حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مطلب ساعت ۲۴: گل همه رنگش خوبه! شماره ۱۱ (آخرین شماره)

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

پایانی دل‌انگیز، برای آغازی پرمهر…

برای مشاهده شماره اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم از همین لینک‌ها استفاده کنید.

همچنان با ما همراه بمانید.

اولین زیباترین موجود جان دار، که به ذهنتان می‌آید چیست؟

دقیقا هم نظر هستیم! گل را مخاطبان بنده می‌نامند، که هر شب پاره ای از وقت گرانبهایشان را در اختیار من می‌گذارند! و سری به مطلب حقیرانه ام می‌زنند. تعدادی از شما را در قسمت دیدگاه، کوتاه ملاقات می‌کنم! و عده ای دیگر هیچوقت… از این سمت دور راه میان من و تو، قاصدکی خبر می‌کنم. از جانب خویش، لبخند، خوشبختی و خرده عشقی به درگاهت می‌فرستم! نمی‌دانم در شلوغی های روزمره ات مرا به خاطر می‌آوری یا نه! آخر تو تک گل این باغ زیبایی!

۳۰٫ گل DAHLIA یا گل کوکب

most-beautiful-flowers

در لیست گل و بلبل، نمی‌شود از خاص بودن گل کوکب، ساده گذر کرد. حال اگر، آخرین شماره هم بادشد، دیگر اصلا راه ندارد. بگذارید برایتان داستانی واقعی تعریف کنم. به سال ۱۷۵۱ میلادی، یکی از دانش‌آموزان مورد علاقه “Carl Linnaeus” به ناگهان، می‌میرد. “Anders Dahl” شخصی بود که در سن ۳۸ سالگی این اتفاق برایش افتاد. کارل در سوگ این اتفاق، تصمیم می‌گیرد به عنوان یادبود، نام این گل اصالتا مکزیکی را، از “Asteraceae” به “DAHLIA” تغییر دهد. و این گونه بود که گل کوکب با این نام، برای همیشه، مشهور شد. طیف رنگی این گل، انواع زیادی را دربرمی‌گیرد و همین موضوع، به زیبایی‌اش، جلوه‌ای تازه می‌بخشد. همچنین در سال ۱۹۶۳ میلادی، به عنوان گل ملی کشور مکزیک، انتخاب شد.

۳۱٫ گل  TULIP یا گل لاله

picture-of-flowers

اطمینان دارم که گل لاله را همه شما می‌شناسید. با این وجود، عدم حضورش در لیست، کمی حس ناکامل بودن ایجاد می‌کرد، اما خدا را شکر، که دیگر اینطور نیست. گونه‌های مختلف لاله، عدد ۱۰۰ را هم رد کرده و به ۱۰۹ اکتفا کرده‌اند. اصالتی هلندی دارد اما به گفته تاریخ‌نویسان، اولین بار، امپراتوری عثمانی بود که آینده تجارتش را روشن پیدا کرد. بدین ترتیب، گل محصورکننده لاله، از محل رشدش، یعنی کوهستان‌ها، به زمین آمد و برای همیشه مشهور شد.

شما را نمی‌دانم، اما نویسنده، لاله را بسیار بسیار دوست دارد. خصوصا حالا که خواهری دقیقا با همین نام دارد.

با آرزوی موفقیت و خوشبختی، برای لاله عزیزم

۳۲٫ گل ROSE یا گل رز

the-most-beautiful-flower-in-the-world

این‌بار خواهری با نام رز ندارم، اما دوستان زیادی دارم که عاشقانه گل ناز رز را دوست‌می‌دارند. روی صحبتم با خود شماست، چرا که می‌دانم همانند من، حس خاصی به او دارید. سال‌هاست که وجودش میان ما انسان‌ها، یادآور عشق و محبت است. و روشن است که هیچ گلی هم نمی‌تواند جایش را بگیرد. برای معرفی انواع و رنگ‌های این گل، نیازی به نطق بنده نیست، پس اشاراتی به وجود انرژی‌بخشش، کافی به نظر می‌رسد. خصوصا حالا، که در آخرین گل این مجموعه قرار داریم.

شاید کمی تصورش آسان به‌نظر نرسد، اما کافیست، به کسی که دوستش دارید، همین امروز، شاخه‌ای  از رز سرخ هدیه بدهید. آنگاه، شاهد جادوی محبت خواهید شد.

عکس شاخص مطلب، نمونه دیگری از همین گل زیباست!

دنیایتان زیبا، دلتان مملو از عشق 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samsung--Electronics

بازهم ممنون :rose: :rose: :rose: :rose:
خیلی زیبا بود
الان این جا انقدر هوا گرمه ( ۵۰ درجه رو رد می کنه ) که گلی زنده نمی مونه!!!!!
باز خوبه تو این عکس ها گل تازه می بینیم 😉

Abbas Askari

این به اون در

Samsung--Electronics

یعنی چی دوست عزیز؟ :unsure:

HEDAYAT

“رز” ، خیلی حرف ها میتوان راجبش گفت،پر از خاطره، مظهر چیز های زیبا ،نماد عشق و و و و ،، ،، مسلما همه دوستان گلی که این مطلب را خواندند نیز همین ها در ذهنشآن می‌چرخد
همه گل ها زیبا بودند

مچکر از زحمات شما

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سحر حاصلي
هر شب همراه شما با دسته اختصاصی مطلب ساعت 24 - تارنمای خصوصی: saharhaseli.com ایمیل کاری: saharhaseli.atwork@yahoo.com صفحه اینستاگرام: instagram.com/saharhaseli