حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – خاطره‌انگیز‌ترین محصول از نگاه شما چیست؟

نوشته

8 سال قبل | 33 دیدگاه | ترنجی

هرچقدر هم که به محصولات جدید و پیشرفته‌تری عرضه شود، اما هرگز نمی‌توان خاطرات محصولات قدیمی را فراموش کرد. کنسول‌های بازی، موبایل‌ها و کامپیوتر‌ها همگی از چنین محصولاتی به‌شمار می‌روند. اما تا به‌حال فکر کرده‌اید کدام محصول می‌تواند عنوان “یک نوستالوژیکی تمام عیار” را به‌یدک بکشد؟ در نظرسنجی امشب قصد داریم تمامی محصولاتی که در سری مطالب “نوستالوژیک” بررسی کرده‌ایم را جمع کرده تا ببینیم کدام یک می‌تواند به‌عنوان خاطره‌انگیز‌ترین محصول از دید کاربران ترنجی تبدیل شود. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

در نظرسنجی هفته‌ی گذشته به بحث پیرامون بازی‌ها پرداختیم و این سوال را از شما عزیزان همراه ترنجی پرسیدیم که بیشتر کدام سبک بازی را می‌پسندید و وقت بیشتری را به آن اختصاص می‌دهید و اکنون پس از سپری شدن یک هفته از آن نظرسنجی، مهلت شرکت در آن به اتمام رسید و نتیجه‌ی نهایی را تقدیم حضور شما عزیزان همراه ترنجی می‌کنیم.

Capture

حدود سه ماه است که سری نوستالوژیک را آغاز کرده‌ایم و تا به‌امروز محصولات مختلفی را در آن‌ بررسی کرده‌ایم. از کنسول‌های بازی حساب کنید تا موبایل‌های متنوع دوران نه‌چندان دور. حال این نظرسنجی فرصت خوبی است که خاطره‌انگیز ترین محصول بررسی شده در این سری را مشخص کنیم. پس بیایید و با نامزد‌های این رقابت آشنا شویم.

پلی استیشن یک

4

 

اولین نامزد این نظرسنجی، اولین کنسول‌ بازی سونی یعنی پلی استیشن یک است. این کنسول بازی که حدودا در اوایل دهه ۸۰ وارد کشور شد توانست بسیاری از بازیکنان را مجذوب خود کند، حتی امروزه بسیاری از این بازیکنان همچنان از بازی‌کردن برخی بازی‌های مشهور این کنسول لذت می‌برند. حتما می‌دانید که کنسول‌های بازی برای بازی کردن هستند پس دلیل عمده موفقیت یک کنسول به‌ بازی‌های آن مربوط است و پلی اسیتشن یک در این زمینه واقعا عالی عمل کرده است، از سری بازی‌های محبوبی همانند کراش حساب کنید تا بازی‌های مبارزه‌ای مانند سری تیکن. به‌راستی که دوران بازی‌های کامپیوتری در گذشته بسیار شیرین بوده‌ است.

ویندوز اکس‌پی

6

 

شاید یکی از بخش‌های مورد علاقه من در این لیست مربوط به سیستم‌عامل محبوب یعنی ویندوز اکس‌پی باشد. این سیستم‌عامل با طراحی گرافیکی و زیبایش در کنار قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی‌اش در دل بسیاری از کاربران جا گرفته است. چند وقتی می‌شود که پشتیبانی از این سیستم‌عامل به‌ پایان رسیده است اما در کمال تعجب بسیاری هنوز از این سیستم‌عامل محبوب استفاده می‌کنند. اما دلیلش چیست؟ به‌راستی که نمی‌دانیم! در کل این یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین نسخه‌های ویندوز تا به این تاریخ بوده است و باید از مایکروسافت برای عرضه چنین نسخه‌ای تشر کنیم!

