حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی اپل‌واچ پس از تجربه دو ماهه؛ برآورده شدن انتظارات به قیمتی گران

نوشته

8 سال قبل | 25 دیدگاه | ترنجی

با یکی از متفاوت ترین نقد و بررسی هایی که تاکنون خوانده اید با شما همراه شده ایم البته ما برای شما این دستگاه را خیلی وقت پیش بررسی کردیم اما این بار قصد داریم تجربه دو ماه زندگی با گجتی را در میان بگذاریم که رنگ و بوی اپل در تک تک قسمت های آن جاری شده است. اولین برگ از اولین سبک در تولیدات یک شرکت که نه تنها توانست رکورد های خوبی را از نظر فروش جا به جا کند بلکه شاید تعریفی جدیدی را نیز ارائه کرده است. در ادامه قصد داریم با زبانی کاملا دوستانه به بررسی بیشتر زوایا اپل واچ بپردازیم که محال است در وب سایتی دیگر آن را پیدا کنید. همراه باشید. این مقاله به صورت کلی به سه بخش اساسی تقسیم خواهد شد. از اپل‌واچ چه چیزی می‌خواستیم، چه نتیجه ای داشت و باید برای نسل بعدی چه اتفاقی رقم بخورد.

Screen Shot 2015-08-06 at 8.09.34 PM

پس از مدت های زیاد حرف و حدیث از ساعت هوشمند اپل، شاهد بودیم اپل از اپل‌واچ خود رونمایی کرد. همان ابتدا با دو دسته صحبت در رابطه با این ساعت هوشمند رو به رو شدیم. بهترین طراحی یا مزخرف ترین گجت؛ بی راه نیست اگر بگوییم در بیشتر دستگاه های رونمایی شده از سوی اپل در ابتدا همه ناراضی هستند اما بعد وقتی خودشان تجربه می‌کنند کاملا نظری متفاوت را بیان کرده البته در مورد اپل واچ باید کمی با مکث صحبت کنیم. اجازه دهید تمام انچه در ترنجی یا دیگر وب سایت ها برای اپل واچ گفته‌اند را دور بریزیم. برسیم سراغ اصل ماجرا.

(فکر درونی) تصمیم گرفتم وارد دنیای اپل شوم. موتو ۳۶۰ توجه من را به خود جلب کرد. قصد دارم یک ساعت هوشمند برای خودم تهیه کنم. چقدر انتخاب سخته. این دسته از گجت ها به تکامل رسیده اند؟ ساعت هوشمند سامسونگ هم است. البته بهتر است بگویم گوشی خمیده بر روی مچ! تصمیمم رو گرفتم. موتو ۳۶۰ بخرم. هزینه بسیار خوبی هم دارم و تقریبا ارزش دارد. یک سوال دیگر؛ برای من که با آیفون کار می‌کنم هم آیا ارزش دارد؟ دست نگه دار. به  احتمال زیاد از ۳۰ درصد امکانات ساعتی مثل موتو برای ایفون میتونم استفاده کنم. پس ارزش نداره. انتخاب دیگه ای دارم؟

(دیدی از بیرون) به‌هم ریختگی فکری را در متن بالا مشاهده کردین؟ این عین حقیقت است. انتخاب گجتی تازه وارد برای اکوسیستم خود کمی تصمیم سخت خواهد بود. تمام ساعت های هوشمند ساخته شده را نمی‌توانید انتخاب کنید زیرا شما مسیری متفاوت را انتخاب کرده بودید. اپل برای شما برنامه ریزی کرده است. این برنامه جدای از برنامه های دیگر شرکت های اندرویدی است. بد نیست در این زمینه یک خط فرضی بین خودتان و دنیای اندروید بکشید. به شما کاری ندارد. شما چند انتخاب محدود بیشتر ندارید که اپل آن را مشخص کرده است.

Screen Shot 2015-08-06 at 8.10.06 PM

این ایدئولوژی سیستم اپل خواهد بود. باز هم از قضیه کمی فاصله بگیریم. ساعت هوشمند به گجتی تبدیل شده است که اختتامیه مراسم های رونمایی را در اختیار دارد. یک شرکت همانند سامسونگ قصد دارید برای تجربه بهتر از دنیای تکنولوزی در کنار پرچمدار معرفی شده، ساعتی را نیز معرفی کند. وارد شدن از دنیای دیگر به دنیای شرکت دیگر ممکن اما مستلزم از دست دادن یک سری از امکانات خواهد بود.

