حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۸۰ موردی که نشان دهنده‌ی غیرحرفه‌ای بودن شماست! [قسمت دوم]

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

روزانه با افراد زیادی ارتباط داریم، این خود می‌تواند به این معنی باشد که روزانه باید از عنصر گفتار استفاده‌ زیادی کنیم. افراد حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای را می‌توان توسط همین مورد جداسازی کرد. یکسری از عبارات و کلمات وجود دارند که اگر گفته نشوند بهترند؛ در مقابل برخی از جملات آنقدر گفتنی و دوست داشتنی هستند که هر چه بگوییم کم است! البته “موقعیت” را هم باید چاشنی کار قرار داد.

به هر حال افراد زیادی هستند که ناخودآگاه کلمات و حرف‌هایی به زبان می‌آورند که نه تنها خود معنی آن را در لحظه درک نمی‌کنند، موجب تغییر دید و برداشت غلط فرد مقابل هم می‌شوند. روزانه هزاران جلمه را به زبان می‌آوریم، از این همه تعداد، می‌خواهیم با ۸۰ مورد از جملات، اصطلاحات و کلماتی آشنا شویم که نشان دهنده حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بودن شما هم هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در قسمت اول با ۲۰ مورد از این دسته از عبارات آشنا شدیم، حال نوبت به موارد جدیدی هستند که لازم است آن‌ها را بررسی کنیم؛

۲۱٫ دچار سوءتفاهم شده‌اید

شاید طرف مقابل ما، صحبتی از حرف‌هایمان را درست برداشت نکرده باشد؛ در آن صورت از این عبارت استفاده می‌کنیم. اگر این عبارت را به صورت دوپهلو به کار بردید و یا برای اینکه وعده داده شده خود را بپیچانید از این عبارت استفاده کردید، مطمئن باشید عملی غیرحرفه‌ای و ناخوشایند به انجام رسانده‌اید.

۲۲٫ من سهم خود را برده‌ام…

نه تنها عبارتی غیرحرفه‌ای نیست، بلکه کاملا خودخواهانه و مغرورانه است. گاهی لازم است برای اینکه اطرافیان ما احساس خوبی داشته باشند، کمی از غرور بی‌جا و خودخواهانه عمل کردن پرهیز کنیم.

۲۳٫ من فقط می‌خواستم…

اگر برای کاری به جایی می‌روید، به صورت کامل اطلاعات مورد نیازی که لازم دارید را از آن مکان دریافت کنید. اگر خواسته‌های خود را به حداقل رساندید، کاملا اشتباه کرده‌اید. این عمل نه تنها خودخواهانه است، بلکه بی‌تفاوت بودن شما در ضمیر ناخودآگاه را نشان می‌دهد.

۲۴٫ نگاه کن چه خریدم! 

برای شروع یک مکالمه، شاید بهتر باشد از جملات دیگری استفاده کنیم، این عبارت به اندازه کافی این واقعیت را نشان خواهد داد که وضعیت روحی شما تنها با خرید یک وسیله چه مقدار تغییر کرده است!

۲۵٫ به اندازه کافی رنج کشیده‌ایم!

بهترین عبارت برای اینکه نشان دهید چقدر ضعیت هستید و تحمل هیچگونه سختی در زندگی را ندارید. شاید اطرافیان شما از این عبارت احساس دلسوزی نسبت به شما نشان دهند اما به مرور زمان، این عبارت به ضعیف شدن وجودیتان کمک بسیاری خواهد کرد.

۲۶٫ مسلما

زمانی که واقعیت در اصل “منفی” است و شما اسرار دارید که این موضوع را عوض کنید احتمالا از این کلمه کمک بسیاری خواهید گرفت.

۲۷٫ من ترک کردم! 

به گاهی اوقات لازم به ترک کردن چیزی است اما باید به مرور انجام شود. اگر در حال ترک کردن موضوع یا عادتی خاص هستید، نباید دائما به همه ثابت کنید که در حال ترک کردن هستید یا خیر. حتی اگر موفق به ترک موردی شدید، آن را در موارد لازم بیان کنید و نه برای خودنمایی.

۲۸٫ من فردا شروع خواهم کرد!

بارها و بارها پیش آمده است که کاری را از فردا شروع کنیم! درس خواندن یا رژیم گرفتن دو مورد از مواردی هستند که برای اقدام به انجامشان، بیشترین تعویق را بوجود می‌آوریم.

۲۹٫ ها..ها..ها..ها! ( خنده )

خنده بسیار مفید و فوق‎‌العاده است؛ اما خنده عصبی و خنده‌ای که از روی استرس و عصبانیت باشد وضعیتش فرق می‌کند!

