حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به نظر شما ضرورتی به ارتقا از آیفون ۶ به آیفون ۶s وجود دارد؟ با این مقاله همراه باشید

نوشته

8 سال قبل | 21 دیدگاه | ترنجی

اره ….. اما خب نه! می‌دونید یکم انتخاب سخته؛ این‌که شما الآن تصمیم گرفته‌اید همین مطلب را بخوانید، پس به‌احتمال زیاد یک آیفون ۶ دارید. این‌که بخواهیم نتیجه بگیریم واقعاً لازم است آیفون خود را عوض کنید کاملاً شخصی خواهد بود اما می‌توان در این میان دلایل فنی نیز پیدا کرد. یکی از دلایلی که کاملاً از بعد منطقی خارج خواهد بود، صرفاً علاقه شماست! اگر فردی هستید که علاقه زیادی به تعویض گوشی یا به‌اصطلاح گجت باز هستید، در انتخاب نسل بعدی دستگاهی که در دست دارید، شک نکنید. در ادامه همراه باشید.


مرحله اول؛ ظاهر

hero_front_large

آیفون ۶ که در دست داری کاملا ضربه‌پذیر است. اگر حواست نباشد به‌راحتی به گوشه‌های بالای دستگاه یا پایین دستگاه ضربه وارد می‌شود و خب می‌دانی که با وارد شدن ضربه ازلحاظ قیمتی نیز افت اساسی را تجربه می‌کنی. در آیفون ۶ اس بدنه دستگاه ازلحاظ ضربه‌پذیر بودن به نظر می‌رسد ارتقای خوبی داشته است. بالاخره هر چه باشد از آلومینیوم ۷۰۰۰ در آن استفاده‌شده است البته این را نیز باید در نظر بگیرید که خب اگر مقاومت می‌خواهی باید قید دو مورد را نیز بزنی. مورد اول، وزن دستگاه و مورد دوم نیز تاثیری هر چند اندک اما افزایش قطری را نیز در پی دارد. درهرصورت من که از آن جمله افراد هستم ریسک استفاده  بدون قاب را نمی‌کنم حتی یک قاب ساده و خیلی نازک نیز بهتر از هیچی خواهد بود. شاید خیلی علاقه داشته باشی که به دوستان خود بگویی که بله تو آیفون ۶ اس داری اما متأسفانه باید به اطلاع شما برسانم که ازنظر ظاهری هیچ تفاوتی نکرده است و اگر کسی دستگاه را در دست شما ببیند، تا چشمانش به S بر روی پشت بدنه نخورد، متوجه ارتقا دستگاه شما نخواهد شد. پس قید کلاس را باید تا حدی بزنید مگر این‌که به رنگ تازه اپل در اکوسیستمش وارد شوید. رز گلد (اصلاً شبیه به‌صورتی نیست) منظور من است.

مرحله دوم؛ صفحه‌نمایش

اینجا با یک دلیل منطقی روبه‌رو هستیم. در سری S همیشه شاهد هستیم یک فناوری ویژه رونمایی می‌شود. در سری اس منطقی هم نیست بخواهد طراحی را عوض کند! صفحه‌نمایش در سری اس برای آیفون ۶ و ۶ پلاس دارای تکنولوژی تاچ‌سه بعدی است. فورس‌تاچ در اپل واچ را پیشرفته‌تر و کاراتر کنید با تاچ سه بعدی روبه‌رو خواهید بود. این فناوری به شما اجازه می‌دهد که در کنار لمس عادی بر روی دستگاه‌های فعلی دو عمل دیگر را نیز اضافه کنید. Peek که کمی به صفحه فشار می‌آورید و درنهایت باکمی فشار بیشتر Pop می‌کنید. ویدیوهایی در این مورد دیده‌اید. عملاً iOS 9 برای دیگر دستگاه‌ها قابلیت زیادی را به ارمغان نمی‌اورد و تنها اوج هنر خود را بر روی آیفون‌های جدید نشان می‌دهد. بدین‌صورت میان‌برهایی نیز در بر روی صفحه اصلی دارید. با بیشتر اپلیکیشن ها سازگار شده است و نگرانی از بابت همگام‌سازی نیست. باسابقه‌ای که از اپل می‌شناسیم، این شرکت قدرت نرم‌افزاری زیادی دارد که می‌تواند از همین تاچ سه بعدی به بهترین نحو استفاده کند و یا حتی تبدیل به عادی کند که دیگر کاربران آیفون نتوانند به سراغ دستگاه‌های دیگری بروند. این مورد زیاد دور از انظار هم نخواهد بود و می‌دانیم اپل می‌تواند. برای مثال در بازی‌هایی که در مراسم نیز به آن اشاره شد، کل فضای بازی‌های HD در دنیای اسمارت فون می‌تواند متحول شود.