چی انتظار دارم از ساعت هوشمند؟ من می‌خواهم ساعت هوشمندی داشته باشم که تمام نوتیفیکیشن های اسمارت فون را به صورت زیبایی برایم بازگو کند! بتوانم به قسمتی از این اعلانیه ها رسیدگی کنم. اگر چند اپلیکیشن نیز داشته باشم که بعضی از کار های عادی در اسمارت فون را راحت تر کند که بسیار بهتر خواهد بود. سلامتی هم برام داره مهم میشه! ارتباط سریع تر! وای خیلی دوست دارم بتونم موزیکی که دارم گوش میدم رو بهتر کنترل کنم و از بیرون آوردن گوشی با این سیمی واقعا خسته شدم! نیازی به دوربین ندارم. کیبورد و غیره هم لازم نیست. موتو ۳۶۰ کاملا نیازم را رفع میکنم اما من برای ایفون می‌خوام. می‌خوام از نوع اپل باشد!

یک سلام و صد درود به ساعت هوشمند اپل

اپل‌واچ

بعد از مدت زیادی که این ساعت با قیمت نجومی در بازار قابل دسترس است بالاخره با قیمتی زیر ۲ میلیون آن را خریداری کردم. در نگاه اول با یکی از زیباترین ساعت های هوشمند تاریخ رو به رو هستیم.این تاریخ در ابتدای خود قرار دارد و مسلما با مرور زمان کامل تز نیز خواهد بود. در زمانی که اپل واج خود را خریداری کردم خبری از ساعت جدید سامسونگ نبود که چه خوب هم نبود چون امکان داشت کاملا شک کنم. در هر صورت الان که برای شما این مطلب را مینویسیم هنوز هم خبری نیست و به نظر من حتی اگر خبری هم باشد برای اکوسیستم اپل نیست. در تیزر های تبلیغاتی با ساعتی بزرگتر رو به رو بودیم. من نیز فکر میکردم این ساعت بزرگتر باشد اما با این که مدل ۴۲ را خریداری کرده بودم(تصاویر این مطلب اختصاصی نیست و مربوط به مدل دیگری است)، خیلی کوچیک بود البته میدونید یادم نیمره وقتی خریداری کردم کنار گیر اس قرار دادم. هه مسخره بود چون عین فیل و فنجون کنار هم قرار گرفته بودند. مدل ۴۲  به نظر من بهترین انتخاب برای آقایان است و اگر خانوم هستید، بد نیست نگاهی به مدل ۳۸ نیز داشته باشید. قبل از این که دقیقا کارت را شیار کارتخوان فروشنده عبور دهم اجازه دهید برای شما بگوییم چرا مدل اسپورت را باید انتخاب کنید؟ داشتم یک سایت تکنولوژی رو مرور میگردم (الکی مثلا به جز ترنجی جای دیگری هم میرم من) مقایسه ای بین مدل اسپورت و دو مدل دیگر انجام داده بود. صفحه نمایش یاقوت کبود زیر نور خورشید عملکرد خوبی نداشت و جدای از این من مدل بدنه ای که همانند مک بوک باشد را بیشتر دوست دارد. مخصوصا رنگ مشکی مدل اسپورت خیلی خشگله و زمانی که صفحه نمایش خاموش هست، یکدستی بینظیری داره و در نهایت دلیل منطقی هم برای هزینه بالاتر و کارکرد یکسان ندیدم! بند فلزی برام مهم بود که متاسفانه نمیشد بخرم ولی خب این قابلیت وجود داره که بعدا به سراغ آن بروم.

Screen Shot 2015-08-06 at 8.10.47 PM Screen Shot 2015-08-06 at 8.10.58 PM Screen Shot 2015-08-06 at 8.11.11 PM Screen Shot 2015-08-06 at 8.09.50 PM

تجربه باز کردن محصولات اپل بینظیر است. باور کنید این میزان ارزش قائل شدن برای مشتری در هیچ شرکت دیگر وجود دارد. خلاصه دستگاه را روشن کردیم و با روش فوق العاده منحصر به فرد اپل ان را با ساعت هوشمند همگام کردم. یک فولدر برای گالری خود از اپل واچ انتخاب کردم که تمام تصاویر من را منتقل کند. جالب بود بسیاری از اپلیکیشن هایی که نصب کرده بودم قابلیت اجرا بر روی اپل واچ را نیز داشنند. ان ها را هم نصب کردم و اکنون به نظر من تنظیمات اولیه کامل انجام شده بود. ساعت را بر روی دست خود بستم و شروع کردم در تمام منوی های ان بگردم. تجربه اولین چیز ها همیشه لذت بخش است و اپل واچ نیز از این قاعده مبری نیست.

