حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی اکسپریا زد ۳ پلاس و سونی اریکسون w910i در جدال گرافیک آسفالتی؛ خاطرات قدیمی

نوشته

8 سال قبل | 66 دیدگاه | ترنجی

آخرین پرچم‌دار سونی یعنی اکسپریا زد ۳ پلاس که با پردازنده هشت هسته‌ای بسیار قدرتمند اسنپ دراگون ۸۱۰ عرضه شده است که اگر مشکل داغ شدن آن را نادیده بگیریم یکی از بهترین‌ها در این زمینه است که قدرت و سرعت آن فقط به کارهای عادی خلاصه نمی‌شود و با کمک پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۳۰ عملکرد گرافیکی بسیار نمونه‌ای را به نمایش می‌گزارد. کمی به عقب بر می‌گردیم؛ زمانی  که سونی همچنان با شرکت اریکسون همکاری داشت و گوشی‌هایی عادی که به‌اصطلاح feature phone نامیده می‌شدند تولید می‌کرد. آیا می‌توان قدرتمند‌ ترین پرچم‌دار سونی را با یک گوشی ساده مقایسه کرد؟ قدرت کدام بیشتر است؟ با ما همراه باشید.

در  آن سال‌های زیبا سونی اریکسون گوشی w910i را معرفی کرد که در همان زمان گوشی جالب‌توجه و خوبی بود. ازلحاظ قدرت پردازنده و گرافیک به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان این گوشی را با اکسپریا زد ۳+ مقایسه کرد زیرا هیچ اطلاعات دقیقی از مدل و قدرت و یا حتی سرعت پردازنده استفاده‌شده در  این گوشی در اختیار نیست اما انتظار می‌رود پردازنده‌ای تک‌هسته‌ای با سرعت ۱۰۰ مگاهرتز یا پایین‌تر در این گوشی وجود داشته باشد چون این سخت‌افزار برای هم‌چین گوشی‌هایی عادی به شمار می‌رود و در گوشی‌های هم‌رده این مدل از چنین پردازنده‌هایی استفاده شده است. از لحاظ پردازش گرافیکی نیز احتمالاً تمام بار بر روی پردازنده ضعیف بی‌چاره است و پردازش گر گرافیکی به‌صورت مجزا در این گوشی نقشی نداشته باشد. شاید در نگاه اول مقایسه کردن این دو گوشی احمقانه و کاری بیهوده به نظر برسد اما یکی از کاربران یوتیوب که در انجام هم‌چین مقایسه هایی ماهر است این کار را انجام داده و این دو گوشی را از لحاظ قدرت گرافیکی به کمک بازی آسفالت مقایسه کرده است. بازی آسفالت ۸ یکی از بهترین گرافیک ها را درزمینهٔ موبایل گیمینگ اراِئه می‌دهد که مقایسه کردن آن با نسخه سوم این بازی که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد واقعاً مسخره به نظر می‌رسد چون این بازی برای گوشی‌هایی با توان کم و رزولوشن پایین طراحی‌شده بود و مقایسه کردن این دو مانند تفاوت شب و روز است. چه خوب، چه بد، بیایید به تماشای این مقایسه بنشینیم و با یادآوردن خاطرات قدیمی گوشی‌های عادی به گرافیک آسفالت ۳ بخندیم. مثل همیشه منتظر نظرات شما هستیم.

 [aparat]http://www.aparat.com/v/sCy6z[/aparat]

[su_button url=”https://www.youtube.com/watch?v=Da6W2vTPzgo” target=”blank” background=”#159f84″]Youtube[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
66 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammad_shekofteh

من هنوز موندم هدف از مقایسه چی بود :wacko:

Abbas.A

چه عجب اخبار سونی سونی گذاشتید
xperian.ir/کاربران-هنگ-کنگی-تمام-مدل-هایِ-پیش-فروش/
لطفا این رو هم پوشش بدید

Ari khan

واقعا از کجا به کجا رسیدیم اقا صدرا!!!!!!یه زمانی میگفتن N95آخرشه که آیفون اومد!!یه زمانی میگفتن ایفون با۳٫۵اینچ چقدر بزرگه که نوت اومد!!!حالا پردازنده ۴ و هشت و ده هسته ای بماند!رزولوشن ۴k و ۸k بماند…. :wacko:

Ch33tA

:yahoo:
فک کن سال ۲۰۲۳ راک استار نسخه موبایل جی تی ای وی رو میده…
صد درصد پیشرفت تو این سال ها … یا حتی بین سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ بوده به خوبی پیش میره…
خیلی خوش حالم که تو هزاره تکنولوژی زندگی میکنم… :rose:

Abbas.A

این نشون میده که سونی همیشه کارش درست بوده
http://www.aparat.com/v/vuJna
مقایسه z3,m9,s6 در بازی جی تی ای سان اندریاس،که s6 گند زد 😥

Moazez

سامسونگ عین تبل تو خالی میمونه. دیروز یک صحنه دیدم واقعا بهم ثابت شد این برند داره چی میده دست مردم. اونم این بود که صفحه نمایش هیچوقت ثبات نداره و کافیه شما یک عکس نگاه کنید و بعد از یکی دو دقیقه عکسو عوض کنید یا بازی کنید و بعد از بازی بیاید بیرون هنوز رد تصویر قبلی مشخصه در صفحه نمایش. عین تلویزیونهای ۱۵ سال پیش که میساخت هنوز نتونسته این ایرادو برطرف کنه. حتی میگن تلویزیونهای فعلیش هم همین مشکلو داره و تصویری رو بیش از ۵ دقیقه نمایش بده رد تصویر میمونه.

Abbas.A

دقیقا
من خودم ۲ سال پیش s4داشتم واقعا مضخرف بود از هر لحاظ
از همون به بعد فهمیدم سامسونگ چیه و دیگه هرگز طرفش نمیرم چون فقط بفکر منفعت خودشه

Ari khan

خودتونو واسه صدای تبلی حاضر کنین که قراره ۵شنبه بدجور اذیتتون کنه 😉 :whistle:

m9472

کم دروغ بگو :whistle: :whistle:

Moazez

از زمان نوت۱٫ نوت۲٫ نوت۳٫نوت۴ دارید همین حرفو میزنید. بالاخره کی میخواد سامسونگ یه گوشی خوب بده بیرون؟! سامسونگ اصلا علم ساختن یچیز بینقصو نداره. پروژه صفرش شد یه گوشی پر عیب و پر از کمبود مثل s6. ایشالا نوت۵ واقعا خوب در بیاد تا شماهم بالاخره یه گوشی خوب بتونید بخرید و لذت ببرید بالاخره.

m9472

گوشی که مثل کوره داغ کنه و وقتی میخوای عکس بندازی چند بار از نرم افزار دوربین خارج بشه به درد سطل اشغال میخوره

m9472

سونی ورشکسته تو others خخخخخخخخخخخخخخخخ

Ari khan

خخخخخ فک کنم اشتباهی بجای سونی و سری زد نوشتین سامسونگ و سری نوت!!!
اشکال نداره ببافین،۵شنبه میبینمتون!

Moazez

گوشی که با بنچمارک ۶۸۰۰۰ هنگ کنه باید بندازی تو سطل آشغال وگرنه داغی s6 که خیلی بیشتره از z3+.

f.khabiry

دوست من،من هم تلوزیون ۴۰ اینچ ال ای دی سه بعدی سامسونگ دارم هم تازگی ها گوشی سامسونگ E7 هم خریدم.چهار ساله تلوزیونش رو دارم استفاده می کنم دوازده سال قبلش هم تلوزیون های لامپ کاتدی قدیمی تو خونه بابام داشتیم استفاده می کردیم اونم سامسونگ بود تازگی هم بابام ۵۵ اینچی ال ای دی گرفتن اونم این مشکلات که میگی نداره. هیچ کدوم حتی یک بار این مشکلی که تو میگی نداشت.شاید مشکل چشم داری برو چشم پزشک!همون موقع که من می خواستم این تلوزیون رو بخرم تلوزیون سونی هم دیدم دقیقا با همون کیفیت و با امکانات کمتر ۵۰۰هزار تومن اضافه تر باید می دادی بالاش.من اون موقع همه تلوزیون ها از شارپ و ایکس ویژن تا سونی رو تست کردم آخرش به این نتیجه رسیدم که سامسونگ کیفیت بالایی با قیمت مناسب تحویل میده در حالی که سونی اون موقع هم بیش از ۵۰۰هزار پول برند می خورد چون من تلوزیونم با سینمای خانگی روش کمتر از سونی در اومد.لطفا فرا فکنی و مسخره بازی ممنوع.کاش حرف های بی خودی کنتور داشت…

m9472

اینا همش دروغه گرافیک اس۶ همه بازی ها play store رو خیلی راحت و روون اجرا میکنه اینم مدرک
http://www.aparat.com/just.fine
توی این کلیب اس۶ بازی های گرافیک بالای most wanted – gt racing2 – modern commbat4 – btothers arm -gangester vegas رو به نحو احسنت و خیلی روون اجرا میکنه
gta هم به دلیل بهینه نبودن بازی با گرافیک است مشکل از بازیه

Abbas.A

پس چرا بقیه گوشی های مشکل ندارند؟
چون بازی gta san andreas یه بازی open world هست نیاز به گرافیک قوی داره و s6 نداره تموم شد رفت

Moazez

کلا هرجا سامسونگ سوتی بده دروغه. هرجا کلیپ تبلیغاتی بسازه توش پر از اغراق واقعیته

Ari khan

بیخیال نرود میخ اهنین در سنگ :whistle:

im80za

آقای معزز کمتر دروغ بگو واسه تخریب یک برند
این مشکل مربوط به اس ۴ بوده و در اس ۵ حل شده چه برسه به اس۶ !!!
وقتی الان گوشی اس ۳ به راحتی جی تی ای رو بالا میاره انتظار داری اس ۶ کم بیاره؟؟
خب طبیعیه که مشکل از خود بازی هست که با گرافیک اس ۶ سازگاری نداره و در نسخه ۱٫۰٫۸ بازی جی تی تی مشکل کاملا حل شده

Moazez

کدوم مشکلو میگی؟!!! من خودم دیروز با دیدن این ایراد در نمایندگی که رد تصویر مونده بود تعجب کردم و به تمام کسایی که دور گوشی بودم نشون دادم و همه منصرف شدن از خرید s6. حتی کارکنان سامسونگم هیچ توجیهی نداشتن.قفل کردن

ahmadtiger

دوسته عزیز بیخیال باش مشکل از اس ۶ نیست چشایه این معزز کلن مشکل داره
یه عمریه داریم مهملاته این اقا رو میخونیمو میخندیم
پس بزار خوش باشه لبخند بزنو رد شو

Moazez

خخخخ. یزمانم من میگفتم صفحه نمایش z3 از s6 بهتره همین حرفارو تحویلم میدادید. توروخدا حرف جدید پیدا کنید. از اینکه گند برندتون رو میکنم دارید حرص میخورید.

Different.Boy

با سلام
در اس۶ ناسازگاری مشخصه که تو بازی گاهی اوقات درست بازی نمایش داده نمیشه و با آپدیت نسخه بازی و سازگاری قابل حله.
در ام۹ عملکرد فوق العادس و به خوبی و بدون ناسازگاری و افت فریم اجرا میکنه بازی رو.
در زد۳ شاهد ناسازگاری اس۶ نیستیم ولی به وضوح در گرافیک مکس افت فریم در جاهایی که ماشیناها و جزئیات بیشتر میشه به وضوح مشخصه که گاهی بازی کند میشه.خوب اگه توجه کنید به ودئو مشخصه.
مشکل اس۶با آپدیت قابل حله ولی مشکل زد۳ فقط با پایین آوردن گرافیک درست میشه.
موفق باشید!

Different.Boy

با سلام
در اس۶ ناسازگاری مشخصه که تو بازی گاهی اوقات درست بازی نمایش داده نمیشه و با آپدیت نسخه بازی و سازگاری قابل حله.
در ام۹ عملکرد فوق العادس و به خوبی و بدون ناسازگاری و افت فریم اجرا میکنه بازی رو.
در زد۳ شاهد ناسازگاری اس۶ نیستیم ولی در گرافیک مکس افت فریم در جاهایی که ماشیناها و جزئیات بیشتر میشه به وضوح مشخصه که گاهی بازی کند میشه.خوب اگه توجه کنید به ویدئو مشخصه.
مشکل اس۶با آپدیت قابل حله ولی مشکل زد۳ فقط با پایین آوردن گرافیک درست میشه.
موفق باشید!

Moazez

واقعا از لحاظ گرافیکی رو دست z3+ نداریم.رو هم رفته رو دست z3+ الان نیست. سونی در همه قسمتها داره بهترین اسمارت فونها و تبلت جهانو میسازه. در بالارده z3+. در میانرده m5 در اسمارت فونهای سلفی بهترینشو ساخته.در پایین رده گوشی شاخی مثل e3 یا m2. تبلت z4 بهترین تبلت جهان. افتخار میکنم طرفدار این برندم که بهترینهارو میسازه.

Saeed Sj

این معمولیه که تو پست سونی اینجور نظرات باشه ! ولی خدایی دیگه در این حد ؟ اصن مغزم هنگ کرد وقتی نظراتتو خوندم !

Moazez

مغز که هنگ نمیکنه. جواب داره هر کامنتی. بیا بگو کجا و چرا اشتباه میگم. از پرچمدار و میانرده سامسونگ و برتریاش بگو.

im80za

اگر بحث گرافیگ باشه که آیفون از همه گوشی های اندرویدی بهتره.
اما با اینکه در زمینه داغی رو دست زد ۳ پلاس نداریم کاملا موافقم

Abbas.A
Moazez

بحث داغی باشه که s6 خیلی داغتره و دماش در تست های همزمان با z3+ بیشتر بوده. سامسونگ یه شایعه برای s810 ساخت آماتورها هم باور کردن. واست چندتا فیلم مقایسه همزمان با s6 بذارم تا ببینی s6 بیشتر گرم میشه؟!! خوشبختانه z3+ دماش بیشتر از ۵۲ درجه نرفته و هیچ مشکل گرافیکی نداره در سنگین ترین شرایط برخلاف s6 که تو اجرای بازیهای گرافیکی ضعف داره. حتی m5 هم الان از s6 بهتره

maani

آقای معزز عزیز شما بسیاری از حرفاتون درسته ولی گاها حرفهایی میزنید که بنظر میاد از روی تعصبه بخصوص تو بعضی موارد لحن صحبتتون اینطور نشون میده. و این باعث میشه زمانی که حق باهاتونه دیگران فکر کننن بازم از روی تعصبه، +Z3 رو منهم تو فروشگاه دستم گرفتم واقعا داغ بود به فلان سایت و حرف این و اون کاری ندارم، S6 هم گاها کار کردم گرم هم میشه ولی تا اون حد من تا حالا ندیدم البته به احتمال زیاد هم از لحاظ نوع استفاده شرایط یکسانی هم نداشتن ولی دمایی که از +Z3 دیدم بالا بود که همه میدونن مشکل از کجاست و نمیشه بقیه امتیازاتش رو نادیده گرفت هی فقط بگیم داغ میکنه اونم نوعی تظر متعصبانه میشه ضمنا S6 گوشی مورد علاقم نیست که فکر کنید دفاع میکنم
موفق باشید

Moazez

بله z3+ هایی که در فروشگاه ها هستند اصلا آپدیت نشدن. سونی ۳ بار آپدیت داده برای z3+. سایتهای زیادی بعد از آپدیت بررسی کردن که صحت حرفهای منو تایید میکنه.

Moazez

یادش بخیر w910 حرف نداشت. بهترین صفحه نمایش ۲٫۴ اینچی اونزمان روش نصب بود. صدای عالی و دوربین ۲ مگاپیکسلش در حد۵ بقیه بود.

Abbas.A

ترول قرن ۲۱

Moazez

سن تو که با سن w910 یکیه نمیتونی درک کنی من چی گفتم.

i_love_quality

برادر من یدونه w810 داشت که یاده پر فروش ترین گوشی سال شد و شرکت کم آورده بود در تولیدش!
ولی واقعا گوشی عالی بود الانم داریمش

Moazez

دقیقا درسته انقدر استقبال ازش بالا بود سونی به سه تا کشور سپرد ساختنشو. تایوان،مالزی،چین

K.m

خیلی دوست دارم دوتا از کاربرای اینجا اعلام کنند کی دست از هذیون گفتن و حرف مفت زدن دست بر میدارن،لطفا یه تاریخ اعلام کنید تا بعد از اون تاریخ بیاییم نظرات رو بخونیم.آقا کتبی بنویسیم سونی گل و بلبله دست از سر ما بر میدارید؟تا صد سال دیگه بیا اینجا بنویس سونی خوبه،چه فایده ایی داره به حال سونی؟کسی بخواد خریدی کنه به اطلاعات و علاقه خودش رجوع میکنه و بس.فقط یک حالت تهوع از نظرات دو نفر برای ما باقی میمونه.الان این پست چه ربطی به سامسونگ داشت که پای اون رو وسط کشیدید؟غیر از اینه کابوس شده براتون؟بزرگ بشید لطفا

Ari khan

بهتر بود میگفتین “کوچکتر از این نشین لطفا”

Moazez

معلومه چقدر بهت فشار اومده که داری این حرفارو میزنی. موقع تحقیر شدن s6 تبل بزرگتون که جلوی z3+ اتفاق افتاد در صفحه نمایش و دوربین کجا تشریف داشتی؟!! شما سامسونگیا چشم دیدن ماهارو ندارید. انقدر فشار بهتون میاد دوست دارید حتی در گروهای واتس اپ و تلگرام سونی هم نفوذ کنید تا ترول بازی در بیارید اونجا. یادم نرفته هنوز چجوری دنبال id تلگرام من بودید. عقده تا چه حد؟!! یکسری طرفدار که جمع سن و سال کلشون به ۲۰ سال نمیرسه. واقعا بگید چرا چشم دیدن ماها و برند محبوبمونو ندارید؟!!! من جوابشو میدونم. از سابقه و اسم سونی دارید میترکید که هرچی میسازه بهترین و باکیفیت ترینه ولی سامسونگ در هیچ موردی حتی یک قلم از چیزایی که میسازه بهترین نیست.

Nfs

معزز اینارو ول کن تو ذوقشون نزن . سامسونگ بهترین شرکت دنیاست :yahoo:

f.khabiry

آقای معزز چند بار نوشتید تبل،طبل درسته برادر من این قدر تکرار نکن.

Sobhan Fazel

واقعا راست گفتی
همین ۲ تا نیان نظر بدن کلی سایت اروم میشه
فقط بلدن حرف الاکی بزنن
تو هیچ سایتی کاربر ب این داغونی نیست ک فن سونی ان
البته مدیر سایت باید ب فکر باشه که …

Moazez

داغون که شمایید از گوشی تو دستتونم اطلاعات کافی ندارید. داغون اونیه که طبق مقدار سهام کارخونه یا کلیپ تبلیغاتی گوشی میخره. داغون اونیه که تو تستهای عملی شکست خوردنو میبینه ولی چشماشو میبنده. داغون اونیه که طبق حرف فروشنده گوشی میخره. حالا فهمیدی داغون کیه؟!!

Abbas.A

بپر تو آب سرد

ahmadtiger

ولش کن دوسته عزیز این بشر تنها هنری که واسه سونی داشته متنفر کردن مردم از جنسه سونیه
خودم گوشی لایو ویت سونیو دارم سه ساله خیلیم راضیم اما با دیدنش یاده این موجود میوفتمو حسه بدی بهم دست میده.
مشکل سونی از استخدام کردنه همچین بازاریاباییه که به جا ترغیبه مشتری و عوام به جنسه سونی بیشتر یه دافعه ایجاد میکنن
پس بیخیال باش

Moazez

الکی مثلا تو طرفدار سونی هستی. طرفدارای سامسونگ چرا همشون سونی دستشونه؟!! خودتونم جنس برندتونو نمیخرید.

ahmadtiger

نه بچه جون
سنو سالم دیگه در اون حدی نیست که بخوام وقتمو با تعصب رویه سونیو سامسونگ هدر بدم.
درسته شما یه جیره خوره سونی هستیو درامدت ازین راهه اما با این شکله تبلیغ فکر کنم باس دنباله یه شغله جدید باشی چون احتمالن به زودی اخراج شی.
ولی خدایی یه چیزو راست بگو گاهی وقتا فکر میکنم تو دستی این حرفا رو میزنی که مردمو از سونی متنفر کنی
یه جورایی شدی جاسوسه دو طرفه
در ضمن عکسه پروفایلمم ببین گوشیه لایو ویت واکمن سونیه
همرو مثله خودت دروغگو فرض نکن

Ch33tA

زومیت نظرمو خوردی ؟ 😥

Yas

عقده ای است دیگر….
کسی که اول از همه اسم برند سامسونگ بزرگ و برد
وقتی پست واس سونیه دیگه لااقل خودتون قانونتون و حفظ کنید و فقط از سونی چانه زنی کنید ok ؟؟

Abbas.A

تو برو اول اون سیبیلی که کشیدی رو پاک کن
بعد…

Moazez

ما اصلا یاد سامشونگ نمیفتیم هرجا هم اسمی ازش میبریم جنبه فان و مسخره کردن داره.

HEDAYAT

واقعا Xperia z3 plus با تمام نقص هایی هم که در پردازنده داره، پردازنده ی گرافیکی فوق‌العاده ای داره!
در تست بنچمارک هم فیلمی که پخش میشه حدود ۵۰ فریم بر ثانیه هست! (البته تا ۳۵ هم متغیر هست)
جالب اینجاست که در تلویزیون ها این عدد بین ۲۵ تا ۳۰ هست!
(اگر گوشی داغ نکنه!) این گوشی یکی از بهترین تجربه های گیم رو اختیار کاربر میگذاره

مچکر از همه دوستان

Moazez

خدایت جان ولی سایتهای تست کننده میگن در بالاترین درجه گرما هم که ۵۲ درجه هست هیچ ایرادی در اجرای بازیهای گرافیکی ایجاد نمیشه. شما تایید میکنی اینو؟

HEDAYAT

در بازی بله، البته بنده زیاد اهل بازی نیستم؛)
اما در مدت های کوتاه برای گوشی مشکلی پیش نمیاد
اما نمیشه دمای بالای گوشی رو کتمان کرد!
بنده چند روزی هست به اهواز سفر کردم (داستانش طولانی هست؛) )
درسته که دما (به طور عجیبی!) بالا هست و حتی راه رفتن هم سخته!
اما گوشی به دلیل دمای زیاد (فکر کنم) توان پردازنده رو میاره پایین و اگر زیاد در این هوا با گوشی کار کنید شاهد کند شدن دستگاه هستید!
از نظر بنده در اینکه مشکل دمای گوشی کاملا حل شده کمی اغراق شده!
بنده سوالی از شما داشتم،شما میدونید در کجا میشه در این شهر برای این گوشی طلق پیدا کرد؟!
بنده هر جا میپرسم یا با جمله های (مگه گوشی معرفی شده؟!) یا (هنوز برای گوشی طلق نیست) مواجه میشم!
در خود تهران هم به سختی پیدا میشد (شکست)

Moazez

داداش از سایتهای janbi.ir, تکنولایف، نگین خاورمیانه میتونی محافظهای خوبی پیدا کنی.

Abbas.A

چرا بازم هم سامسونگیا حمله کردن مگه من چی گفتم؟من فقط حقیقت رو گفتم و اینجا پست سونیه اگه من کامنت نزارم کی بزاره
ببینید من فن سونیم و تو پست های سونی کامنت میزارم الان این کجاش مشکل داره

Dontbon

من که گوشیرو آپدیت کردم الان در اون حد داغ نمیکنه :yahoo: گرماش طبیعیه و توی تستایی که دیدیم گرمای S6 تا ۵۸ درجه هم رفت در حالی که Z3+ تا ۵۲ یا ۵۳ :unsure: توی اجرای سنگین ترین بازیها هم کوچترین لگی نیست 🙂 کجایی ای طبل بزرگ 😥

HG

معزز جان شما چقدر می ری نمایندگی سامسونگ.خسته شدی از سونی.هر وقت نظراتتو می خونم نوشتی دیروز اونجا اینجوری بود اونجوری بود.فکر کنم می خوای سامسونگ بخری روت نمیشه.

Ari khan

خخخخخخ ایول :good:

Moazez

من میرم واسه اون مردمی که دور یه گوشی جمع شدن یذره دلسوزی میکنم و متوجه اشتباهشون میکنم.وگرنه کار دیگه ای ندارم. امربمعروف و نهی از منکر میکنم برادر.

reza.tech

یعنی اینقدر بیکاری که تو تو اینترنت و هم در جامعه از این امر به معروف و نهی از منکرا میکنی؟ :scratch: :scratch: :scratch:

Moazez

بیکار که نیستم چندتا شاگرد دارم و برای اوقات تفرج میرم بازار موبایل یا جاهای دیگه امربمعروف و نهی از منکر میکنم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....