حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای خرید دوربین DSLR (قسمت اول : Canon)

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

­­­­

چند سالی است تب عکاسی بسیار داغ شده است! لذا دوستاران این هنر اقدام به خرید دوربین های DSLR می‌کنند. اما آیا تمام افراد انتخاب درستی دارند؟ راهنمای خرید ترنجی به شما می‌گوید. این بار راهنمای خرید دوربین های DSLR کانن برای شما آماده شده است. درسری پست های بعدی راهنمای خرید سونی، نیکون و فوجی فیلم ارائه می‌شود. تمام قیمت های داداه شده از مرکز فروش حافظ تهیه شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

دوربین Canon EOS 700D قیمت در حدود ۱٫۷۳۰٫۰۰۰ تومان (پر فروش)

 700d

وزن : ۵۸۰ گرم

حسگر : CMOS – ۱۸٫۵ مگاپیکسل –  اندازه  ۲۲٫۵  در ۱۴٫۹

فیلم : Full HD  – ۳۰ فریم در ثانیه

عکسبرداری : سرعت شاتر از ۴۰۰۰/۱ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو از ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰

ویزور : دارد

توضیحات : دوربین Canon EOS 700D، یکی از خوش قیمت ترین دوربین های کانن است که با یک لنز mm 55-18 در بازار های جهانی عرضه می‎شود. از ویژگی های قابل تحسین این دوربین باید از صفحه نمایش با کیفیت لمسی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه،  فیلتر های جذاب در حالت  Live View و بدنه با کیفیت نام برد. یکی از ویژگی های بارز این دوربین، پشتیبانی از فرمت RAW است.

دوربین Canon EOS 1200D قیمت حدود۹۹۹٫۰۰۰ تومان

 1200D

وزن : ۴۸۰ گرم

حسگر : CMOS – ۱۹ مگاپیکسل –  اندازه  ۲۲ در ۱۴

فیلم : Full HD  – ۳۰ فریم در ثانیه

عکسبرداری : سرعت شاتر از ۴۰۰۰/۱ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو از ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰

ویزور : دارد

توضیحات : دوربین Canon EOS 1200D، ارزان ترین دوربین DSLR شرکت کانن است. این دوربین همانند دیگر هم رده های این شرکت، همراه body یک لنز ۱۳۵-۱۸ هم عرضه می‌شود. شاسی این دوربین از فولاد ضد زنگ و بدنه‌ی این دوربین تمام از آلمینیوم ساخته شده است. با توجه به مقرون به صرفه بودن این دوربین، نباید از آن انتظار یک دوربین تمام عیار را داشته باشیم. ولی این دوربین برای افراد مبتدی یک انتخاب درست می‌باشد.

دوربین Canon EOS 6D قیمت در حدود ۵٫۹۵۰٫۰۰۰ تومان

 6d

وزن : ۷۷۰ گرم

حسگر : CMOS – ۲۰٫۶  مگاپیکسل –  اندازه  ۳۶ در ۲۴ – Full Frame

فیلم : Full HD  – ۳۰ فریم در ثانیه

عکسبرداری : سرعت شاتر از ۴۰۰۰/۱ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو از ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰

ویزور : دارد

توضیحات : دوربین ۶D کانن، یک دوربین محبوب فول فریم است که متاسفانه بدون لنز ارائه می‌شود. دوربین ۶D  به عنوان یک دوربین سطح مبتدی فول فریم نام برده می‌شود. این دوربین از قابلیت هایی همانند GPS  و Wi-Fi و پردازشگر DIGIC 5 بهره مند است. بزرگ بودن سنسور این دوربین موجب تصاویری با حداکثر اندازه‌ی ۵۴۷۲x3648 می‌شود.

دوربین Canon EOS 5D Mark III قیمت در حدود ۸٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان

 Canon_5D_Mark_III

وزن : ۹۲۰ گرم

حسگر : CMOS – ۲۳٫۴ مگاپیکسل –  اندازه  ۳۶ در ۲۴ – Full Frame

فیلم : Full HD  – ۳۰ فریم در ثانیه

عکسبرداری : سرعت شاتر از ۸۰۰۰/۱ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو از ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰

ویزور : دارد

توضیحات : واقعا لقب سلطان برای این دوربین شایسته است؟! با اینکه  ۵D Mark III بهترین نیسیت اما به دلیل پیشینه خوب ۵D ها این دوربین هم با استقبال خوبی همراه بود. این دوربین در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. سنسور این دوربین یک سنسور نسبتا بزرگ فول فریم است که می‌تواند بهترین تصاویر را در بیشتر فرمت های تصویری به ثبت برساند. از ویژگی های این دوربین، می‌توان به لرزشگیر و حساسیت سنسور با گستره‌ی بالا نام برد. از نقاط منفی این دوربین می‌توان به نبود موقعیت یاب، فلاش و اتصال بی سیم اشاره کرد.

دوربین Canon EOS 7D Mark II  قیمت حدود ۵٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان (سرعت!)

 Canon EOS 7D Mark II

وزن : ۹۱۰ گرم

حسگر : CMOS – ۲۱ مگاپیکسل –  اندازه  ۲۲٫۴ در ۱۵

فیلم : Full HD  – ۶۰ فریم در ثانیه

عکسبرداری : سرعت شاتر از ۸۰۰۰/۱ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو از ۱۰۰ تا ۱۶۰۰۰

ویزور : دارد

توضیحات : این دوربین به علت سرعت بالا، یکی از بهترین گزینه ها برای عکاسی ورزشی و یا فیلم برداری است. از نقاط ضعف این دوربین می‌توان به حداکثر حساسیت پایین این دوربین اشاره کرد. متاسفانه این دوربین با اینکه قیمت نسبتا بالایی دارد، اما از سنسور فول فریم بهره نمی‌برد.

دوربین CANON EOS 760D قیمت حدود ۳٫۳۵۰٫۰۰۰ تومان

 760d

وزن : ۴۴۰ گرم

حسگر : CMOS – ۲۵ مگاپیکسل –  اندازه  ۲۲ در ۱۴٫۹

فیلم : Full HD  – ۳۰ فریم در ثانیه

عکسبرداری : سرعت شاتر از ۴۰۰۰/۱ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو از ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰

ویزور : دارد

توضیحات : مقرون به صرفه!؟ واقعا ارزان برای این دوربین شایسته است! با توجه به اینکه، این دوربین در سطح DSLR های مبتدی قرار می‌گیرد، اما ویژگی های خوبی دارد. Wi-Fi، GPS، NFC، سنسور ۲۵ مگاپیکسلی، صفحه نمایش عالی، بدنه با کیفیت، پشتیبانی از فرمت غیر فشرده RAW   و …، تماما ویژگی های یک DSLR حرفه‌ای است که در این دوربین مشاهده می‌شود.­

دوربین Canon EOS 750D  قیمت حدود ۳٫۳۵۰٫۰۰۰ تومان

 Canon-750D-front-image-1

وزن : ۵۵۵ گرم

حسگر : CMOS – ۲۵ مگاپیکسل –  اندازه  APS-C

فیلم : Full HD  – ۳۰ فریم در ثانیه

عکسبرداری : سرعت شاتر از ۴۰۰۰/۱ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو از ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰

ویزور : دارد

توضیحات : دوربین Canon EOS 750D ، تمام ویژگی های کلیدی دوربین CANON EOS 760D  را دارا می‌باشد. نمایشگر تک رنگ (نمایشگر ایزو، سرعت شاتر و…)  در بالای دوربین، فیلم برداری HDR و چند ویژگی دیگر که در دوربین ۷۶۰D دیده می‌شد، در این دوربین حذف شده است که باعث اختلاف ۱۰۰ دلاری بین این دو دوربین شده است.

دوربین Canon EOS 5Ds قیمت حدود ۱۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان

 files_digitalCameras__5Ds-web[w450hmresizeByMaxSize]

وزن : ۹۳۰ گرم

حسگر : CMOS – ۵۳ مگاپیکسل –  اندازه   ۳۶ در ۲۴

فیلم : Full HD  – ۳۰ فریم در ثانیه

عکسبرداری : سرعت شاتر از ۸۰۰۰/۱ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰

ویزور : دارد

توضیحات : شاهکار کانن در سال ۲۰۱۵! در سال ۲۰۱۱ رزولوشن  ۵۳ مگاپیکسلی برای یک دوربین، بی معنی بود. تا اینکه نیکون در سال ۲۰۱۲ از دوربینی با رزولوشن ۳۶ مگاپیکسلی رونمایی کرد. سه سال بعد کانن از اولین دوربین ۵۳ مگاپیکسلی به نام ۵Ds رونمایی کرد. این دوربین گران قیمت از دو پردازشگر تصویر DIGIC 6 بهره می‌برد. این دوربین یکی از بهترین دوربین های جهان است که ویژگی ها قابل توجهی دارد. اما در پی سیاست های کانن، همچنان در پرچم دار سال ۲۰۱۵ از اتصالات بی سیم و فلش استفاده نشده است!

از تمام افرادی که مرا در نوشتن این مقاله یاری رساندند، سپاسگزارم.

