حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوستالوژیک: دوران با‌شکوه بازی‌های سگا

نوشته

8 سال قبل | 24 دیدگاه | ترنجی

امروزه تکنولوژی به سرعت درحال رشد است، به اندازه ای که حتی شاید قابل وصف هم نباشد! در آن عصری که بطری‌های خالی نوشابه را می‌بردیم و نوشابه تحویل می‌گرفتیم، چه کسی فکرش را می‌کرد که به‌جای استفاده از ضبط صوت و آن همه نوار‌کاست، بتواند هر موسیقی را هرجایی به صورت آنلاین گوش دهد؟! به‌راستی جالب است و کمی هم عجیب. جالب می‌شود که باری دیگر به گذشته برگردیم و دنیای تکنولوژی آن زمان را مرور کنیم. در قسمت قبلی از محصولات خاطره‌انگیز سونی‌اریکسون برایتان گفتیم، ‌حال امروز می‌خواهیم باری دیگر به‌ دوران شیرین یکی از کنسول‌های بازی محبوب برگردیم.

اگر یادتان باشد آخرین باری که به از خاطراتمان درباره بازی‌های ویدئویی گفتیم در قسمت ملاقات با یک دوست قدیمی بود. حال امروز قصد داریم برایتان از کنسول بازی سگا بگوییم. کنسول بازی که با بازی‌های جذابش هر کاربری را مجذوب خود می‌کرد. دسته‌‌های این کنسول را یادتان است؟ یا حتی بازی‌هایی که برایش تهیه می‌کردیم. یادتان است در هر فیلمی که خریداری می‌کردیم چند بازی وجود داشت؟ پس بیایید و شروع کنیم.

Untitled-1

کنسول بازی سگا که در حقیقت سگا جنسیس نام داشت از اواخر دهه ۷۰ وارد کشورمان شد که به محض ورودش بسیاری شیفته آن شدند، چه از پشت ویترین چه در کلوپ‌های بازی. دلیل آن‌هم مشخص است، کنسول بازی برای بازی ساخته شده است و چون سگا جنسیس بازی‌های با کیفیت‌تری داشت به سرعت محبوب شد. این کنسول در حقیقت در دو مدل وارد بازار شده بود که مدل دوم (همانی که در عکس مطلب قرار داده ایم) بین کاربران ایرانی محبوب‌تر است. در مورد خود کنسول چیز زیادی نیست که برایتان بگوییم، این کنسول بازی طراحی مربع شکلی داشت، دو دکمه روشن شدن و ریست کردن در جلو دستگاه بود، دو پورت برای اتصال دسته داشت و یک بخش برای قرار دادن فیلم‌‌ها داشت که به‌راستی طراحی جذابی داشت. یادتان است برای نصب کردن این دستگاه چه کارهایی می‌کردیم؟ با کمال هیجان اول باید به‌دنبال جای آداپتور می‌بودیم و سپس بعد از اتصال فیش‌ها به دستگاه باید آن‌هارا به تلویزیون وصل می‌کردیم. این دستگاه برخلاف پلی‌استیشن یک انیمیشن بوت نداشت، باید فیلم‌را قرار می‌دادیم و دستگاه را روشن می‌کردیم. سپس اگر بازی چند لبه بود وارد منوی سیاه‌رنگی می‌شدیم و بازی را انتخاب می‌کردیم و بوووم! نکته دیگری هم وجود دارد که باید به آن اشاره کرد، معمولا کسانی که کنسول سگا داشتند حداقل هر دو هفته یک‌بار به مرکز‌ بازی محلشان سر می‌زدند اما نه تنها برای خرید بازی، بلکه برای خرید یک دسته جدید و یا آداپتوری جدید! بله یادتان است که چقدر آمار خرابی این دو زیاد بود!؟ قبل از اینکه به بخش بعدی برویم یک نکته جالب برایتان داریم: مایکروسافت تقریبا سگا را برای رقابت با نینتندو و سونی خریداری کرده بود اما در نهایت موفق نشد! حال به ادامه بحث بپردازیم. اگر یادتان باشد دیروز جعبه‌گشایی گلکسی نوت ۵ و اس ۶ اج پلاس را دیدیم، حال چرا جعبه‌گشایی این کنسول را نبینیم؟

