حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات پردازنده‌های سامسونگ اگزینوس ۷۸۸۰ و اگزینوس ۷۶۵۰ لو رفت

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

سامسونگ امسال از مدل جدید پردازنده‌ی اگزینوس در پرچم‌دارهای خود مانند گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ استفاده کرد و عملکرد خوبی را از آن‌ها شاهد بودیم. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تا مدل‌های جدید اگزینوس را با نام اگزینوس ۷۸۸۰ و اگزینوس ۷۶۵۰ عرضه کند. گزارش منتشر شده از کره جنوبی می‌گوید که اگزینوس ۷۸۸۰ جدید در گوشی‌های گلکسی سال آینده استفاده خواهد شد و همچنین شاهد عرضه‌ی اگزینوس ۷۶۵۰ نیز خواهیم بود. در ادامه همراه ترنجی باشید.

هیچ‌کدام از این پردازنده‌ها، جزو پردازنده‌های بالارده نخواهند بود. طبق شایعات شنیده شده، گلکسی اس ۷ احتمالا به اگزینوس ۸۸۹۰ مجهز خواهد شد. پردازنده‌های اگزینوس ۷۸۸۰ و ۷۶۵۰ در دستگاه‌های میان‌رده‌ی سامسونگ مورد استفاده قرار خواهند گرفت و خبری از استفاده در دستگاه‌های بالارده نیست.

samsung2-

طبق مشخصات لو رفته در Weibo، اگزینوس ۷۸۸۰ یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی با ARMv8A Cortex-A72 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی و ARMv8 Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتزی خواهد بود. همچنین پردازنده‌ی گرافیکی آن، ARM Mali-T860MP4 است. اگزینوس ۷۶۵۰، نیز یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی با GHz ARMv8A Cortex A-72 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتزی و ARMv8 Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتزی خواهد بود. پردازنده‌ی گرافیکی اگزینوس ۷۶۵۰، ARM Mali-T860MP3 است.

با وجود این‌که امسال، بعضی از شرکت‌ها مانند سونی و اچ‌تی‌سی از اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام استفاده کردند، سامسونگ امسال از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده نکرد و تصمیم گرفت تا پرچم‌دارهای خود را به پردازنده‌ی اختصاصی خود مجهز کند.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-Exynos-7880-and-Exynos-7650-processors-outed-in-specs-leak_id74854″ target=”blank” background=”#159f84″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
just samsung

ینوس ۷۸۸۰ یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی با ARMv8A Cortex-A72 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی و ARMv8 Cortex-A52 با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتزی

واسه میانرده واقعا درو میکنه بازارو a72 و a 52 واقعا میارنده ها رو قدرت مند میکنه

reza.tech

با عرض پوزش از آقای ایزدی :heart:
cortex a52 نداریم 😉
توی عکس هم a53 نوشته شده 🙂
لطفا تصحیح کنین :rose:

Yas

یعنی از اگزینوس ۷۴۲۰ قویتره؟؟

Ari khan

فک نمیکنم….باید منتظر بود و دید 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی