حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تفاهم‌نامه ترابردپذیری شماره موبایل مبادله شد؛ رقابت جدی، ارتقای کیفیت و ارایه خدمات متنوع

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آغازین روز از هفته دولت، در مراسم انعقاد تفاهمنامه ارایه خدمات ترابرد پذیری شماره بین اپراتورهای تلفن همراه و اعطای پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم، گفت: هدف این دولت ارایه خدماتی است که ضمن ایجاد رقابت به ارایه خدمات با کیفیت و با تعرفه پایین تر به مردم منجر شود. به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر واعظی در این مراسم که با حضور معاونین وی و مدیران عامل سه اپراتور تلفن همراه، همراه بود، ترابردپذیری شماره را از خواسته های دولت و مردم برشمرد و افزود: اهمیت این خدمت زمانی مشخص می شود که در ماه های آینده با عملیاتی شدن این خدمت، مردم با رفتار خود نشان دهند از خدمات کدام اپراتور رضایت دارند.

وی با بیان این که ترابردپذیری شماره به مردم امکان می دهد در سال به راحتی دو بار اپراتور خود را عوض کنند، اظهار داشت: این خدمت با خود رقابت جدی و ارتقای کیفیت و ارایه خدمات متنوع برای مردم را به دنبال دارد که در نهایت سود آن به مردم می رسد.

وی با اشاره به رویه اخیر جهان در خصوص این که، مصرف دیتا را با مشاغلی که بوجود می آید محک می زنند، اظهار داشت: در طول یکسال گذشته آمار استفاده از دیتا نشان می دهد که جامعه ما از قبل آماده بوده و دیرتر به آن پرداخته شد. وی با تقدیر از همکاران سازمان تنظیم مقررات که در زمان کوتاه به تحقق آنچه که در شان ملت عزیز ایران است کوشیدند، افزود: شرکت زیرساخت نیز در زمانی کوتاه پهنای باند سراسری بوجود آورد تا هیچکدام از اپراتورها با مشکل مواجه نشوند که جای تقدیر دارد. وی با تاکید بر سیاست ما سیاست رقابت است، ادامه داد: با رقابت سالم جلوی انحصار گرفته می شود و و باعث می شود که کیفیت ارتقا و تنوع در خدمت رسانی به مردم رخ دهد و تعرفه هم عادلانه می شود.

دکتر واعظی ادامه داد: به این ترتیب، کسی که قضاوت می کند کدام اپراتور از نظر کیفیت خدمت رسانی قابل قبول است، مردم خواهند بود. وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به سیاست دولت یازدهم در حفظ ارزش ها و رابطه با جهان خاطر نشان کرد: خوشحالیم که همانطور که دکتر روحانی قبل از انتخابات قول داده بود امروز هم سانتریفیوژ بچرخد هم اقتصاد مردم.

وی گفت: اعتقاد دولت این است که نظام و ملت ما جایگاه بسیار بالایی در دنیا دارد. جایگاه این ملت بزرگ در دنیا این است که بازیگر سازنده ای باشد. وی با اشاره به پیروزی بزرگ هسته ای و مذاکرات ۱+۵ اظهار داشت: در فضای جدید باب مذاکره با تمام کشورها و شرکت های بزرگ دنیا برای تمام شرکت های ایرانی باز است و نه تنها می توان فناوری خوب آورد بلکه با تعرفه مناسب هم خدمت ارایه کرد.

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران با اشاره به اعطای پنج پروانه به آزمایشگاه های تایید نمونه گفت: آن دسته از فعالیت هایی که با سلامت مردم مربوط است، کمک فنی و مالی خواهیم کرد. وی از اعطای پروانه آزمایشگاه های تایید نمونه به سه دانشگاه و دو بخش خصوصی خبر داد و افزود: هدف ما این است که با توجه به تحولات سریع این حوزه در دنیا، دانشجویان و اساتید ما از آزمایشگاه های خوب بهره مند شوند.

وی گفت: باید توازن بین دانشگاه ها و بخش خصوصی ایجاد کنیم و امیدواریم این کار موجب شود کیفیت و استانداردهای کشور بالا برود. دکتر واعظی در خصوص تجهیزات برندهای جهانی خاطر نشان کرد: وظیفه سازمان است که مطمئن شود آنچه خریداری و استفاده می شود بر اساس مشخصاتی است که گزارش شده است. البته متخصصین بر اساس شاخص های مشخص و تجهیزات موجود می توانند کیفیت محصول را تایید کنند.

وی اعطای پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم به ایرانسل را که در گذشته منحصر به هفت استان بود را باعث ایجاد رقابت در کل کشور برشمرد و گفت: مجوزهای دیگری هم خواهیم داد تا مردم از امکانات بهتری استفاده و تعرفه هم عادلانه شود.

[su_button url=”http://www.citna.ir/news/179993?” target=”blank” background=”#159f84″]citna[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین

تفاهمی بیش تر برای خالی کردن بیش تر جیب مشترکین بدبخت !!!

_Arash

یک درصد فکر کنید برای خیر خواهی اینکار کردند!!!

Chalton

🤪

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....