[aparat]http://www.aparat.com/v/MSk6O[/aparat]

معمولا خوب نیست که از کنسول بازی حرف بزنیم ولی به بازی‌ها اشاره نکنیم. پس بیایید و درباره چند بازی محبوب این دستگاه اندکی صحبت کنیم. اولین بازی که می‌خواهیم ذکر کنیم”سونیک” است! بازی که هر بخشش خاطره‌ای است، از آهنگ و نوای دلنشین بازی که در هر مرحله تغییر می‌کرد حساب کنید تا پریدن روی دشمنان برای نابود کردنشان! این بازی از خاطره‌انگیز ترین بازی‌های سگا است و هنوز هم عده‌ای عاشق بازی‌کردن‌ آن هستند.

111

بازی بعدی که می‌خواهیم درباره‌اش صحبت کنیم بازی است به سبک مبارزه‌ای با ضرباتی خشن و خونین . بله درست حدس زدید این بازی مرتال کامبت است! شخصیت‌های جالب و فن‌های خونین و البته Fatality های ترسناک! یادتان است که فنی به‌نام Brutality وجود داشت که بدون وقفه حریف را ضربه فنی می‌کردید تا جایی که منفجر می‌شد!؟ این‌هم یکی از بازی‌‌های خاطره‌انگیز دیگر کنسول‌بازی سگا بود. در ضمن یک نکته جالب درباره این بازی وجود دارد. اگر یادتان باشد شخصیت‌هایی مانند اسکورپیون یا ساب‌زیرو شبیه به هم بودند ولی رنگ‌های متفاوتی داشتند، خب جالب است بدانید که بازیگر همه این شخصیت‌ها یک نفر است که فقط لباس‌هایش عوض شده است!

Untitled-1

هنوز چندبازی دیگر هم وجود دارد که باید به آنها اشاره کنیم! شما را نمی‌‌‌دانم ولی وقتی اسم بازی‌های شینوبی یا Shadow Dancer را می‌شنوم حسابی یاد گذشته‌ها می‌کنم. در ضمن اگر اسم Shadow Dancer را نشنیده‌اید باید بگویم که این بازی‌ به “سگ‌نینجا” مشهور بود! اگر یادتان باشد در بازی شینوبی با فشار دادن یکی از دکمه‌های دسته سگا قدرت ویژه‌ای برای این نینجا ظاهر می‌شد اما یادش بخیر که بعضی وقت‌ها دستمان به‌طور اشتباه به این دکمه می‌خورد و حسابی حسرت قدرت از دست رفته را می‌خوردیم! بازی‌ شورش در شهر را هم به‌ هیچ عنوان نمی‌توان فراموش کرد. بازی Chase HQ با آن تعقیب و گریز‌های هیجان‌انگیزش هم بازی بسیار دوست داشتنی بود. اگر بازهم یادتان نیست که این کدام بازی است شاید آنرا به‌نام پلیس در شهر بشناسید!

2

بازی‌های کنسول سگا فوق‌العاده زیاد است و دوست نداریم موردی را از قلم بندازیم! برای همین اگر بخواهیم به‌طور کلی چند بازی بسیار خاطره‌انگیز دیگر را ذکر کنیم باید به بازی‌های روبوکاپ ۳، لاکپشت‌‌های نینجا، والی‌بال، Sunset Riders، ایزوات، تینی‌تون، تازمانیا، فوتبال ۹۸، Comix Zone، پوکیمون، Final Fantasy و بتمن اشاره کنیم.

3

متاسفانه در بازی‌های سگا امکان ذخیره اطلاعات بازی نبود برای همین هربار ناچار بودیم بازی‌ها را از اول شروع کنیم. اما هربار که بازی را آغاز می‌کردیم همه این مشکلات از ذهنمان پاک می‌شد! در کل این کنسول یکی از خاطره‌انگیز ترین کنسول‌های بازی یا حتی گجت‌هایی است که تا به امروز تجربه کرده ایم. چه بازی‌هایی که نکردیم و چه درس‌هایی که به‌خاطر این کنسول بازی نخواندیم! امیدوارم این قسمت برایتان جذاب بوده باشد. شما چه خاطراتی با کنسول‌بازی سگا دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m9472

یادش بخر من یدونه سال ۷۹ خریده بودم ولی چون چینی بود یه ماه کارنکرد سوخت

Mehran

یادش بخیر واقعا :heart: :heart: اون زمان ها بیشتر از الان از بازی ها لذت میبردیم 😥

mehran motiee

دوران با شکوهی بود … واقعا بازی ها سیو نداشتن؟ یعنی همیشه از اول بازی میکردیم؟ واییییی …

Diamond

البته بعضی بازیها مثل بازی ” خرگوش ” بعد از این که مرحله رو تموم میکردی، یه کد میداد به عنوان سیو!!! ولی خداییش بعضی از بازیهای سگا خیلی سخت بود و مثلا باید با ۴ جان و بدون سیو همشو تا آخر میرفتی! اون بازی قورباغه رو هر کی تموم کرده، واقعا دمش گرم.

negar

دانلود همه بازی های سگا
http://dl2.downloadsoftware.ir/Games/PC/Sega/Sega.1068.Games.Collection.rar
دانلود شبیه ساز سگا با قابلیت سیو و چندنفره
http://www.emulator-zone.com/download.php/emulators/genesis/fusion/Fusion364.zip
:rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Mehdi69

ممنون نگار.شبیه سازه کدومشه دقیقا؟؟چندتا هس کدوم بهتره؟؟

shahryar13

عالی بود :good:

Rorshak

سلام،اگه میشه یه بررسی در مورد هارد های اکسترنال وسترن دیجیتال تو سایت بذارید مخصوصا مدل های My Passport Ultra premium و My Passport Ultra Metal که کدوم ارزش خرید بالاتری داره.
http://www.wdc.com/en/products/external/portable

HM-R O Y A L

به نظرم بهترین و موفقترین و محبوبترین کنسول قبل از play Station ء SEGA GENESIS بود .

(Feili(Askari

سونی با پلی استیشن دنیای گیم رو دگرگون کرد.
Sony Make.Believe B-)

حبیب

کشتی کج یادش بخیر!
یه لباس مشکی چاقالو بود هر وقت میومد با این جمله وارد میشد:Bam Bam big loo
یا اون yokozoyna بود نمک پخش میکرد تو چشم حریفش!
یا یکی دیگه بود که با یه دستکش مانند به حریف شوک برق وارد میکرد!
یادش بخیر!
ممنون جناب میرنژاد!

HM-R O Y A L

خیلی این بازی رو قشنگ درست کرده بودند مخصوصا” فنهای چند ضرب کلا” بازی فان و با مزه ای بود اکثر بازی های سگا موفق و جالب بودند
Shnobi
Sonic (ALL Version
Shadow Dancer
Robocop vs Terminator
Street Of Rage2 (Bare Knuckles 2
Moral Combat
Comix
Alein soldier
(کشتی کج)
Wrstle Mania
و…..

حسین

حبیب جان من کل نوجوونیم دنبال همین بازی کشتی کج سگا بودم هیچ وقت هم نتونستم بخرمش . فقط تو کلوب ها و پیش دوستام بعضی وقتا می تونستم پیدا کنم تا تا این که یک هفته قبل پیداش کردم البته ورژن اندرویدیشو . وقتی پیداش کردم تا نیم ساعت داشتم به اون دوران که آرزوی این بازی رو داشتم فکر می کردم و افسوس!!! بعدم نشستم تا حوصله داشتم بازی کردم . یاد بچگی بخیر !!!

eiatrj

حدودا ۱۸-۱۹ سال پیش بود که برای تولدم یکدونه سگا خریدند :heart:
خیلی ذوق داشتم چون اکثر دوستام اونموقع دستگاه میکرو داشتن و من بعد از آتاری دیگه دستگاهیی نداشتم و همش میرفتم خونشون :scratch: میکرو بازی میکردیم و بعد من سگا گرفتم اونا میومدن خونه ما بازی میکردیم :yahoo:
چقدر دسته شکوندیما خخخخ
:whistle:
بعد از سگا هم علیرغم خواسته من هیچ دستگاه دیگه ای برام نخریدن ولی تقریبا همزمان با سگا چند ماه بعد کامپیوتر خریدند برامون B-) . اونموقع ویندوز نداشتیم حتی ان سی هم نداشتیم فقط داس بود :wacko: و بازیهاش که هم گرافیک با سگا بودند هر کدوم ۱۰-۱۵ تا از این فلاپی دیسکا بودن :wacko: و نصبشون مصیبتی بوودا. یعنی کافی بود یکدونه از اون فلاپی دیسک وسطیا بد سکتور میداشت :unsure:

