حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۸ موردی که شاید درباره جوکر نمی‌دانستید!

نوشته

8 سال قبل | 15 دیدگاه | ترنجی

کتاب مصوری که درباره قهرمان‌ها باشد ولی به ضد قهرمان‌ها اشاره نکند هیچ فایده‌ای ندارد! یکی از شخصیت‌های محبوب بسیاری از مردم “بتمن” است که دشمنان زیادی هم دارد، اما مطمئن باشید که وقتی حرف از دشمن بتمن به میان می‌آید بلافاصله چهره خندان جوکر به ذهنتان خطور می‌کند! شاید اصلا نیازی هم نباشد که به بتمن اشاره کنیم زیرا به نوعی جوکر مشهور‌ترین ضد قهرمان در کتاب‌های مصور به‌شمار می‌رود. حال می‌خواهیم که به ۸ مورد که شاید درباره این ضد قهرمان خندان نمی‌دانسته‌اید اشاره کنیم. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

جوکر چطونه جوکر شد؟!

the-joker-falling-into-chemicals_whatculture

اولین داستانی که درباره جوکر منتشر شد در شماره ۱۶۸ کتاب‌مصور‌های بتمن در سال ۱۹۵۱ بود. ماجرای جوکر بسیار غم‌انگیز است. ماجرا از این قرار است که جوکر قبا از اینکه واقعا جوکر شود یک کمدین بود که او را جایی برای کار قبول نمی کردند. در این میان او همسر خود را در طی یک حادثه آتش‌سوزی از دست می‌دهد. در همین بین دو تبهکار به او پیشنهاد برای یک کار خلاف را می‌دهند. اما در حین انجام کار بتمن جوکر را پیدا کرده و به دنبال او می‌رود . جوکر در حین فرار به صورت تصادفی در یک کارخانه به داخل ظرفی بزرگ از مواد شیمیایی می‌افتد که در نهایت او را تبدیل به جوکر می‌کند! پس باید از بتمن به‌خاطر تبدیل کردن او به جوکر تشکر کنیم! نکته وقتی جالب‌تر می‌شود که بگوییم که او قبل از اینکه تبدیل به جوکر شود، تبهکاری به نام “Red Hood” بود! نکته باز هم جالب‌تر می‌شود وقتی که می‌فهمیم که Red Hood در قسمت‌های بعد اصلا مربوط به گذشته جوکر نبوده است! این چهره جوکر بعد از تبدیل شدن به جوکر است، زیباست نه!؟

Jokerkillingjokewiki

جوکر اینجاست که بماند.

BatmanComicIssue11940wiki

در همان شماره اول از کتاب‌های مصور بتمن، جوکر قرار بود کشته شود اما نویسنده این کتاب‌ها اصرار داشت که او شخصیت خوبی است و باید او را زنده نگه داریم! این موضوع برای ما بسیار عالی شد، اما به نظر که بتمن با ما هم عقیده نیست!

یار جوکر وارد می‌شود.

the_joker__j0kerswild__by_coltonapo-dot-deviantart-d4v4xsb

در اولین قسمت‌های منتشر شده در دهه ۶۰ میلادی، برای جوکر یک یار به نام Gagsworth A. Gagsworthy در نظر گرفته شد که البته خود را “Gaggy” معرفی می‌کرد. او یک فرد کم سن و سال بود که از سیرک فرار کرده بود تا بتواند با جوکر به مبارزه با بتمن بپردازند.

جوکر به انیمیشن اسکوبی دو هم راه یافته است!

scooby-610x367realfilmcareer

در دهه ۷۰ میلادی و در یکی از قسمت‌های انیمیشن اسکوبی دو، این شخصیت منفی در کنار بتمن و رابین هم حضور داشت! حتی پنگوئن هم در این قسمت حضور داشت. پیشنهاد می‌کنیم که این قسمت را تماشا کنید!

هارلی کویین ؛ یار جوکر تا به امروز

2

شخصیت یار جدید جوکر یعنی هارلی کویین از سری انیمیشن سال ۱۹۹۵ بتمن وارد شد! او در حقیقت یکی از پزشکان تیمارستان آرکهام است که جوکر توجه او را به خود جلب کرده و به گونه‌ای ذهن او را شست و شو می‌دهد! با محبوبیت هارلی کویین، این شخصیت به کتاب‌های مصور هم راه یافت. این شخصیت بر خلاف Gaggy هنوز هم وجود دارد.

