حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماسماسک؛ به‌ کمک Epoc همه‌چیز را با ذهنتان کنترل کنید

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

برخی ایده‌ها هستند که شاید فقط در فیلم‌های هالیودی شاهد آن‌ها بودیم. مانند عینکی هوشمند و یا تلفن‌هایی منحنی که امروزه به‌گونه‌ای شاهد هردو دسته هستیم. یکی دیگر از این موارد، وسایلی بود که با دستورات ذهن کنترل می‌شدند که بسیار هیجان‌انگیز بود. شاید هنوز هم فکر کنید که تا تحقق این ایده هنوز راه زیادی باقی مانده است، اما به‌نظر آینده همین‌ نزدیکیست زیرا محصولی به‌نام Epoc معرفی شده است. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

Emotive یک شرکت استرالیایی است که در زمینه ساخت وسایلی که ارتباط بین ذهن و کامپیوتر را فراهم می‌کند فعالیت دارد. این شرکت اخیرا محصولی به‌نام “Epoc” برای انواع اسمارت‌فون و کامپیوتر‌های مجهز به ویندوز، مک یا لینوکس معرفی کرده است که البته هنوز کاملا آماده عرضه به بازار‌های جهانی نشده است. اما کار اصلی این محصول چیست؟

222

در حقیقت Epoc افکار افراد را از طریق موج‌نگاری مغزی را به‌صورت داده خاصی به کامپیوتر منتقل می‌کند که این موضوع باعث محبوبیت این محصول شده است. اگر بخواهیم کمی ریز‌بینانه به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که این محصول از ۱۶ الکترود استفاده می‌کند و در کنار آن از ۱۴ سنسور موج‌نگاری مغز استفاده می‌کند که نام‌هایشان را در تصویر پایین  می‌بینید. این محصول علاوه بر قابلیت اتصال با بلوتوث نسخه‌ ۴ و یا وای‌فای می‌تواند از طریق پورت USB به دستگاه شما وصل شود و خوشبختانه خبری از نصب درایور قبل از استفاده از دستگاه نیست.

Emotiv-sensors-www_mdc_ir

این محصول همچنین دارای یک نرم‌افزار مخصوص برای تشخیص حالات چهره، فرمان‌های مغزی و بسیاری از موارد دیگر است. بیایید و برای هر کدام مثالی بزنیم. حالات چهره می‌تواند برای موارد مختلفی از جمله‌ بازی‌سازی بسیار مناسب باشد. در این برنامه شما یک آواتار دارید که حرکات شما را تقلید می‌کند. مثلا زمانی که پلک بزنید آواتار زودتر از شما این عمل را تکرار می‌کند. این هم جالب است و هم ترسناک! فرمان‌های مغزی هم می‌توانند افکار شما را بخوانند که بازهم جای ترس دارد!

emotiv-SDK2-www_mdc

در کل از نظر ما آینده روشنی در انتظار Epoc است زیرا واقعا پتانسیل انجام کارهای خارق‌العاده‌ای دارد، اما احتمالا مسائلی مانند حریم خصوصی کاربران و موارد مشابه دغدغه بسیاری از افزاد خواهد شد. نسخه‌ آزمایشی این محصول هم‌اکنون در برخی بازار‌ها با قیمت‌ فوق‌العاده بالا عرضه می‌شود.

نظر شما چیست؟ شما چه آینده‌ای برای این محصولات را می‌بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AMIR 2311

صبح بخیر
من نمیدونم اینده اینجوریه یا یه چیز دیگه میشه تا چند سال دیگه رشد تکنولوژی خیلی سریع داره میشه

MJS.00824

خیلی عالیه که بشه همه چیزو با زهنت کنترل کنی. تو بازی های کامپیوتری هم در کنار دسته میتونه مکمل خیلی خوبی باشه. من که شدیدا منتظرم یه همچین چیزیو که تو بازار با قیمت مناسب ببینم. :heart: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

S.M

اینو قبلا تو فیلم های علمی تخیلی میدیدم.حالا به واقعیت پیوسته.
واقعا عالیه :yahoo:

master

شبیه دستگاه EEG هست که برای تحلیل سیگنالهای مغزی استفاده میشه
https://en.wikipedia.org/wiki/Electroencephalography
منتها نحوه قرار گیری الکترودها فرق داره
اساس کار دستگاه دریافت سیگنالهای الکتریکی در نتیجه فعالیت سلولهای عصبی هست.
اگر دانشمندا بتونن سیگنالهای در حد چند یوکتو ولت(۱yocto volt=10^-24 volt ) رو تقویت کنن و براش فیلتر مناسب بسازن میشه چنین دستگاهی رو بدون نیاز به اتصال الکترود ساخت! یعنی مثل وای فای مغز رو به کامپیوتر وصل کرد!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs