن رایگان گفته ک :/ :wacko:

Jahandar

با هر منطقی بهش نگاه کنی ، میبینی حرف مفت زده .

Mammad Gherghi

کم کم باید اسم خودشو بذاره تیم کاک B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com