حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسکرین‌شات‌هایی جدید از رابط کاربری آینده گوشی‌های سونی اکسپریا ؛ لینک دانلود رام لو رفت

نوشته

8 سال قبل | 70 دیدگاه | ترنجی

برای شما در مورد کمپین راه‌اندازی شده برای ارائه طرح مفهومی از رابط کاربری سونی در کشور سوئد به صورت مفصل گفتیم. بعد از آن شاهد بودیم که دو تصویر از این رابط کاربری به بیرون درز پیدا کرد. تغییرات در نگاه اول کم خواهد بود اما به نظر می‌رسد عوض شد تمامی ایکن های گرافیکی و نزدیک تر شدن به اندروید خالص می‌تواند منقعت هایی نیز داشته باشد. اکنون ضمن منتشر شدن تصاویری بیشتر از این رابط کاربری، لینک دانلود آن نیز لو رفته است. در ادامه همراه باشید.

تصاویر بدین صورت است:

Xperia-concept-UI-screenshots.jpg-10 Xperia-concept-UI-screenshots.jpg-9

Xperia-concept-UI-screenshots.jpg-8 Xperia-concept-UI-screenshots.jpg-7

Xperia-concept-UI-screenshots.jpg-5 Xperia-concept-UI-screenshots.jpg-4

Xperia-concept-UI-screenshots.jpg-3

Xperia-concept-UI-screenshots.jpg-2

Xperia-concept-UI-screenshots.jpg

شما نیز تغییرات را حس کرده‌اید؟ به نظر می‌رسد دستگاه رنگ و لعاب گرفت باشد! البته حس، حسه و می‌تواند کاملا اشتیاه نیز باشد. در هر صورت برای شما گفتیم که این رام برای ۵۰۰ نفر فعال شده است و تنها این افراد توانسته‌اند این دستگاه را نصب کنند. نکته حالب اینجاست که این افراد برای نصب رام اصلا کار سختی را پیش رو نداشتند و همانند رام های دیگر با یک فلش ساده دستگاه را بروز کرده‌اند.

این فریم‌ور اکنون برای دانود قرار گرفته است و شما می‌توانید نیم‌نگاهی به آن داشته باشید البته فراموش نکنید که با این کار تمامی اطلاعات شما پاک خواهد شد اما فرصت این را دارید که به نسخه قبلی برگردید. همانند رام های رسمی این نسخه نیز از پایداری مناسبی برخوردار بوده و مشکلی از بابت عملکرد نرم افزاری نیست. تنها برخی ویژگی هایِ اصلی گوشی های اکسپریا مثل تم، فیلمبرداری از صفحه نمایش و حالت ذخیره مصرف باتری-استامینا  در این فریمور آزمایشی وجود ندارد.

یکی از کاربران انجمن تخصصی XDA که موفق به نصب این نسخه از اندروید مفهومی سونی شده است اینگونه دستگاه را توصیف کرده است؛

اجازه دهید رک برای شما بگوییم؛ هیچ چیز هیجان انگیزی درباره این نسخه از اندروید سونی وجود ندارد! تمام دلایلی که شاید یک کاربر را برای خرید یک محصول اکسپریایی ترغیب میکند در این نسخه آزمایشی وجود ندارد. در این نسخه آزمایشی از حالت دابل تپ، موتور پیشرفته پردازش تصاویر و تنظیمات پیشرفته صدا خبری نیست!

اگر شما اکسپریا Z3 تک سیم کارت ( نسخه D6603 ) در اختیار دارد و روحیه تغییرات را در خود تقویت کرده‌اید بد نیست آستین هارا بالا زده و شروع به نصب رام کنید. اطلاعات بیشتر در این مورد را از طریق انجمن XDA کسب کنید.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Sonys-beta-Android-firmware-for-the-Xperia-Z3-leaks-online-download-links-available_id72105″ target=”blank” background=”#06a570″]phonearena[/su_button] [su_button url=”http://www.phonearena.com/news/More-new-screenshots-showcase-Sonys-beta-stock-Android-UI-concept_id72094″ target=”blank” background=”#06a570″]phonearena[/su_button] [su_button url=”http://forum.xda-developers.com/z3/general/sonys-android-concept-review-download-t3167488″ target=”blank” background=”#06a570″]xda-developers[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
70 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Abbas Askari

ایول سونی
بیا رابط کاربریش هم عوض کرد
هر چند الانش هم رابط کاربریش خیلی روان،بدون هنگ و قشنگه و شیک هست
کلا سونی واسه آدم های خاص و حرفه ای

Aria.A97

اتفاقا من اصلا خوشم نیومد.

یعنی با رابطش مشکلی ندارما. خودم ۹۰ درصد مواقع رام AOSP میزنم که به شدت شبیه اینه. خیلی هم دوسش دارم.

ولی این رابط نمیتونه عنوان “رابط انحصاری سونی” رو یدک بکشه.

منتظر یه چیز خیلی انقلابی تر بودم….

Abbas Askari

دوست عزیز این نسخه آزمایشی هست که سونی برای کاربران گذاشت و گفت هرکی ایده ای برای بهتر کردن رابط کاربری داره انجام بده یعنی این نسخه نهایی نیست و خیلی چیزهای دیگه به درخواست کاربرها بهش اضافه میشه

ahmadM2

اقا دلیل نمیشه نسخه ازمایشی هست این شکلی باشه که
نسخه ازمایشی یعنی یه مرحله قبل از نهایی شدن کار حالا این چقدر تغییر کرده که بهش میگن ازمایشی و شمام ما هرچی سوال میکنیم میگید ازمایشی نمیدونم والا
اگه اینجوری نسخه ازمایشی ویندوز ۱۰ باید با ۸٫۱ مو نمیزد چون ازمایشیه

Parsa1911

این که هیچ فرقی نکرده 😐

Mammad Gherghi

:scratch:
الان مفهومیش اینه خودش میخواد چی باشه؟ال جی دو ماه قبل معرفیش،رابط کاربریش رو داد بیرون کلی تاثیر مثبت گذاشت،الان دلمونو به چیه این خوش کنیم؟مثلاً تو رابط نهاییش دیگه آیکون چیو میخواد عوض کنه که منتظر اون بمونیم؟با این وضع آپدیت ota بده من آپدیت نمیکنم چه برسه به اینکه برم فلش بزنم

✰ BARDIYA ✰

خب معلومه هنوز هیچ امکاناتی فعلا روش نیست سونی هم بخاطر همین اسمشو گذاشته رابط کاربری مفهمومی وگرنه اگه کامل بود که برای تست و تکمیل شدن نمیداد به کاربرا تا با بازخوردهایی که میشه ازش سونی تغییرات رو اعمال کنه!!
این رابط کاربری فعلا اندروید خام هست با چندتا از برنامه های اختصاصی سونی
که سونی خودش گفته این رابط کاربری رو بر حسب بازخوردهایی که میشه و امکانات درخواستی کاربرا کاملش میکنه و تا نسخه نهایی این رابط کاربری خیلی مونده و فعلا زوده که راجبش قضاوت کنیم!!
موفق باشید :rose: :rose:

taktaz

بد بود بدتر شده خخخخخخخ

shahryar

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

Abbas Askari

نابغه این نسخه آزمایشی هست نه نسخه نهایی

taktaz

جمش کنین تو رو خدا نسخه آزمایشی هست نمیدونم ممد هست جعفر هست سالی که نکوست از بهارش پیداست خدا وکیلی برین رابط کاربری دوربین G4 رو یه یه نگاه بندازین بعد بیایین با این رابط کاربری داغون سونی مقایسه کنین که ادعاش میشه تو دوربین حرف اول رو میزنه حالا کیفیتش تصویرشو نمیگم که امروز با Z3 خودم مقایسه کردم آبروی سونی بر باد رفت…..قبول کنین که سونی دیگه اون سونی قدیم نیست.

Abbas Askari

دیگه از دوربین نگین که تو همه سایتا z3 plus هم s6 و g4 رو به خاک وخون کشید
رابط کاربری الجی هم مثل تاچویزه و همش هنگ میکنه
توی اندروید فقط رابط کاربری سونی و اچ تی سی

Moazez

آقای تکتاز این یک رابط کاربری مفهومی هست که سونی برای کاربران سوئدی گذاشت و گفت هرکی ایده ای برای بهتر کردن رابط کاربری داره انجام بده و برای ما بفرسته. از تمام ایده های خوب در رابط کاربری آینده سونی استفاده خواهد شد. در ضمن دوربین z3 خیلی عالیه ولی قبول دارم دوربین g4 یکم بهتره ولی خب با z3+ فاصله دارن g4 و s6. برادر خونسردیتو حفظ کن.

رضا (z best)

تکتاز خواهشا چرت نگو .این همون اندروید خام هست که قراره کاربرا به دلخواه خودشون تغیرش بدن .کیفیت دوربین هم باید بگم شما بلد نیستی تنظیمش کنی گردن سونی ننداز (البته از جی ۴ کم میاره )کیفیت تصویر هم سلیقه ایه یعنی از هر سلیقه ای تبعیت کنی کیفیت اونو بیشتر می بینی.

Amir Sepehr Ghasedi

قشنگ تر شده ولی هنوزم به پای سنس و تاچویز نرسیده. به هرحال مبارک هواداراش

Abbas Askari

خب از چه نظر به پای تاچویز نمیرسه؟
رابط کاربری سونی سریع و بدون هنگ و قشنگ هست و تاچویز بر عکسش هست

Moazez

تاچ ویز نگو هنگ و لگ بگو.

Ali

اس۶ با همین هنگو لگ فعلا سریع ترینه شما که پنجم هم نیستین پس چین؟؟ :wacko:

بخاری؟؟؟ :mail:

جم کنین بابا :negative:

Amir Sepehr Ghasedi

آقای خاص و فوق حرفه ای از شما بعید بود همچین حرف بی اساس و بی منطقی بزنید. من الان حدود ۱ سال و نیم S5 دارم و یکی آز دوستانمم نوت۳ در صورتی که هیچ کدوممون با گوشیامون هیچ مشکلی نداریم. نه لگ و نه هنگی. آخرین باری که با سامسونگ کار کردید احتمالا با star 2 کار کردید که همچین حرفی می زنید.

Moazez

ببین کیا دارن منو راهنمایی میکنن. انگار هیچکس سامسونگ ندیده فقط اینا دیدن. گوشی رفیقمو که s5 داره خودم آپدیتش کردم. میگه از قبل لگ دار تر شده. داشت فحشو میکشید به سامسونگ. دیگه نگید بمن اینارو خود s6 هم هنوز لگ داره. مسخره ترین رابط کاربری دنیارو داره سامسونگ. انقدر مسخرست که رم ۱۰ گیگ هم بندازه رو گوشی همشو اشغال میکنه و مولتی تسکینگ میشه در حد e1. واسه سرعت سرعتم نکنید همون z3 فیلمای مقایسش با s6 تو یوتیوب هست با آپدیت ۵٫۱٫۱ سرعتش از s6 هم بیشتر شده.برید ببینید کار سختی نیست.

yahoo_user

[حذف شد]

✰ BARDIYA ✰

yahoo_user
دوست عزیز شما حالتون خوبه مشکل بینایی و روانی ندارید احیانا؟؟!!!!!!
بهتون توصیه میکنم به یه دکتر مراجغه کنید وضعت خرابه!! :scratch: :scratch:
الان کجای این پست اینایی که گفتید بود؟؟؟ یعنی از سونی و سامسونگ مطلب نذارن؟؟؟!!!!!! :wacko: :wacko:

Mostafa Move

واقعا حق داری
این مطلب رو سایت های دیگه همچین تیتری نزدن
در ضمن متن خبر و اصل خبر هم ربطی به تیتر نداره

Dr.Zed

میشه اشعار و غزلیات رو برا خودتون نگه دارین؟

NOTE99

میخوای تو بیا تیتر برن

احمد

من خوشم نیومد از رابطش.مثل قبل ضدحاله

Myxperia

رابطش خیلی زیباست، خب طبیعیه که طرفداران بقیه برندها نباید ازش خوششون بیاد، پس حرفشون کمترین ارزشی نداره….!

saber133

وااااااااااا آبی بود قرمز شد….. چه تغیری من شگفت زده شدم خخخخخخ ….
آهان حواسم نبود دکمه های خانه و برگشت یناش یکم تیره تر شده زیرش …
باشد که رستگار شوی…. دیگه نوکیا هم اینجوری گور خودشو نکنده بود که سونی داره میکنه… نمیدونم مدیر عاملش داره چه میکنه واقعا بندازید بیرون یکی دیگه رو بیارید بابا این یارو نمیکشه مغزش دیگه از کار افتاده

Abbas Askari

چرا تو و اون taktaz نمیفهمید
اون بالا توضیح دادیم برین ببینید دلیلش چیه

✰ BARDIYA ✰

اخی چقد تو با نمکی نمکدون!! :bye:

taktaz

همین سونی که ادعاش میشه گوشیهاش ضد آب هستن و بمدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری دوام میارن من Z3 خودم رو به خاطر اینکه خیلی داغ کرده بود بعد از اطمینان از اینکه درپوشهاش کاملا بسته هست بمدت ۵ دقیقه گذاشتم تو یه کاسه آب تا خنک شه ولی با کمال تعجب اومدم دیدم که رو لنز دوربین قطرات آب شناور شدن بعدش هم که گوشی خاموش شد و دیگه بالا نیومد و مجبور شدم ۵۰۰ تومن هزینه کنم بردشو عوض کنم بعدهم رفتم ۴۰۰ سر دادم با یه G4 طاق زدم و خداییش چه از لحاظ دوربین و چه از لحاظ رابط کاربری خیلی سرتر از Z3 هست.

✰ BARDIYA ✰

یکی تو راس میگی یکی چوپان دروغ گو…!! :yes: :yes: :yes:

i_love_quality

راست میگه وقتی گوشی داغه یخش بکنی عرق میکنی اتفاق عجیبی نیفتاده! :unsure:

اصلا ممکن بشکنه یک دفعه دماش رو تغییر میدین 🙁

ربط به سونی داره؟ چون سونی بد اینجوریه؟؟؟؟ بابا بس کنید آخه کی سونی گفته گوشی با دمای بالا رو آب ۱۰ درجه بریزید روش؟ کی گفته برای خنک شدن گوشی بشوریدش؟

شما اگه گوشیت داغ باشه آب یخ بریزی بخار میکنه شیشه محافظ لنز
اگر یخ باشه گوشی آب داغ بریزی بخار میکنه
اگر گوشی دمای معمولی داشته باشه آب هم نسبتا ولرم باشه ولی باد سرد بهش بخوره باز بخار میکنه

چیز عجیبی نیست ربطی به سونی هم نداره 😉
شما باید قبلش فکر بکنید

Moazez

تکتاز جان یسر به اینستاگرام من بزن و عکسامو در عمق ۴ متری استخر ببین. چرا هرکی هرچی میخره ترول میشه به ضد برندهای دیگه؟!! رابط کاربری دوربینا قرار نیست همه عین هم باشن. تو اگه دوتا نرم افزار دوربینی که رو z3 داشتی رو g4 پیدا کردی جایزه داری

taktaz

من از اولین پرچمدارهای سونی بعد از جدا شدنش از اریکسون که SL بود تا همین Z3 رو داشتم و متاسفانه هیچوقت از سونی راضی نبودم من چیزی خوب باشه میگم خوبه بد باشه میگم بده تعصب در وجود من جایی نداره چون سهامدار هیچکدوم از این شرکتها نیستم

i_love_quality

آقای معزز این اتفاق میفته چیز عجیبی هم نیست تازه ممکن بوده شیشه پشت گوشی هم ترک برداره یا بشکنه
ایشون باید قبلش فکر بکنن بعد انجام بدن ضعف گوشی نیست که :scratch:

Moazez

تکتاز جان تو لالی پاپ کلا گوشیا هم گرمتر شدن و هم زودتر باتریشون تموم شد که البته مورد دوم درباره ی z3 صدق نمیکنه. ولی هرکی فقط سونی داشته نمیدونه برندهای دیگه چی هستن و براش عادی میشه سونی. تو ایشالا با همین LG کار کن. چندوقت دیگه نظرتو بگو. یه بنده خدایی هم که فن سونی بود z داشت رفت g3 خرید بنده خدا یه ماه یعد میگفت کاش z رو نگه میداشتم. ببین z کجا و g3 کجا ولی ببین g3 چه آشغالیه که میگه z بهتر بود. شماهم فعلا اولشه. منم تجربه استفاده از برندهای دیگه رو داشتم فکر نکن فقط سونیرو تجربه کردم،ولی الان اگه میبینی سرسخت طرفدار سونی شدم بخاطر اینه که از این برند بیشتر از بقیه راضی بودم. ضدآب بودن سونی هم یه کد داره برای تست که بزنی متوجه میشی گوشی ضدآبه یا نیست. شما باید اون کد رو میزدی بعد گوشیو میکردی تو آب.

