حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در حال صحبت با سونی جهت تهیه سنسور دوربین اکسپریا زد ۵ برای گلکسی اس ۷ می‌باشد

نوشته

8 سال قبل | 41 دیدگاه | ترنجی

بدون شک اگر سنسور استفاده شده در سونی اکسپریا زد ۵ دچار مشکل بود نمی‌توانست رکورد اول DxO را جابه جا کند. این دو شرکت رقیب که کاربرانی بسیار سرسخت نیز دارد، اکنون در حال مذاکره برای تهیه سخت‌افزار مورد نیاز خود هستند. البته بیشتر سامسونگ مشتاق به استفاده از سنسور سونی می باشد زیرا تا چند ماه آینده پرچمدار جدید این شرکت تحت عنوان گلکسی اس ۷ وارد دنیای اسمارت فون ها خواهد شد و گویا سامسونگ به کل قید ایزوسل را زده است. در ادامه همراه باشید.

IMX300 یک سنسور خاص از سوی سونی شناخته می شود. برای شما قبلا صحبت کرده بودیم که چرا این سنسور به عنوان سنسوری خاص شناخته می شود. بد نیست آن را بازگو کنیم؛

Screen Shot 2015-09-03 at 3.15.12 PM

حالت ۴:۳

Screen Shot 2015-09-03 at 3.15.28 PM

حالت ۱۶:۹

در دو نمونه تصاویر بالا عکس در حالت ۴:۳ با رزولوشن ۲۳ مگاپیکسل یا ۴,۱۴۰ در ۵,۵۲۰ پیکسل گرفته شده اند. در همین حال عکس بعدی با حالت ۱۶:۹ با رزولوشن ۳,۳۶۶ در ۵,۹۸۴ یعنی ۲۰٫۱۴ مگاپیکسل گرفته شده اند. اکنون اگر به عکسها نگاه کنید متوجه خواهید شد که تصویر گرفته شده در حالت ۱۶:۹ عریض تر از حالت ۴:۳ هستند و میدان دید بیشتری را نمایش می‌دهد. نکته اصلی همینجا خواهد بود. این عکسها از یک تصویر پایه ای که دارای نسبت تصویر ۴:۳ است، کراپ یا بریده نشده است بلکه به طور مستقل توسط بخش بزرگ دیگری از سنسور به ثبت رسیده است! به زبان دیگر، اگر قرار بود تصاویر گرفته شده در حالت ۱۶:۹، از یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی بر پایه نسبت تصویر ۴,۱۴۰ در ۵,۵۲۰ گرفته شود، با بریدن تصویر و رسیدن به حالت ۱۶:۹ باید عکسی با ابعاد ۳,۱۰۵ در ۵,۵۲۰ یا ۱۷٫۱ مگاپیکسل را به ثبت می‌رسید که چنین نشده است.

باز هم کمی با اعداد بازی کنیم. اگر بخواهیم ابعاد دقیق سنسور نهایی را بدست آوریم، دقیقا ابعادی با رزولوشن ۴,۱۴۰ در ۵,۹۸۴ یا ۲۴٫۷۷ مگاپیکسل رو به رو خواهیم شد. نام این فناوری را نیز به لیست افتخارات سونی اضافه کنید. “فناوری تصویر چندگانه” این اجازه را به ما می‌دهد تا از مساحت دایره ای تصویر که توسط لنز، نور به آن برخورد میکند بیشترین استفاده را بکنیم. به زبان ساده تر، یک دایره بزرگتر برای انتخاب ابعاد مناسب تر در نسبت تصویر و استفاده صحیح از سنسور !

xperia-sensor

نتیجه گیری داشته باشیم؛ در هنگام ثبت تصویر در حالت ۱۶:۹ ، حدود ۳ مگاپیکسل بیشتر را با همان میدان دید خواهید داشت که سطح افقی تصویر، بیشترین پوشش را به خود اختصاص می‌دهد. با همه این صحبت ها به این نتیجه خواهیم رسید که بر روی کاغذ یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی است اما سونی  این دوربین را به طور رسمی با عنوان ۲۳ مگاپیکسل معرفی کرد.

