حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی نرم‌افزار Nova Launcher از دیدگاه اندرویدسنترال ؛ برترین اتفاق اندروید؟!

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

یکی از بهترین ویژگی‌های موجود در اندروید، شخصی سازی فوق العاده بالای آن توسط کاربر می‌باشد. شاید همین ویژگی به تنهایی بتواند دیگر رقبای اندروید را تحت تاثیر قرار دهد. برای شخصی سازی اندروید راه‌های زیادی موجود است. شما می‌توانید با روت کردن و نصب رام‌های سفارشی این کار را با بالاترین حد ممکن به انجام برسانید. اما اگر با روت کردن و نصب رام‌های سفارشی میانه خوبی ندارید، می‌توانید از انواع نرم‌افزارهای شخصی سازی مانند لانچرها، استفاده کنید. حال سایت محبوب و پرطرفدار Androidcentral اینگونه تصور می‌کند که نرم‌افزار Nova Launcher نه تنها بهترین نرم‌افزار شخصی سازی در اندروید است، بلکه بهترین اتفاقی است که برای اندروید رخ داده است ! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

با باز بودن هسته اندروید، علاوه بر گوگل یک شخص ثالث دیگر نیز می‌تواند برای اندروید برنامه بسازد و یا آنرا به میل خود تغییر دهد. Nova Launcher یکی از نرم‌افزارهای شخصی سازی است که توسط گوگل ساخته نشده است اما می‌تواند کارهایی بسیار جالب حتی بدون روت کردن انجام دهد. این نرم‌افزار محبوب که حتما همه‌ی شما یک بار نام آن‌را شنیده اید، قدرتی فوق العاده و بی پایان در شخصی سازی اندروید دارد. حال بیایید به ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار نکاهی بیندازیم.

در نگاه اول

nova-custom-icon-fun

Nova به شما اجازه می‌دهد تا ظاهر و عملکرد اندروید خود را کنترل کرده و آن‌ها را به حالت دلخواه تغییر دهید. شاید این در همه لانچرها وجود داشته باشد اما در لانچر Nova، شما غرق در میزان کنترل لانچر خود می‌شوید. یکی از لذت بخش ترین ویژگی لانچرها تغییر دادن آیکون نرم‌افزارهایتان است و Nova این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد. این لانچر تقریبا از تمامی آیکون پک‌های موجود پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید بین آیکون نرم‌افزارهایتان بیش از حد فاصله بذارید یا فاصله‌ها را به حداقل برسانید ; مثلا در یک صفحه نمایش ۶ اینچی ( که به طور معمول، ۵ پوشه قابل ساخت در صفحه اصلی وجود دارد)، ۶ پوشه می‌سازید. البته اگر بخواهیم از شخصی سازی در بخش آیکون حرف بزنیم، شاید اصلا تمام نشوند! ( اغراق )

شما می‌توانید انیمیشن‌های پیشفرض را تغییر دهید. مثلا انتخاب کنید که آیا اسکرول کردن صفحه، حالت خاصی داشته باشد یا نه. برای تغییر دادن اندازه ویجت‌ها تا حد دلخواه، باز هم Nova به کمک شما می‌آید. اگر از اینکه بیش از ۴ نرم‌افزار نمی‌توانید به Dock خود اضافه کنید آزرده خاطر شده‌اید، Nova به شما اجازه ادد کردن آن‌ها را به میزان دلخواه می‌دهد. البته اکر هنوز هم این تغییرات برایتان ناچیز است، می‌توانید با خرید نسخه پولی این نرم‌افزار، کاملا به جزئی ترین خواسته هایتان هم برسید.

شخصی سازی کلیدهای میانبر

Nova_Launcher-4

این تازه شروع کار بود! شما می‌توانید هر حرکتی که قبل از این بر روی صفحه نمایش خود انحام می‌دادید، حالا با ویژگی‌های بهتری انجام دهید. اگر قبلا با کشیدن انگشت خود به سمت پایین استاتوس بار خود را مشاهده می‌کردید حال می‌توانید به نرم افزارهای در حال اجرا هم دسترسی پیدا کنید. می‌توانید با کشیدن دو انگشت به سمت بالا، به تنظیمات  Nova دسترسی پیدا کرده و با ایجاد تغییرات دلخواه، قدرت Nova را درک کنید! شما کارهای اصلی قبلی را هنوز هم می‌توانید انجام دهید اما با Nova، حتی کارهای اصلی هم لذت بخش تر می‌شوند چرا که شما شخصا آن‌هارا شخصی سازی می‌کنید.