taktaz

اولا یه گوشی پرچمدار چرا باید تا اون حد داغ کنه در حالی که من ۱۰ دقیقه بیشتر باهاش کار نکرده بودم دوما من تو آب خنک معمولی انداختمش نه تو آب یخ و قبل از اینکه بندازم تو اول با آب شستمش تا دماش متعادل بشه دیگه تا اینقدر عقلم میرسه و تو اینترنت هم خونده بودم که شیشه ی گوشیهای اکسپریا ترک برمیداره سوما من گفتم رو لنزش قطرات آب جمع شده بود نه اینکه بخار کرده بود….

i_love_quality

همون بخار دیگه دوست عزیز بخارش زیاد باشه تبدیل به قطرات آب میشه

Moazez

تکتاز جان تو لالی پاپ کلا گوشیا هم گرمتر شدن و هم زودتر باتریشون تموم شد که البته مورد دوم درباره ی z3 صدق نمیکنه. ولی هرکی فقط سونی داشته نمیدونه برندهای دیگه چی هستن و براش عادی میشه سونی. تو ایشالا با همین LG کار کن. چندوقت دیگه نظرتو بگو. یه بنده خدایی هم که فن سونی بود z داشت رفت g3 خرید بنده خدا یه ماه یعد میگفت کاش z رو نگه میداشتم. ببین z کجا و g3 کجا ولی ببین g3 چه آشغالیه که میگه z بهتر بود. شماهم فعلا اولشه. منم تجربه استفاده از برندهای دیگه رو داشتم فکر نکن فقط سونیرو تجربه کردم،ولی الان اگه میبینی سرسخت طرفدار سونی شدم بخاطر اینه که از این برند بیشتر از بقیه راضی بودم. ضدآب بودن سونی هم یه کد داره برای تست که بزنی متوجه میشی گوشی ضدآبه یا نیست. شما باید اون کد رو میزدی بعد گوشیو میکردی تو آب.

Abbas Askari

سونیو بنجل؟
اون دامدونگه که جنس بنجل،دمپایی پلاستیکی و … تولید میکنه
گوشیاش همش هنگی و آلزایمری هست و s6 یه کپی ناشیانه از ایفون ۶ و z3 بود
کلا دامدونگ یه برند درجه ۳ محسوب میشه
ترول مسخره

shahryar

بچه ها کمکم کنین،همین اس ۶ خودم،که چند روزی بود خریدمش بخاطر مشکل مدیریت رم بهش فشار اود،ترکید چیکار کنم؟؟هه هه ،تکتاز از کجا پیداش شد!؟ :whistle:

Ho3ein GoDZila

سونی ورشکست بشه ایشالا سامسونگم همچنین ایشالا ب ما چه عامو

Myxperia

تاچ ویز سامسونگ که کلا از ریشه مشکل داره… وقتی بدون فکر و عقل رابط طراحی میکنه باید فکر هنگ و لگش هم باشه !

Ali

اونوخ عقل و فکر طراحیه رابط کاربری سونیه چیه؟؟؟ :wacko:

Abbas Askari

تا باهاش کار نکنی نمیفهمی چیه

✰ BARDIYA ✰

من نمیدونم این ترول های سامسونگی چی میخوان از زیر پست های سونی اقا دوست نداری نیا مجبورت نکرده که بیای زیر پست های سونی خزعبلات بگی عقده ای هستی میخوای جلب کنی برو یه جای دیگه!! اینقد بدم میاد از این ادما یه مشت بچه مدرسه ای دمپایی به دست میان نظر بچه گانشونو مینویسن!!! 🙁 🙁

amir o plus

لانچر نوا رو نصب کنید عین همینه…. :unsure:

i_love_quality

دوست عزیز آزمایشیه و بمور قابلیت بهش اضافه میشه بر طبق درخواست استفاده کنندگان

نظر من اینه که هیج امکانات خاصی نداره تا استفاده کنندگان بگن تا چیز هایی که قبلا کم داشته اضافه بکنه و چیز های بی استفاده هم حذف بشن

amir o plus

بابا ازمایشی رو وردار بره….ازمایشی چیه این رابط کاربری سونی خواهد شد…فک میکنی سونی نشسته فک میکنه تو چی دوست داری… :negative:

Moazez

تو چه میفهمی اینجور چیزارو؟!!! تو اگه میفهمیدی الان سونی دستت بود.

NOTE99

اگه طرح پایه و اصلیش این باشه برای منکه جذابیت خاصی نداره و هنوز هم تاچویز رو بهترین و کاربر پسند ترین رابط کاربری میدونم

REZA

زیاد فرق نکرد .ولی خوبه.کاش یه تکونی بده به خودش سونی.

Ari khan

همون قدر که طراحی تو این چند نسل اخیر پرچمداران سونی تغییر کرده،این رابط هم تغییر کرده اما هنو واسه قضاوت زوده؛منتظرم رسمی بیاد بعد نتیجه گیری کنم!! 😉

رضا (z best)

احسنت اری خان .به این می گن نظر منطقی
هنوز نهایی نشده همه شدن کارشناس

Dontbon

سلام دوستان Z3+ رو گرفتم واقعا فوق العادست B-) :yahoo: :yahoo: رابط کاربری در مقابل S6 و G4 خیلی بهتره و خیلی از این دوتا سریعتره لگ هم نمیزنه :heart:

NOTE99

اصلا با حرفای که بعدش زدی کار ندارم ولی مبارک باشه :rose:

Dontbon

الان با کجاش مشکل داری؟؟ خب سریعتر از اون دوتاس لگ هم نمیزنه مگه دروغ دارم بگم من رفتم توی نمایندگی با G4 و S6 هم کار کردم نیازی ندارم دروغ بگم :bye: :yes:

Moazez

به به مبارکت باشه داداش. نیازی نبود اصلا اون دوتارو با z3+ مقایسه کنی چون خوشبین ترین طرفدار سامسونگو الجی هم با z3+ یکی نمیدونن پرچمدارشونو.

Dontbon

ممنون :heart: میشه آیدی یاهو یا اینستاگرامتون رو بدید یکاری دارم ممنون 🙂

MILAD1986

حیف سونی که بلد نیست مثل سامسونگ دزد عوام را با تبلیغات درغینش گول بزنه

Ari khan

اره جون سونی!!!اصلا بلد نیست!!! خخخخخ :negative:

رضا (z best)

میلاد ۷۲ خواهشا ببند .
بلاکی!
خخخخخخ

رضا (z best)

همون اول که دیدم نظرات ۵۸ تاس مطمئن شدم اینجا دعواست
اینکه دیگه جنگ و جدل نداره بعضی های محترم چرا با معدتون فک می کنید اگه سونی می خواست اینو بده می داد می رفت دیگه اضلا نیازی نبود بده کاربرا بگن چطوریه خب عزیزم وقتی داره به کابرا می ده ومی گه هر تغییری رو به ما بازخورد بدید یعنی این نهاییه نیست
اصلا بعضی ها عقده روانی دارند
سونی دوستان بزارید هر چی می خوان بگن تا راحت شن .والا ما خوشحال می شیم یه نفر عقده ها شو خالی کنه وسلامت روانیش رو بدست بیاره .کمک کنین بهش!!!

emimob

یکی از دلایلی که از سونی متنفرم همین رابط کاربری مسخرشه

Dontbon

دقیقا یکی از دلایلی که منم از سامسونگ حالم بهم میخوره رابط کاربری مسخره و پر لگشه جهت اطلاعت بزرگ مغـــز :bye:

kingali3000

رابط کاربریش خیلی قشنگ شده ولی متاسفانه دوربینش همونه!!! 🙁

emad007

خسته نباشه واقعا. این که همون اندروید خالصه.
البته پیش بینی شده بود که کم کم همه ی شرکت ها به اندروید خالص رو میارن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....