Xperia Z5 review-Toranji (56)

پس به راحتی می‌توان این میزان دقت و ظرافت خرج شده توسط سونی را متوجه شد و باید آن را تحسین کنیم. همین عامل نیز باعث شده است که سامسونگ برای گلکسی اس ۷ به سراغ استفاده از سنسور سونی برود تا این که نسل بعدی ایزوسل را معرفی کند. ۰٫۰۳ ثانیه فوکوس ۱۹۲ نقطه‌ای به صورت هیبریدی برای گلکسی بعدی وسوسه کننده است. نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-allegedly-in-talks-with-Sony-to-get-the-Xperia-Z5-camera-sensor-for-the-Galaxy-S7_id75344″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
41 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
negar

خداکنه از این سنسور استفاده کنه :good:

..::SADEQ::..

والا اگه سامسونگ برای اثبات قدرت این سنسور خارق العاده دست به کار بشه ..
وگرنه گونی که عرضه نداره نرم افزار رو جهت استفاده بهینه از این سخت افزار قدرت ببخشه ..ما منتظر بالای ۹۰ از همین سنسور با الگوریتم پردازشی سامسونگ هستیم…
ینی یه خفت حسابی میشه برا سونی …

الهی به امید تو..

Moazez

عجب!!! توکه داشتی میگفتی z5 تو زومیت آخر شد. پس یعنی زومیت یا تو بیشتر از خود سامسونگ و dxo میفهمن؟؟؟اگه بدترینه پس چرا سامسونگ افتاده دنبالش؟!! از همون ایزو ول استفاده کنه دیگه. در ضمن سونی بهترین دوربین ساز جهانه چه در عکاسی و چه فیلمبرداری و چه موبایل. دفعه آخرت باشه سامدونگو با سونی مقایسه میکنی.

shahryar

عین حرف ی کی از دوسنان
اینو بگم این شراکت ها با سامسونگ در واقع به ضرر شرکت ها تموم شده. در واقع سامسونگ در کنار سنسور سونی، توی بعضی گوشیا از سنسور خودش استفاده میکنه و از این طریق سود زیادی هم برای خودش به دست میاره و بخش ساخت سنسورشو توسعه میده. تو همه ی بررسی ها و… نمونه های با سنسور سونی بررسی میشن ولی در واقع یه تعداد زیادی از گوشیا ایزوسل دارند و هیچ سودی از اونا به سونی نمیرسه. در واقع به اسم سونی، سنسور خودشو به مردم میندازه.
مورد مشابه این هم قبلا با شارپ و پائونیر یا همین سونی اتفاق افتاده.
امیدوارم سونی براش درس عبرت شده باشه.

Bahram Azad

گونی وجودته سامگوهی.
با میلیاردها تبلیغ و میلیاردها هزینه بیشتر از سونی برای گوشی، اگه نتونید یه مقدار از لحاظ نرم افزاری قویتر باشید که البته در خیلی موارد نیستید، باید در اون شرکتتون رو تخته کنید. B-)

erfan

یعنی از این شرکتا خیلی خوشم میاد باعث میشه بعضی از ادما شخصیت خودشونو نشون بدن..من موندم چ دلیلی داره ک از اون یک حرف اون بنده خدا این همه بیشخصیتی پایینش بیاد..اگه اون ی چیزی میگه ک اشتباه کرده شما درست جوابشو بدیین ن با توهین..واقعا شخصیت بعضی کاربرا خوب معلوم میشه..ترنجی جان..اقا صدرا و عارف..اول این کامنتارو بخونین بعد ثبت کنید.واقعا زشته برا یکی از برترین سایت های ایران

محمد کردزنگنه

الگوریتم پردازشی سامسونگ روی بهترین سنسور سونی چه شود.

