حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۷ نقل قول از جف بزوس، که نشان می دهد چگونه او، آمازون را پس از ۲۰ سال به یک کمپانی ۲۰۰ میلیارد دلاری تبدیل کرد

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

تولدت مبارک آمازون!

“هر آنچه که از یک فروشگاه می خواهید”، این جمله، بیست سال پیش در چنین روزی با تولد آمازون رنگ واقعیت به خود گرفت، هرچند که آمازون در ابتدا، تنها در کار فروش کتاب بود.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

جف بزوس، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون، با هوش بالا و ادراک فوق العاده، توانست کسب و کار ساخته شده توسط خود را تا آن جا به پیش ببرد که امروز، پس از ۲۰ سال از آغاز این کسب و کار، آمازون تبدیل به بازاری با ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار شود.

واقعا رمز موفقیت جف در چیست؟! در این جا، ما ۱۷ نقل قول از او برایتان آماده کرده ایم، تا واقعا بدانید که مدیرعامل آمازون یک نابغه است :

در باب خشنودی : یک شرکت هرگز نباید با امور اغوا کننده و پرزرق و برق خو بگیرد. چون چنین درخششی، خیلی به درازا نمی کشد و دوامی ندارد.

 on-complacency-a-company-shouldnt-get-addicted-to-being-shiny-because-shiny-doesnt-last

در باب نوآوری : تصور من بر این است که صرفه جویی در مسیرهای نوآوری همچون محدودیت در انجام کارهای دیگر است. تنها را برای خارج شدن از جعبه، اختراع راه خود است.

 on-innovation-i-think-frugality-drives-innovation-just-like-other-constraints-do-one-of-the-only-ways-to-get-out-of-a-tight-box-is-to-invent-your-way-out

در باب پیشرفت : اگر شما فردی رقب مدار هستید، شما باید منتظر بمانید تا یک رقیب کاری را انجام دهد تا شما هم بر اساس این رقیب مداری و برای رقابت با وی دست به کار شوید. اما بهتر است که به جای رقیب مداری، همیشه مشتری مدار باشید. این به شما اجازه می دهد تا پیشگام تر باشید.

on-progress-if-youre-competitor-focused-you-have-to-wait-until-there-is-a-competitor-doing-something-being-customer-focused-allows-you-to-be-more-pioneering

در باب توسعه فرهنگ شرکت : بخشی از فرهنگ شرکت شما وابسته به مسیر جرکت شرکتتان است. این درسیست که شما باید در طول مسیر آن را فرا بگیرید.

 on-developing-company-culture-part-of-company-culture-is-path-dependentits-the-lessons-you-learn-along-the-way

در باب ایده های جدید : همواره سعادتی غیرمترقبه در بعد کشف و اکتشافات وجود دارد.

 on-new-ideas-therell-always-be-serendipity-involved-in-discovery

در باب متنفر : اگر شما هرگز نمی خواهید که فردی منتقد باشید، باید به شما بگویم که همواره خوب بودن و انتقاد نکردن، هیچ چیز جدیدی زا به وجو نمی آورد.

 on-haters-if-you-never-want-to-be-criticized-for-goodness-sake-dont-do-anything-new

در باب انگیزه : من قویا معتقدم که تبلیغات محصولات بهتری را می سازد. آن ها فروش بیشتر را تضمین می کنند. برای یک تبلیغ کننده، تبلیغات چیزی در مورد کسب و کار نیست، بلکه خود کسب و کار است. کسب و کاری که باید ادراک و احساس شود. اما، این دلیل این نیست که چرا شما این کار را انجام می دهید. شما این کار را انجام می دهید زیرا، شما چیزی معنی دار را دارید که موجب تحریک کردن و تهییج کردن تان می شود.

