حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا از مدل ایکس رونمایی کرد + تصاویر

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

تسلا در طی یک رویداد خاص که در کالیفرنیا برگزار شد، از اتوموبیل الکترونیکی جدید خود با نام مدل ایکس رونمایی کرد.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

این رویداد رسمی رونمایی که برای سومین خوردوی الکترونیکی کمپانی ایلان ماسک بود که در طی هفته گذشته به طور رسمی دعوتنامه های آن برای افراد مورد نظر ارسال شده بود.

تسلا مدل ایکس، اولین خودروی SUV برقی لوکس جهان است. این خودرو و قدرت اش همانند قدرت مدل S است و کابین آن، دارای سه ردیف صندلی با ظرفیت ۷ سرنشین بزرگسال را در خود دارد.

Model-X-Signature-3

خودروی تسلا مدل ایکس در مدل P90D در حالت “Ludicrous” می تواند تنها ظرف مدت ۳٫۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ مایل برساند که واقعا با این تفاصیل باید گفت که با یک خودروی سوپر اسپرت فوق العاده طرف هستیم. زیرا مدل معمولی ۹۰D این خودرو، شتاب گیری در این سرعت را در مدت ۴٫۸ ثانیه انجام می داد که در مقایسه با مدل اسپرت آن، اختلاف زیاد است.

اصلی ترین نکته ای که باید برای مدل ایکس تسلا بدان اشاره داشت این است که تسلا در این خودرو از دو باتری استفاده کرده که با هر بار شارژ برای قدرت هر چهار چرخ، این خودرو می تواند مسافت ۲۵۰ مایل را بپیماید. مدت زمان شارژ هم برای یک شارژ کامل ۳۰ دقیقه زمان می برد که در ایستگاه های تسلا قابل انجام است.

tesla-model-x-concept-doors-open-rear-three-quarter

از ویژگی های موتوری مدل ایکس که بگذریم، نوبت به بحث جذاب طراحی و ظاهر این خودرو می شود. خودروی تسلا مدل ایکس، دارای یک طراحی جذاب و منحصر به فرد است. زیرا تسلا در طراحی این خودرو، از درب های مدل شاهین استفاده کرده که جذابیت خاصی را بدان بخشیده است. این طراحی جذاب درب ها به شما این اطمینان را خواهد داد که مشکلی در هنگام پارک های فشرده در کنار سایر اتومبیل ها برای باز شدن درب و پیاده شدن نداشته باشید و در عین حال باعث می شود که شما به راحتی و بدون نگرانی از برخورد اشیا با درب ها، در کنار آن ها با درب باز بایستید. در عین حال، این مدل طراحی درب های عقب، به سرنشینان ردیف دوم و سوم، آزادی و راحتی بیشتری را برای سوار و یا پیاده شدن می دهد.

tesla-model-x-at-2013-detroit-auto-show_100415434_l

مورد دیگری که در این خودرو به خوبی لحاظ شده است، بحث ایمنی این خودروست. در این خودرو، باتری با قرار گرفتن و رفتن به سمت پایین در هنگام حرکت، خطرات ناشی از برخورد به داخل را در تصادفات به حداقل می رساند. همچنین، در این خودرو، به دلیل نبود موتور، دست تسلا برای دوبرابر کردن ناحیه ضربه گیر باز بوده که باعث شده ایمنی بسیار بیشتری برای خودرو به وجود آید.

همچنین، تسلا مدل ایکس، دارای حسگرهای فعال با ترمز اضطراری و سیستم اجتناب از برخورد است.

tesla-model-x-02-1363010622

گفتنیست، در مراسم معرفی این خودرو، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا، با افتخار از ویژگی دیگر این خودرو با نام حالت دفاعی bioweapon صحبت کرد. با فعال کردن این حالت، سیستم فیلتر هوای پزشکی HEPA خودرو فعال می شود و با خلق یک فشار مثبت، خودرو و سرنشینان را از تمام موارد ناخوشایند بیرون خودرو محافظت می کند.

باید بدانید که با تمام این تفاصیل، تسلا مدل ایکس، خودرویی ارزان نخواهد بود. قیمت مدل ۹۰D از ۱۳۹ هزار دلار (۸۷ هزار یورو) شروع می شود. این در حالیست که قیمت مدل اسپرت آن یعنی مدل P90D از ۱۴۲ هزار دلار (۹۴ هزار یورو) شروع می شود.

تسلا از حالا، تحویل این خودرو را به مشتریانش آغاز کرده است. ولی باید بدانید که اگر از حالا ثبت نام کنید! در انتهای لیست قرار خواهید گرفت و زمان تحویل براورد شده برای شما، نیمه دوم سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

Franz von Holzhausen

Tesla_Model-X_Detroit2013 (6)

Tesla_Model-X_Detroit2013

 Tesla-Model-X-729x486-5b92ef5aca0aa926\

tesla-model-x-detroit-2013-01

2014 Tesla Model X doors

8deb8ac98a190f9ea03beb7c0050fec0

[su_button url=”http://www.trustedreviews.com/news/tesla-model-x-announced” target=”blank” background=”#159f84″]trustedreviews[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
samf

یعنی میگید از پراید ایمن تره؟؟؟!!! :wacko:

inten

جالب بود ممنون

Ari khan

ترنجی من عادت به این حرف ندارم که چرا فلان خبرو پوشش نمیدین و ….اما این خبرو که مدتیه پخش شده(حدودا دو روز)شما هیچی نگفتین. درباره اش..خبر خیلی مهمی هم هست
https://www.chipworks.com/about-chipworks/overview/blog/a9-is-tsmc-16nm-finfet-and-samsung-fabbed

mehranolomi

بسیار عالی و مفید سپاسگزارم

mehranolomi

از سایت بنده هم دیدن کنید مرسی

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان