حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی بازی فوتبال فانتزی

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

تا حالا شده که در حین تماشای فوتبال از ترکیب تیم مورد علاقه تان راضی نباشید؟ به نظر شما بهتر بود مربی چه ترکیبی انتخاب میکرد؟ چه بازیکنانی را باید در ترکیب اصلی قرار میداد و کدام ها را روی نیمکت ذخیره ها؟ و چه استراتژی در مقابل تیم حریف اتخاذ میکرد؟ حمله ای، دفاعی، حفظ توپ یا …؟ خوب در دنیای واقعی شاید هر چقدر هم شما ناراضی باشید تیم مورد علاقه تان با ترکیبی که مربی اش برایش چیده وارد زمین شود، اما در دنیای مجازی و در بازی فوتبال فانتزی این شما هستید که نقش مربی تیم را بازی خواهید کرد. اگر شما مربی فلان تیم معروف اروپایی بودید کدام ترکیب را انتخاب و چه استراتژی انتخاب میکردید؟ فوتبال فانتزی این فرصت را به شما خواهد داد که رویاهایتان را به عنوان مربی تیم مورد علاقه تان و در برابر هزاران مربی دیگر مثل خودتان به واقعیت تبدیل کنید.

اولین باری که فوتبال فانتزی را باز میکنید با یک کاراکتر بامزه روبرو میشوید که در واقع راهنمای شماست و ابتدایی ترین کارها مثل چیدن ترکیب تیم تان و از این قبیل کارها را به شما یاد میدهد. البته اگر خودتان فوتبالی باشید و قبلا حداقل یک بار بازی های مربیگری فوتبال را انجام داده باشید نیازی به این راهنما هم نخواهید داشت چون رابط کاربری بازی به قدر کافی ساده و قابل فهم هست. شما از همان ابتدا باید یکی از جام های لیگ برتر انگلیس یا جام خلیج فارس را انتخاب کنید. وقتی جام مورد نظر خود را انتخاب کردید مقدار زمان باقی مانده تا شروع جام (مثلا ۷ روز و ۴ ساعت و ۴۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه) را خواهید دید که همین طور کاهش می یابد تا نهایتا به صفر برسد. وضعیت تیم شما با سه عنصر مشاوره روانشناسی، ماساژ و آمادگی جسمانی سنجیده میشود. در زیر هر کدام از این عناصر رقمی را به درصد میبینید که نشان دهنده میزان آمادگی شما در هر کدام از سه زمینه فوق است.

screenshot_1_q90

شما میتوانید برای هر کدام از این زمینه ها یک پکیج خریداری کنید و از آن برای بالا بردن میزان آمادگی تیم تان استفاده کنید. پکیج ها را میتوانید با استفاده از الماس های قرمز رنگ خریداری کنید. الماس ها را نیز به نوبه خود میتوانید از فروشگاه بازی مستقیما خریداری کرده یا با برنده شدن در مسابقات مختلف از جمله مسابقات دوستانه بدست آورید. در کنار پکیج های فوق و با هزینه کردن ۵ الماس میتوانید برای تیم تان روانشناس، ماساژور و مربی بدنسازی نیز استخدام کنید. در پایین صفحه سطح شما، تعداد بردها، باخت ها و مساوی هایتان در بازی های دوستانه و گزارش عملکردتان در جامی که انتخاب کرده اید نیز نشان داده خواهد شد. از همین قسمت میتوانید با هر کدام از کاربران بازی یک بازی دوستانه نیز ترتیب دهید. وقتی دکمه بازی دوستانه را لمس کنید لیستی از پیشنهادات بازی دوستانه از کاربران مختلف و جایزه برنده شدن در آن همراه با سطح آن بازیکن را خواهید دید که میتوانید هر کدام را که خواستید انتخاب کنید. البته شروع بازی دوستانه در ازای قبول درخواست شما از طرف مقابل است. همچنین میتوانید خودتان در این لیست یک پیشنهاد ثبت کنید و متنظر درخواست دیگران بمانید.

screenshot_2_q90

شما از همین صفحه میتوانید مقدار سرمایه تان و ارزش تیم تان به دلار را نیز ببینید. با سرمایه ای که دارید میتوانید بازیکنان جدیدی برای تیم تان بخرید. همچنین میتوانید سرمایه تان را با هزینه کردن الماس قرمز رنگ افزایش دهید. در واقع میتوان گفت پول اصلی این بازی الماس قرمز است و سرمایه ای که شما دارید فقط برای خرید و فروش بازیکن است. در بالای صفحه نیز چندین آیکن به درد بخور وجود دارد. یکی از این آیکن ها آیکن کاپ است که اگر آن را لمس کنید به صفحه کاپ های بازی هدایت میشوید. در صفحه کاپ ها شما میتوانید دو کاپ دسته دو و دسته یک را انتخاب کنید. ورود به این کاپ ها مستلزم خرج کردن الماس است. ورودی کاپ دسته دو ۵ الماس و ورودی کاپ دسته یک ۲۰ الماس است. به سه نفر اول کاپ ها الماس جایزه داده خواهد شد. این جایزه در کاپ دسته دو ۱۰، ۲۰ و ۳۰ الماس برای نفرات اول تا سوم و در کاپ دسته یک ۳۰، ۶۰ و ۱۰۰ الماس برای نفرات اول تا سوم خواهد بود.

screenshot_4_q90

آیکن دیگری که بیشترین کاربرد را در این بازی دارد آیکن لباس یا همان “تیم من” است که با لمس آن میتوانید ترکیب بندی و بازیکنان ذخیره و بازیکنان اصلی را تعیین کنید. هر بازیکنی را که لمس کنید تصویر او، تیمی که قبلا در آن بازی میکرده و ارزش او به دلار را خواهید دید. از همین قسمت میتوانید بازیکن مربوطه را کاپیتان تیم کنید یا او را بفروشید. در گوشه سمت چپ بالای صفحه آیکن بنفش رنگی وجود دارد که با لمس آن میتوانید استراتژی های تیم تان را تعیین کنید. این استراتژی ها شامل نوع بازی (تهاجمی، ترکیبی، تدافعی)، پاسکاری (سریع، ترکیبی، آهسته)، نوع پاس (بلند، ترکیبی، کوتاه)، ضد حمله (ریسکی، معمولی، بدون ریسک)، پرس دفاع (زیاد، متوسط، کم)، نوع تکل (سریع، ترکیبی، آهسته) و جناح حمله (راست، ترکیبی، چپ) میشود.

 

با آیکن های دیگر میتوانید برای کاربران دیگر پیام بفرستید و رده کاربران و امتیازات آنها را ببینید. فوتبال فانتری میتواند برای کسانی که عاشق مربیگیری فوتبال و در عین حال بازی کردن با حریفان واقعی است انتخاب خوبی باشد.

Download az Iranapps

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

:-/

HALA MADRID

هر کاری میکردم کاسیاس رو از رئال بیرون نمیکردم 😥 😥 😥 😥

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....