حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین هتل ربات ها آماده پذیرایی از انسان‌ها

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

عُمرِ آیزاک آسیموف- نویسنده سرشناس داستان‌های عملی -تخیلی- کفاف بازید از این «هتل عجیب و غریب» را نداشت اما آیا این هتل ژاپنی که مهمانداران، باربران و خدمه آن همه ربات‌اند، اولین سرزمینی است که ربات‌ها قرار است فاتح آن باشند؟ هیدئو ساوادا، گرداننده این هتل اعتقاد دارد که ساخت این هتل اصلاً حیله‌ای برای جذب مشتری نیست، بلکه روال طبیعی وررود تکنولوژی به زندگی آدم‌هاست. «این یک تلاش جدی برای به کار بردن تکنولوژی در زندگی و بهره‌وری بیشتر از آن است.»

نام این هتل «هن نا» (به معنای عجیب و غریب) است و روز چهارشنبه پانزدهم ژوییه در جنوب شرقی ژاپن در شهر ساسبو افتتاح شد. قیمت ارزان‌ترین اتاق این هتل، شبی هشتاد دلار است. مهمانداری که به ژاپنی حرف می‌زند روباتی به شکل یک زن است. ربات انگلیسی‌زبان هتل، اما به شکل یک دایناسور کوچک طراحی شده است.

مهمانان برای صحبت کردن با این ربات‌ها در پذیرش هتل، باید دکمه‌ای را فشار دهند و بعد از طریق تایپ یا فشار دکمه‌های دیگری با آنها ارتباط برقرار کنند. دربان هتل هم شبیه آدم بی‌مویی است که در را برای شما باز می‌کند یا اطلاعات لازم در خصوص برنامه‌های هتل را به شما می‌دهد. این دربان (هنوز) نمی‌تواند برای شما تاکسی خبر کند یا بقیه دستورات شما انجام دهد.

در  هتل یک  پهپاد در حال پرواز خواهد بود که برای مسافران بسته‌های کوچک خوراکی حمل می‌کنند و در داخل هر اتاق هم یک روبات کوچک صورتی رنگ به سؤالات ساده‌ای مثل ساعت چند است یا هوا فردا چطور خواهد بود پاسخ می‌دهد. از آنجایی که کلیدی برای روشن و خاموش کردن لامپ‌ها در داخل این اتاق‌ها وجود ندارد شما باید به این ربات‌ها بگویید که لامپ را روشن یا خاموش کنند.

humanoid-robot-710x434

ژاپن در صنعت روبات‌ها کشوری پیشرو است. دولت به شدت مشتاق بهره‌گیری از آنهاست و بنابراین سرمایه‌گذاری‌های جدی و کلانی در خصوص این فن‌آوری کرده است. اما مسئله روبات‌ها در ژاپن فقط برای کار در کارخانه‌ها یا کارگری نیست، بلکه ژاپنی‌ها به شدت به  تعامل بین انسان‌ها و روبات‌ها هم علاقه‌مند هستند؛ چیزهایی مثل نگهداری از سالمندان.

البته در این هتل هم هنوز بخش امنیت به عهده انسان‌هاست و تمام رفتارهای روبات‌ها از طریق دوربین‌های مدار بسته کنترل می‌شود. البته باید مراقب هم بود که این روبات‌های گران‌قیمت دزیده نشوند.

قرار است در چند هفته اول فقط به اندازه نصف ظرفیت هتل مهمان پذیرفته شود تا گردانندگان آن مطمئن شوند همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود و بعد دیگر روبات‌ها اختیار کارها را به دست می‌گیرند.

[button url=”” postid=”” style=”btn-success” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]منبـــع: RadioFarda[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

من نمیدونم بعضیا با چه عقلی ادعا میکنن کره در حد ژاپنه؟!!! فکر میکنن دنیا یه اسمارت فونه. Bbc رفته بود کره از رباط های این کشور برنامه تهیه کرده بود واقعا من تعجب کردم. حتی رباط های ایران هم از رباط های این کشور پیشرفته تر هستند. کره یه کشوری هست که که اگه ژاپن نباشه رسما هیچی نیست.

omid mehman navaz

دیدی که همون ربات تو آمریکا اول شد
کره رو هیچ وقت با ژاپن مقایسه نکن هیجوقت :yes:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....