منو و رابط کاربری بی نظیر است و به نظر من این تناقض بسیار خوبی را شاهد هستیم. ایکن ها گرد طراحی شده است اما ساعت گرد نیست و در مربع قرار دارد. همین مورد میتواند حس خوبی را ایجاد کند. عملکرد نشان دادن ساعت بسیار جالب بود ولی خب تجربه آن را در موتو ۳۶۰ داشتم. با استفاده از نرم افزار طراحی شده کافیست دست خود را بالا بیاورید تا صفحه ساعت روشن شود. فاصله بین نمایشگر و محافظ روی صفحه بسیار کم است و شاید در حد ۰ باشد. همین مورد زیبایی بسیار خاصی را به ساعت بخشیده. شاید شما نیز با خود بگوییم که حاشیه اطراف ساعت کمی زشت کننده ساعت باشد اما باید این را به شما قول دهیم از نظر طراحی هیچ ایرادی را نمیتوان به این ساعت گرفت. همه چیز عالی است. خیلی زیباست !

فقط تحسین میکنم اپل را و برای این که هی تکرار نشه خودتون این مورد را با خود تکرار کنید که ” از نظر زیبایی هیچ ایرادی نیست”. تاج دیجیتالی ساعت نیز علاوه بر کارایی که دارد، خود عاملی برای زیبا شدن دستگاه شده است. در جعبه ساعت، بندی دیگر برای افرادی از جمله من که مچ لاغری دارند، قرار داده شده که بتوانیم ان را عوض کنیم. اکنون حس میکنم قدرت بر روی دست من قرار دارد.

نیاز من از ساعت هوشمند چه بود؟ بله انتقال نوتیفیکیشن و یک سری اعمال دم دستی. چند روزی را به محل کار رفتم و برگشتم. من یه هندزفری برای آیفون خود خریداری کردم. بنابرین به صورت قطعی میتونم بگم دیگه دلیلی نداشت آیفون از توی جیب در بیارم. کسی زنگ میزد کاملا میدیدم و میتونم حواب بدم و با استفاده از هندزفری جواب بدم. البته این قابلیت نیز وجود دارد که با خود اپل واچ صحبت کنم اما فکر نکنم کار عقلانی باشد مگر این که در یک اتاق تنها باشید و هیچ سر  صدایی نباشه که بتونید بشنوید صدای فرد مقابل رو ؛ مدیریت اهنگ هم کاملا عالی بود و هیچ مشکلی از این بابت نبود. راستی، اینستاگرام و یا حتی تلگرام نیز بسیار عالی بود ! صفحه نمایش اپل واچ از نظر وضوح رتینا است برای همین متن های نوشته شده روی تصاویر در اینستاگرام کاملا معلوم بود و قابلیت لایک تصاویر نیز وجود داشت. کامنت نیز می‌توان کذاشت البته صرفا با استفاده از اموجی. نلگرام نیز به همین صورت، متن افراد را میبینید ولی جواب دادم به استفاده از اموجی محدود شده است. واچ او اس ۲ به صورت رسمی عرضه نشده است تا ان را امتحان کنیم اما در هر صورت اپل واچ با توجه به هدف های ساخت، کاملا برطرف کننده است.

Screen Shot 2015-08-06 at 8.13.41 PM

اگر از اول روز شروع کردید به گوش دادن اهنگ و یا اینستای خود را چک کردید کمی نیز به عقب برگردید و باتری خود را ببینید. کاملا ممکن است یهو از دست شما فرار کند و با پیعام کمبود باتری رو به رو شوید! باتری در اپل واچ فقط و فقط برای یک روز جواب داد. البته من اول کار بودم و مسلما اشتیاق زیادی داشتم که از دستگاه زیاد استفاده کنم. جلوتر برای شما نیز این مورد را یاد خواهم داد که چطور دو روز با دستگاه کار کنید اخه واقعا هنر کردم !

