حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژه: نگاهی نزدیکتر، تغییرات بزرگ در iMac های جدید چه بود؟

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

از آپدیت های آیمک زیاد می‌گذرد. در طی این زمان ۱۷ ساله که گذشت آنها بزرگتر، سریعتر و در کل بهتر و بهتر شدند. مدل جدید امسال نیز از این پیشرفت‌ها دور نشده و با پردازنده جدید اسکای‌لیک شرکت اینتل و ارتقا‌ی پردازنده گرافیکی و هارد هیبریدی در خدمت همگان قرار گرفته است.

با ترنجی همراه شوید تا به جزئیات آن بپردازیم …

اگر به آیمک جدید نزدیک شویم و باز هم جلوتر برید می‌بینید که صفحه نمایشی فراتر از واقعیت و ابزار‌های جالب روبرو می‌شوید.

در آیمک جدید اسمال اپل بیشترین تعییرات را احساس خواهید کرد، که چشمگیر‌ترین تغییر در طراحی کیبرد جدید آن است. هر روز بهتر از دیروز و تقریبا بهترین را در یک مجموعه گرداوری کرده است. اما اپل می‌خواهد با ابزار کوچک هم به جنگ دنیای کامپیوتر‌ها بیاید.

هنوز هم آیمک دسکتاپ با صفحه نمایش بزرگ بوده و خواهد ماند. تمامی مدل های ۲۷ اینچ ساخته شده توسط اپل با امکانات اولیه (قیمت پایه ۱٫۷۹۹ دلار) حالا دارای صفحه نمایش ۵K اعلام شده از طرف اپل می‌باشند که این مدل یکی از بهترین صفحه نمایش‌های دنیا می‌باشد. مدل کوچکتر آن که دارای صفحه نمایش ۴۰۹۶*۲۳۰۴ که همان ۴K با صفحه نمایش ۲۱٫۵ اینچی با قیمت ۱٫۴۹۹ دلار بفروش می‌رسد. صفحه نمایش رتینا کم کم به درجه‌ای رسیده است که تقریبا اکثر مردم از آن استفاده می‌کنند.

performance_medium

نکات تیز

صفحه نمایش دیگر بهتر از مدل پارسال است، رزلوشن هم‌اندازه مدل قبلی است یعنی همان ۵۱۲۰*۲۸۸۰ است که اپل با فناوری جدیدی به نام DCI-P3 آن را به روزرسانی کرده است، اما با این صفحه‌ نمایش فوق‌العاده متوجه رنگ‌های خاص خواهید شد. اکثر صفحه نمایش های RGB قادر به نمایش با چنین کیفیتی نیستند، اما تکنولرژی جدید که P3 نامیده شده است می‌تواند ۲۵٪ بیشتر از دیگر مدل‌ها رنگ تولید کند. که با فناوری‌های جدید فیلمبرداری مطابقت دارد، پس فیلم های گرفته شده توسط آیفون ۶اس شما ۲۵٪ زیباتر نسبت به دیگر نمایشگر‌ها دیده خواهد شد.

جزئیات بیشتر به چشم می‌آیند، مخصوصا رنگ‌های قرمز و سبز که این باعث جان‌بخشی بیشتر در تصاویر میشود. این یک شاهکار به چشم می‌آید که محصول پارسال هم همینگونه عالی بود واین پیشرفت را مدیون تکنولرژی جدید P3 هستیم که باعث لذت بی‌مثال در تماشای تصاویر با کیفیت ۵K می‌گردد.

کلا وقت نکردم به سخت‌افزارش بپردازم اما اکثر افراد کابر پیشرفت خاصی در سخت افزار را حس نکردند. اما راهی که در مقابل ایمک بوده پیشرفت بی‌پایان است که هر سال و هر سال آن را حس می‌کنیم.

 hero_medium

نامش را Magic (معجزه) نهادند از جمله: Magic Keyboard, Magic Trackpad, Magic Mouse محصولات جالب این کمپانی می‌باشد. کیبورد برای من بیشتر تغییر کرده بود چون قبلا برای زمان زیادی از کیبورد بی‌سیم اپل استفاده می‌کردم. که همیشه از مک به ویندوز و برعکس تغییر سیستم عامل‌ میدادم.

مدل جدید این کیبورد هم بزرگتر شده هم کوچکتر; قسمت استوانه‌ای شکل مدل قبلی که در زاویه‌ی پشتی بالای کیبورد قرار داشت دیگر وجود ندارد – با پژوهش‌های انجام شده اپل تصمیم به حذف قسمت استوانه‌ای شکل گرفت – کیبورد جدید تقریبا مسطح است و عادت گرفتن به حالت مسطح فقط چند دقیقه طول می‌کشد که حس خوبی برای استفاده دارد.

طراحی و اندازه کلید‌ها از مدل قبلی تغییری نکرده ولی در پراکندگی کلید‌ها مقدرای تغییر داشته است که لرزش کلید‌ها خیلی کمتر شده و باعث ایجاد اشتباهات کمتری در تایپ می‌گردد. این همان تغییر غول‌آسا در آیمک جدید نیست ولی واقعا همین نکات ریز است که استفاده از آیمک را لذت‌بخشتر میکند.

همانند Magic Trackpad قدیمی محصول جدید اپل به نام Magic Trackpad 2 برای قرار گرفتن در کنار کیبورد جدید طراحی شده است که یک زیبایی خاصی در شکل ظاهری محصولات را ایجاد کرده است. مدل جدید Trackpad رنگش کاملا سفید است و دارای صفحه‌ای بزرگتر از مدل قبلی می‌باشد و مهمترین تغییر ایجاد شده در آن ساپورت فناوری اشاره انگشتان Force Touch است. چیزی به اسم کلیک دیگر وجود ندارد، فناوری موجود در این دستگاه طوری طراحی شده است که به شما حس کلیک کردن را مید‌هد و از حرکت های چند منظوره‌ی انگشت دستور می‌گیرد که این همان فناوری جدید ایجاد شده در مک‌بوک پرو‌های جدید است که اپل میگوید: این سخت‌افزار را کنده‌ایم و رو میز قرار دادیم. (Magic Mouse از این فناوری Force Touch استفاده نمی‌کند که این شرکت می‌گوید این یک ماوس است و امکانات زیاد از حد آن را از حالت ماوس بودن خارج می‌کند.)

accessories_medium6

برای تمامی این امکانات جدید از پورت های لایتنینگ استفاده می‌کنند که هم برای شارژ شدن هم برای اتصال با کامپیوتر استفاده می‌شوند. همگی برای استفاده بی‌سیم از طریق بلوتوث ساخته شده اند اما در حالت جدید با استفاده از این کابل ها می‌توان در‌صورت نداشتن شارژ آنها را با سیم به کامپیوتر وصل کرد و در بعد از شارژ شدن دوباره به صورت بی‌سیم استفاده نمایید.

این را می‌توان یک هک اپلی نام برد:

چون اگر شما آیمک داشته باشید احتمال زیاد از ios استفاده میکنید و همین باعث می‌شود همیشه کابل شارژر آیفون یا همان لایتنینگ را همراه داشته باشید که با همین کابل ها بصورت کاملا ساده می‌توان کیبور یا ترکپد را شارژ نمود که با شارژ چند ساعته بیشتر از یک ماه برای شما کار کند.

کلیدی برای آینده:

آیمک یک وسیله است، وسیله‌ای که توسط آن قدرت را در درون خو حس می‌کنید. آیمک جدید برای کسانی ساخته شده است که واقعا کار میکنند. این محصول برای کسانی ساخته شد که واقعا منتظر آپدیت بودند و اپل یا این محصول یک رضایت دیگر از محصولاتش را به مردم هدیه داد. برای عکاسان و فیلم‌بردارن هیچ لذتی بالاتر از دیدن تصاویر با وضوح بالا نیست تا بتوانند از جزئیات کارشان به راحتی سردرآورند.

تحول در کیبورد و ترکپد جدید نشان‌دهنده توجه به همه معیار‌های لازم برای استفاده کاربر است که اپل به نحو احسن توانسته است از عهده آن برآید و پلی جدید برای اتصال تمامی محصولات را جهت رضایت کابرانش بسازد.

کیبورد کوتاه‌تر شده و حسی همانند تاچ‌اسکرین را به کابر منتقل می‌کند، که با این تغییرات دیده شده به این نتیجه میرسیم اپل پی‌سی های آینده را خلق می‌کند. این تغییرات اولین و آخرین نخواهند بود.

apple-imac-0180.0

apple-imac-0101.0

apple-imac-0042.0

Screen Shot 2015-10-13 at 10.49.13 PM

نظر شما در مورد ریزبینی‌های اپل در محصولات جدیدش چیست؟

[su_button url=”http://www.wired.com/2015/10/imac-new-keyboards-trackpads/” target=”blank” background=”#159f84″]wired[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....