HG

سامسونگ با چند تا بهبود روی این سنسور طوفان میکنه.دم سونی گرم با این سنسور…

حسین

تو سایت زومیت هم عین همین پست رو نوشتی جواب دادی. الان مثلا خیلی خوشحالی !!!

نمی خواد فکر آبرو باشی یه ذره برعکس فکر کن. فک کن اگه سامسونگ از این سنسور استفاده کنه و هم زمان از سنسور خودش هم استفاده کنه ( یعنی دو نوع سنسور .. چیزی که اصلا از سامسونگ بعید نیست ) اون وقت هست که آبرو خود سامسونگ میره چون سنسور سونی از مال خود سامسونگ بهتر عمل می کنه !!!

milad danesh

دوست عزیز سنسور ایزوسل جدید از فناوری ۲۸ نانومتری ساخته شده و جذب نور بسیار عالی داره ولی در عوض سنسور جدید سونی فوکوس بسیار عالی داره از طرفی بعید میدونم از دو نوع سنسور استفاده کنه چون سنسور ایزوسل ۲۰ مگاپیکسلی هست و سونی ۲۳ مگه اینکه تا اون موقع سامسونگ نرم افزاری یا سخت افزاری یه تغیراتی در ایزوسل ایجاد کنه

✰ BARDIYA ✰

به نظر من سونی قبول نمیکنه چون این سنسور اختصاصی خود سونی هست برای سری Z مثل سنسور Imx220 که دو سال بعد یعنی ۲۰۱۵ که داشت روی سنسور جدید Imx300 کار میکرد به یه شرکت دیگه فروخت
در ثانی سونی هنوز از نهایت قدرت این سنسور استفاده نکرده مثل سنسور قبلیش برای فروش بهتر نسل بعدی یعنی Z6 از حداکثر توان این سنسور استفاده میکنه و نقاط ضعفی که الان داره توی Z5 رو کاملا رفع میکنه و میشه یه دوربین بی نظیر…
سامسونگ هم برای همین هست خیلی اصرار داره این سنسور رو بخره چون راحت میتونه توی ۳ نسل از پرچمداراش استفاده کنه و هر بار ارتقاع بده کیفیت این سنسور رو
سنسور IMX300 در یک کلام بی نظیره و هیچ رقیبی نداره و تا چند سال دیگه نخواهد داشت تا سونی سنسور جدید بعدیش رو معرفی کنه سونی یکه تاز سنسور و دوربین سازی هست :good: :good:
موفق باشید :rose: :rose:

Nfs

نظرات طرفداران سامسونگ خیلی باحاله حالا اگه سونی میخواست از سامسونگ پردازنده بگیره که الان کل سایت رو زیر رو کرده بودید و میگفتید سونی همیشه محتاج سامسونگه حتی فن های الجی هم میومدن :mail:

alireza-asol

فقط الگوریتم پردازش تصویر تاثیر نداره! به یه نکته توجه نمیکنید اونم زاویه دید هستش!
زاویه دید گوشی های سامسونگ خیلی از سونی کمتره و مشخصه اگه کل سنسور روی یک ناحیه کوچکتر تمرکز کنه تصویر جزئیات بیشتری خواهد داشت
http://cdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/15/iphone-6s-galaxy-s6-xperia-z5/vs/crop/-728/fov.jpg

master

با تشکر از نوی سنده محترم انتقادی از این مطلب داشتم
به نظر من این شکل نوشتاری شما درست نیست
در متن اصلی منبع و متن ترجمه شده شما تفاوت زیادی بین مفهوم جملات و نتیجه گیری ها وجود داره
“گویا سامسونگ به کل قید ایزوسل را زده است”
متن خبر گفته همراه با ایزوسل ۲۰ مکاپیکسلی!
“همین عامل نیز باعث شده است که سامسونگ برای گلکسی اس ۷ به سراغ استفاده از سنسور سونی برود تا این که نسل بعدی ایزوسل را معرفی کند.”
فکر میکنید دوستانی که قادر به ترجمه متن منبع نیستن حقی ندارن؟ بهتر بود تحلیل و نتیجه گیری خودتون رو بصورت جدا بیان می کردید تا دوستان دیگه دچار اشتباه نشن
در ضمن تا زمان رونمایی رسمی از این شایعات زیاد خواهیم شنید.پس سعی کنید جمله ها رو اینقدر قاطعانه بیان نکنید.