ایمیل ها برای من آمد و میتوانستم آن ها خیلی سریع تر بخونم. نوتیفیکیشن های دیگر نیز به همین صورت کاملا جواب گو بود.نکته ای جالب تر ان که با تنظیم کردن قسمت سلامتی پس از مدتی اپل‌واج با پیغام هایی به شما میگوید که از جای خود بلند شوید و چند قدمی را بزنید. اگر دید خود را عوض کنیم به نظر من کار کاملا مفیدی است. من که شخصا به سراغ آن رفتم و هر زمانی که به من گفت از جای خود بلند شدم. حتی وسوسه شدن رکورد های راه رفتن خود را هر دفعه بیشتر کنم. با خودم رقابت کردم. پس داشتن ساعت هوشمندی چون اپل واج و خواست خود فرد، سلامتی کم کم درست میشه. اپلیکیشن های جانبی زیادی نیز در این زمینه بود مثلا اپلیکیشن هایی برای نوشیدن آب و غیره !

خوشبختانه از نظر ظاهری بسیار حواس خود را به اپل واچ جمع کردم که مبادا دچار مشکل شود و خداروشکر تاکنون نیز نشده است. هزار تست ضربه دیگر به من نشان دهید و به من بگویید که این دستگاه با آجر نیز ضربه نخواهد خورد. من که به شما گوش نمی‌دهد چون حتی اجازه یک بار یا امتحان را نیز به خودم نمی‌دهدم. یک بار است دیگر از شانس متلاشی شد … بگذریم.

Screen Shot 2015-08-06 at 8.14.29 PM

در حالت ذخیره انرژی عملا در ۱۲ ساعت ۱ درصد باتری کم خواهد شد. این را امتحان کردم و همین مورد کلید برای دو روز شارژدهی دستگاه شد. بدین صورت که از اول صبح با ۱۰۰ درصد شروع میکردم و سعی میکردم استفاده بهینه داشته باشم و خب تا وقتی گوشی هست چرا چک کردن اینستاگرام بر روی ساعت یا اصلا چه معنی میده تو تاکسی اینستا چک کنم !! چقدر عقایدم عوض شد 🙂 شب با ۴۵ درصد شارژ دستگاه را به حالت ذخیره انرژی برده و فردا صبح با ۴۴ درصد روشن می‌کردم. یک روز دیگر را نیز می‌توانست جواب دهد. اینجا من اشکالی کاملا فنی به اپل می‌گیرم. کابل طراحی شده برای شارژ دستگاه بسیار بلند است. خب توجیح ان را اگر استفاده برای استند ها بگوییم، درست یا نه بگوییم برای دسترسی راحت تر در کنار لپ‌تاپ بر روی میز باز هم درست اما آیا اپل به فکر این نبوده است که احتمال دارد با اپل واچ به مسافرت بریم؟ فرض کنید باتری این دستگاه در خیابان تمام شد. بهترین راه این است که قید آن را بزنید. استفاده از پاوربانک ممکن اما با وجود این سیم و روش شارژ خیلی سخت و دست و پا گیر است.

یک ماه با اشتیاق زیاد گذشت و اکنون من هستیم و یک ساعت ۲ میلیونی ! عملا تمام شد. این بود اپل واچ . به نظر من که به تهش رسیدم. بیشتر استفاده اکنون به استفاده از ساعت معطوف شده است و کنترل موزیک. بیشتر اوقات حتی یادم میره که بلوتوث آیفون را روشن کنم و در نتیجه یک روز به بدون همگام سازی میگذرد. گذشت و به وجود ساعت بر روی دست عادت کردم. در این بین افراد زیادی را دیدم که ساعت های انالوگ بسیار زیبایی را بردست داشتند. چند باری گفتم …. نه بگذریم خود را سرکوب کرده و گفتم همین که دارم خوبه و جدا هم از وجودش راضبی بودم اما کاملا به این شک افتاده بودم که

آیا ارزش این مقدار هزینه را دارد؟

به جواب خیر می‌رسیدم تا زمانی که چشمم به لوگوی اپل می‌افتاد. پاسخ خود را کاملا می‌گرفتم. برسیم به حالی که بعد از دو ماه به شما دست خواهد داد. همانطوری که در جریان هستید، نسل بعدی سیستم عامل اپل برای ساعت های هوشمند عرضه شده است. به نظر می رسد فعلا تصمیم برای فروش ساعت زود باشد و باید صبر کنم ببینم با عرضه نسل بعدی سیستم عامل چه اتفاقی می‌افتاد. شاید انرژی دوباره ای را بخواهد به ما بدهد که در این صورت امیدی به ادامه پیدا میکنم. اکنون به پایان مطلب نزدیک شده‌ایم. برای شما در مورد درصد کاربرانی که  این ساعت را خریده‌اند مطلبی را منتشر کردیم که میزان رضایت حتی از مدل اولیه ایفون نیز بالاتر است. من نیز در این درصد قرار دارم و حتی اگر شما آن را خریداری کنید باز هم در همین درصد قرار خواهید داشت اما زیر مجموعه این میزان رضایت، دسته ای قرار دارند که از هزینه کرده به نسبت امکانات گرفته شده راضی نیستند. فکر کنم این قسمت جای بهتری برای من باشد. همه چیز عالی اما نه این میزان چرا که با هزینه انجام شده تقریبا یک اسمارت فون دیگری را نیز میتوانستم خریداری کنم یا حتی یک دوربین ! ولی اشتباق بسیار خوبی داشت. اکنون حس خوبی دارم. ساعت را نگه می دارم تا این که روزی به سراع نسل بعدی بروم. البته از نظر طراحی جدا نظری ندارم و یا کاستی نمیبینم که مدل بعدی بتواند برطرف کند. بیشتر سحت افزاری و باطن دستگاه است که باید قوی تر شود. باتری بهتر در کنار نرم افزار بهتر عالی خواهد بود. اکنون در استور اپلیکیشن ها تعداد زیادی بازی نیز وجود دارد اما مشکل اصلی و عدم استفاده من، باتری دستگاه خواهد بود.

Screen Shot 2015-08-06 at 8.33.20 PM

قصد ندارم کل مبحث ساعت های هوشمند را به زیر سوال ببرم اما به نظر من هنوز در مرحله کاملا ابتدایی قرار دارد و اصلا بلوغی صورت نگرفته است. راه زیاد و پتانسیل زیاد. این مطلب را گذری نوشتم و تا امروز که برای انتشار اماده شده است. گیر اس ۲ رونمایی شده و از نظر زیبایی دلربایی می‌کند. یک چیز را مطمئن هستم (البته فعلا) ؛ ترجیح می‌دهم تا زمانی که در اکوسیستم اپل هستم از خود اپل استفاده کنم تا از دیگر شرکت ها و یا برعکس اگر روزی اپل واچ را توانستیم با دستگاه های اندروید سینک کنیم باز هم ترجیح میدهم اگر دستگاه اندرویدی دارد در همان اکوسیستم به دنبال گجت پوشیدنی باشم.

نظر شما چیست؟ به سراغ خرید اپل واچ رفته‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mortal galaxy

خدا بیامرزه استیو رو.
خوب بلد بود نیاز ایجاد کنه واسه ی هر محصول.
تیم کوک فقط به فکر سهام و سوده.

اپل واچ هم به نظرم زیاد که هیچ. اصلا نیازی به وجودش نیست. اصلا.

master

البته در مورد بقیه برند ها هم صدق می کنه
با تکنولوژی فعلی بیشتر به درد ادمهایی می خوره که هزینه براشون مهم نیست

BeyondSpace

کلا فکر میکنم مشکل نو.یسنده با ساعت هوشمند بوده (البته مثل خودم) و در ابتدا نیازسنجی درستی انجام نداده …
اگر یه روزی مشکل باتری ساعتای هوشمند حل بشه قطعا اپل انتخابم هست چون ۴ ساله از محصولات اپل استفاده میکنم و یکپارچگی و کیفیت محصولات اپل عالیه …

BeyondSpace

in che sitiye na nazar mishe gozasht na mishe vared shod, 10 rooze nemitunam varede site besham , alanam ke vared shode zade dar entezare tayiid

Moazez

آقا صدرا اگه اشتباه نکنم شما اسمارت واچ۳ هم دارید. کیفیت ساخت و کارایی و باتری کدوم بهتره؟

احمد

اکثر افراد ساعتهای معمولی رو تو دستشون فقط بخاطر کلاسش میبندن چون با این پیشرفت و تکنولوژی ساعت چیز جالبی نیس ولی در مورد ساعت های هوشمند قضیه فدق میکنه و میتونه مفید باشه ولی به اعتقاد من هنوز بسترش مناسب نیس و هیچ ساعتی نمیتونه زیاد مفید باشه نه اپل واچ نه گیر۲ و …..
ولی میشه بخاطر لوکس بودنشون اسخخخختفاده کرد

yahoo_user

ببخشید اینجا میزارم. قیمت سری زد۵ کم شد.اونم زیاد.http://phandroid.com/2015/09/06/xperia-z5-price-cut/

