حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فورس‌تاچ استفاده شده در آیفون‌های جدید در ۳ رده‌ی مختلف لمس انگشتان را تشخیص می‌دهد

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

۳ روز بیشتر تا یک روز تاریخی باقی نمانده و هیجان در میان دوستداران اپل به اوج خود رسیده است. آیفون جدیدتری در راه است و پس از افتخارات گسترده‌ای که آیفون ۶ در بازار فروش و میزان محبوبیت کسب کرد، اکنون همه توجهشان به آیفون ۶S معطوف شده و اپل دوستداران و منتقدان خود را کنجکاو کرده تا بدانند این شرکت در شماره ۶ جدید خود چه سورپرایزهایی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد. در ادامه با ما باشید.

یکی از ویژگی‌های برحسته‌ای که توجهات فراوانی را معطوف خود ساخته است، استفاده از فناوری فورس‌تاچ در آیفون جدید است و انتظار می‌رود که این قابلیت در آیفون ۶S و ۶S پلاس نقشی کلیدی را ایفا کند. در حال حاضر کاربران ساعت هوشمند این شرکت چنین قابلیتی را در اختیار دارند اما واقعا در صفحه‌نمایش کوچک و محدود یک ساعت نمی‌توان از چنین ویژگی فوق‌العاده‌ای سود برد و کاربران آیفون بیش از کاربران این ساعت می‌توانند طعم شیرین فورس‌تاچ را بچشند!

طبق اطلاعات جدیدی که ۳ روز قبل از رونمایی رسمی منتشر شده، فورس‌تاچ استفاده شده در آیفون‌های جدید در ۳ سطح مختلف میزان فشار انگشتان دست را تشخیص داده و بنابه قابلیت‌های نرم‌افزاری تعبیه شده در ios9 واکنش نشان خواهد داد. ۳ سطح اشاره شده شامل یک اشاره‌ی کوتاه به صفحه‌نمایش، فشار دادن آن و یا در نهایت فشردن محکمتر آن خواهد بود که بنابه شرایط مختلف واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان خواهد داد.

در ios9 شاهد گسترش قابلیت‌های تشخیص حرکت هستیم به گونه‌ای که کاربر می‌تواند برای انجام دادن کارهای مختلف اصطلاحا از جسچرهای مختلفی استفاده کند کار را برای انجام دادن آنها مسلما راحتتر خواهد کرد. نرم‌افزارهایی مانند نقشه‌ی اپل هماهنگی فوق‌العاده‌ای را با فورس‌تاچ خواهند داشت چرا که در حال حاضر نیز با نگه داشتن انگشت بر روی یک نقطه می‌توان به مسیریابی تا آنجا پرداخت و اکنون کاربران آیفون فقط کافیست یک بار محکم صفحه را فشار دهند و نیازی به مکث حدودا ۱ ثانیه‌ای وجود نخواهد داشت.

این قابلیت در بخشی مانند شماره‌گیری نیز به کمک کاربر خواهد آمد و با یک بار محکم فشار دادن نام یک نفر، پیام صوتی مستقیما فعال شده و این کار به سادگی انجام می‌گیرد. فشردن محکم بر روی یک کلمه از متن، آن را ترجمه خواهد کرد و در نرم‌افزار پخش موسیقی نیز فشردن محکم بر روی نام یک آهنگ، آن را به پلی‌لیست یا همان لیست پخش مورد علاقه‌تان اضافه خواهد کرد که اینها همه حاصل هماهنگی بی‌نظیر سخت‌افزار جدید استفاده شده با نام فورس‌تاچ در کنار بهینه‌سازی‌های گسترده‌ی نرم‌افزاری در ios9 است و شاید تفاوت میان اپل و سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی اسمارت‌فون در همین هماهنگی‌های بی‌نظر در میان سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد استفاده در محصولاتشان باشد.

iPhone-6S-to-Feature-3D-Touch-Technology-Rumor3

همانگونه که اشاره شد در روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی جاری یعنی ۳ روز دیگر، اپل از آیفون ۶S و ۶S پلاس رونمایی خواهد کرد و علاوه بر فورس‌تاچ و قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید پیرامون آن، انتظار می‌رود که میزان رم این گوشی از ۱ گیگابایت کنونی به ۲ گیگابایت افزایش یابد و در قلب آن نیز از پردازنده‌ی قدرتمند A9 استفاده خواهد شد تا بیش از هر زمانی دیگری کاربران آیفون از قدرت فوق‌العاده‌ی سخت‌افزاری گوشی خود نهایت لذت و استفاده را ببرند.

دوربین اصلی مورد استفاده در آنها ۱۲ مگاپیکسل بوده که یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو نیز در تهیه‌ی تصاویر سلفی باکیفیت به کمک کاربر خواهد آمد، هرچند که انتظار می‌رود مانند آیفون اصلی، شاهد تفاوت‌هایی در میان دوربین ۲ برادر کوچک و بزرگ باشیم. رنگ جدید طلای قرمز یا همان Rose Gold نیز این بار رنگ و لعابی جدید به آیفون خواهد بخشید و شاید این موضوع دارندگان آیفون‌های قبلی را ترغیب به ارتقای گوشی‌هایشان به خانواده‌ی ۶S کند.

در بدنه‌ نیز برای پرهیز از تکرار مشکل خم شدن که در ۶ پلاس شاهد آن بودیم، از آلومینیوم قدرتمند ۷۰۰۰ استفاده تا کاربران این بار بدون دغدغه خاطر اقدام به تهیه‌ی مدل غول‌پیکر آیفون کنند و با آن کشتی بگیرند!

این احتمال وجود دارد که در کنار آیفون‌های جدید، اپل از آیپد مینی ۴ و احتمالا از آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی نیز رونمایی کند، هرچند که حضور این دو محصول در مراسم چهارشنبه در هاله‌ایی از ابهام وجود دارد و باید ببینیم که این شرکت تا چه حدی قصد دارد آدرنالین خون طرفدارانش را بالا ببرد!

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Force-Touch-on-iPhone-6s-might-differentiate-between-three-levels-of-taps_id73448″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dontbon

آقا پویا سایت تا کی اینطوریه؟!!!! متاسفانه خیلی وقته دارین میگید درست میشه ولی خبری نیست :unsure:

Dontbon

دوستان اینم ویدئوی سنسور اثر انگشت سونی B-)
http://video.xperian.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C/
یعنی بهتره این داریم؟؟؟ B-)
خانمه داره هرجوری انگشت شصت رو میزاره تا گوشی ردش کنه ولی نه این سنسور خیلی قویه B-)

عشق ایرانی

خب که چی؟ :unsure: :negative:

Dontbon

قرار نبود چیزی بشه خواستم برتری رو نسبت به سنسور اپل و سامی نشون بدم 😉 راستی من با ترولا وارد بحث نمیشم

S.M

ترول خود شما هستی که نظر بی ربط به خبر اینجا گذاشتی.
منبع ویدئویی که گذاشتین هم خیلی خیلی معتبره. :whistle:

rubiker

آقای رحمانی مطلب خوبی بود فقط گسچر –> جسچر
فورس تاچ ۳حالته میتونه ایده های زیادی بیاره.

rubiker

ممنون از سرعت عملتون :good:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...