حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی سایت: سرعت شبکه خودتان را تست کنید!

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | اینترنت

شبکه‌ای پایدار و  سریع نکته مهمی است که هر کاربر اینترنت نیازمند آن می‌باشد، حال با سیستم تست سرعت می‌توانید گزارش لحظه‌ای از سرعت شبکه خودتان داشته باشید. ابزارهای گوناگونی برای تست سرعت می‌باشد که کاربران به‌صورت روزمره از آن استفاده می‌کنند اما در ادامه قصد داریم  به شما یک ابزار جدید و کارآمد معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه باشید.

nPerf به‌درستی کیفیت کارآمدی شبکه اینترنت شمارا می‌سنجد. این سیستم تست سرعت متکی بر الگوریتم انحصاری می‌باشد که این امکان را به شما می‌دهد نرخ دریافت و ارسال و تأخیر ارتباط اینترنتی خودتان را به‌درستی بسنجید. nPerf تعدادی شبکه اختصاصی در سراسر جهان دارد که بهینه‌سازی شده است برای سنجش نرخ سرعت شبکه شما، پس ما سرعت شمارا به صورت دقیق می‌سنجیم. nPerf در حال حاضر ۳۰۰ سرور اختصاصی در سراسر دنیا برای سنجش دقیق سرعت در اختیار دارد که میزبان پایتخت تأمین کننده ۳۰ سرور آن در بستر ابری خود در اروپا، کانادا و ایران می‌باشد.

بستر میزبان پایتخت به‌صورت کاملاً ابری بر پایه سیستم OpenStack می‌باشد، جز شبکه این سیستم Neutron نام دارد. OpenStack Networking Neutron, formerly Quantum)یک سیستم برای مدیریت شبکه و آدرس آی‌پی‌ها می‌باشد. OpenStack Networking همواره مطمئن می‌شود که شبکه در تنگنا یا فاکتور محدودیتی بر روی توسعه ابر قرار ندارد.
OpenStack Networking مدل‌های مختلف شبکه برای برنامه‌های مختلف فراهم می‌کند. مدل استاندارد شامل شبکه هم‌سطح یا VLAN که ترافیک و سرورها را از هم جدا می‌سازد. OpenStack Networking آدرس‌های آی پی را مدیریت می‌کند، ایجاد آدرس آی پی اختصاصی یا DHCP، Floating IP Address (آدرس آی پی شناور) امکان این را دارد که ترافیک به‌صورت پویا مجدداً مسیریابی بین منابع زیرساخت شود، پس کاربر می‌تواند ترافیک را در زمان تعمیرات یا اختلال در سیستم مسیردهی کند.

کاربران می‌تواند شبکه اختصاصی خودشان را بسازند، مدیریت ترافیک کنند و سرور و دستگاه‌ها را به یک یا چندین شبکه متصل نمایند. مدیران نیز می‌توانند software-defind networking (SDN) همانند OpenFlow برای پشتیبانی از سطح‌های بالا داشته باشند. OpenStack Networking یک فریم ورک دارد که می‌توان برروی آن سرویس‌های مجزا شبکه همانند intrusion detection systems (IDS)، Load Balancing، Firewall و Virtual Private Networks (VPN) را مدیریت نمود.

 

حال وقت آن رسیده است که سرعت خودتان را تست نمایید، برای این منظور می‌توانید از آدرس زیر استفاده نمایید و سرعت شبکه خودتان را تست نمایید.

 

لینک ورود به سایت

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAYROS

speedtest.net خیلی بهتر

far_zad

با سرور هلند
http://pic.nperf.com/r/36111229-BlTXlPmV.png
با سرور آلمان
http://pic.nperf.com/r/36111384-wJNpV6Tr.png
با سرور ایران
http://pic.nperf.com/r/36111482-tRtkfCaL.png
اینم نیویورک
http://pic.nperf.com/r/36111540-8zZf2YEq.png

نتیجه speedtest.net هم همینه.

اما نکته جالب افت شدید سرعت در زمان اتصال به سرور ایران هست.

soheylz

سرعت نت من تو دانلود ۸٫۲ مگابیت بر ثانیس (۱مگابایت بر ثانیه سرعت دانلود) و ۰٫۲۵ مگابیت آپلود( تقریبا بین ۳۰ تا ۴۰ کیلوبایت بر ثانیه)

Ali

دوستان نرم افزاری میشناسید که حجم مصرفی رو به تفکیک دستگاه های متصل به wifi نمایش بده؟ منظورم اینه که مثلا نمایش بده یک گوشی ۱گیگ حجم مصرف کرده و یک لپتاپ ۲گیگ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....