 1

در باب انتخاب دوستان : زندگی کوتاه تر از آن است که به افرادی آویزان شویم که مدبر نیستند.

on-choosing-friends-lifes-too-short-to-hang-out-with-people-who-arent-resourceful

در باب اخلاق : چیزی که باعث رنجش من می شود، این است که می بینیم که بانک ها با تبلیغاتشان سعی می کنند که مردم را متقاعد به قبول و پذیرش وام های مسکونی با بازپرداخت سنگین کند و به آن ها می گوید که با خیال راحت اکنون به تعطیلات بروید. این به نظر من روشی شیطانیست.

 on-morals-the-one-thing-that-offends-me-the-most-is-when-i-walk-by-a-bank-and-see-ads-trying-to-convince-people-to-take-out-second-mortgages-on-their-home-so-they-can-go-on-vacation-thats-approaching-evil

در باب استراتژی : ما سه ایده بزرگ در آمازون داریم که ۱۸ سال با آن بوده ایم و این سه دلیل است که ما را موفق کرده است. در ابتدا مشتری مداری و سپس نوآوری و بعد این که همیشه صبور باشیم.

 one-strategy-weve-had-three-big-ideas-at-amazon-that-weve-stuck-with-for-18-years-and-theyre-the-reason-were-successful-put-the-customer-first-invent-and-be-patient

در باب رشد : همواره نیاز دارید که کسب و کاری جوان داشته باشید. اگر سن پایه مشتریانتان با شما باشد، شما یک وول وردی هستید.

 on-growth-all-businesses-need-to-be-young-forever-if-your-customer-base-ages-with-you-youre-woolworths

در باب روی پاشنه چرخیدن : اگر شما فردی لجوج و سمج نیستید، شما خیلی زود در آزمایشات تسلیم خواهید شد. و اگر فردی انعطاف پذیر نیستید، شما سرتان را بر دیوار خواهید کوباند، زیرا شما نمی توانید راه حل های مختلف را برای حل یک مشکل ببینید، حتی اگر سعی در حل آن مشکل داشته باشید.

2

در باب بازاریابی : در دنیای قدیم، اگر شما ۳۰ درصد از وقت خود را صرف ساخت یک سرویس بزرگ و ۷۰ درصد از زمانتان را صرف صحبت در مورد آن کنید، در دنیای جدید باید معکوس عمل کنید.

33

در باب قیمت گذاری : دو نوع شرکت وجود دارد. آن کسانی که برای هزینه های بیشتر کار می کنند، و آن کسانی که برای هزینه های کمتر تلاش می کنند. ما دومی را انتخاب می کنیم.

on-pricing-there-are-two-kinds-of-companies-those-that-work-to-try-to-charge-more-and-those-that-work-to-charge-less-we-will-be-the-second

در باب توانمندسازی یک تیم : من هرگز به تیمم برای آن کاری که می خواهد انجام دهد نه نمی گویم. اما در عین حال ممکن است که به آن چه که تیمم نمی خواهند انجام دهند بله بگویم. راه های متعددی برای رسیدن به “بله” وجود دارد. چون شما می خواهید مشوق ریسک پذیری باشد.

h

در باب مشتری سازی: شما می توانید بهترین فن آوری را داشته باشید. شما می توانید بهترین مدل کسب و کار را داشته باشید. اما اگر اهل داستان سرایی هستید، این کار خیلی شگفت انگیز نیست. آن مهم نیست و هیچ کسی آن را تماشا نخواهد کرد.

on-making-people-pay-attention-you-can-have-the-best-technology-you-can-have-the-best-business-model-but-if-the-storytelling-isnt-amazing-it-wont-matter-nobody-will-watch

در باب انتخاب سود کم : بودجه شما فرصت من است.

[su_button url=”http://www.businessinsider.com/amazon-ceo-jeff-bezos-quotes-2015-7″ background=”#0ed5bd”]BI[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
I Am KiNG

جالب بود ،،،مخصوصا در باب اخلاق 🙂

Shahspik

واقعا جالب بود.کدوم شرکت یا … ایرانی ، مشتری مداری بلدن؟
چارتا مدیر مث ایشون اینجا بودن وضمون خیلی بهتر از الانمون بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان