حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری گلکسی‌های سامسونگ در اندروید ۵٫۱٫۱ بسیار بهینه‌تر از قبل است

نوشته

8 سال قبل | 38 دیدگاه | ترنجی

باید قبول کنیم که امسال سال خوبی برای اسمارت‌فون‌ها نبود و هر‌کدام مشکلاتی را باخود به همراه داشتند. هیچ دستگاهی کامل نبود و باید با خرید یک دستگاه مشکلاتی را به‌جان می‌خریدید. اما یکی از مهم‌ترین مشکلات اسمارت‌فون‌‌های اندرویدی عرضه‌ شده با اندروید ۵٫۰ عدم بهینه بودن در مصرف باتری است. اما عملکرد گوشی‌های سامسونگ مبتنی بر اندروید ۵٫۱٫۱ در این رابطه چطور است؟

با ترنجی همراه باشید…

همانطور  که در مقدمه عرض کردیم٬ بسیاری از گوشی‌ها در اندروید ۵٫۰ عملکرد خوبی در مصرف باتری ندارند و گوشی‌های بسیاری بعد از بروزرسانی به اندروید ۵٫۰ بهینه بودن خود را در مصرف باتری از دست داده‌اند و نسبت به اندروید کیت‌کت ۴٫۴٫۴ بازدهی آن‌ها کاهش یافته است. البته استثنایی هم در این رابطه وجود دارد و گوشی سامسونگ گلکسی اس ۶ اکتیو رکورد ساعات نگهداری انرژی GsmArena را در همین محیط اندروید ۵٫۰ از چنگ لومیا ۱۵۲۰ در آورد.

بروزرسانی اندروید ۵٫۱٫۱ برای دو پرچمدار سامسونگ (اس ۶ و اس ۶ اج) انقلابی در مصرف باتری ایجاد نکرد و تنها به بهبود بسیار جزیی در مصرف باتری منجر شد. اما آیا این رویه ادامه دارد؟ به گفته‌ی سایت SamMobile گوشی‌های گلکسی J5 و a8 عملکرد بسیار خوبی در مصرف باتری دارند و استقامت‌ آن‌ها چشم‌گیر است. برای مثال گوشی J5 طبق ادعای این سایت در زمانی که این گجت در حالت آماده به کار است در هر ۷ الی ۸ ساعت تنها یک‌درصد شارژ از دست می‌دهد و این بسیار عالیست. گوشی J5 توانسته است به مدت ۴ ساعت به‌صورت مداوم صفحه‌ی خود را روشن نگه دارد و علاوه بر آن به مدت  یک روز و ۱۶ ساعت در حالت آماده به کار باقی بماند. این رکورد بسیار خوبی برای یک میان‌رده است. (تحریریه‌ی ترنجی نیز بهینه بودن مصرف باتری در گلکسی J5 تایید می‌کند)

بعضی از مواقع سیستم‌عامل‌های جدید به‌قدری پیچیده یا ضعیف طراحی می‌‌شوند که نمی‌توانند عملکرد مناسبی در رابطه با باتری در ذهن کاربر به یادگار بگذارند. اندروید ۵٫۰ نیز یکی از همین سیستم‌عامل‌ها است. اما ظاهرا اوضاع در اندروید ۵٫۱٫۱ تغییر کرده است و می‌توان روی این نسخه حساب ویژه‌ای باز کرد. این روند تنها مخصوص گوشی‌های سامسونگ نیست و پرچمدار جدید موتورلا و وان پلاس ۲ نیز عملکرد بسیار خوبی را در این نسخه ثبت کرده‌اند. به نظر می‌رسد که دوران اتمام سریع باتری‌ها در اندروید آب نبات چوبی رو به پایان است.

