حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت شرکت نینتندو برای استریم محتوا بر روی دیوار یا سقف اتاق قبل از خواب شخص لو رفت

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

ظاهرا شرکت ژاپنی نینتندو علاوه بر کنسول بازی اختصاصی خود، در زمینه‌های دیگری نیز فعال است و این بار پتنتی از این شرکت شکار شده که در واقع صفحه‌نمایشی برای خوابیدن افراد به شمار می‌آید و بخشی از برنامه‌ی “کیفیت زندگی” این شرکت است که در سال ۲۰۱۴ بنای آن را نهاد. در ادامه با ما باشید تا از جزییات بیشتری در این زمینه مطلع گردید.
یکی از اعضای NeoGAF تصاویر و مشخصات پتنتی را عرضه کرده که اخیرا توسط شرکت نینتندو به ثبت رسیده و با بررسی آن می‌توان تا حدی از ماهیت کاری آن مطلع شد. این وسیله که مشابه یک ساعت رومیزی است، در واقع سنسوری قدرتمند بوده که با یک پروژکتور ترکیب شده است. با توجه به اینکه نوشته‌های این پتنت با زبان ژاپنی درج شده‌اند، می‌توان با مشاهده‌ی تصاویر تا حدودی از روش کار این گجت هوشمند آگاه شد.

nintendo-sleep-monitor-lede

دقیقا مشخص نیست که این دستگاه ترکیبی از دو سیستم مختلف است که با همدیگر کار می‌کنند و یا اینکه به صورت یک داک رومیزی خواهد بود که بخش صفحه‌نمایش آن به صورت یک اسمارت‌فون طراحی شده است. آنچه مشخص است، این دستگاه نینتندو مجهز به سنسورهای مختلفی در کنار میکروفون و دوربینی خواهد بود که قادر خواهد بود دمای بدن و سایر علائم حیاتی کاربر را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.
این دستگاه با تحلیل اطلاعات بدست آمده، حالت و روحیه‌ی شخص را تشخیص داده و با علم به میزان خواب بودن شخص، محتوای مطابق شرایط موجود را بر روی دیوار و یا سقف اتاق قرار می‌دهد. شاید تصور کنید که این سنسورها در اطرافتان عوامل مزاحمی خواهند بود که برای خواب راحتتان ایجاد مزاحمت کنند، اما این صرفا یک طرح اولیه است که تا اجرای نهایی آن هنوز زمان نسبتا زیادی باقی مانده و نینتندو فرصت دارد تا عرضه‌ی رسمی به بازار، بهینه‌سازی‌های گسترده‌ای را بر روی آن انجام دهد.
هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با این محصول و زمان عرضه‌ی آن به بازار منتشر نشده، اما طبق گزارش IGN، به احتمال فراوان نینتندو آن را تا سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. باید ببینیم این طرح نیز مانند عینک‌های هوشمند شکست خواهند خورد یا از همان ابتدای عرضه می‌توانند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/07/25/nintendos-sleep-monitor-patent/?ncid=rss_truncated” background=”#0fc5b7″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

خیلی حال کردم. ایده جالب و کاربردیه. البته یکم باید بیشتر گسترشش بده تا کاربردی تر بشه.
تصور کن یه کاری کنی فیلمی که الان داری روو گوشیت میبینی بندازی روو سقف. چه حالی وده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...