حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۷ میلیارد ترانزیستور و ۳۲ گیگابایت حافظه در پردازنده گرافیکی بعدی انویدیا

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

تغییرات بزرگی پیش‌روی پردازنده گرافیکی پاسکال شرکت انویدیا است. وب سایت معتبر Fudzilla خبر داده است که ترانزیستورهای این پردازنده گرافیکی دو برابر پردازنده ماکسول است که هم‌اکنون در کارت گرافیک تایتان اکس قرار دارد! علاوه بر این، شاهد ۳۲ گیگابایت حافظه رم برای نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا خواهیم بود. این غول دنیای گرافیکی باز هم قصد دارد آشوبی را در این زمینه ایجاد کند. در ادامه همراه باشید.

در حدود چندین سال است که  تولید پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در ساختار ۲۸ نانومتری ایستاده است اما این شرکت بزرگ قرار است به لیتوگرافی ۱۶ نانومتری FinFet مهاجرت کند. انویدیا پردازنده‌هایش را در شرکت TSMC تایوان تولید می‌کند و صحبت های این مهاجرت نیز از این شرکت به بیرون منقل شده است. لازم به ذکر است که اینتل و سامسونگ از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری در تولید چیپست‌های خود استفاده می‌کنند که اگرچه همانند ۱۶ نانومتری نیست اما می‌توان گفت که شباهت‌های زیادی نیز وجود دارد.

nvidiaroadmap-640x640

در ادامه این گزارش به این مورد اشاره شده است که ترانزیستورهای مورداستفاده در پاسکال دوبرابر کوچک‌تر از پردازنده‌های ماکسول هستند. بنابراین انویدیا توانسته تا ۱۷ میلیارد ترانزیستور (دوبرابر ماکسول) را در پاسکال جای دهد که خود جای تحسین دارد. سال گذشته این شرکت در مورد به‌کارگیری High Bandwidth Memory یا حافظه با پهنای باند بالا در پاسکال صحبت‌هایی را منتشر کرد. در همین حال شرکت AMD در E3 امسال از این تکنولوژی در خط Fury خود رونمایی کرد. هدف اصلی این پروژه، کاهش انرژی موردنیاز برای دسترسی به حافظه و افزایش چشمگیر پهنای باند است.

بد نیست بدانید پاسکال به نسل دوم این تکنولوژی (HBM 2.0) مجهز شده است که دست انویدیا را برای قراردادن ۳۲ گیگابایت حافظه در آن باز کرده است. سال آینده منتظر ورود این پردازنده‌های گرافیکی باشید.

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/computing/nvidias-next-gpu-may-have-32gb-of-vram-and-17-billion-transistors/” background=”#0fc5b7″]digitaltrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hadi_2012

:wacko:

Aria.A97

اووف 😐

میگفتن تا حالا پیشرفتی در حد پاسکال ندیدیم و ۱۰ برابر نسبت به مکسول قوی تره ولی من باورم نمیشد 😐

darklight

دیگه ببین ولتا چی میشه ….

Different_boy

اووووف.زمانی که من میخاستم اولین پی سی رو بخرم همه کارت گرافیک ها ۶۴ مگ بود!!!من رفتم ۱۲۸ مگ خریدم.دوستام میگفتن چکار میخای بکنی مگه!!!۱۲۸؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الان ۳۲ گیگ حافظه اونهم با ۱۷ میلیارد ترانزیستور واوففففف.اصلا مخ ادم سوت میکشه.انشالا سیستم بعدی خدا کمک کنه یکی از همینا بذاریم روش تا پرواز کنیم توی بازیها!!!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....