حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۹۵ عزیز؛ تو امروز ۲۰ ساله می‌شوی! تولدت مبارک 

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

ویندوز ۱…ویندوز ۲…ویندوز ۳….ویندوز ۹x…. و رسیدیم به ویندوز ۹۵ که امروز بیستمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. همان سیستم عاملی که به گفته برخی صاحب نظران یک انقلاب بود و باعث پیشرفت بسیاری در زمینه های مختلف کامپیوتر های خانگی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بگوییم ویندوز ۹۵ کیست و چرا آنقدر اهمیت دارد که ۲۰ سال پس از عرضه، همچنان یادش می‌کنیم.

۲۴ آگوست سال ۱۹۹۵ دقیقا ۲۰ سال پیش، شرکت مایکروسافت اولین نسخه عمومی از ویندوز ۹۵ را منتشر کرد. شبیه ترین ویندوز به چیزی که هم اکنون در دستگاه های مایکروسافتی‌مان داریم، این نسخه است.

یک انقلاب بزرگ که به دست بیل گیتس شکل گرفت و نباید انکار کرد که حتی ویندوز ۱۰، هر چه دارد از این نسخه است.جالب است بدانید هر پک ویندوز ۹۵، ۲۱۰ دلار قیمت داشت.

امروز، نه مایکروسافت همان شرکت ۲۰ سال پیش است، نه کارمندان و نه حتی دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم. نمی‌دانم، شما فکرش را می‌کردید شرکتی که در سال ۱۹۹۵، ۵.۹ میلیارد دلار قیمت داشت و نزدیک به ۱۷.۸۰۰ کارمند داشت، هم اکنون نزدیک به ۹۳.۶ میلیارد دلاری شده باشد و صد البته ۱۱۷,۳۵۴ کارمند داشته باشد؟

البته در آن زمان هم مایکروسافت یک شرکت بزرگ بود و شاید بتوان گفت با عرضه این نسخه آینده دستگاه های پی سی را تغییر داد؛ بزرگ ترین تغییرات و ایده ها از زمان عرضه ویندوز نسل اول؛ این شعار ویندوز ۹۵ بود.

بیل گیتس، مدیرعامل آن زمان مایکروسافت، طی مصاحبه ای در تعطیلات آگوست؛ با یکی از رسانه های انگلیسی زبان این نسخه را یک معجزه خوانده بود و فراگیر شدن آن را یک انقلاب.

استیو بالمر مدیرعامل بود؛ استیون سینوفسکی نیز به ترسیم استراتژی‌های کمپانی می‌پرداخت و همچنین در حال توسعه ویندوز ۸ و نهمین نسخه از اینترنت اکسپلورر بود.

تا همین چند ماه پیش انتظار می‌رفت ویندوز ۱۰ همزمان با سالگرد تولـد ۲۰ سالگی این نسخه از ویندوز عرضه شود که اینگونه نشد.

نظر شما چیست؟ از شما انتظار داریم در بخش نظرات به این ویندوز انقلابی تبریک بگویید!

 [su_button url=”http://uncova.com/happy-20th-birthday-microsoft-windows-95″]uncova[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

کادو چی بگیرم براش؟؟؟ :unsure:

reza.tech

تبریک
تبریک به خودم
تبریک به تو
تبریک به تو
تبریک به اون
تبریک به همههههه
:yahoo: :wacko: :heart: :rose:

soxok

انقلابی برای خودش بود . من یادمه بچه بودم این ویندوز اومده بود و داداشم نصبش کرده بود . واقعا عالی بود . مایکروسافت بهترینه و امیدوارم یه فکری ب حال سیستم عامل موبایلش هم بکنه

FreeIdea

تولدت مبارک پسرم ایشالله ۱۰۰ ساله شی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....