master

سلام و ممنون از پاسخگویی شما
کامنت های پایین رو هم بخونید متوجه می شید که دلیل این انتقاد چی بوده!
“همین عامل نیز باعث شده است که سامسونگ برای گلکسی اس ۷ به سراغ استفاده از سنسور سونی برود تا این که نسل بعدی ایزوسل را معرفی کند.”
اصل مطلب یک شایعه از طرف یک وبسایت چینی بوده که احتمال عرضه گلکسی اس ۷ با هردو سنسور رو مطرح کرده.در صورتیکه شما کاملا هیچ اشاره ای به این موضوع نکردید! و بنده یکی از جملات پاراگراف اخر شما رو نوشتم تا خودتون قضاوت کنید!
در متفاوت بودن ترنجی هم شکی نیست.برای همین موضوع هست که تو هیچ وب سایت دیگه ای غیر از ت رنجی(تو این زمینه و بین سایت های ایرانی البته) عضو نیستم. از نظر من جایگاه ت رنجی و نویسنده ها و کاربراش خیلی بالاتر از دیگر وبسایت های مشابه هست.
معنی این جمله میشه انتظار بیشتر
مطمئن باشید انتظاری که من و دوستان دیگه از شما داریم از وبسایت های همسایه نداریم
امیدوارم عذرخواهی بنده رو هم بپزیرید اگر کمی تند رفتم

ايليا زندى

مهتاج نشد فقط می خواد به سونی نشون بده چطور میشه از یه سنسوره بی کیفیت و داغون بهترین دوربین رو ساخت

Moazez

خخخخ. دقیقا محتاج شد. این درسته. فهمسد ایزوسلش مال این حرفا نیست

Moazez

سامسونگ فهمید سنسورهای بعدیش حریف imx300 نمیشن برای همین دست بکار شده التماس سونیو میکنه. حالا جای خنده دار قصه اینه اونایی که ادعا میکردن مثلا دوربین نوت۵ از z5 بهتره تو کدوم سوراخ موشی قائم شدن؟!! یعنی اینا از سامسونگ بیشتر میفهمیدن؟!!

Nfs

معزز اون هارو ول کن بزار به حال خودشون باشند حرف های اونا مثل یه جک میمونه :yahoo:

Moazez

اینایی که نرم افزار نرم افزار میکنن که سامسونگ قویتره. اگه سامسونگ قویتره بیادو لرزشگیر اپتیکال نذاره و مثل سونی نرم افزاری کاری کنه که لرزشگیر دیجیتالش از اپتیکال عملکرد بهتری داشته باشه.

Amir Howwwsein

معزز عزیز یه سئوال.
به نظرت z5بیش از حد تصاویر و فیلم هارو سفید نمیکنه.تو مقایسه با نوت فایو وقتی میخواد رو سنگ زوم کنه z5 خیلی سفید کرده تصویرو.در حدی که انگار نوت فایو کیفیتش بهتره.من الان خودم تو فکر خرید z5هستم و میخوام ایشاالله یکی بخرم.
نظرت در مورد این سفید بدون بیش از حد چیه؟

i_love_quality

دوست عزیز خیلی راحت میشه EV رو کمتر کرد تا بقول شما سفیدیش کم بشه
دوربین Z5 عالیه شک نکنید