نظر و یا انتقاد فراموش نشود!

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

عالی بود ممنون

riofarina

خسته نباشین
Canon EOS 5Ds این عالیه درسته فلش نداره ولی قابلیت نصب فلش داره دیگه دوربین در این سطح کسی بخره حتما یه فلش حرفه ای هم میخره،ولی نبود اتصال بیسیم wifi واقعا آزاردهنده و بی دلیل است.

Mehran

ممنون. سری d5000 نیکون هم یه بررسی کامل بزارید :good:

hadi_2012

دوربین های سونی رو هم یادتون نره :rose: :rose: :heart: :heart: :heart:

HALA MADRID

تنوع تو دوربین های dslr سونی بسیار کم هست عموم مردم ترجیح میدن نیکون یا کنون رو تهیه کنن هم تنوع بیشتری دارند و هم از امکانات و پشتیبانی بیشتری برخوردارند

Moazez

تنوع کمتره ولی خیلی از کنون بهترن. همین ۵ds تو dxo رتبه بیستم داره در حالی که a99 که یه دوربین معمولی حساب میشه از این دوربین رتبه بالاتری داره. خود a7rII که الان بهترین دوربین جهانه و رو دستش نیست هم حتی ۱۱٫۵ میلیون در نمیاد ولی این دوربین کنون با این قیمت بالاش هیچ حرفی در مقابل a7 هم نداره چه برسه به a7rII

HALA MADRID

سلام آقای معزز عزیز میدونم خییییییییلی طرفدار سونی هستید من خودم هم از tv و اسمارت فون سونی استفاده میکنم خوبه در زمینه دوربین انقدر تعصبی برخورد نکنید .
چند لینکی که در زمینه دوربین های dslr میزارم رو حتما مشاهده کنید .
در ضمن تنوع در لنز دوربین ها و همچنین پشتیبانیش در کشور ما بسیار حاءز اهمیت هست که همانطور که خودتون میدونید در زمینه لنز و لوازم جانبی برای دوربین های dslr سونی بسیار ضعیف هست . حال لیستی از لینک های ارسالی :
*در رابطه با برترین دوربین های فول فریم 🙁 اگر اطلاعاتی در رابطه با دوربین های فول فریم خواستید در خدمتتون هستم )
http://www.techradar.com/news/photography-video-capture/cameras/best-full-frame-dslr-8-cameras-from-canon-nikon-and-sony-compared-1133732
*برترین دوربین های غیر فول فریم و حرفه ای :
http://www.dpreview.com/articles/1666406643/enthusiast-dslr-roundup?utm_campaign=internal-link&utm_source=mainmenu&utm_medium=text&ref=mainmenu
*برترین دوربین های آماتور :
http://www.dpreview.com/articles/0450645720/consumer-dslr-camera-roundup-2014
خواهشا بحث منطقی داشته باشید در غیر این صورت از ادامه مصاحبت با شما خودداری میکنم .

HALA MADRID

۱۲۰۰ d ااز فرمت RAW پشتیبانی میکنه ؟

manUnited

به نظرتون از بین ۷۰D و D7100 کدوم بهتره؟؟

HALA MADRID

بسته به نظر شما داره من در عکاسی حرفه ای نیستم ولی تا جایی که میدونم رنگ ها در نیکون بهتر از کنون هست و کنون در عکاسی پیاپی بهتر هست بسته به کاربرد شما داره
البته خدمات پس از فروش و لنز های موجود در بازار رو چک کنید و ببینید لوازم جانبی برای کدوم دوربین برای بهتر هستش

HALA MADRID

سلام و خسته نباشید به تیم ترنجی و آقای دانش پژوه

یک مطلب و پستی رو در سایت ترنجی بررسی میکردم در رابطه با دوربین های dslr بود . این تنها یک پیشنهاد هست : دوربین های dslr رو طبقه بندی کنید و در اون شرایط بررسی و راهنمایی بکنید بهتر هست . برای مثال دوربین های آماتور نیمه حرفه ای حرفه ای و دوربین های فول فریم طبقه بندی بکنید . در هنگام خرید کاربران استفاده بیشتری خواهند برد .

Mr pixel

نمیدونم.چرا
تو ۵۰۰ پیکس یه عکسایی میبینی با یه دوربین ۱۰۰ هزار تومنی کامپکت انداختن آدم …… بعد میبینی خودت با یه دوربین چند ملیونی به گرد پاش هم نمیرسی.
راستش وقتی به وبلاگ عکاس میری و میخونی که کاهی چند ماه برای سوژه وقت گذاشته اونوقت که میفهمی عکس چیزی بیشتر از دوربین میخاد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....