۳۰٫ چه گیر من می‌آید؟!

بله شاید یک مورد برای حرفه‌ای عمل کردن شما برای وظیفه‌ای طولانی باشد؛ اما اگر برای کارهای کوچکی مدام این عبارت را به کار ببرید، کاملا غیر حرفه‌ای عمل کرده‌اید.

۳۱٫ این کار را اشتباه انجام می‌دهی!

افراد غیرحرفه‌ای در کار شما بسیار دخالت خواهند کرد. این عبارت را زیاد خواهید شنید اگر با چنین افرادی سر و کار دارید!

۳۲٫ می‌توانستم کمتر اهمیت دهم! 

یک عبارت غیرحرفه‌ای دیگر که شاید در مواقع واقعا ضروری نیاز به استفاده از آن مهیا شود.

۳۳٫ انتقام می‌گیرم! 

زمانی که فردی عصبانی باشد و عصبانیت خود را با انتقام فروکش می‌کند، کاملا عصبی و غیرحرفه‌ای تلقی خواهد شد. تمرکز بر روی این مورد که جلوی انتقام خود را بگیرید، حتی برای یک لحظه، بسیار ارزشمندتر است.

۳۴٫ باید شرمنده باشید!

زمانی که مردم باید شرمنده باشند، خودشان این موضوع را درک خواهند کرد و برای جبران آن اقدام خواهند نمود. نیازی نیست افراد غیرحرفه‌ای خود را دخالت دهند.

۳۵٫ شما بچه‌ها…! (هی بچه‌ها!)

بچه‌ها؟! مطمئنا اگر با هم سن و سالان خود به گفت و گو می‌پردازید و یا دوستی صمیمی دارید، موردی نیست که از این عبارت استفاده کنید. اما اگر از این عبارت برای کارفرمایان و همکاران جدید خود استفاده کنید شاید موجب ناراحتی آن‌ها هم بشود. پس می‌توان نتیجه گرفت که کاملا غیرحرفه‌ای عمل می‌کنید.

۳۶٫ حوصله‌ام سر رفته است

فقط افراد غیرحرفه‌ای این حرف شما را تایید می‌کنند و با شما همدرد می‌شوند! به جای اینکه از این عبارت استفاده کنید بهتر است سر خود را به کاری گرم کنید یا حداقل جلوی گفتن این جمله را بگیرید!

۳۷٫ بررسی کنید که…

اگر از این مورد بیش از اندازه استفاده کنید، به نظر می‌رسد که در حال آزار فرد مقابلتان باشید! اگر نیازی به انجام این کار باشید حتما عملی خواهد شد؛ لازم نیست خود را دخالت دهید. البته اگر موقعیت فراهم باشد یا جایگاه شما به صورتی باشد که باید از این مورد استفاده زیادی کنید، اشکالی ندارد.

۳۸٫ اصلا خنده‌دار نیست! 

شوخ طبعی موردی مهم در شخصیت یک فرد است! اگر این عبارت را به کار بردید، مطمئن باشید حس شوخ طبعی شما به میزان زیادی کاهش یافته است.

۳۹٫ از دست من عصبانی هستی؟

افراد حرفه‌ای و مهربان هستند که نیازی به استفاده از این عبارت پیدا نمی‎کنند. اگر یک رفتار غیرمعقول از شما سر زد که مجبور به استفاده از این عبارت شدید مطمئن باشید که غیرحرفه‌ای عمل کرده‌اید.

۴۰٫ به تو حسادت می‌کنم! 

شاید حسادت در بهترین حالت منجر به این شود که در خود تغییری بوجود آورید. اگر حسادت ورزیدید و آن را به زبان نیاوردید بسیار خوشحال باشید! اگر این حس را به زبان آوردید علاوه بر کوچک نشان دادن خود، دیدی دیگر در ذهن فرد مقابل بوجود خواهید آورد.

[su_button url=”http://www.inc.com/bill-murphy-jr/100-things-unprofessional-people-cant-stop-saying.html” target=”blank” background=”#159f84″]inc[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ايليا زندى

ممنون بد نبود

maani

این جمله “نه تنها عبارتی غیرحرفه‌ای نیست، بلکه کاملا خودخواهانه و مغرورانه است” غلطه باید بجای نیست، هست یا می باشد بگذارید.
خیلی چیزای دیگه هم میشه به موارد بالا اضافه کرد بخصوص تو on time نبودن یا مثلا کار پیش اومد نشد یا سرم شلوغ بود فراموش کردم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....