Mr.MJ

دلبندم اصلا نگران نباش،در برنامه دوربین جدید یک تنظیماتی سونی ایجاد کرده ک میتونی اغراق رنگ،گرمی رنگ رو خودت دستی تنظیم کنی.
بنظر من با این ک الان Z5 یه غول تمام عیاره بعد اپدیت های اینده تبدیل ب چی خواهد شد

SONY 1946

جالب اینه که سامسونگی های عزیز دست پیش گرفتن،پس نیافتن
جمع کنید ببینیم باو :negative: اگه میگین سامسونگ میخوااد نرم افزار خودشو رو این سنسور پیاده کنه بره نرم افزار خودشو رو اون ایزوسل خودش پیاده کنه :good:
تیتر خبر: تعظیم سامسونگ در برابر سونی پدر تکنولوژی 😉

Taktaz

اصلا بحث محتاج شدن و این حرفا نیست بحث منافع مشترک هست خود سونی هم از حافظه های تولیدی سامسونگ تو گوشیهاش استفاده میکنه این بحثهای مزخرف مال آدمهای متعصب مثل من و شماست که آش نخورده دهنمون میسوزه وگرنه سهامداران اکثر این شکرتها مخصوصا سونی یهودی هستن که امثال من و شما را انداختن به جون هم دارن پول پارو میکنن به نظر من سونی ۱۰۰درصد این سنسور را به سامسونگ میفروشه چون توی تجارت بحث سود و منافع مطرح هست نه تعصب و کل کل بازی.

Aryan.e.m

اخه برادر من شما داری حافظه رو با سنسور مقایسه میکنی؟ لینکی چیزی هم بده برا حرفت چون خیلی حرف پرتی گفتی! :negative: :negative: :negative: :negative:

pouya

چ ربطی به دین داره ؟ اصلا واقعا چ ربطی داشت؟ باز اونا سر خودشون کلاه نمیزارن ما مسلمونا

ک سر هم دیگه کلاه میزاریم اونا بهتر از ما هستن مطمن باش

nimacr7

سلام چطور میشه دمای رنگ one m9 رو تنظیم کرد خیلی سردن طوری که سفیدو ابی کمرنگ نشون میده مدیرا کاربرا میتونین کمکم کنین؟

Mr.MJ

معمولی ک نمیشه
شما باید روت،و ریکاوری داشته باشی
بعد برنامه هایی هستن ک رو کرنل های خاص میتونی توشون همه چیز صفحه نمایش رو تغییر بدی مثل برنامه color control
من برااکسپریا سراغ دارم ولی اچ تی سی باید خودت پیدا کنی 🙂

Mahdi Maghsoudi

من واقعا موندم تو نظرات بعضیا
سامسونک خیلی وقته از سنسور های سونی استفاده میکنه کلمه ی “محتاج” دگ تو دنیای تکنولوژی الان یه واژه ی کاملا بی معنی ایه
اکثر شرکتا مشترک المنافع کار میکنن محصولاتشونو هم بفروش میرسونن و سودشونو میکنن
بعدم این خبر رسمی نی در حد شایعس
سامسونگ تو پرچمداراش اکثرا از سنسور های سفارشی سونی استفاده کرده در کنارش ام ایزوسل و بکار برده ک خوبم جواب داده
دوستان طرفدار سونی
فن باشید
ولی سهام دار کاذب نباشید هیچی از سود فروش اینا ب شما نخواهد رسید خیالتون راحت
آمارای فروش و میزان رضایتمندی بطور خودکار نشون میده چه برندی برند برتره
حالا بقیه علایقشونو واسه خودشون بصورت محترمانه نگهدارن :yes: :whistle:

Nfs

دوست عزیز اصلا بحث سر محتاج بودن نیست یاذچمه تو یه پست در مورد سنسور ایزوسل سامسونگ طرفدار های سامسونگ ریختن و گفتند سنسور سونی بدرد نمیخوره و مفت نمیارزه حالا که خود سامسونگ میخواد سنسور سونی رو بخره میگن سنسور خوبیه :wacko:
حالا اینو بدون که اگر این خبر برعکس بود و سونی میخواست اینکارو کنه که الان تعداد نظرات از ۱۰۰ تا هم گذشته بود و تمام طرفداران سامسونگ به اینجا ریخته بودن و ۹۰ درصدشون کلمه محتاج و otthers رو میگفتن
بعد میان به فن های سونی میگن بی منطق :wacko:

Mohammad Reza

کسی که کلا به یه عده ای خاص بگه بی منطق خودش بی منطق هست.یه سری از طرفدارای سونی هستن که از منطق چیز زیادی حالیشون نیست و توی پست های سامسونگ و سونی جو رو بهم میریزن و متاسفانه از همه بیش تر به چشم میان.مشکل کاربرا اونا هستن نه هر “فن سونی”.
البته ناگفته نمونه از اون طرف یه سری از طرفدارهای سامسونگ هم هستن که این جورین ولی هم کم تر هستن،هم کم تر به چشم میان
خوبی سنسورهای سونی هم اثبات شدست کسی که میگه سنسور سونی به دردنمی خوره معلومه داره ترول می کنه و دانش زیادی نداره.سنسور ایزوسل سامسونگ هم تو S6 پابه پای سنسور سونی حرکت کرد و چیزی از سنسور سونی کم نداشت.منتها به قول همون بعضی ها، اون سنسور،میان رده بود برای سونی و این پرچمداره.پس منطقیه که سامسونگ برای گوشی جدیدش چیزی کم نذاره و دنبال بهترین ها باشه و با توجه به فروش خوب سامسونگ،این برای سونی هم می تونه معامله ی خوبی بشه.کلا اگر این اتفاق بیفته، برد-برد هست.

Myxperia

قطعا سنسور Z5 عالی هستش و علم و تکنولوژی برتر سونی رو در این زمینه رو نشون میده . اما به نظرم سونی از این سنسور فقط باید رو محصولاتش خودش استفاده بکنه تا بتونه برتری خودش رو حفظ بکنه…
SONY

Moazez

یه پیشنهاد دارم. سونی سنسور m5 بفروشه به سامسونگ

riofarina

سونی باید از سامسونگ ممنونم باشه.
سونی که از فروش گوشی فقط ضرر میده ولی برعکس از فروش سنسور سود میکنه.
حالا لین وسط کی بهتر از سامسونگ که با فروش چند ده میلیونی خودش باعث سود بیشتر سونی هم بشه.
بنظر من به احتمال زیاد بخاطر اینکه سونی تو شرایط بحرانی هست خودش خط نشون داده به سامسونگ تا بیاد از سنسورهای سونی استفاده کنه تا سودی هم قسمت سونی بشه.
به قول معروف عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.

amir hossein

چی میگی رفیق اگه سونی بخواد این کار رو بکنه دیگه باید قید گوشی هاشو بزنه،همینطوری فن های سامسونگ میگن دوربین بی کیفیت سونی بیاد دست سامسونگ سامسونگ میترکونه

riofarina

خب بهتر جلوی ضرر رو از هر جا بگیری منفعته :good:
در ضمن مهم سود و سهامدارا هستن

Moazez

ترول خوبی نیستی. تو فعلا به فکر ضرر الجی جونت باش که با تبلیغهای میلیاردی هم کسی نمیخرتش. در ضمن سونی انقدر محتاج نیست که بیاد سنسور اختصاصی خودشو به سامسونگ بخاطر پول. سونی انقدر وضعش خوبه که به پول برندهای درپیتی نیاز نداره.ماشالا سنسورش کل جهانو فرا گرفته

pouya

طبق سابقه قبلی خود سونی عمرا سنسور پرچم دارش بده به شرکت دیگه

مگه اینکه یه سنسور جدید بهتر از این معرفی کنه بعدش سنسور ۲۳ رو بده به سامی حدودا میشه سال بعد :whistle: البته اگه بخواد معرفی کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....