Ehsan

بالاخره منتشر شد :yes: آقای مخملی مگه یه ماهه نبود؟ 😐 چی شد دوماهه شد؟ :good:
در مورد اپل واچ، به نظرم که زیبایی خاص خودشو داره و قطعا برای کسایی که آیفون رو دارن کاربرد داره، بی کاربرد گفتن بهش خیلی کم لطفیه :unsure:

Mammad Gherghi

مضخرف ترین گجت…..مضخرف نه،مزخرف :bye:

trojan

اولا سبک جدید نوشتارت رو بهت تبریک میگم.عالی و گیرا بودش متن.خیلی دوسش داشتم.
بعدشم.اینکه انقدر طراحی رو تمجید کردی خوشحال شدم.اپل چیزی بود که همیشه طراحیش عالی بود.
بعدش بحث باتری و داک شارژ رو حسابی حق داری.امیدوارم درستش کنه

riofarina

بسیار زیبا عالی بود.
فقط یه سوال ساعته کاسیو من با شیشه معدنی و به اون کلفتی سر ۶ ماه شیشش کلا خط افتاد البته به خاطر ضربه هایی که رو دستم موقع راه رفتن به میله و دیوار میخوره اونموقع این ساعتا اگه همچین ضربه ای بهش بخوره صفحه ای براش میمونه؟

hasanlch

من خیلی از اون شارژرش خوشم میاد , یه حالته خاص بودن داره :yahoo:
———-
آقای مخملی من میخواستم برای پدرم موبایل بخرم و بودجه ام زیر یک میلیونه , خودم که گشتم گلکسی آلفا رو پیدا کردم و دیدم از بقیه هم رده هاش بهتره.

نظر شما چیه ؟ چه موبایلی رو پیشنهاد میدید ؟

اگه قرار به خرید آلفا شد کدوم مدلش بهتره ؟

ممنون میشم جواب بدید .

galaxy

چرا تصاویر اختصاصی نزاشتین ؟؟!!

galaxy

دو میلیون نیست ۱۶۰۰ ۷۰۰ هست بخوای بفروشی رو ۱۳۰۰ فک کن….
عجب الان تو اکوسیستم اپلی پس…

Mohammad.Reza

من اصلا این ساعت رو زیییبا نمی دونم فقط به نظرم خوبه طراحیش.نمی دونم چرا این قدر ازش تعریف میشه.کیفیت ساختش حرف نداره اما ظاهر…
فعلا که ساعت های هوشمند چیزی برای عرضه ندارن.عمر باتریشون هم تازه رسیده به ۳-۲ روز.سال دیگه احتمالا می رسه به یک هفته و یه سری وظایف جدید رو هم می تونن انجام بدن.اون موقع خریدشون منطقی میشه.الان به نظرم هیچ توجیهی نداره خرید چنین محصولاتی

md4956

نوشته ی خیلی خوبی بود، بسی لذت بردیم 🙂
در مورد اپل واچ هم اینو بگم : کاربر مک و آی او اس هستم، ولی همچنان اصلا نیازی نمیبینم برای خرید یه ساعت هوشمند، حالا فرقی نمیکنه کدوم باشه .. موتو .. اپل واچ .. کلا حس خوبی ندارم به اینکه چیزی به دستم بسته شده باشه .. حتی ساعت شیک و کلاسیک ۳۰ هزار تومنی 🙂

shahin

بسیارزیبا ممنونم اقای مخملی

nature

سلام بسیار زیبا عالی و روان بود کلا خوشم اومد :yes:
فقط یک غلط تایپی :(فکر درونی) تصمیم گرفتن?¡ وارد دنیای اپل شوم.

hosseinzj

سلام، اون عکس آخری دوتا ساعت آنالوگ هست اون صفحه داخلش سفیده.دایره مارکش چیه خیلی خوشگله

arhz

سلام
تاچ اپل رو اعصابه اصلا نمیشه باهاش درست کار کرد
درعوض سامسونگ واقعا کار جالبی کرده:
http://www.kalagard.com/item/mobile-watch/details/25/
نظرتون رو گین لطفا
ممنون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....