سونی‌اریکسون K750

1

یک سونی ایکسون است و یک K750! این محصول یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت است که در بین کاربران ایرانی هواداران بسیار زیادی دارد. جهت یادآوری باید بگوییم که این محصول توانست لقب محبوب‌ترین موبایل سونی اریکسون را از آن خود کند. صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزلوشن ۱۷۶ در ۲۲۰ و دوربین فوق‌العاده عالی ۲ مگاپیکسلی از ویژگی‌های این محصول است. اگر یادتان باشد قبلا هم این موضوع را گفته‌ایم که شاید این محصول چیز زیادی برای رو کردن نداشته باشد اما اگر این محصول را یک بار دیگر در دستتان بگیرید آن خاطرات شیرین مجددا برایتان زنده می‌شوند.

نوکیا ۱۱۰۰

3

مجددا به یک موبایل خاطره‌انگیز دیگر می‌رسیم. نوکیا ۱۱۰۰، محصولی بسیار پرفروش و با دوام فراوان که در بین کاربران ایرانی هواداران بسیاری داشت. شاید در این محصول خبری از دوربین با کیفیت و یا صفحه‌نمایش رنگی نباشد، اما این به‌آن معنی نیست که این محصول هیچ ارزشی ندارد، بلکه همان بازی Snake خود برگ‌ برنده‌ای در این محصول به‌حساب می‌آید! بدنه محکم و به‌عبارتی ضد ضربه خود مهر تاییدی بر محبوبیت این محصول است!

سگا جنسیس و نینتندو NSE (میکرو)

2

حال به‌سراغ دو کنسول حماسی می‌رویم. کنسول‌های بازی سگا جنسیس و میکرو از محبوب‌ترین گجت‌های گیمر‌های دورانی نه‌چندان دور است. همانند پلی اسیتشن، دلیل موفقیت و محبوبیت این دو در میان کاربران، وجود بازی‌های بسیار متنوع و سرگرم کننده است. برای مثال در کنسول بازی سگا شاهد بازی‌هایی مانند سری سونیک، لاکپشت‌های نینجا، پلیس آهنی و بازی محبوب فوتبال بودیم.

5

در میکرو نیز شاهد برخی بازی‌ها مانند Contra، تانک و یا سیرک بودیم، البته مهمترین بازی موجود را از یاد نبریم. آن بازی چیزی نیست جز سری فوق‌العاده محبوب و موفق سوپر ماریو. البته بازی‌ها تنها بخشی از خاطرات ما را درباره کنسول‌های بازی تشکیل می‌دهند، زیرا خاطراتی مانند خراب کردن دسته‌ها و یا رفتن به کلوپ‌بازی‌ها خود دست کمی از لذت بردن از محتوای اصلی بازی نداشتند و همواری بخشی جذایی ناپذیر از زندگی روزمره‌ی ما حساب می‌شدند.

حال وقت آن رسیده است تا به محصول خاطره‌انگیز برتر رای بدهید.

 

[poll id=”126″]

 

نظر شما چیست؟ کدام یک می‌تواند لقب خاطره‌انگیز‌ترین محصول را از آن خود کند؟

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

قطعا نینتندو سگا و پلی استیشن یک خاطره انگیر ترین محصولات بودن در دوران کودکی.
اگه بخوایم خیلی به عقب تر بریم با کمودور۶۴ و آتاری قبل از میکرو و سگا و پلی استیشن خاطره دارم. در مورد گوشیها هم زمانی که k750 معرفی شد من نخریدم و منتظر شدم k610 با اسپیکر قویتر و طراحی شیک تر معرفی شد خریدم.هنوزم داره بعد از ۱۰ سال کار میکنه با باتری فابریکش.

bvb

معزز توی این چند تا پست و نظر سنجی خاطره انگیز قبلی فهمیدم تو از همون بچگیم ترول سونی بودی آفرین عجب آدم با پشتکاری(شوخی بود)

Moazez

تو هروقت معنی ترولو فهمیدی حرف بزن. شوخی بود

erfan

واقعا اینا پر خاطره ترینا بودن ک اسم بردی..ب نظر منم نظر معزز اصلا هیچ ربطی ب سونی نداشت ک ربطش میدین ب سونی.

Moazez

من نمیدونم خاطرات کودکی منم به شما ربط داره؟!!البته منظورم شما نیستی عرفان جان.bvb هست

milad.tech

یه کاری کردی که خاطرات آیندتم به همه ی کاربرا ربط داشته باشه :yahoo:

milad danesh

منم خاطرات زیاد با سگا و پلی استیشن دارم … قطعا خاطرات خوب …

..::SADEQ::..

خوشم میاد اون زمان اسمی از سامسونگ و اپل و الجی و غیره نبود… فقط یه سونی بود و یه مایکی و یه نوکیا… الانم که مایکی و نوکیا یکی شدن… به به…۲ به ۱ به نفع مایکی!!!

Moazez

خوبه اینو خودتم میدونی و علیه سونی ترول بازی در میاری

Sajjad

سگا شورش در شهر اووووووووف
K750 یاااااااااادش بخیر
ولی ب k750 رای دادم

trojan

سگا……
کلا سروع دنیای من بودش

bvb

شب تا صبح میشستیم دو نفره بازی میکردیم چه دوران قشنگی بود ( در جواب نظر بالایی بود)

حسین

جدا از ویندوز اکس پی که این بار آخری یک سال و نیم رو کامپیوترم بود و تا سر حد مرگ ازش کار کشیدم تا آخرش رفتم رو ویندوز ده ، این سگا جنسیس هست که یه عمر حسرت داشتنش رو تو دلم داشتم و هیچ وقت هم نتونستم بخرم الانم که ۳۰ سالم شده. یه نیم ساعت رفتن به گیم کلوپ برای بازی کردن کشتی کج سگا یا شورش در شهر برام آرزو موندهر چند تونستم چند باری به این آرزو برسم ولی دیگه مزه نمی داد. هی دنیا.تو شهرمون اون زمان ها گیم کلوپ و این جور چیزا نبود. وقتی هم خواستیم بریم کلوپ دیدم که هی روزگار ۱۸سالمون شده با این سن برم کلوپ نمی گن این یارو در چه فازی به سر می بره ؟؟!!! 🙁 🙁 🙁 🙁

bvb

از بین این بالاییا ۱۱۰۰ ،میکرو و پلی استیشن۱ داشتم با ویندوز ایکس پی هم سه چهار سالی کار کردم خاطره انگیز ترینشون برای من ۱۱۰۰ بود نشکستنش باعث شده بود ساسیسم بگیرم حتی توی دعوا هم باسه ی من کاربرد داشت دقیق یادم نیست ولی فکر کنم ۵٫۶ سالی داشتمش اگه گم نمیشد احتمالا هنوزم ازش استفاده میکردم یادش بخیر 😥 😥

عارف کمانی

خاطره انگیر ترین چیز برای من نوکیا c1-01 و گوشی اکسپریا ایکس ۲ بود
یادش بخیر
ویندوز موبایل ۶.۱
واقعا خاطرات جالبی بود
ویندوز اکس پی هم برام خاطره انگیز نیست
چون خودم الان ویندوز اکس پی دارم روی لپتاپم :yahoo:

Moazez

آخ گفتی x2 داغونم کردی. چقدر شاخ بود لعنتی

حبیب

سگا و میکرو هم خاطره انگیز بودن برای من!
ولی…
سلطان پلی استیشن ۱ یک جهش فوق العاده بود.
پس انتخاب من پلی استیشنه، با تمام خاطرات تلخ و شیرینش!

riofarina

اینا که بیشتر واسه دهه هفتادیاس، یکم سگا و میکرو قدیمیترن و منم از سگا خاطرات خوبی دارم.
ولی خاطره اصلی برای من آتاری بود. هواپیما رو چقدر بازی میکرم با دسته خلبانی یادش بخیر.

Mr.MJ

پلی یک رو عشقه
هنوز سیو های خوناشام ۲،رمز های کراش،ماشین جنگی رو رو مموری ۱MB تیش دارم
یادش بخیر،واقعا یادش بخیر

Son Of Taurus

آخ آخ سگا ..
اکس پی رو با مکس پین دوس داشتم ، اریکسون رو با اون اهرم وسطش و بازیهاش ، پلی استیشن هم با فیفا ۹۸ و بقیه ..
ولی هیچکدوم به پای سگــــــا نمیرسن برام :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
هنوز که هنوزه دارمش 😐
هم این هم یه نینتدو دیگه که دسته های مث همین داشت ولی قهوه ای مایل به قرمز ..
دورانی بود

Pars71

یادش بخیر اولین گوشیم K510 سونی اریکسون بود
ولی همیشه دوست داشتم Nokia N73 بخرم که هیچ وقت نخریدم
اولین اندرویدیم هم Galaxy Fit بود یادش بخیر . الان هم سامسونگ دارم و بنظرم رو دست سامسونگ هنوز برندی نیومده هرچند هواوی و شیائومی و اپل و سونی و … هم خوبن ولی سامسونگ یک چیز دیگست

far_zad

اولین کنسول من آتاری بود.
آخرین کنسول سگا بود.
پلی استیشن ۱ رو هم فقط فوتبالشو دوس داشتم. اونم گاهی تو گیم نت میرفتیم.
بعدش کلا سراغ کنسول نرفتم و همیشه تا این لحظه pc رو ترجیح دادم.
رای من میکرو و سگا. البته جای آتاری خالیه با اون بازی هواپیما و زیر دریایی و کلی بازیهای ساده دیگه. دسته خلبانی معروفش که یکم بی احتیاطی میکردی میشکست و کلی دردسر تعمیر داشت.

البته شاید سن خیلیا قد نده به اون دوران.

محمد کردزنگنه

PS1 و سگا و با اجازتون P990 (با اینکه توی نظرسنجی نیست)

Different_boy

ایکس پی و دیگر هیچ.توی دبیرستان همش با ۹۸ سر و کله میزدیم.نمیدونستیم ویندوز دیگه ای هم هست.اما نگو اینقدر سیستمهای دبیرستان ما مضخرف بوده فقط ۹۸ روش نصب میشده!!!اینو بعدا فهمیدیم.تا اینکه دوم دبیرستان کامپیوتر خریدیم!!!من که صبح مدرسه بودم ظهر اومدم دیدم سیستم روی میزه!!!بال در آوردم!!!سریع روشنش کردم اما ی جور دیگه بود.ویندوز ایکس پی !!!چ گرافیکی.چقدر زیبا!!!!پای اون سه نقطه معروفش پیر شدیم رفت.چقدر نصبش کردم ۱۰۰ بار ۲۰۰ بار شایدم بیشتر!!!!!!!!!

shahinhhh

BVB واقعا کارات زننده شده یه فکری به حال خودت بکن ینی نظرتو خوندم که زیر پست معزز زدی حالم بهم خورد بابا گور بابای سونی چرا اینجوری میکنی

bvb

عجب آدمایی هستین آقا شوخی بود چرا انقد بهتون برمیخوره ترول ها باید آدمای با جنبه ای باشن

shahinhhh

فقط XP ینی دوران نوجوانیم کلا با سروکله زدن با xp. حروم شد البته خیلی لذت میبردم با xp سرو کله میزدم

arvin

وقتی فکرشو میکنم میبینم بین این موارد که نام برده شد ……

هیچ کدوم مثله پلی استیشن و بازیه درایور واسم خاطره انگیز نبوده ……

شاید یه جورایی خوشگذرونیهایه نوجوانی مو بهشون مدیونم …… :whistle:

shahinhhh

آخ گفتی…………
بدمصب خیلی سخت بود
البته من اون بازی ماشین جنگیه که یه هو یه مورچه میومدو خیلی دوس داشتم

abol021

داداش نابودم کرد چیزی که گفتی لامصب اون بازی حرف نداشت،دمت گرم یادمون آوردی کلی شاد شدیم :rose: :rose:

Mohammad Ghasemi

SONY ps1

hamid_hk

سلام دوستان من تازه به جمعتون اضافه شدم
هر چند که ویندوز ایکس پی خیلی از نوستال›ی های ما رو تشکیل میده ولی با بقیه لیست نمی خونه چون همشون سخت افزارن و این نرم افزار

hamid_hk

سلام دوستان من تازه به جمعتون اضافه شدم :bye:
هر چند که ویندوز ایکس پی خیلی از نوستال›ی های ما رو تشکیل میده ولی با بقیه لیست نمی خونه چون همشون سخت افزارن و این نرم افزار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs