حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی AMD رسماً از کارت گرافیک R9 Fury رونمایی کرد

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

دقایقی پیش amd از کارت گرافیک جدید خود با نام R9 Fury رونمایی کرد، این کارت‌گرافیک از تراشه Fiji بهره می‌برد و مجهز به ۳۵۸۴ پردازنده جریانی است؛ amd تولید نسخه غیرمرجع این کارت گرافیک را انحصاراً به سافایر و ایسوس واگذار کرده‌است.

با ترنجی در ادامه مطلب و آشنایی بیش‌تر با این تازه‌وارد پرمدعا همراه باشید.

در قلب این کارت گرافیک تراشه پرچمدار Fiji مستقر شده است، این تراشه ۲۸ نانومتری اندازه‌ای برابر با ۵x5 سانتی‌متر دارد و از حافظه‌های نوین HBM نیز پشتیبانی می‌کند؛ همانطور که می‌دانید AMD استفاده از حافظه‌های GDDR5 را در کارت گرافیک‌های بالارده خود کنار گذاشته و به‌سوی استفاده از حافظه‌های با پهنای باند بالا یا HBM روی آورده است.

مشخصات این کارت گرافیک در جدول زیر آورده شده‌است:

مشخصات کارت های گرافیکی ای ام دینام کامل تراشه استفاده شده در این کارت گرافیک Fiji XT است که ۸٫۹ میلیارد ترانزیستور در آن جای خشک کرده‌اند! ۳۸۵۴ پردازنده جریانی با هسته‌های GCN 1.2 و حافظه ۴ گیگابایتی از نوع HBM از دیگر مشخصات این کارت گرافیک هستند؛ در نهایت این کارت گرافیک توان تولید ۷٫۲ ترافلاپس توان خام محاسباتی را داراست.

از دیگر مشخصات این کارت گرافیک می‌توان به ۵۶ واحد محاسباتی، ۶۴ واحد ROP و ۲۲۴ واحد TMU اشاره کرد؛ فرکانس تراشه این کارت گرافیک ۱۰۰۰ مگاهرتز و فرکانس حافظه آن ۵۰۰ مگاهرتز است. guru3d-radeon-r9-fury-asus-strix-1این کارت گرافیک در حدود ۵۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده است و از چند روز دیگر به بازار های جهانی فرستاده می‌شود.

دیدگاه شما چیست؟ رقابت بین این کارت گرافیک و GTX 980 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نظرات خود را با ما در میان بگزارید.

منبع: [button url=”http://www.guru3d.com/news-story/amd-announces-radeon-r9-fury-graphics-card.html” postid=”” style=”btn-primary” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]GURU3D[/button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Zed

سبکی نو در دنیای دیجیتال:) B-)
:rose:

sadegh3333

Amd is GOD

ahmadM2

گرافیکهای AMD همیشه در برابر قدرت خوبشون قیمت منصافنه و بهتری نسبت به انویدیا داشتند

Different_boy

واقعا بازی میطلبه این کارت.قیمتش هم برابر ی سیستم کامل رده متوسط هست.آرزوی من جمع کردن ی سیستم هیولاست.انشالا یکم دست و بالم باز بشه جمعش میکنم!!!

SHREK

😱😱😱

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com