جالبه برام که چطور اونموقع خیلی بیشتر شاااد بودم در حالیکه الان با مدرنترین موبایل و پی سی و …. اصلا حتی نصف اونموقع هم شااد نیستم :scratch:

من با سگا جنسیس بزرگ شدم و خیلی خیلی خاطره دارم ازش :mail: . شاید ۱۵۰ تا بازی مختلف هم باهاش بازی کرده بودم. میرفتم کلوپ نوارا سگا کرایه میداد
چه دوران خووووووشی بوود. آرزوم که حتی یک لحظه برگردم اونموقع
ماشین زمان کسی سراغ نداره ؟ 😥

alireza azizipoor

من هنوز که هنوزه سونیک نسخه اندرویدشو بازی میکنم و داداشم شورش در شهر رو
این هم لینک دانلود sonic نسخه اصلی اریه شده از sega http://share724.com/user2/1393/mobile/Sonic.The.Hedgehog.v.2.1.1.apk

Sasan Entezari

من بازیهای سیگارو رو گوشیم بازی میکنم
یه سوال داشتم، میشه بازیهای سگارو با گوشیم و دو نفره بازی کرد،مثلا دوستم با گوشی خودش و من با گوشی خودم مورتال کمبت بازی کنیم.
خیلی گشتم اما چیزی پیدا نکردم

alireza-asol

یااااادش به خیرررررررر
خودمو کشتم پول جمع کردم ۳۵۰۰۰ تومن سگا خریدم. البته نه مدل مطلب. اون یکی مدل
made in japan
آداپتورشم خراب نشد. حتی الانم سالمه
رو خودش دسته های بزرگ داشت که xyz نداشت. بعدا از اونا خریدم فقط برای کومبت
یادتونه زیرش یه در داشت باز میشد؟ اونجا میشد وسایل جانبی بهش وصل کرد. مثلا cd rom !
جالبه حتی بدونید با سگا میشد آنلاین بازی کرد!!!!!
انقلابی بود برای خودش

Moazez

همیشه حسرت اونزمانرو میخورم. چقدر خوش بودیم. چقدر!!! افسوس.

Moein

اون موقع که سگا نداشتیم میرفتیم با شناسنامه سگا کرایه میکردیم.
بعد برای اینکه آداپتورش داغ نکنه بالاسرش پنکه میذاشتیم و از ۲۴ ساعتی که دستمون بود ۲۲ ساعت حداقل داشتیم بازی میکردیم.
حتی ساعت زنگ میذاشتیم که نصف شب پاشیم شیفتو تحویل بگیریم.
من با خرگوش و کومباد!!! و شورش در شهر و اون تعقیبه خیلی خاطره دارم

Moein

حتی من بعضی فینیش هیماشو بعد این همه مدت یادمه
مثلا فن یخ شکن ساب زیرو bbyby بود
با فن پای غول آسای جکس “yybyyc” بود

NASSER MPA

هنوزم دارمش مدل ۱۶Bit که اصل ژاپنه :heart:
بهترین اتفاق زندگیم همین خریدن سگا بود … 😥

Apadana

خیلی ممنون از این پست :rose: . یکی از بهترین اتفاقهای زندگی من هم خریدم سگا بود. و هنوز هم دارمش و پای میز تلوزیون هست.من و برادرم ۲ نفر از بهترین بازیکنان مورتال کمبات هستیم. :heart: حریف یاشه در خدمتم

shahinhhh

آقا لطفاً نوستالژیک دیگر کنسولا رو هم بذارید

ایمان

خیلی پست خوبی بود خاطرات خیلی از دوستان رو خوندم خیلی جالب بود
خودمم خیلی از خاطرات اونموقه یادم اومد خیلی خوب بود مرسی بابت پست حسین آقا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs