حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر ۶ اینچی ۴K سوپر امولد توسط Everdisplay معرفی شد

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

چینی ها! این بار هم چینی ها هستند که این عنوان غیر قابل هضم را رقم زده اند البته پیش از آن ها این ژاپنی ها بودند که نشان دادند شارپ شوخی ندارد؛ رونمایی از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی IGZO با رزولوشن ۴K و چگالی ۸۰۶ppi. البته سامسونگ هم روی برنامه ای فراتر از این اعداد برنامه ریزی کرده است و رزولشن ۱۱K و با چگالی تصویر ۲۲۵۰ پیکسل در هر اینچ مربع را در آینده ۴ ساله خود می بیند. اما تنها تلاش به تحقق پیوسته همان نمایشگر شارپ است که خب سوپر امولد نیست و این تلاش چینی ها از نوع سوپر امولد بوده است. با ترنجی همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این مطلب را جویا شویم.

Everdisplay-HD-AMOLED-prototypes-2014-img_assist-401x266

Everdisplay یک شرکت تولید نمایشگر AMOLED چینی است که به عنوان Hehui Optoelectronics هم شناخته می شود که اولین پنل سوپر امولد ۴K دنیا را تولید کرده است. شاید برای آشنایی با این شرکت بد نباشد که بدانید HTC و هواوی تصمیم دارند تا در سال جاری و با کمک این شرکت، نمایشگر امولد را به دستگاه های خود بیاروند. اما شاهکار این شرکت که در دنیا سر و صدا کرده است این نمایشگر ۴K است. این پنل ۶ اینچی با رزولوشن ۴K سبب چگالی تصویر ۷۳۴ پیکسل در هر اینچ مربع می شود. بد نیست که بدانید بیشتری چگالی تصویر تولید شده در مقیاس تجاری ۵۷۷ پیکسل در هر اینچ مربع است که روی گلکسی اس ۵ LTE-A و یا گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج دیده ایم.

Everdisplay امروز یک نمونه آزمایشی اولیه از این پنل را رونمایی کرده است اما جزئیات خاصی درباره آن منتشر نکرده است، مثلا اینکه آیا این پنل اصلا به تولید انبوه می رسد یا خیر و یا اینکه آیا این نمایشگر در موبایل/تبلت ها استفاده خواهد شد؟ اما این شرکت عنوان کرده است که این پنل های پرپیکسل امولد در محصولات واقعیت مجازی آینده استفاده زیادی خواهد داشت. چرا؟ اگر در گزارشات دقیق سایت Displaymate متمرکز شده باشید می بینید که مثلا در نمایشگر گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج با چگالی تصویر ۵۷۷ پیکسل در هر اینچ تا فاصله ۲۵٫۴ سانتی متری تصویر عالی (یعنی پیکسل ها قابل تشخیص دادن نیستند) وجود دارد، اگر به این نمایشگر نزدیک تر بشوید مسلما می توانید پیکسل ها را تشخیص بدهید. حال در یک عینک VR که قرار است در فاصله بسیار نزدیک، تنها چند سانتی متر به چشم شما قرار بگیرد و یک بزگنمایی خاص توسط عدسی ها این عینک روی آن صورت بپذیرد، مسلما چگالی تصویر بیشتری نیاز است.

نظر شما درباره این پیشرفت رزولوشن نمایشگر ها چیست؟ آیا بیهوده است یا کاربرد مفیدی دارد؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Everdisplay-reveals-the-worlds-first-4K-AMOLED-display-6-inches-734-PPI_id72359″ target=”blank” background=”#0fb869″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
crackdown

۴k 734ppi والا خیلی هم خوبه هر چند تو اینچ کم زیاد محسوس نیست ولی بازم بودنش مفید میتونه باشه به شرط بهبود توان مصرفی و اینو دیگه هممون رسیدیم بهش که الان بهبود مصرف باطری از همه چیز واجب تره آخ اگه بشه عالیه :good:

ahmadM2

به نظرم جناب عطایی باید تیتر و متن رو ویرایش کنید
این پنل سوپر آمولد نبوده بلکه آمولد بوده همونطور که بهتر از من میدونید امولد و سوپر امولد با هم تفاوت دارند و سوپر امولد در انحصار سامسونگه

Moazez

بجای بالا بردن رزولویشن بیان رو باتری و نمایش رنگ کار کنن. همه میدونن تا ۶ اینچ رزولویشن FHD کافیه. ۴k واسه تلویزیون ۴۶ اینچ هم کافیه والا. یکی بیاد نمایش رنگ بسیار بد این صفحه نمایش رو به کوانتوم LED برسونه. هنوز کوانتومها خیلی خیلی بهترن.

ahmadM2

شما انگار اصلا متنو نمیخونی فقط با تیتر کامنت میزاری وگرنه اگه متن رو خونده بودی دلیلش رو نوشته بود
یه شرکت تخصصی در مورد صفحه نمایش چه کاری در مورد باطری انجام بده؟؟؟ اصلا یه ذره به حرفی که میزنید توجه میکنید؟؟؟؟ این شرکت داره تو حیطه کاری خودش عمل میکنه
در ضمن برای اونا معیار سنجش دقت رنگها متخصصای خودشون و چیزای دیگست نه چشمای شما برای اونا آمولدها دقت لازم رو داره

Moazez

عزیز من یعنی هرکی این صفحه نمایشو استفاده کنه داره ظلم میکنه به مصرف کننده ها. منظورم اینه.

amir_narimanpour

پیشرفت خوبیه
اما فعلا باطریا برای ۲٫۵kها هم عاجزن
درضمن اقا معزز درسته ک در ۶ اینچ نه qhd ونهfhdفرقی رو نمیتونن بروز بدن
اما این همه جا صدق نیمکنه چون و.قتی یه فیلم ۴kرو روی این دیوایس ها پخش کنید متوجه تفاوت میشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)