مرحله سوم؛ سرعتhero_rosegold_large

من در این مرحله هیچگونه ایرادی به اپل نمی‌گیردم و البته ذکر ایراد نیز به نظر من اشتباه خواهد بود. در آیفون ۶ شما لگ و یا کندی مشاهده کردید؟ مسلماً خیر! از این لحاظ دستگاه‌های آیفون کاملاً بهینه طراحی‌شده‌اند و بدون شک عالی نیز خواهند بود. حتی بعد از مدتی کار با دستگاه نیز شاهد کندی نخواهیم بود. درنهایت در مورد سرعت باید اشاره‌ای به ارتباطات دستگاه داشته باشیم. در این قسمت تفاوت‌هایی آشکار است که به‌صورت مفصل در مطالب قبلی به آن اشاره کردیم. اگر با آیفون خود و مخصوصاً نرم‌افزار iMovie زیاد کار می‌کنید، آیفون بعدی یک گزینه عالی‌تر خواهد بود.

مرحله چهارم؛ دوربین

بازهم در این مرحله  دلیل کاملاً منطقی خواهد بود. آیفون ۶ تصویرهای خیلی خوبی دارد و در این موردشکی نداریم اما تاکنون تصاویر ثبت‌شده را بر روی مانیتورهای بزرگ بازکرده‌اید؟ آیا اصلاً بر روی آن‌ها زوم کرده‌اید؟ بی رو در باستی تصاویر ثبت‌شده چنگی به دل نمی‌زد و یا قدرت زوم زیادی را شاهد نیستیم. افت کیفیت کمی اذیت کننده خواهد بود اما اگر علاقه دارید این مشکل را حل کنید، آیفون ۶ اس می‌تواند بهترین گزینه باشد. چراکه دوربین از هشت به ۱۲ رسیده است و اکنون با پیکسل‌های بسیار بیشتری روبه‌رو هستیم. مخصوصاً این‌که فیلمبرداری ۴K نیز اضافه‌شده است قابلیت خوبی را برای بسیاری از افراد فراهم کرده است. هرچند با انتخاب مدل ۱۶ باید قید آن را بزنید. در تصاویر سلفی نیز اتفاقات خوبی رخ‌داده است.

مرحله پنجم؛ اکنون دیگر تصمیم باید بگیرید

box_large (1)

شما با آیفونی ارتقا یافته روبه‌رو هستید. غیرازاین نیز انتظار نداشتیم. سری s باید ارتقا پیدا می‌کرد تا این‌که تغییرات زیادی داشته باشد. شما این را در نظر بگیرید که آیفون بعدی شما تصاویر بهتری دارد و این‌که ازلحاظ نرم‌افزاری با تمام آیفون‌های قبلی فرق کرده است. این گوی و میدان؛ آیا تصمیم به خرید خواهید گرفت؟

[su_custom_gallery source=”media: 924831,924824,924822,924829,924828,924827,924819,924820,924821,924818,924817,924825,924826,924833,924832″ limit=”100″ link=”lightbox” width=”260″ height=”260″ title=”never”][su_custom_gallery source=”media: 895125″ limit=”100″ link=”image” width=”150″ height=”150″ title=”always”][/su_custom_gallery]

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Different_boy

برای ی کاربر عادی ایفون و یک کاربر اندرویدی دلایل قانع کننده ای نبود که چند صد هزارتومن بیشتر خرج کنه و بجای ۶ بیاد ۶اس بخره.مخصوصا توی بازار ایران و اینکه تا مدتها قیمت بسیار بالایی داره این گوشی.بنظر با افت قیمتی که ۶ پیدا میکنه خرید معقول تری هست.

Ali SONY

آیفون ۶s اسمارت فون عالی هست ولی من به سمتش نمیرم با اینکه ios خیلی دوست دارم تجربه کنم
بنظرم اپل هنوز توی باتری درجا میزنه!
توی طراحی این اسمارت فون خطوط کلفت انتن گوشی خیلی تو ذوق میزنه
دوربین با وجود افزایش ضخامت هنوز بیرون زده البته از نظر خط و خش به دلیل یاقوت کبود نگرانی نیست فقط ظاهر زشت شده
که با افزایش یکم بیشتر ضخامت میتونست هم باتری بزرگتری جا بده هم دوربین رو هم سطح بدنه قرار بده

درمورد وزن زیادش هم بگم باید از آلومینیوم ۷۰۰۰ توی دور گوشی استفاده میکرد فقط و توی پشتش از همون قبلی تا وزن کمتری شاهد باشیم :yes:

mahyar Apple

اگر ۵s داشته باشی به نظرم ارزش داره عوض کنی ولی ۶ اصلا :mail: :bye:
من که ترجیح میدم ایفون ۷ بخرم :yahoo:

Farzin

من بی ضبرانه منتظرم بیاد همون روزی که بیاد میخرمش

امیر

ولی من ۶s رو میگیرم نه الان ۱٫۵ تا ۲ ماه دیگه.رز گلد هم میگیرم فقط این رنگ رو نداشتم!هر چی نباشه نثل بعدی آیفون منم برای ظاهرش نمیگیرم برای استفاده میگیرم!از یک طرف آیفون ۶ رو فروختم و منتظرم ۶s رو بگیرم. :yahoo:

Cortex

اصولا برای اینکه یه جورایی سریع تر بفهمن ۶s داریم باید رزگلد رو بخریم که جدیده….در ضمن….نسل 😉

امیر

نه من گفتم چون این رنگ رو نداشتم میگیرم!نه به این خاطر که بفهمن ۶s دارم!به نظر من ۶s ارزشش رو داره .
… ممنون دادا :scratch:

ali salehi

من پیشنهاد بهتری دارم. یه جعبه ی خالیش رو بگیر از یکی باش عکس بگیر بزار اینستا… یا یه ماکتش رو بگیر و باش چند تا عکس بگیر ببینن… فوقش هم بعدش رو این گوشیت یه گارد بنداز بگو همونه… الان نسخه های خیلی قویه فیک هم تو بازاره. از اونجایی که مسالت فقط خودنماییه و کاری به کارایی گوشی نداری مشکلی ایجاد نمی کنه

امیر

باید عادت کنیم به عقاید چرت دیگران و کوته فکریه دیگران و حرف دهن مردم تره خرد نکنیم.در ضمن دوست من شاید برای شما جلب توجه باشه کلاس استفاده از محصولات اپل و یا کسانی که این استفاده رو میبرن.
ولی من لذت استفاده از تمام محصولات اپل رو از حدودا ۵ سال پیش بردم!
امیدوارم یک جعبه آیفون هم خدا نصیب شما بکنه تا شاید یک مقدار عوض بشی.

arash_shb

سلام
ببخشید من یه سوال دارم از اساتید . گوشیه من الان نوت ۴ و یه ساله دارمش خداییش خوب کارکرده از همه لحاظ ولی تا حالا آیفون نداشتم . به نظر شما اینو بفروشم یه آیفون ۶اس ۶۴ بخرم ؟ :unsure:

hootman

دوست عزیز کاملا به نظر خودت بستگی داره
تجربه متفاوتیه ،
من خودم ۴ سال پیش از اکسپریا ارک اس رفتم به آیفون ۴ اس
با اینکه بدجوری اندرویدی بودم اما دیگه نتونستم از آی او اس دل بکنم و تا امروز نسل به نسل آیفون هامو عوض کردم ،
شما اینو مد نظر داشته باش که چون نوت ۴ داشتی باید ۶ اس پلاس بگیری وگرنه اذیت میشی ،
یه پشنهاد هم میکنم که حتما ١٢٨ گیگ رو بگیری چون کاربر آی او اس که باشی حتما ووزی ۴ تا ۵ تا اپ یا گیم رو نصب میکنی و یکی از تفریحاتت میشه جمعه به جمعه چک کردن و دانلود اپ ها و گیم های جدیدی که میاد تو اپ استور

pouya

خب یکی از دلایل مهم خریدن آیفون ۶ اس قابلیت ۳D touch بود ک یا من اشتباه میکنم ؟

Reza 6s

الآن دو ساله ۵s دارم خیلى ازش راضیم ولى دیگه وقتشه یه گوشى با صفحه نمایش بزرگتر و صد البته با سیستم عامل ios بگیرم و بى شک انتخاب اول و آخرم آیفون۶s هست،واسم اصلاً مهم نیست که بقیه فک کنن ۶ خریدم یا ۶s بخاطر همون رنگ خاکستریش رو بیشتر میپسندم،در ضمن اپلى ها فراموش نکنن از بابت قیمت از رنگ رزگلد تو ایران زیاد میخواد سوءاستفاده بشه،بهتره خریدارا زیاد به فروشنده ها دور ندن که حتماً رزگلد باشه،آیفون جونم بد جورى منتظرتم

samsung king

خدایی شرکت اپل هربار سخت افزار رو طوری افزایش میده که باید با ذره بین دمبالش بگردی ؛ به جاش طوری روی ذهن کاربرای ایفون کار کرده که اونها باورشون شده “اپل هیچ کاری رو تا مطمئن نشه که درسته انجام نمیده !!! ” و لابد الان که دوربین شده ۱۲ مگاپیکسل ، بهترین مقدارش همینه و بیشتر از این اصلا به درد نمیخوره ، و شرکت هایی که دوربین ۱۶ ، ۲۰ و بالاتر میزنن هیچ تاثیری در کیفیت عکس هاشون نداره ، اما جالبه همین شرکت وقتی ایفون ۶ رو با ۸ مگاپیکسل داد بیرون هم میگفت دوربین ۱۳ مگاپیکسل بقیه شرکت ها بازی با اعداد است و تاثیری در کیفیت عکس ها نداره

MILAD1986

جدیدا جوک زیاد میگند تو سایتها شما هم یک موردش
٧٠ درصد افزایش عملکرد پردازشی محاسباتی و ٩٠ درصد افزایش عملکرد پردازش گرافیکی شده ذره بین !
تاچ ٣ بعدی فناوری که بقیه رقبای اپل باید فعلا تو خواب دنبالش باشند
موتور تیپ تاک که هنوز نمیدونی چیه انگار و جدید اومده
بزرگترین سنسور ٨ مگاپیکسلی و گذاشت و از iPhone 4S تا حالا ٨ بود
حالا هم از سنسور بسیار پیشرفته استفاده کرده RGBW سونی و لنز اختصاصی خود اپل
٢٣ باند مختلف LTE را پشتیبانی میکند و در ضمن سرعت LTE اون تا دو برابر افزایش داشته و به ٣٠٠ مگابیت در ثانیه رسیده است یعنی بالای ٣٠ مگابایت در ثانیه اینترنت سیمکارت

samsung king

به همین خاطر هست که میگم اپل روی مغرتون کار کرده ، حالا اینکه از باند های جدید LTE پشتیبانی میکنه شد دلیل که آدم ایفون قبلیش رو عوض کنه و بیاد این رو بخره؟

اميد

من هم قصد ارتقا آیفون ۶ م رو دارم. البته به آیفون ٨ اس

Gs

به نظر من ضرورت آنچنانى نداره
من ۶+ دارم ترجیح میدم اگه گوشى جدید می خرم یک گوشى با ظاهر متفاوت بخرم. مثلا z5 یا note 5
آیفون ۷ میتونه گزینه ى بهترى باشه

doctor

سلام اقا به نظر من تغییرات انچنانی در ۶s ندیدم به غیر اینگه دوربینش قویتر شده فورستاچ داره و چند تغییر دیگه اما ظاهرش عین اپل ۶ است .اما سونی انصافا تو سری z5 مخصوصا z5 پریمیوم تغییرات زیادی داده.

kingali3000

نه!
جواب سوالی که تو عنوان مطلب بود رو میگم!

sadeghi

طراحی ایفون روز به روز به گوشی های هواوی نزدیکتر میشه. :yahoo: :yahoo: :yahoo:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....