بهترین قسمت، اجرای نرم‌افزارهای مختلف با استفاده از کلیدهای میانبر است. مثلا شما کاری می‌کنید که با دوبار ضربه به کلید هوم، نرم افزار خاصی برایتان اجرا شود.

شخصی سازی کشوی نرم‌افزارها

Nova_Launcher-5

شاید برای شما هم شخصی سازی کشوی نرم‌افزارها مهم باشد. شما می‌توانید نرم‌افزارهایی که لازم نیست آن‌ها را ببینید ولی به آن‌ها نیاز دارید را مخفی کنید. اگر از اندروید ۵ خام استفاده می‌کنید، شاید از سفید بودن پسزمینه کشوی نرم‌افزارهایتان ناراضی باشید. شما می‌توانید با Nova Launcher پس زمینه آن‌را به صورت دلخواه و بدون نیاز به روت، تغییر دهید.

این اندروید است ! 

Nova_Launcher-3 (1)

اگر شما هم به یک تغییر در اندروید خود فکر می‌کنید یا می‌خواهید کنترل بیشتری در شخصی سازی آن داشته باشید، بهتر است از همان اول از  Nova Launcher استفاده کنید. به هر حال این اندروید است ! شما می‌توانید با داشتن کمترین مهارت ها نیز، آن را به میل خود تغییر دهید.

نظر شما چیست ؟ تاکنون از نرم‌افزارهای شخصی سازی (به غیر از لانچرها ) استفاده کرده اید ؟ بهترین آنها از دیدگاه شما چیست ؟ با ما درمیان بگذارید.

[su_button url=”http://www.androidcentral.com/nova-launcher-may-be-best-thing-ever-happened-android” background=”#0fc5b7″]androidcentral[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
َarsenal

اول اینو بگم بعد برم برا خوندن مطلب…
اگه بخاطر تیترش نبود،محال بود بخونمش 🙂 نمیدونم تیتر از نویسنده ی ترنجیه یا سایت منبع، اما در هرصورت تیتر خیلی حرفه ایه…و واقعا ادمو ترغیب به خوندنش میکنه 🙂

ايليا زندى

بنظر عالى میاد بریم برا دانلود

Dr.Zed

😐
همین امشب تست میکنم.
مرسی ترنجی

TLORDNO

لانچر خیلی پر امکاناتی هست مخصوصا نسخه primeش .همیشه آخرین نسخشو نصب میکنم و کنار لانچر اصلی گوشیم گاهی برای تنوع ازش استفاده میکنم.این که میگم گاهی ازش استفاده میکنم بخاطر عادت کردن به لانچر استوک هست نه اینکه کمبودی داشته باشه :good:

بسیار سبک و پر از امکانات

Ehsan kulak

من خودم ازش استفاده میکردم و تنها بدی که ازش میتونم بگیرم اینه که داخل منو نمیشه آیکون هارو به صورت دلخواه جابجا کرد که خیلی رو مخه

babak note

گوشی کند نمیکنن؟؟؟؟

Ari khan

اصلا من عاشق همین شخصی سازی بالا و نامحدود اندرویدم!!! :yes:

everhossein

من مدت هاست که از این برنامه استفده می کنم و واقعا مجذوبش هستم
واقعا برای منی که سالهاست اندروید استفاده کرده برای جلوگیری از تکرار مفید واقع شده!

Alireza

عالیست اگر سونی اعصابتون رو خط خطی کرده با رابط کاربریش وگرنه بقیه خوبن لازم به نصبش نیست

saeed313

اولین چیزی که رو هر گوشی اندرویدی که میخرم بلافاصله بعد روشن کردن نصب میکنم :heart:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....