یک کتاب‌مصور مخصوص جوکر هم منتشر شده است.

joker_facebook_batman

با محبوبیت روزمره جوکر در بین ضد قهرمان‌ها، نویسندگان کتاب‌های مصور تصمیم گرفتند تا در سال ۱۹۷۵ کتاب مصوری با موضوع خود جوکر منتشر کنند. این سری تنها یک سال منتشر شد.

جوکر رابین را کشته است … شوخی نمی‌کنیم؛ واقعا او را کشته است!

facebook-robintheboywonder

جوکر در یکی از قسمت‌های مشهور این انیمیشن به نام “مرگ در خانواده” در سال ۱۹۸۹ رابین را به قتل رساند. بعد‌ها در یک انیمیشن بلند به‌نام Batman Under The Red Hood این موضوع را به وضوح می‌توانید ببینید. اما قبل از هر چیز یک سوال پیش می‌آید، Red Hood مگر همان جوکر نبود؟! جواب هم بله هست و هم خیر! در این انیمیشن بلند در حقیقت رابین همان Red Hood است. این شخصیت را در بازی Arkham Knight هم دیده‌ایم.

جوکر زنده می‌شود!

Comic_Book_-_Batman_251_Cover_wiki1973

همانطور که گفتیم در کنار اینکه تصمیم بر ماندن جوکر در این سری گرفته شد، در یکی از قسمت‌های کتاب‌های مصور این شخصیت دوست‌داشتنی کشته شد! این کار فقط برای این بود که او را مجددا زنده کنند!

نظر شما چیست؟ آیا شما هم این شخصیت را دوست دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

کل دنیا یه طرف.جوکر بک طرف.مخصوصا سه گانه کریستوفر…..و سری دومش با بازی هث لجر……بهترین بازیگریه که دیدم….از اون سال هنوزم عکسش بکگراند گوشیامه…..همیشه …..
تفکرش رو توی اون فیلم به شدت دوس داشتم

Dontbon

آره هیث لج واقعا حیف بود نباید میمرد 😥 من ۵ تارو میدونستم.ممنون آقای میرنژاد

Aria.A97

انصافا شخصیت باحالیه.
کلا بتمن محبوبیتش از ۲۰۰۵ شروع شد و به نظرم الان اوج محبوبیت بتمن تو تاریخه جوری که سوپر هیروی محبوب خیلی هاست و با وجود بتمن کسی به بقیه سوپر هیرو ها کاری نداره :yes:

ولی به شدت نگرانم با فیلم Dawn Of Justice دوباره افول کنه 😥

milad7

تو این اوضاع ما هم نیاز به یه بتمن داریم! 🙁

Dontbon

دقیقا خخخ

trojan

بله جامعه ما نیاز به جوکر داره.نه بتمن….نفکر جوکر….

HG

سلام.دوستان ببخشید سوالم بی ربطه ولی به نظرتون میت ۷ هواوی بهتره با جی فلکس ۲ ال جی.با تشکر

Dontbon

ال جی جی فلکس ۲ 😉

riofarina

شک نکن gflex 2 تازه قیمتش حدود ۱۲۰۰ شده این عالیه عالی.

HG

با تشکر از نظر شما دوستان به نظرتون پردازنده S810 این گوشی داغ نمی کنه.این نکته خیلی برای من مهمه.

Nfs

نه دوست عزیز چند تا از کاربرا که داشتند میگفتند مشکلی نداره موفق باشید :rose:

riofarina

اتفاقا تنها گوشی ۸۱۰ هست که زیاد داغ نمیکنه.از g3 من کمتر گرم میشه.البته تو بازی کلش همه گوشیها داغ میکنن.

mahdi007

عاشق جوکر و بازی فوق العاده هیث لچر و کارگردانی بهتر کریستوفر نولانم ینی فیلمش هیجوره تکراری نمیشه.why so serious son

Shahspik

من فقط جوکر ورق رو میشناسم 🙂

parhamrs7

😉 :yes: :whistle: :yahoo: B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs