حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

Fujitsu Arrows NX F-04G ، اولین موبایل با حسگر عنبیه چشم

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

ژاپنی ها یک بار دیگر پیشرو بودن خود در فناوری را به رخ دیگر رقبا کشیدند و این بار چیزی که شایعات بلند مدتی درباره آن می شنیدیم و کم کم تبدیل به یک رویا شده بود را به تحقق رسانده اند. فوجیتسو شاید برای ما نام آشنایی در صنعت تلفن همراه نباشد اما یکی از بازیگران اصلی بازار ژاپن است. این شرکت به تازگی پرچمدار جذاب خود را با حسگر عنبیه چشم (iris scanner) به بازار معرفی کرده است. در ادامه با ترنجی باشید تا بیشتر با Fujitsu Arrows NX F-04G آشنا شویم.

Fujitsu-Arrows-NX-F-04G (3)

شاید با خود بگویید این حسگر عنبیه چشم یا همان iris scanner چگونه عمل می کند. باید بگویم توضیح خاصی در متن خبر وجود نداشت اما از تصویر بالا می شود متوجه شد که با نگاه کردن به آن دو دایره پدیدار شده روی نمایشگر، چشمان شما در حالتی قرار می گیرد که iris scanner می تواند آن را اسکن کند و دستگاه را باز کند. اما شخصا هنوز سوال های زیادی درباره چگونگی عملکرد این اسکنر در شرایط نوری مختلف دارم، اینکه آیا در شرایط نوری ضعیف هم به همین خوبی می تواند عنبیه چشم شما را تشخیص بدهد؟ یا در حرکت، یا در فاصله های مختلف!

Fujitsu-Arrows-NX-F-04G (9)

این حسگر روی دوربین دستگاه قرار دارد و برخلاف سوال های زیادی که در ذهن ما هست، منبع مطلب می گوید که در تست آن ها در نمایشگاه MWC 2015 عملکرد فوق العاده ای داشته است، به صورتی که به راحتی می تواند با حسگر اثر انگشت خداحافطی و به استفاده از این حسگر رو آورد. سرعت عملکرد بسیار بالاست و در عمل اصلا متوجه نمی شوید که موردی در حال پردازش است.

Fujitsu-Arrows-NX-F-04G (11) Fujitsu-Arrows-NX-F-04G (10)

بدنه این دستگاه فوجیتسو که اسم بسیار طولانی و ناهنجاری دارد (!) از آلومینیوم و در ۳ رنگ ساخته شده است. از دیگر مشخصات آن می توان یک پرچمدار فوق العاده و شایسته سال ۲۰۱۵ را دید. پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ که یک ۸ هسته ای ۶۴ بیتی ۲۰ نانومتری است، ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی قابل افزایش با کارت حافظه جانبی، دوربین عقب ۲۰٫۷ مگاپیکسل و دوربین جلو ۲٫۴ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

Fujitsu-Arrows-NX-F-04G

نمایشگر این دستگاه از رزلوشن QHD در اندازه ۵٫۲ اینچ بهره می برد. این یعنی چگالی تصویر ۵۶۵ پیکسل در هر اینچ مربع. حجم باتری برابر ۳۱۲۰ میلی آمپر است. همانند اکثر دستگاه های بازار ژاپن، این ساخته فوجیتسو هم تحت گواهینامه IP68 ضد آب و خاک است. در فناوری های مخابراتی هم از بهترین آن یعنی LTE-A استفاده شده است. قابلیت شارژ سریع هم روی این دستگاه قرار داده شده و بلوتوث ۴٫۱ و وای فای ۵ گیگاهرتزی هم از دیگر مشخصات آن است.

Fujitsu-Arrows-NX-F-04G (4)

اگر از قیمت بپرسید باید مبلغ ۷۵۰ دلار را به شما اعلام کنیم! در مجموع دستگاه خیلی جالبی است که می تواند یک تحول در دنیای موبایل را ایجاد کرده باشد. در ادامه گالری تصاویر Fujitsu Arrows NX F-04G را با هم می بینیم:

نظر شما درباره Fujitsu Arrows NX F-04G چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Monsters-from-Asia-the-Fujitsu-Arrows-NX-F-04G-and-the-worlds-first-iris-scanner_id72218″ target=”blank” background=”#06a570″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

خیلی جالبه فقط یکم قیمتش بالاس.
—————
شکل دوربینش عین لومیا ۱۵۲۰ :scratch:

رضا (z best)

المان ژاپن
بچشون می شه این

رضا (z best)

سلام اقا سینا
مگه اولین اولین حسگر عنبیه چشم مال یه شرکت چینی نبود؟

navid.m

چ ربطی داره؟کیفیت هر چیزی هرروز بالاتر میره پس یعنی اولین حساب میشن؟زد۳پلاس هم دوربین بهتری نسبت ب سری قبلی زد داره،پس باید بگیم اولین گوشی ۲۰ مگاپیکسلی :scratch:
ایقد این شرکتای چینی رو دست کم نگیرین.

amir_narimanpour

اقا سینا شما که گفتی هنوز اطلاع درستی راجبش نیس پ چطور میگید در سطح با این کیفیت این اولینه
الجی و سامی هم دارن مشترکن با هم همکاری میکنن در این زمینه و احتمالا یه غول در این زمینه بدن
میگم به نظر شما حسگر اثر انگشت بهتر نیس؟؟
هم تو شرایط نوری سختشه و هم مثلا اگ من تو ایران اینو گرفتم بعد یه ضربه خورد سنسور از بین رفت چطور میخوام درستش کنم؟؟؟
به هرحال پیشرفت خوبیه اما به نظرم کار زیاد داره

دیوی

جالب نیس …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)