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/08/18/samsungs-android-5-1-1-devices-are-very-optimized-in-terms-of-battery-life/”]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
38 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

کلا اندروید ۵٫۱٫۱ مصرف باتری رو میاره پایین قبلا هم تست های انجام شده اینو نشون داده بود افرین سامی که بازم بهینه کرده

farbod_SONY

نوت ۴ آندروید ۵٫۱ کی میاد براش آخرش :unsure:

Ari khan

امیدوارم تا اخر تابستون بیاد 🙁

Navid

این واقعا نامردیه که سامسونگ در حق مصرف کننده ایرانی میکنه

m9472

افرین سامسونگ این کار نشون از عظمت این شرکته من به مضخرفات بقیه اصلا اهمیت نمیدم

احمد

هیچ وقت این کارو نکن ما کاربرا مهم هستیم هر کدوم بهتره میریم سراغ اون

(Feili(Askari

ولی z3 خودم که به ۵٫۰٫۲ آپدیت کرده بودم مصرف باتریش کمتر از ۴٫۴٫۴ شده بود
ایول ソニー

-HamidReza-

من هفته پیش زد۳ خودم رو به ۵٫۱٫۱ آپدیت کردم واقعا مصرف باتری بهینه شده… راحت تا ۷ ساعت میتونم صفحه گوشیو مداوم روشن نگه دارم! (وب گردی و چت و … با استفاده از وای فای) :good:

im80za

من اس ۵ دارم نهایتش با وبگردی و چت و تلگرام حدود ۴ ساعت و نیم یا ۵ ساعت شارژدهی میده
زد ۳ داداشم هم از ۱۰۰ تا ۰ همین حدود شارژدهی میداد که البته در اندروید ۵٫۱ تا ۵ ساعت هم اسکرین آن میده
جی ۲ هم قبلا داشتم ۴ ساعت اسکرین آن میداد.
اینا عادیه؟؟؟ :scratch:

Moazez

نه زد۳ داداشت کم میده باید راحت ۸ ساعت اسکرین آن بده در بدترین شرایط و نور ۷۰%. من روزی ۹ الی ۱۰ ساعت اسکرین آن میگیرم از z3 با نور ۵۰%

im80za

معزز گوشیت ساخت ژاپنه یا چین مونتاژ شده؟
والا من هر چی هم رام عوض کردم و کالیبره زدم باز همین وضعیت بوده و از ۱۰۰ تا ۰ حدود ۵ ساعت اسکرین میده

Saeed Sj

im80za
زیاد به حرف های این معزز جان اعتماد نکن !یه خورده روی سونی تعصب داره ! ولی فک کنم گوشیش ساخت مریخ باشه ! گوشی برادرت معمولیه گوشی رفیقم Z3 اونم حدود ۵-۶ ساعت با نور ۲۰درصد صفحه ان داره ! در کل تو سایت ها بگرد توی نقدو برسی ها همه چی رو نوشتن ! موفق باشی :rose:

Nfs

من گوشیم c3 هست از وقتی که اندروید ۵ گرفتم خیلی بهتر شده و با روشنایی ۵۰% ۸ ۹ ساعت دووم میاره B-)

Nfs

@im80reza
دوست عزیز اگه z3 داداشت شارژ کم میاره شاید به خاطر باگ اندروید ۵٫۱ باشه چون بعضی ها هم همین مشکل رو دارن بعضی ها هم ندارن بعدشم مگه میشه z3 با اون باتری قویش ۵ ساعت دووم بیاره 😐

JOHN

درسته شارژ دهی زد۲ هم به شدت کم شده.باید منتظر اپدیت بود.سونی افتضاح کار کرد تو۵٫۱٫۱ :scratch:

Moazez

لامصب کامنت من درصد سوزشش چقدر زیاده. آخه گوشی که واسه کارکرد دوروزه تنظیم شده مگه میشه ۵ ساعت کار بده؟!! من از صبح گوشی دستمه راحت ۱۰ ساعتش گوشی روشنه تازه آخر شب میزنم به شارژ.والا من ZL داشتم ۵ ساعت اسکرین آن میداد.

بویاکاشاااا

این کار سامسونگ خیلی عالیه :good:
من خودم اس۵ دارم از وقتی به اندروید ۵ آپدیتش کردم مصرف باتری خیلی رفته بالا
قبلا تو کیت کت وقتی ۶ ساعت گوشی خاموش بود فقط ۳ درصد باتری کم می کرد ولی الان ۴۰ در صد کم می کنه 🙁 ولی خواهرم که زد ۲ داره اصلا این اتفاق براش نیفتاده البته شاید مشکل از باتری من باشه :wacko:

Nfs

دوست عزیز به خاطر باگ اندروید ۵ هست

K.m

اس ۶ من هم ١۴ ساعت صفحه روشن و نور هم روی ٨٠٪ :whistle:

Saeed Sj

چی کار میکنی باهاش که اینقدر خوب دووم میاره؟

Fateh Naderi

من چند وقتی میشه گوشیم کا نوت چهاره آپدیدت کردم به ۵٫۰٫۱ اما احساس می کنم هم باتریش زودتر تموم میشه هم بیشتر نصبت به کیت کت داغ میکنه .امیدوارم هر چه زودتر نسخه جدیدش برای نوت ۴ بیاد

REZA

منم اچ تی سی دارم مث اتو شدم.

JOHN

دمش گرم خدایی دمت گرم.
سونی زد۲ دارم توی ۵٫۰٫۲ هشت ساعت و پنجاه دقیقه اسکرین ان داشتم الان توی ۵٫۱٫۱ نهایت شیش ساعت.شارژ شدنشم از سه ساعت شده چهار ساعت داغ هم میکنه.فاجعه هست.از لحاظ کیفیت اپدیت خدایی سامسونگ یه سر و گردن بالاتر.مبارک کاربرای سامسونگ.

ehsan sony

رو چه حسابی میگی سامسونگ در کیفیت اپدیت بالاتر ه؟؟!!اگه نمیدونستی بدون سونی تو اپدیت هم سرعت بالایی داره هم نقریبا بدون باگ و تعداد اپدیتاشم نسبت به بقیه شرکتا بالاتره

JOHN

رو حساب همین باگ ها :scratch:

Moazez

آقای جان شما کلا با گوشیت مشکل داری هرچه سریعتر بفروش سامسونک بخر تا بفهمی فاجعه به جی میگن.

ehsan sony

دوستان خبر جدید نوت ۵در اصفهان در خیابان طالقانی برای فروش جستم به قیمت ۲۸۰۰

Ari khan

۲۸۰۰؟؟؟؟؟!!!! اینجا؟؟؟مگه میشه؟مگه داریم؟؟ :wacko: :scratch:

ehsan sony

خخخ چرا تعجب کردی توری نیس خودمم تعجب کردم یکم زود وارد ایران شده برا اونایی که میخوان جزو اولینا تو ایران باشند حتی اگه باورتون نشد میتونم ادرس موبایل فروشیا بدم در ضمن اریخان این گلگسی نوتا به صورت رسمی وارد نشدند ولی اگه خیلی مشتاقین میتونین زودتر از موعود یکیشا با قیمت ۲۸۰۰بخرین

SAYROS

نمیدونید نسخه چند گیگه؟

Saeed Sj

۲۸۰۰ برای این پیشنهاد خوبه ! همونطور که خودتون گفتید برای کسایی که میخوان اولیین باشن خوبه ! حداقل وقتی رسمی و انبوه وارد بشه ! قیمتش کمتره !

negar

کاش منم اصفهان بودم 😥

SAYROS

شماره تلفن مغازه رو بده دوست عزیز. اگه سایت اینترنتی هم داره بده

ehsan sony

بفرماین دوست عزیز شماره مغازه : ۰۳۱۳۲۳۶۴۶۷۸ وادرس مغازم اینه: اصفهان – خیابان طالقانی نرسیده به خیابان زاهد روبروی مسجد روضاتی
سایت اینترنتیم ندارن دوست عزیز اگه خریدین تجربه کارتونا با ما در میون برارین از not5با تشکر :rose:

SAYROS

دوستان تو بررسی وان پلاس تو دقت کنید وقتی وان پلاس و کنار اس۶ میذاره و هر دوتا گوشی و بات زاویه نشون میده صفحه اس ۶ به رنگ نقزا ای در میاد تو خواموشی که واقعا تو ذوق میزنه. نوت ۴ هم همینجوریه. اون به رنگ مسی در میاد. شما هم متوجه میشید؟

ehsan sony

اهان یادم رفت اسم مغازم موبایل جوان

محمد کردزنگنه

برای نوت ۴ اپراتور sprint چند روزی میشه که ۵٫۱٫۱ اومده توی تغیراتش هم به افزایش عمر باتری و رفع باگ ها و… اشاره شده فقط کاش هر چه سریع تر برای مدل H هم ارسال کنه.

morteza2014

سلام به همه عزیزانم . آرزوم شده یه گوشی تولید بشه ۳ روز بدون نیاز به شارژ کار کنه . شرکتا صفحه نمایش ، دوربین و سخت افزارو ارتقاء دادن ولی باطری هنوز معظل اصلیه و انگار قرار نیست این مشکل حل بشه .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com